Ga naar het forum
Op naar de top - PL...

Meldingen
Alles wissen

Op naar de top - PLO HU

35 Berichten
12 Gebruikers
0 Reacties
1,117 Weergaven

Hey pokerstrategen,

Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Pascal, 18 jaar oud en ben 2 weken geleden met poker op pokerstars.
Ik heb vorig jaar m'n HAVO diploma behaald en zit op dit moment in een tussenjaar.

Ik heb de afgelopen 2 weken PLO HU en af en toe wat zoom PLO gespeeld.
Heb rond de 30k handen gespeeld en zo'n 14000 vpp behaald.
Zoom ging niet erg goed dus mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar PLO HU.
Ik speel bijna altijd 0.25$/0.50$ short tables. Deze zijn extreem fishy en denk dat ik hier het snelst mijn bankroll op kan bouwen.

Ik heb een aantal doelen gesteld voor de komende tijd:
:spade: 100.000-150.000 handen spelen tot aan het einde van de zomer.
:spade: Supernova bereiken voor het einde van de zomer.
:spade: Moeilijke handen posten en theorie lezen/filmpjes bekijken.
:spade: Omhoog gaan in limieten als ik voldoende bankroll heb en op het vorige limiet systematisch profit kan maken.

Het lijkt me niet handig om een bankroll goal te zetten, want daardoor zou ik mezelf teveel kunnen stressen om het goal te behalen, wat leidt tot slechter spelen.

Stats op dit moment:
:diamond: 14.400 VPP
:diamond: 18.900 FPP (ga voor de 25k bonus)
:diamond: $1550 roll
:diamond: 14500 hands (volgens HM2. had deze niet vanaf het begin en heb nog wat op andere PCs gespeeld.)

Wish me luck!! ;)

Beantwoorden
Citeren
34 reacties
Orodin
PokerStrategist

Hey Dacalva,

Da's nog eens een solide eerste post, zeg!

Allereerst welkom bij PokerStrategy. Leuk dat je meteen een blog begint!

Zijn die 30k handen waar je het over hebt het totaal aantal handen dat je gespeeld hebt, of het totaal aantal handen op PLOHU50?

Klinkt in ieder geval alsof je al redelijk wat ervaring hebt. Wat heb je voorheen zoal gespeeld?

Succes in ieder geval. Je eerste volger heb je bij dezen vast in the pocket :D.

Orodin

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Orodin
Hey Dacalva,

Zijn die 30k handen waar je het over hebt het totaal aantal handen dat je gespeeld hebt, of het totaal aantal handen op PLOHU50?

Klinkt in ieder geval alsof je al redelijk wat ervaring hebt. Wat heb je voorheen zoal gespeeld?

Orodin

Hey Orodin,

Leuk dat je zo snel reageert!
Ik heb in totaal rond de 30k handen gespeeld. Daarvan zullen zon 15-20k handen op PLOHU50 zijn.

Mijn broer speelt zo ongeveer een half jaar PLO HU. Daarbij heb ik veel meegekeken/geleerd. Heb zelf niet gespeeld tot 2 weken geleden.

Ik vroeg me trouwens af hoe ik mijn strategy points kan ontvangen. Ik zou al bijna diamond zijn als deze op mijn account kwamen. Hiermee zou ik toegang krijgen tot meer theorie, wat me zou helpen met m'n doelen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Dacalva

Oorspronkelijk gepost door Orodin
Hey Dacalva,

Orodin

Hey Orodin,

Leuk dat je zo snel reageert!
Ik heb in totaal rond de 30k handen gespeeld. Daarvan zullen zon 15-20k handen op PLOHU50 zijn.

Mijn broer speelt zo ongeveer een half jaar PLO HU. Daarbij heb ik veel meegekeken/geleerd. Heb zelf niet gespeeld tot 2 weken geleden.

Ik vroeg me trouwens af hoe ik mijn strategy points kan ontvangen. Ik zou al bijna diamond zijn als deze op mijn account kwamen. Hiermee zou ik toegang krijgen tot meer theorie, wat me zou helpen met m'n doelen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Spelen op een site, via pokerstrategy. Dan speel je ' tracked' .

Hier kan je een aantal voorbeelden vinden

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Dacalva

Nou, da's toevallig, want ik wilde je hier net op gaan wijzen:

Is Supernova worden een must voor je? Je hebt nu inderdaad de Basic status, maar met een account bij een pokerroom dat getracked is via PokerStrategy.com, kun je stijgen in status (je verdient namelijk StrategyPoints als je via een via een getracked account speelt, of als je een Status package zou kopen in onze Pointsshop, waardoor je bijvoorbeeld een aantal hele goede video's over PLO HU zou kunnen bekijken. Ook hebben we een flink aantal strategie-artikelen over PLO waar je zeker wat aan zou kunnen hebben! Maar dat had je inmiddels zelf ook gezien.

Misschien het overwegen waard. Actie aan PLO-tafels krijg je ongetwijfeld niet alleen op PokerStars ;).

Mocht je dit trouwens willen overwegen en je vraagt je af bij welke pokerroom je dan het beste terecht zou kunnen, dan kun je in deze forumthread terecht.

Overigens, om de vraag even voor te zijn: als je al een account hebt bij PokerStars (en dat geldt voor de meeste pokerrooms), dan is het niet meer mogelijk deze alsnog aan PokerStrategy te laten koppelen. Hoe graag we dat ook zouden willen :D

Je bent wat dat betreft dus een beetje gebonden aan het aanmaken van een account bij een andere pokerroom via PokerStrategy.com om je StrategyPoints te verdienen (of de Pointsshop, zoals ik hierboven noemde).

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb toen ik begon met spelen m'n pokerstrategy account al gebonden aan pokerstars. Misschien wordt het niet getrackt omdat ik nog geen ID check heb gedaan?

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Dat zou kunnen. Heb je het verzoek gekregen een ID-check te doen?

Ik zie dat je je op 3 april jl. hebt aangemeld bij PokerStrategy, maar je bent nog wel Bronze. Het startkapitaal kun je daar tegenwoordig niet meer ontvangen, maar als alles goed is verlopen zou je Bronze moeten worden zodra je 1 StrategyPoint hebt gehaald.

Je kunt hier nakijken of je correct getracked bent. Er zou dan bij PokerStars een groen vinkje moeten staan met de mededeling: "Jouw account is correct getracked en je ontvangt StrategyPoints."

Als dat niet het geval is, kun je het beste even een ticket aanmaken voor onze support-afdeling. Zij kunnen je dan verder helpen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Okee, thanks voor je hulp.
Ik ga het proberen bij de support-afdeling.

Net trouwens even 0.25$/0.50$ PLOHU gespeeld.
110$ up :D

Beantwoorden
Citeren
JanJB
Oldschool Grinder

Als je handen gaat posten en gedachtengangen uitleggen wordt het leuk :) wil maybe in toekomst ook wel PLO HU gaan spelen:)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door JanJB
Als je handen gaat posten en gedachtengangen uitleggen wordt het leuk :) wil maybe in toekomst ook wel PLO HU gaan spelen:)

Ik wou net een hand plaatsen, maar omdat ik basic ben kan ik geen images posten, en dus ook niet goed handen posten.
Zal het eens proberen zonder plaatjes.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Dan maar even zo.
D = diamonds
H = hearts
C = clubs
S = spades

Hero (BB): $80.17
BTN: $123.98

Pre-Flop: Ah 6c 9d 8c dealt to Hero (BB)
BTN raises to $1.50, Hero raises to $4.50, BTN calls $3

Flop: ($9) 5c 2c 7h (2 Players)
Hero bets $4.50, BTN raises to $22.10, Hero raises to $74.90, BTN raises to $119.48 and is All-In, Hero calls $0.77 and is All-In

Turn: ($160.34) 7d (2 Players - 1 is All-In)

River: ($160.34) 4h (2 Players - 1 is All-In)

Results: $160.34 Pot
Hero showed Ah 6c 9d 8c and LOST (-$79.67 NET)
BTN showed Ad Ts 5h 5d and WON $203.65 (+$123.73 NET)

Ik vroeg me bij deze hand af of ik beter de flop had kunnen callen na zijn raise ipv shoven. Ik stond op de flop op 53%.
Ik denk dat shoven hier voor meer variance zorgt.

Beantwoorden
Citeren

Kan je het niet gewoon door een converter halen? :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

jawel, maar dan krijg je dus dit:
6♣

en bij mij staat links als ik iets wil posten:
HTML is niet toegestaan
BBCode is toegestaan
Smilies zijn toegestaan
Images zijn niet toegestaan

Vandaar.
Iemand anders zou ik principe wel kunnen posten voor me.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

update!

vanmiddag zo'n 300 handen gespeeld, beetje boven EV gerunt. mocht ook wel, aangezien ik afgelopen week zo'n 20bi onder EV runde. einde van de sessie nog zon 50 verloren. Speelde tegen iemand die werkelijk alles hitte, en ben er toen maar mee gestopt. $130 up vandaag.

BR: $1680.02

Beantwoorden
Citeren

nette log wil follow! maar je hebt binnen 2 weken poker een $1550 roll weten te bouwen? Of had je dat bedrag via je bank gestort?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Hoooody
nette log wil follow! maar je hebt binnen 2 weken poker een $1550 roll weten te bouwen? Of had je dat bedrag via je bank gestort?

Helft gestort, helft opgebouwd ongeveer.

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984
Elite Grinder

Als je voor Supernova gaat zou ik je FPP opsparen totdat je een $4k bonus kan kopen. De FPP die je krijgt voor SN is ongeveer toch 250k (platinum = 2,5x100k = 250k fpp). Scheelt een hoop.

Beantwoorden
Citeren
pollentier
PokerStrategist

18 jaar en ongeveer €500 online gezet, nie slecht :)

gl gl gl gl gl gl

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Tja zou ik ook doen als je er serieus mee bezig gaat, maximaal die deposit bonus uitbuiten :)

Maar begin je nou met PLO te spelen? Je moet toch wel ervaring hebben in NLHE?

Is je broer hier trouwens ook actief?

GL @ at the tables.

Beantwoorden
Citeren

haha yep, thats me!

ben zelf niet erg actief geweest de laatste tijd op het forum maar zal proberen meer tijd voor vrij te maken.

Gogo Brother! :heart:

Beantwoorden
Citeren