Hey Rafski, ik neem het je niet kwalijk hoor
Alles goed verder?
Wel, ik lig hier met de buik bloot na net mijn ontstoken buikspieren te hebben ingezalfd (ik weet ook niet hoe het gebeurd is), het ideale moment om uw vraag te beantwoorden.
Ik geloof dat ik in geen twee maanden meer gepokerd heb, zelfs geen sng of live met de vrienden, en ik heb het niet echt gemist. Ik heb ook nooit echt grote ambities gehad op dat gebied moet ik toegeven! Ik weet nog dat jonas mij bij de jaarwisseling naar mijn ambities voor het komende jaar vroeg en ik zei dat ik PLO25, mss NL50 wilde spelen. Ik speelde op dat moment PLO10 met bijna een br voor PLO25/NL50
Ik zie mij binnenkort mss wel weer PLO mtt's spelen, dat was wel leuk, maar een datum kan ik daar niet op vast pinnen. Ook Stud vond ik wel leuk.
Ik heb de voorbije maanden af en toe verhaaltjes geschreven, ik ben ook bezig met een fantasyverhaal samen met een vriend. Voorlopig heb ik zeventig blzn geschreven, hij nul. Hehe, echt waar! Ik krijg hem niet in gang. Ik heb wel het gevoel dat dit nuttiger is voor mij dan poker spelen (zoals er zovelen doen) .. Afin, schrijven doen er ook velen, maar ik voel dat ik op dat vlak wél tot de top behoor
en dus probeer ik om gemotiveerd te blijven op dat gebied. Poker en schrijven gaat samen nogal moeilijk dus ik probeer op eentje te concentreren.
Pokernieuws!
Het was zaterdag ter ere van ene zijn verjaardag een live sng met de vrinden, met zijn zessen waren we voor vijf euro elkeen. Ik heb gewoon tight gespeeld en mezelf geen moeilijke beslissingen gegeven (maar wel paar keer gedaan alsof
), ik had in het begin ook een stevige koppijn die zich voornamelijk centraal vanboven manifesteerde en al naargelang de uren vorderden uitbreidde naar m'n voorhoofdskwab, maar desondanks toch de winst binnengerijft. Ik heb AA QQ JJ en AK gekregen en ook alle flops gehit, dus .. hehe .. maarja, winnen is winnen. Degene die tweede werd kon voor geen meter pokeren trouwens.
Ik wou in de heads up dus gewoon limpen en wachten op een hand. Die kreeg ik al meteen door met 89o een 7TJ flop te hitten, all in tegen KT die Q en A kreeg. Ik had wel 4:1 chiplead ofzo. Vervolgens JJ tegen 44 en A9 tegen A2 all in gewonnen voor de winst (denk ik, de adrenalineboost na de overwinning was best sterk dus ik weet niet of ik mij alles nog echt herinner en het misschien mooier voorstel dan het wel was).
Daarna nog een Slimste Mens-quiz en nog ff cashgame, maar daar had ik niet superveel zin in omdat ik al moe was van al het winnen, het late uur en vanwege mijn hoofdpijn.
Verder gaat alles goed. Nog eens een zonnebanksessie gedaan, hetgeen al enige maanden geleden was.
Oorspronkelijk gepost door rafski
omdat ik al moe was van al het winnen
I really lolled
hahaha
Ik heb sinds mijn overwinning een paar keer aan poker gedacht, maar nog geen zin gehad om te spelen, dus dan maar over cocktails. Nu drink ik een Tom Collins, eentje van mn favo's. Ik heb effe gegoogled maar vond geen fotootje dat op mijn cocktail trekt, dus besluit ik dat iedereen buiten mij die cocktail verkeerd maakt. (Of ze voegen ingredienten als maraschinokersen, limoensap, appelsiensap(??) toe terwijl dat nergens voor nodig is.)
ps Om toch nog een fotootje in de blog te hebben heb ik een Bazooka Joe shot opgezocht, dat heb ik een paar dagen geleden gemaakt (meer dan 1 natuurlijk). Bazooka Joe was volgens mij een kauwgommerk en 't is de bedoeling dat het ook zo'n beetje smaakt, wat niet moeilijk is met bananenlikeur, blue curacao en baileys erin. Het zouden drie laagjes moeten zijn: de baileys blijft vanboven wel drijven, maar de blue & banana onderin mixen nogal gemakkelijk, maar in deze foto is het nog wel duidelijk
Kijk 'ns aan. Respons krijgen is altijd leuk. Ook als het altijd dezelfde is
(of samni he) Ik moet mij wel bij iedereen verontschuldigen dat het al een tijdje niet meer over poker gaat. Voorlopig zal hier geen verandering in komen. Gisteren heb ik wel nagedacht over het feit of ik hier mij ooit als moderator ter beschikking zou stellen (los van het feit of ik de job al dan niet krijg), en de verantwoordelijkheden die hiermee gepaard gaan. Soms denk ik echt dat ik er goed in zou zijn, omdat ik geïnteresseerd ben in sommige mensen, plus dat ik weet wat er in sommigen hun hoofd omgaat, plus het feit dat het positief zou zijn om eens wat meer met mensen in contact te komen, maar ik begin soms graag aan iets, en dan word ik het beu. Er zijn maar weinig dingen die ik echt graag doe, en ik kwam uiteindelijk dus tot het besluit dat ik voorlopig nergens aan wil vasthangen, behalve aan mijn vijf blogs, die allemaal van tijd tot tijd ook verwaarloosd worden. Maw, ik ben een verwaarlozer.
ok, was met vriend Ben aan het chatten die afkwam met een interessant onderwerp/probleem dat volgens mij ook pokeraars kan treffen.
Procrastination: uitstelgedrag en nutteloos tijdverdrijf
Ff wat copyen van de chat, meeste komt al van wiki, kheb de pagina zelf niet bekeken, Ben kopieerde alles in de chat, al de rest van de chat is er eigenlijk al uit geknipt.
Procrastinators often have great difficulty in seeking help, or finding an understanding source of support, due to the stigma and profound misunderstanding surrounding extreme forms of procrastination. One of the symptoms, known to psychologists as task-aversion, is often mischaracterised as laziness, a lack of willpower or loss of ambition.
Procrastination of this kind is a disorder, similar to obsessive compulsive disorder or a distortion of body image. Just as you cannot "blame" a person with OCD for their obsessive behavior, and tell them just to "cut it out," most techniques of curing procrastination do not work, since they amount to nothing more than simple advice: prioritize, then do it.
Ask yourself if you do any of these things. If so, don't let yourself get away with it.
1, Action cop-outs. This is doing something that isn't a priority. Examples: Watching TV, eating, playing, sleeping, or even cleaning. Once we are engrossed in the diversion, we block out the anxiety, self-doubts, anger, or boredom associated with the work we are putting off but should be doing.
2 Mental excuses. There are three main types: (A) "I'll do it tomorrow" or "I do my best work late at night, I'll do it then." Since you have promised yourself that you will be good, you can escape work and enjoy guilt-free play. (B) "I'll go shopping now so I can study all evening" or "I'll call them just as soon as I think of something clever to say" or "I'll fix up my apartment, then I'll make fr Some unimportant activity takes priority over the main but unpleasant or scary event. (C) "I want an 'A' in statistics but Dr. Mean would never give me one" or "I want to go out with Brian/Barb (who is handsome/beautiful) but he/she would never look twice at me." This is a Catch 22 situation. It's impossible, so why should I try? In fact, a person with this defeatist attitude might never take any action
3, Emotional diversions. Taking drugs, listening to music, reading novels, and even getting involved in friendships, love, flirtations, or religion could, at times, serve as an escape from unpleasant but important tasks. Sometimes worrying about a speech or some other activity is an excuse ("I worried so much about it!") and a poor substitute for working on the important task.
Over oplossingen
Ben: maar voorlopig focussen ze nogal op de gemakkelijke gedragsmatige oplossingen. zowa gebaseerd op systeem van belonen en straffen. vlug doorlezen naar waar ze over de mensen beginnen waarbij al die dingen ni werken (rafski LOL'd)
Ben: blijkbaar zou ik oa kunnen opschrijven welke belachelijke redeneringen ik gebruik om ni te werken en die dan later herlezen om irationele dingen beter te kunnen doorprikken en mezelf er constant aan te herinneren
Ik zou meer kunnen schrijven + m'n eigen take, maar misschien doe ik dat morgen ofzo
Ik heb net zowel stars als fulltilt helemaal uitgecasht om mijzelf een merry christmas te geven. Word
Kheb ook een FullTilt American Football besteld om wat mee te gooien. Ik had liever een personalized Ice Hockey Shirt gekocht van mijn bonuspunten, maar dat is 25k punten en ik heb een half jaar gespaard voor 12.5k, dus ja, dat haal ik toch nooit. Dan maar geen Left Wing Sniper die rafski heet. Ik had evengoed ineens twee footballen kunnen bestellen, maar dan zou er wrs een al direct kwijt gegooid worden, omdat we denken dat we dan toch nog een reserve hebben en dan te wild gaan gooien (klopt natuurlijk ook).
Ik heb deze week de London Chess Classic gevolgd nadat ik ongeveer een jaar amper heb geschaakt. Ze hadden een erg goeie livestream, en dus ga ik wrs mijn playchessabbonnement vernieuwen. Ik zou graag ook nog eens een schaakboek kopen. Als er iemand tips heeft, laat maar weten, want ik weet dat er een paar goeie schakers zitten hier.
Ik heb thuis Art of the Attack - Vladimir Vukovic, waar ik nog lang niet in de helft zit, en Bobby Fischer trekt ten strijde - David Edmonds. Het eerste nogal technisch, misschien iets te technisch, het tweede meer biografie. De biografie van Kasparov heb ik ook gelezen, die was ook wel mooi. (Ik heb ook het beginnersboek van Max Euwe, maarja :p)
Waar ben ik naar op zoek? Er zijn nogal veel soorten schaakboeken natuurlijk. Paar categorieën waar ik wel iets mee kan aanvangen:
Iets over de Siciliaanse opening, of zelfs een variant ervan
iets met opening d4, daar kan ik niks van, modernere openingen
Positioneel
verdedigen
pionnenformaties
eindspel
... of gewoon andere goeie schaakboeken eigenlijk
Waarom ik stop met poker (of al een halfjaar gestopt bent), ik schrijf liever dan dat ik poker speel, en ik hoop dat ik het ook beter kan. Ik hou ook niet genoeg van poker om hogerop te gaan, en ik heb ook niet veel zin om mijn tijd te verdoen terwijl ik ondertussen belangrijkere dingen kan doen. 't Is alleen zaak om die belangrijkere dingen dan ook effectief te doen.
Ik ga hier nog wel op het forum blijven lezen.