Ga naar het forum
Videoblog experimen...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Videoblog experiment done, new stuff incoming

259 Berichten
56 Gebruikers
0 Reacties
10.6 K Weergaven
iamthedanger Topicstarter
iamthedanger
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Pinowww
wow, ik heb voor het eerst in mn leven een blog gevonden wat ik misschien ga volgen.... Of ik vind Joshua gewoon zo hypnotizerend, maar dan nog komt het op hetzelfde neer :P.

Ik moest echt hardlop lachen toen ik dit las Remco :D Anyway, heb wel respect voor jou, zeker wat betreft jouw discipline. Denk dat ik er veel van kan leren. Ik ga nu morgen om 9:00 opstaan en mn volgende videoblog maken.

marcelhermus
Oldschool Grinder

voor dat slapen is ook een andere optie.
ik ben zelf erg slecht om in slaap te komen.
tegenwoordig neem ik als het nodig is een pilletje met melatonine.
ik ben helemaal niet van de pillen of zo. maar dit werkt best goed om een nieuw ritme te krijgen.

Oorspronkelijk gepost door Pinowww
ps delta, niet elke dag een uur of zeggen vanaf volgende week etc. Gewoon wekker zetten en doen, dat werkt het beste.

Aight cheers, thx for the tip.
Ben in de loop van vandaag wel vrij ziek geworden dus volgende vlog pas voor binnen een paar dagen. Uncool shit right here

iamthedanger
BlackMember

Goeiemorgen :)

Nice one!

Succes vandaag, het onderwerp van je thesis lijkt me iig erg boeiend!

ik ben blij dat jij van dat vroeg opstaan zo kan genieten;).
klinkt idd als superintressant onderwerp.gl

Arjon
Oldschool Grinder

Nice update weer Josh, maak er mooie dag van! ;)

beukie1
Oldschool Grinder

Hoi,
Miss dat deze oudere/jongere zich er mee mag bemoeien.
Ledigheid is des duivels oorkussen........
m.a.w. als je voor jezelf geen agenda opstelt voor de volgende dag, dan zal er ook niks gebeuren.
Maak voor jezelf een agenda met afspraken die je de volgende dag MOET doen.
Hou je aan dit schema, prop hem niet helemaal vol en geef jezelf ook de ruimte om te kunnen "niksen".
s'Morgens om 08.45 opstaan is niet echt vroeg in de werkende maatschappij vind ik.
Zie het dan ook als doel om je leven meer inhoud te geven, zodat je voldoening haalt uit de aspecten van die ene dag.
Laat bv je studie als een rode draad door je dag heen lopen.
Maak niet al teveel plannen voor de toekomst en probeer het huidige NU te leven. Denk ook niet teveel aan morgen, overmorgen, volgende week, etc, maar geniet en leef vandaag.
Als sporten niet echt je "ding"is zou ik er niet aan beginnen, maar zoeken naar iets wat je wel leuk vindt en ook nog een bijdrage levert aan je conditie.
Als sporten alleen is om je fitter te voelen, dan is het een moeten en zal je er geen vreuge uit halen, wat weer resulteert in het uitstellen en er de hele dag tegen aan zien.
Uiteindelijk ga je niet en voel jezelf schuldig dat er weer een dag voorbij is zonder resultaat.

Ik wens je heel veel succes en ik denk dat je iig wel op de goede weg bent, vanwege de videoblog die je bent begonnen.

Groet Henk B.

iamthedanger
BlackMember

Hoi beukie :)

Bedankt voor je reactie, denk dat ik er zeker wel wat aan heb. Dat is eigenlijk ook waar ik nu mee bezig ben, een planning maken voor elke dag en dat bespreken in die videos. Verder vind ik 8:45 nu in principe wel een goede tijd, weet dat het niet extreem vroeg is maar als je bedenkt dat ik normaal elke dag tot 1 / 2 uur 's middags slaap. Verder vind ik wel goed wat je zegt wat betreft dat 'leven in het nu' zeg maar. Ben er van overtuigd dat dat ook de beste manier is om in het leven te staan, heb ook boeken gelezen over mindfullness en meditatie en daar heeft het wel erg veel raakvlakken mee, ofja in principe is mindfullness gewoon leven in het nu :P.

Verder dat 8:45 niet vroeg is in 'de werkende maatschapij' daar ben ik het zeker mee eens, maar ik wil ook niet deelnemen aan dit gedoe, ik wil wel bijdragen aan de maatschapij maar dan wel met mijn regels :P. Verder vind ik het hartstikke fijn om te sporten dus is dat ook neit echt een probleem lijkt me.

Oh nadat ik in de zomer in Thailand ben geweest wilde ik eigenlijk mediteren oppakken als ik thuis was, heb het sindsdien nog steeds niet gedaan , ook dat gaat op het lijstje.

iamthedanger
BlackMember

Heeft iemand:

- Een goed trainings/workout schema wat je voornamelijk thuis kan doen (omdat ik liever met dumbells etc werk dan met apparaten)
- Goede boeken die ik gelezen moeten hebben (liefst wat wetenschappelijks/non fictie of autobiografieën)
- Mediteert er hier iemand?

Oorspronkelijk gepost door envyjosh
Heeft iemand:

- Een goed trainings/workout schema wat je voornamelijk thuis kan doen (omdat ik liever met dumbells etc werk dan met apparaten)
- Goede boeken die ik gelezen moeten hebben (liefst wat wetenschappelijks/non fictie of autobiografieën)
- Mediteert er hier iemand?

1) http://www.bodybuilding.com/fun/workout.htm

Je denkt misschien: 'ik wil helemaal geen bodybuilder worden', maaaaaar check gewoon eventjes die site, de grootste database aan exercises/workouts die je maar kan vinden, eender welk doel je hebt.

2) Een paar autobiografieën die je echt eens moet gelezen hebben:

THE EDUCATION OF HENRY ADAMS
by Henry Adams

THE AUTOBIOGRAPHY OF MALCOLM X
by Alex Haley and Malcolm X

UP FROM SLAVERY
by Booker T. Washington

IDEAS AND OPINIONS
by Albert Einstein

lorenzoa
Oldschool Grinder

scoobys workshop vind ik wel handig voor mensen die thuis willen trainen. Er staan ook enkele reviews over boeken. De layout is niet spetterend maar je vindt er veel informatie over trainingsschema's, voeding, ..

Oorspronkelijk gepost door lorenzoa
scoobys workshop vind ik wel handig voor mensen die thuis willen trainen. Er staan ook enkele reviews over boeken. De layout is niet spetterend maar je vindt er veel informatie over trainingsschema's, voeding, ..

Die scooby, zo'n mallerd. Grappige stem toch dat die gozer heeft? :facepalm:

Fladdermouse
Oldschool Grinder

Super blog/vlog! _thumbsup:
Blijf ik zeker volgen.

@ mediteren: Heb al vaak het idee in men achterhoofd gehad om te beginnen met mediteren, maar nog nooit echt de stap gemaakt om ook echt te starten. Moest jij nog goede bronnen hebben hierover, mag je mij dit zeker laten weten.

Gl met al jullie doelstellingen.

Oorspronkelijk gepost door Fladdermouse

@ mediteren: Heb al vaak het idee in men achterhoofd gehad om te beginnen met mediteren, maar nog nooit echt de stap gemaakt om ook echt te starten.

This. Staat ook op mijn programma

iamthedanger
BlackMember

@starski en lorenzoa

Thanks voor de links :)

Ik denk niet dat ik zo ver wil gaan als bodybuilders wat betreft massa, maar ik wil gewoon wel sterker worden en wat meer spiermassa kweken, niet te overdreven. Droog heet het volgens mij? :P. Waar ik me voornamelijk op wil richten in biceps/chest en abs. Ik heb alleen geen idee hoeveel sets ik moet doen, volgens mij doet men vaak 3 sets van X aantal reps?

Wat ik nu doe is 2 á 3x in de week cardio (2x voetballen, 1x hardlopen) en sporadisch wat krachttraining. Wil er nu dus eigenlijk meer een schema van hebben van wanneer ik wat wil gaan doen. Als ik 3 dagen per week krachttraining doe neem ik aan dat ik het niet overdo als ik gewoon zo'n 5-6 verschillende oefeningen doe in sets van 3? Verder heb ik nog vragen wat betreft wanneer je nu meer moet gaan opdrukken / meer crunches moet gaan doen en met meer gewicht moet gaan werken. Ik wil namelijk thuis wel wat vooruit kunnen en heb nu dumbells met aardig wat gewicht dus daar kan ik wel meer werken.

Vroeg me alleen af wanneer ik dus het gewicht verhoog / meer push ups of crunches moet gaan doen.

@starski en lorenzoa

Thanks voor de links :)

Ik denk niet dat ik zo ver wil gaan als bodybuilders wat betreft massa, maar ik wil gewoon wel sterker worden en wat meer spiermassa kweken, niet te overdreven. Droog heet het volgens mij? :P. Waar ik me voornamelijk op wil richten in biceps/chest en abs. Ik heb alleen geen idee hoeveel sets ik moet doen, volgens mij doet men vaak 3 sets van X aantal reps?

Wat ik nu doe is 2 á 3x in de week cardio (2x voetballen, 1x hardlopen) en sporadisch wat krachttraining. Wil er nu dus eigenlijk meer een schema van hebben van wanneer ik wat wil gaan doen. Als ik 3 dagen per week krachttraining doe neem ik aan dat ik het niet overdo als ik gewoon zo'n 5-6 verschillende oefeningen doe in sets van 3? Verder heb ik nog vragen wat betreft wanneer je nu meer moet gaan opdrukken / meer crunches moet gaan doen en met meer gewicht moet gaan werken. Ik wil namelijk thuis wel wat vooruit kunnen en heb nu dumbells met aardig wat gewicht dus daar kan ik wel meer werken.

Vroeg me alleen af wanneer ik dus het gewicht verhoog / meer push ups of crunches moet gaan doen.

Dag 1: borst/triceps
Dag 2: rug/biceps
Dag 3: schouders/abs

Beste is iets in de vorm van 14-12-10-8 / 12-10-8-6. Is veel beter dan bv 4x12. Zo krijgen je spieren meer afwisseling/prikkels wat veel beter werkt om je spieren te verbeteren. Bij 4x12 krijgen je spieren last van gewoonwording en dat mag absoluut niet, er moet vooral variatïe in je trainingen zitten dat is zeer belangrijk!

http://www.bstrong.net/oefeningen --> hier vind je veel goede oefeningen!

Cheers

iamthedanger
BlackMember

Oké helder, en wanneer vaker pushups/meer gewicht? Of zijn daar geen normen voor? Gewoon als het te makkelijk gaat?

Oké helder, en wanneer vaker pushups/meer gewicht? Of zijn daar geen normen voor? Gewoon als het te makkelijk gaat?

In het begin nooit te zwaar willen gaan, kan je je overbelasten en dat willen we natuurlijk niet. Je moet dat idd een beetje aanvoelen, het gaat er vooral om dat je je goed voelt en dus moet je doen wat aangenaam is. Pushups kan je zoveel doen als je wil, sommigen kunnen er 50 achter elkaar "zonder moeite". Sommigen 20, dusjah moetje zelf wat uitzoeken. Als je een beetje routine hebt in je trainingen dan kan je wel eens af en toe wat uittesten met zwaardere gewichten, dat moet je zelf gewoon een beetje aanvoelen. Gezond verstand gebruiken blijft bij alles belangrijk ook bij krachttraining.

lorenzoa
Oldschool Grinder

@Starskiii1
true haha maar wel interessante videos