Zeezout er zijn natuurlijk 1000 boeken geschreven over poker. 100.000 video's gemaakt. Je kunt lezen en kijken wat je wilt, maar het belangrijkste is " wees eerlijk tegen jezelf".
Ik heb ook jaren lang alleen maar smoesjes tegen mezelf vertelt. Tuurlijk won ik wel eens wat, maar als het met slecht poker was dan zocht ik wel een excuse dat het niet aan mij lag.
Op een geven moment was ik daar klaar mee. Wie hield ik voor de gek? Alleen me zelf . Ben toen bijna gestopt. Maar wilde het nog 1 keer proberen met eerlijk tegen mezelf te zijn . Ook de druk dat ik altijd maar geld moet winnen wou ik niet meer hebben. Ik wil nu gewoon de beste zijn aan tafel. Voel me nu vrij als ik aan het pokeren ben.
Neem je spel onder de loep en wees eerlijk en ga werken aan je slechte punten!
Houd je aan je eigen regels! BV.
- Geen tv/ mobiel
- Ga in een rustige ruimte zitten
- bijna op tilt = stoppen
- markeer spelers en maak notities.
- spreek een tijd af en zet een wekker.
- Ga niet net zolang door om je verloren geld terug te verdienen.
- enz enz.
Zet spelers op handen en pas daar je betsize op aan.
Speel je tegen een reg. of meerdere spelers pas dan op met een goede hand(JJ +)Ik zeg niet dat je angstig moet gaan spelen, maar 1 pair is gewoon niet altijd de beste hand ook al heb je vaak wel de beste hand pre-flop . Staar je niet blind op je hand.
Proberen zoveel mogelijk inpositie te spelen. Je kunt gerust een keer 55-99 of 67/89/910suited in MP-LP spelen,maar uitpositie is dat vaak moeilijk. Helemaal als je een draw hebt. Heb daar zo veel geld mee verloren.
Als je moe/ chagarijnig bent speel gewoon niet. Het heeft effect op je spel .
Zo zijn er nog wel veel meer tips, maar 1 tip is gewoon belangrijk: Wees eerlijk tegen jezelf!