Ga naar het forum
ShovingLoose: SNG a...

Meldingen
Alles wissen

ShovingLoose: SNG als maingame

186 Berichten
20 Gebruikers
3 Reacties
6,047 Weergaven
ShovingLoose Topicstarter
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door ShovingLoose
Ik kijk deze week de volgende video's van Collin Moshman:

- Live 12-Tabling 9-Man SNGs
- Collin 4-Tables The Micros

Leuke video's altijd van Moshman :)
Deze week veel last van storend internet gehad met veel periodes van geen internet. Niet echt lekker om te spelen dus. Net wel 10 SNGs gespeeld en de hotrun met een 60% ROI kon niet voortduren natuurlijk.

5 van 1,10 en 5 van 2,75 gespeeld. 2 keer werd mijn AK door een Ax gekraakt en als big stack verloor ik 2 keer een 80/20 situatie (QQ vs 77 en AA vs 55). Zo zie je maar wat korte termijn resultaten kunnen doen met je ROI, in de eerdere sessies won ik niet veel en nu (helaas 3 ervan in de 2,75 SNGs) niet en dat heb je een verlies van 8 euro.

Maar dat geeft op zich niet natuurlijk, dat hoort bij poker en ik kreeg het geld er in prima situaties in. Morgen wat analyseren voor handjes en de ICM situaties doen voor eigenlijk afgelopen week. En de openingspost bijwerken natuurlijk!

Beantwoorden
Citeren

GL ""the Shove"" :D

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Thanks lexxxion! :)

Microgaming - 0|75/150 NL - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

MP: 1,305
Hero (CO): 1,230
BTN: 1,660
SB: 1,440
BB: 4,715
UTG: 3,150

SB posts SB 75, BB posts BB 150

Pre Flop: (pot: 225) Hero has J♣ T♣

Wie shoved hier? De 2 spelers voor mij folden.
VPIP/PFR Stats:
BTN: 30/15
SB: 7/4
BB: 53/21

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik zou in deze situatie niet al te los gaan shoven zonder antes in het spel en waarschijnlijk een call-happy speler in de BB. Al blijft JTs een prima push, want de hand is suited en connected. Dus heeft de hand behoorlijk wat flush- en straatpotentie en je hebt minder kans dat je gedomineerd wordt bij een call van 1 of meerdere tegenstanders.

Aangezien ik verwacht dat de BB wat losser zal callen zou ik ongeveer deze range 19.7%, 22+ A2s+ A7o+ K9s+ KJo+ QTs+ JTs T9s pushen hier.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Ik voelde al aan dat het echt een krappe push was voor mijn gevoel. Helaas callde de SB met een betere hand en had ik geen geluk:

MP: 1,305
Hero (CO): 1,230
BTN: 1,660
SB: 1,440
BB: 4,715
UTG: 3,150

Pre Flop: (pot: 225) Hero has J♣ T♣

fold, fold, Hero raises to 1,230 and is all-in, fold, SB raises to 1,440 and is all-in, fold

Flop: (2,610, 2 players) K♣ 4♦ 8♦

Turn: (2,610, 2 players) 4♥

River: (2,610, 2 players) 6♥

Hero shows J♣ T♣ (One Pair, Fours) (Pre 40%, Flop 10%, Turn 0%)
SB shows K♥ Q♠ (Two Pair, Kings and Fours) (Pre 60%, Flop 90%, Turn 100%)
SB wins 2,610

En voor de rest ging het vandaag ook dramatisch. Ik kreeg het geld er vaak goed in maar dat gebeurde dit soort dingen:

BB: 935
UTG: 1,180
MP: 3,395
CO: 1,570
Hero (BTN): 4,145
SB: 2,275

Pre Flop: (pot: 225) Hero has Q♣ K♣

fold, fold, fold, Hero raises to 300, SB calls 225, fold

Flop: (750, 2 players) 4♠ Q♦ 2♠
SB bets 1,975 and is all-in, Hero calls 1,975

Turn: (4,700, 2 players) A♠

River: (4,700, 2 players) 5♠

Hero shows Q♣ K♣ (One Pair, Queens) (Pre 75%, Flop 92%, Turn 73%)
SB shows J♠ K♥ (Flush, Ace High) (Pre 25%, Flop 8%, Turn 27%)
SB wins 4,700

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Jammer dat het vandaag niet liep in de SNG's :(
Hopelijk gaan jouw MTT's van vanavond een stuk beter.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Net nog een video 4-tabling van Moshman gekeken. Blijft mooi om te zien hoe hij vaak binnen de seconde weet wat hij gaat doen :)

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

En net de video $15 SNG 9-man Ranges van Moshman gekeken. Vind het altijd fijn als er bij een fold bijvoorbeeld wordt gezegd dat ze met 77+ en AQ+ zullen shoven.

Het is even afwachten hoe de situatie op het Microgaming netwerk zal zijn. Er zijn voldoende spelers die het SNG-spel niet onder de knie hebben en ik krijg er 30% rakeback. Ladbrokes en Unibet zullen echter van het netwerk verdwijnen en dat zijn toch de grootste namen. Ik denk dat er te weinig traffic zal zijn op de games die ik speel, want de traffic is nu al krap voldoende. Een overstap naar een andere room is niet ondenkbaar. Full Tilt, Partypoker, IPoker en Pokerstars hebben voldoende aanbod in de Full Ring SNGs voor zover ik weet. Full Tilt bevalt me echter niet en op Partypoker en Ipoker is de traffic overdag eigenlijk net te weinig, helemaal als ik boven de 6 dollar games wil uitkomen. Pokerstars blijft dan nog over, dus de kans is groot dat ik in het nieuwe jaar me daar ga vestigen. Helaas is het niveau er een stuk hoger dan op 24hPoker, maar de voordelen zijn dat er super veel traffic is en de handhistories van Pokerstars wel verwerkt kunnen worden door SNG Wizard. Zo kan ik mijn game wel sneller beter maken, want alleen de SNGs doorlopen in de Pokertracker 4 reviewer bied geen opties op "als-dan situatie" uit te zoeken of ranges aan te passen.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Gisteravond en vanmiddag wat SNGs gespeeld. De traffic 's avonds is wel te doen, maar vanmiddag runde er op Microgaming 3 1,10 en 2 2,75 SNGs toen ik inlogde. 11 euro en hoger was totaal geen traffic. Ik vestig me op Stars na de jaarwisseling.

Gisteravond gingen de SNGs wel prima, vanmiddag heb ik nog 4 weten te spelen,maar die gingen allen verloren. Wel een winst kunnen noteren over deze twee dagen:

Gespeeld: 16 SNGs
Buyins: €32,45
Winst: €9,05

En ik kan ook weer 75 cent rakeback krijgen :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Mooi dat je weer wat winst hebt gehaald met de SNG's.
Heb je nog plannen om vanavond te spelen?

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Nee, vrijdagavond is altijd een avondje die bestaat uit een uitstapje of TV-kijken met mijn vriendin. Die slaapt echter vaak erg vroeg, tegen half 11 (niet bij een uitstapje natuurlijk) dus vaak speel ik dan nog wel wat.

Vandaag ook een beetje op internet gezocht daar een oplossing voor die opgezwollen en rode plekken op mijn gezicht. Vooral rondom de ogen zit het. Ik heb daar elke winter wel last van, behalve vorig jaar toen ik veel van huis was. Ik liep toen naar mijn werk en ging 's middags een gezonde lunch halen bij een supermarkt. Ik heb eerder al gezocht naar manieren op de plekken te behandelen en vandaag naar hoe je misschien kan voorkomen. Waar ik eerst dacht aan dat ik meer buiten moest lopen, heb ik nu gezocht op voeding dat goed is voor je huid. Ik heb vorig jaar veel rauwe groenten als lunch gehad en at super veel fruit. Paprika's, wortels, bramen en aardbeien.... heerlijk. Ook veel noten zoals walnoten, cashewnoten en amandelen. Vooral wortels en amandelen kom ik op veel sites tegen dus ik zal me daar eens een lading van ophalen vanavond of morgen. Groene thee dronk ik toen ook veel en dat schijnt ook heel goed te zijn, terwijl ik tegenwoordig het minder fijne zwarte earl grey thee drink. Dus snel aanpassingen maken wat betreft voeding en afwachten wat betreft de uitkomst van de allergietest.

De afgelopen 2 weken trouwens niet echt meer notes gemaakt, omdat ik toch vertrek bij Microgaming na de jaarwisseling. Ik doe vanavond denk ik nog de 50 ICM-situaties en een video van Steambull: Callen met 10BB.

Beantwoorden
Citeren

Klinkt goed Shove. Heel veel succes!

En als je stiekem toch speelt nadat je vriendin naar bed is gegaan: good luck.

Koken jullie ook samen? Mijn vrouw en ik doen dat regelmatig. Dat is echt leuk om te doen. Vandaag heb ik kook-corvee :D

Ik wens jullie sowieso een heel erg leuke en gezellige avond toe daar in het hoge noorden!

Greets vanuit het diepe zuiden!

;)

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Haha, nou ik poker niet stiekem hoor, ze weet dat ik nog lekker tot half 2 doorga in het weekend ;)

Koken doen we soms op een vrijdag samen. Omdat ik pas net mijn diploma heb en mijn vriendin wegens de ziekte van Crohn in een re-integratietraject zit, hebben we nog geen financiële basis om te gaan samenwonen. Mijn vriendin heeft nu iets aangeboden gekregen op de spoedeisende hulp en haar eerste dag is haar goed bevallen. Het is even afwachten hoe ze het volhoudt, maar het lijkt erop dat we in de zomer op zoek gaan naar een plek voor ons tweeën :) Dus nu laten we het koken nog aan onze ouders over ;)

Dom van mij om zaterdag nog een paar sitngoes op te starten. Het blindlevel was nog maar 25/50 en toen moesten we eten. Daar lever ik dus wat winst in op een domme, maar wel leerzame manier. Ik moet gewoon zeker weten dat ik de tijd heb om te spelen.

8,10 euro verlies afgelopen zaterdag :facepalm:

Ik heb de laatste dagen ook de $1,50 op Pokerstars uitgeprobeerd. Daar ga ik in het nieuwe jaar van start. Alvast wat kleurtjes toegekend aan diverse spelers om in de lobby al een indruk te krijgen van de spelers die voor een sitngo ingeschreven staan. Op een stuk of 15 sitngoes al 22 dollar winst gemaakt :) Heel veel lekker flops en rivers gehad waardoor ik vaak 1ste werd. Het bevalt me prima daar en ik kan dan ook meer volume maken.

Van de 50 ICM-situaties had ik er 45 goed. Ze maken het je wel moeilijk hoor! Vier handen die ik fout had bleken net onder de pushingrange te zitten. Druk ik op push met bijv. J9o, mag je maar pushen tot JT dat soort dingen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Speel je op PokerStars de non-turbo of de turbo 9 mans SNG's?

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Ik heb de afgelopen dagen de turbo's gespeeld. Die gaan lekker snel. Ik heb er zes tegelijk gespeeld en nog een paar bijgevuld. In het nieuwe jaar ga ik me volledig op Stars richten en dan zorg ik dat ik altijd 6 tafels open heb, dus wanneer ik bust registreer ik me gelijk voor een nieuwe :)

Beantwoorden
Citeren

Leuke plannen Shove!

Heel veel succes op Stars!

Heb zelf vandaag een pokerbreak.

Morgen weer verder als het goed is.

;)

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Bedankt Robbie, ben nu weer met mijn toernooiavondje bezig.
Wat dat betreft zal ik me bijna volledig richten op Stars. Heb in het weekend nog een video van Steambull gekeken waarin hij 4 $15 SNGs speelt. Heb jij nog iets bekeken?

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Na een teleurstellende toernooiavond voor mijn MTT-blog, nog een paar SNGs gespeeld. Gelukkig heb ik totaal geen last van tilten, dus de MTT's hadden geen invloed op mijn SNG-spel. Morgen zoek ik naar een geschikte hand voor deze blog.

De resultaten van vanavond:

Gespeeld: 6 SNGs
Buyins: €13,20
Cashes: €22,80
Winst: €9,60

Niet gek over een paar SNGs. Deze resultaten plus 75 cent rakeback worden weer verwerkt in de openingspost :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Mooie resultaten in de SNG's. De resultaten in de MTT's zullen ook weer komen :coolface:

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Thanks, SDK.

Nu even aan het spelen op Stars en werkelijk alles verlies ik. al 9 SNGs niet ITM, echt ziekelijk hoe mijn AJ van een A7 enzo verliest. Elke QQ die ik raise ziet een AKx flop en ik heb al een paar runner runners tegen gehad. Nou ja zo werkt het nou eenmaal in poker/SNGs, betere tijden komen wel weer en ik denk dat mijn moves de juiste zijn.

Poker Stars $1.32+$0.18 No Limit Hold'em Tournament - t50/t100 Blinds - 9 players -

CO: t1735 17.35 BBs
BTN: t1145 11.45 BBs
Hero (SB): t1200 12 BBs
BB: t1206 12.06 BBs
UTG: t1664 16.64 BBs
UTG+1: t1870 18.70 BBs
UTG+2: t1620 16.20 BBs
MP1: t1740 17.40 BBs
MP2: t1320 13.20 BBs

Pre Flop: (t150) Hero is SB with Q :diamond: Q :spade:
UTG raises to t1664 all in, 1 fold, UTG+2 calls t1620 all in, 2 folds, CO calls t1664,

Wat te doen? UTG en UTG+2 zijn behoorlijk tight en CO redelijk loose.

Beantwoorden
Citeren