Hey Grutto, doe eens een serieuze update, ben wel benieuwd hoe het tot dusver gaat en jij bent ook wel een man van wat leuke plaatjes van de vooruitgang toch? Als je tenminste tijd hebt, maar je hebt dat vast
Allez dan, een iets serieuzere update.
Qua huis, komt er schot in de zaak. Wrs nog een maandje en tis echt van ons. Ma eigenlijk is dat nu al zo, na de 2de betaling en nadat we nog €5000 van de prijs hebben afgenepen, omdat het nogal lang duurt. En de vorige eigenaar, dringend geld nodig had, en geen 3 weken kon wachten.
Qua leven vinden we het hier zalig. Iedere dag opstaan, ontbijtje en dan hup, de tuin in. Tis der nogal ne puinhoop, tis zo'n 10 jaar niet onderhouden, dus veel knippen, kappen, ... . Maar ondertussen ligt 2/3 al plat. Zijn de olijfboompjes terug verzorgd, heb ik ontdekt dat ik er 2 amandelbomen en ne mooie kerselaar op ons stuk staan. Zijn de zaadjes die ik maandje terug heb gepland aan het uitkomen. (Tomaten, pompoenen, komkommer, tomaat, aubergine, passievrucht, meloen, ... )
En tegen dat de zon ondergaat, maken we wat lekkers klaar,spelen nog een spelletje. (Gn poker, aangezien er nog geen internet is
)En ook Gn TV voorlopig, wat wat anders is dan vroeger, toen ik uren voor de Tv lag.
Foto's? Alle, van onze wekelijkse tocht (45m) naar de winkel.

Laterz meer, en misschien nog serieuzer. Nu uit de McDon. (hotspot) en naar de winkel.
Bok, Vidimo Se
Dobro Jutro,
Alles gaat hier natuurlijk nog steeds uitstekend. Kmoet wel eens dringend voor internet zorgen. Want kwil pokeren. Zeker als het weer tegen zit, zoals de afgelopen 2 weken. Dus wat minder in de tuin gewerkt. Heeft ook zijn voordelen. (Niet iedere dag een teek of 3-5 van je kleren aftrekken en crushen met een hamer
)
Gelukkig toch al een sat. gekocht (alleen wat veel Duitse channels die altijd moeten dubben
) en een antenne zelf gefabriceerd:) Werkt naar behoren (soms
Eigenlijk niet zo veel te vertellen. Even wat rondgekeken hier, wel weinig actie. Alle, zo op het eerste gezicht?
Dovidenja
Hey Grutto,
Hoe gaan de vorderingen in het beloofde land ♠_cool:
FF zonder gekheid, hoe bevalt het tot nu toe en vordert het allemaal een beetje ??
Update weer is als je tijd hebt
како si?
Klinkt allemaal super, zou ook zo graag aan de kust zitten, u pičku materina
Sve je dobro.
Qua update's zal ik binnen week of 2 eens een pagina volle update doen. Want tegen dan is de internetman langs geweest. Maar om samen te vatten.
Huis binnen maand zeker van ons, tleven is hier goed en tzonnetje schijnt.
Merci M4c.
En zit ik weer in de McDo. Die burgers komen aan men oren uit.
Ma moet wel beetje aangezien we updated moeten blijven ivm huis Belgija.
Vorige week zaterdag internet afgesproken, ma er moet nog iemand langskomen voor een boxke te installeren. En da gaat hier zoals alles, wat traag.
Wil nog eens een Omaha toernooi spelen.
Zeewater is eindelijk wat op temperatuur aan't komen.
Ma 't wordt ook wat drukker aan zee.
Ondertussen even opgezocht hoe je olijven, lavendel en rozemarijn moet stekken :f_confused:.
Laterz.
Hehe,
Finally, de internetman is langs geweest. Dus vanaf vandaag internet op den berg.
Updatez livingwise
Huis is nog steeds niet van ons.
Maar tegen midden augustus komt wss alles wel in orde. We hebben een nieuwe advocaat, die alles veel beter opvolgt. Maar tis wachten op de court-medewerkster die zo'n 90 vroegere owners moet verwittigen, en dat duurt wel even. En dan is ze nu ook nog op vakantie tot begin augustus, dus wachten zoals met het meeste hier.
We hopen nog steeds dat we kunnen verhuren vanaf volgend jaar, maar we hebben toch ook al ingecalculeerd dat dit nog een jaar langer kan duren. Wat niet zo heel erg is. Tis ook niet de bedoeling dat we er stinkend rijk van worden. Gewoon goed leven als God in Kroatie.
Der is dan ook enorm veel werk aan het huis en de tuin. Maar alles op zen tijd. T' leven is hier toch schoon en goedkoop. Zeker nu ook men moestuintje zijn vruchten afwerpt. Pepers,paprika's, komkommers, meloenen, vijgen, druiven, tomaten en nog zoveel meer vers vanuit men eigen hofje.
Qua luxe gaan we er ook altijd maar op vooruit. We hebben TV, sat, antenne, nieuwe frigo en nu internet. We hebben wel nog geen stromend water, dus de was en de plas is nog met de hand, zoals voor den oorlog. Ma da went wel. We trekken onze plan. Zoals met de stroom die hier wel eens per week een paar uur plat ligt
Als natuurmens heb ik ook al veel dingen gezien. Slangen, schorpioenen, vogels (gene grutto
) , belachelijk veel vieze en grote insecten , mooie weerfenomenen ( waterhoos, onweren die ge in Belgija ni ziet, sterren, ) en natuurlijk prachtige uitzichten vanop men terrasjes.
Lijkt me wel even lang genoeg als update. (Ahja, huis in Belgie zit in compromis, dus als de bank een lening willen geven aan het Belgische koppel, is dat ook verkocht. )
Updatez pokerwise.
Afgelopen maanden dus zo goed als niks gespeeld. Soms eens een hyperke in de MacDo of een paar handen PLOZoom. Maar daar gaat nu dus verandering in komen.
We gaan op drie paarden inzetten. Want ik blijf ik; en me op 1 ding focusses gaat toch niet. Kga wel niet teveel woorden, plannenkes, schema's, ... opstellen hier. Doe ik wel voor mezelf op een leuk Excell-sheet-je. Wat ik op dit forum voornamelijk wil doen is handen posten en gezwans over die handen. Om misschien wat interessante discussies te verkrijgen.
1. MTT's
KVoornamelijk op Stars. Kga ze niet opsplitsen qua soort ofzo. Gewoon als ik een paar uur tijd heb, het weer tegen zit of ... . En zonder BRM, gewoon wat hopen op die 1ne grote ... . (Iedereen wil toch de grootste hebben.
)
2. PLO cashgames.
Vooral op stars. Met BRM. Als ik wat tijd over heb, maar niet veel. En als de MTT en STT wat beu ben.
3. STT en MTSNG
Ergens op een site waar ik kan een leuk bonuske kan vrijspelen.
En nu wat spelen, zien dat men status zilver/gold is. Zodat ik terug wat content kan bezien. Want men belabberde speelstijl zal wel wat vastgeroest zijn.
Bok.
PS Wat een lap tekst
Kzit hier nu al een te checken welke Ipoker site ik op ga spelen.
Ma kword er zottekes van.
Welke is nu het beste.
Ladbrokes lijkt me niet zo goed, aangezien ge amper gelinkend geraakt aan PStrat.
Voor de rest vind ik de verschillen nog niet zo gemakkelijk.
En dan moet ik nog naar elke site surfen om te zien hoeveel VIP punten per rake ik krijg om te zien welke bonus het makkelijkst kan vrijspelen.
bv. Ik stort 100$
Coral; moet ik $600 raken om 100$ vrij te spelen. Maar dan krijg ik ook nog 120$ aan cash rewards.
Paddy power: moet ik 334$ raken om 100$ vrij te spelen. Maar dan krijg ik ook nog 20$ aan cash rewards.
Maar als ik 334$ rake op Coral dan speel ik 55$ vrij aan bonus en 55$ aan cash rewards dus das dan 110$
En nu heb ik dus op een uurke of 2 (met wat MTT's open) al 2 van de ... (8 ofzo) sites van Ipoker netwerk vergeleken.
Tegen volgende week weet ik het
Man man man, miserie miserie
Ondertussen nog niks gewonnen, geshipped, gecashed. Ma wel al wat leuke bad beats gehad.
Op plaats 2. De straat die op river geFH wordt.
Op plaats 1. De FH die ge straatflushed wordt.
Poker, I'm loving it
Spoiler
Toch wat teveel naar de mcDo geweest, met die slogan
En nu naar Gala aan't kijken.
Hebt ge daar ne points booster, afh van op welk level gezit. Krijgt ge u eerste 8$ na 1 pts. Owwwh my god. Dan maar optie 2.
Ienemienemutte ...
Gala poker zal het worden.
Ahja toch een klein doel. 40$ winst per maand. (zo'n beetje de kost voor mijn flat max internet connectie.)
Leuk om weer wat van je te lezen Grutto, vroeg me laatst al af hoe het met je zou zijn. Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt, maar ik zou persoonlijk niet tegen de huidige situatie kunnen waarin je wel betaald hebt, maar je huis nog steeds niet helemaal van jou is. Ondertussen knap je wel van alles op en deed de eigenaar (!) iets van de prijs af wegens de lange duur en geldproblemen (! ).
Nu ben ik misschien wel achterdochtig, maar ik snap niet dat je met de huidige situatie kan leven. Je gaat in een klein dorp wonen, je bent dus wel altijd de " vreemde ", dat is hier al zo in kleine dorpjes en daar ben jij nog eens extra buitenstaander, want de buitenlander. Je hebt een groot vertrouwen in het feit dat het goed komt, maar waarom is het nog niet in orde? En waarom betalen als het nog niet in orde is? Een andere advocaat, kennelijk ligt het dus niet zo eenvoudig. Hoe kan dat? Je geeft hier alles op, wil daar beginnen, maar de basis is nog niet in orde. Echt met je advocaat spreken lijkt me ook lastig en wie zegt dat die geen dubbele agenda heeft?
En wat denk je dat er gebeurt als er mogelijk om het minste geringste een conflict ontstaat, met de eigenaar of de andere dorpsbewoners? Natuurlijk zijn ze nu vriendelijk en weet ik wat voor behulpzaam. Dat zou alleen ook kunnen zijn omdat je voorlopig nog te melken bent financieel. Maar als men wil is men je ook zo kwijt natuurlijk, als iedereen je negeert en treitert in een dorp is het zo gebeurt. Lijkt me ook dat in zo'n land dingen wel anders werken.
In de eerste plaats hoop ik natuurlijk dat alles goed komt en ik hoop van harte dat het huis je eigendom wordt en dat je je hart kunt volgen. Je lijkt me wel iemand die daar gelukkig zou kunnen leven op de manier die je voor ogen staat en ik kan me de charme ervan ook zeker zeer goed voorstellen. Het is alleen wel zo dat ik vind dat je goed op moet passen en goed voor jezelf dat je niet alles maar slikt. Mijn ervaringen met mensen uit die regio is dat ze harder kunnen zijn dan wij ons kunnen voorstellen en dat ze je dus lachend uit kunnen knijpen als dat moet. En ja, ondanks dat je dacht dat je wel op goede voet stond.
Grutto, hele lap tekst, maar is zeker niet bedoelt om je af te zeiken, maar meer een lange vorm van " let op, wees weerbaar! "
Spoiler
Eigenlijk ben ik natuurlijk alleen zo " negatief " ( hoop dat je dat niet zo opvat ) omdat ik na eindelijk weer een update en 3 posts nog steeds geen foto's heb gezien van die mooie natuur, de tuin, een dorpsbewoner of desnoods een geit! Wel een beetje de huisstijl van je blog bijhouden ook!
Geen probleem.
Vind het zelf niet kritisch. Is je volste recht. Maar toch even beetje antwoorden. Ook niet bedoeld als : "Zwijg gij dommerik", of; "Wat je zegt is niet waar" ; ofzo, gewoon om je gerust te stellen dat we wel oplettend en weerbaar zijn
Want natuurlijk vinden/vonden we het ook niet leuk dat het nog steeds niet in orde is.
Qua huis en geld. Hebben ons meer dan behoren ingedekt voor als het zou mislopen. En zolang het huis hier niet van ons is, steken we er ook amper geld in. Enigste wat we voorlopig hier gedaan hebben is wat in de tuin gewerkt. (bezigheidstherapie) En nu dan ook internet.(Maar pas nadat de advocaat gezegd heeft dat er niks meer mis kan gaan met de verkoop.)
Waarom nog niet in orde? Veel eigenaars, traag werkend gerecht en het land. (Hebben al wel gehoord van zaken die menige jaren duurden.) Het Mediterraanse klimaat
Over een conflict met vorige eigenaar/ dorpsbewoners kan ik me niet echt veel inbeelden. We staan vrij dicht bij de eigenaar. Hij zal later, als we gasten hebben, ook ons kunnen 'uitmelken' als we zijn olijfolie/wijn/vijgen/... verkopen. En het enigste wat we kunnen doen is tegen de dorpsgenoten zo vriendelijk mogelijk zijn.
Tuurlijk kan het altijd mis gaan. Op 100 en 1 manieren. Maar als je dit gaat doen (verhuizen naar buitenland, zaak op richten, vertrouwen hebben dat binnen enkele jaren er genoeg klanten komen, denken dat het huis na verbouwingen dubbel de waarde is van wat je er insteekt, ... ) heb je een positieve ingesteldheid nodig. Hoop je op de goedheid van de mensen, ... . En neem je de miserie die er soms bijkomt op met een positieve noot. Anders verga je onder de stress en de zorgen.
En van die foto's; kom morgen nog eens kijken hier. Zal ik eens een reeksje erop zetten. En is goed, vanaf nu geen 3 post achtereen zonder mooie foto.
Slecht voorproefje, problemen met pics uploaden (grootte van de files, belichting, .... )Zal morgen eens wat tijd nemen hiervoor.
[IMGM]
[/IMGM]
Goed om te lezen Grutto, heb er wel vertrouwen in. Als je je ingedekt hebt en het gaat mis, dan is dat jammer, maar feitelijk ook niet meer dan dat. Lijkt me wel dat het goed komt als je eenmaal van start kan gaan. Ben benieuwd naar de pics.
Kzal eens wat foto's gaan nemen, want tis hier vandaag een prachtige dag. Toch qua helderheid. Kzie jabuka (Eilandje op zo'n 80km van hier) . Enkel ist hier koud, zo'n 23° .
Juist nog een monstersessie gedaan. 2 SNG's KO gespeeld . 2keer geshipt en lots of bounties.
Een grote hagedis. (50cm ofzo)
[IMGM]
[/IMGM]
Nu wat poker
kga met wat targets werken per maand.
Dus voor de maand juli
*30$ FDB vrijspelen.
*1 video zien.
*Gold worden (hier.)
*2 artikels (her)lezen.
*5 interessante handen posten in blog.
*2 handen posten in beoordelingssectie.
Ook een vast tijdstip om te pokeren (21u-01u) lijkt me handig. (Maybe wat in de middag ast hier +30° is.)