Ga naar het forum
Zeezout goes profes...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Zeezout goes professional

479 Berichten
67 Gebruikers
0 Reacties
18 K Weergaven
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Vandaag heb ik het besluit genomen om serieus voor een pokercarrière te gaan. Dat hoeft niet persé topniveau te zijn, maar wel een niveau waarop ik voldoende inkomen kan creëren voor mijn gezin.

Persoonlijke omstandigheden maken een reguliere baan eigenlijk onmogelijk, terwijl de mogelijkheid om online te pokeren wel regelmatig aanwezig is. Daar komt bij dat ik het leuk vind, gemotiveerd ben en denk dat ik de materie wel dermate begrijp dat er voor mij mogelijkheden zijn. Een ander, heel belangrijk, pluspunt is dat mijn vrouw er helemaal achter staat. :heart: :heart:

Natuurlijk besef ik dat het een lange, moeilijke weg kan zijn en dat ik nog maar aan het begin sta. Mijn kennis, ervaring en inzicht zijn nog lang niet voldoende en mijn BR is nog totaal ongeschikt voor steady winst. Maar mijn motivatie, bereidheid om te leren (ook van mijn fouten) en creativiteit compenseren dit ten dele en hebben toch een mogelijk extra. Bovendien hoef ik er nu nog niet van te leven.

Ook zie ik het als een mogelijkheid om mijn burn-out aan te pakken. Op een of andere manier kan ik hier wel de kracht voor opbrengen en dat geeft weer de mogelijkheid om een moeilijke gezinssituatie te verbeteren. Misschien dat de motivatie hiervoor mij een impuls geeft om eindelijk uit het dal te komen.

Om het echt te gaan halen, zal ik hulp nodig hebben. Daarbij denk ik vooral ook aan jullie, want hier valt veel te leren. Daarom heb ik deze thread opgestart. Ik zou het heel erg op prijs stellen wanneer jullie mij hierin zouden willen helpen. Daarin hoef je me echt niet met handschoenen aan te pakken: een domme move is een domme move en een fout is een fout.

Ik sta open voor alle tips, correcties en andere ondersteuning in deze stap. Misschien is er iemand die suggesties heeft hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Zit je bij mij aan tafel en maak ik een domme move? Schrijf het hier op en corrigeer me!

Zie je leaks in mijn stats of spel en je merkt dat ik het niet doorheb? Schrijf het alsjeblieft!

Merk je dat ik in mijn posts zit te raaskallen? Zeg het gewoon.

Heb je suggesties, materiaal of andere hulp? Van harte welkom!

Eventueel kun je me ook mailen op Zeezoutpoker@gmail.com.

de komende dagen ga ik mij plan en werkschema uitwerken.

Vanwege deze stap stop ik met Zeezoute perikelen en Zeezouts nieuwe challenge, want ik wil nu hier mijn verdere pokerervaringen gaan neerzetten.

En nou maar hopen dat dit geen domme move op zichzelf is.... :D

Zeezout.

478 reacties

veel succes en als ik kan zal ik nuttige feedback geven!
groeten

Roycus, houdt z'n adem in, en denkt dit wil ik ook ;)

Veel succes!!

Ik wens je in ieder geval veel succes met je toekomstige carrière :)
Een droom voor velen onder ons ;)

remmetje
PokerStrategist

Heel veel succes ZEEzout
Je buddy Petjep AKA Remmetje

heb je msn?

Sharkking89
PokerStrategist

Het is een man van oudere leeftijd, msn kent ie niet :D

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Hahahahahahahahaaaaa :D :D :D :D

Nee, MSN héb ik niet. Kan mn ouwe computer blijkbaar niet aan.

Gelukkig heb ik nog wel geduld...

Maar zodra de nieuwe er eenmaal is, zeur ik je de oren van de kop, sharkky!

Deze week probeer ik alles goed werkend te hebben.

Groetjes,

Z.

marcelhermus
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Hahahahahahahahaaaaa :D :D :D :D

Nee, MSN héb ik niet. Kan mn ouwe computer blijkbaar niet aan.

Gelukkig heb ik nog wel geduld...

Maar zodra de nieuwe er eenmaal is, zeur ik je de oren van de kop, sharkky!

Deze week probeer ik alles goed werkend te hebben.

Groetjes,

Z.

nou ja ik denk dat als je computer pokerprogrammas aankan, dat msn ook rpima werkt.

waar ik verder heel benieuwd naar ben is je plan.

wat is je bankroll, welke limit ga je spelen, welk spel. etc.

dan pas kun je denk ik ook echt gerichte tips krijgen.

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik weet ook niet waarom MSN niet werkt bij mij.

Schijnt aan versie van XP te liggen of zo. Een of ander servicepack dat niet werkt. En van XP weet ik bar weinig.

Maar het komt vast allemaal in orde. ;)

De komende dagen trek ik uit om mijn planning rond te krijgen.

Voorlopig richt ik me vooral op het rond krijgen van de juiste apparatuur, het verkrijgen van een betere bankroll en het studeren en onderzoeken van handbeoordelingen.

Mijn games worden NL S&G en MTT. Daar richt ik me vooral op.

Groetjes,

Z.

veeRtje
Oldschool Grinder

Beste Zeezout,

Om maar met de deur in huis te vallen raad ik je dit plan af.
Ik heb natuurlijk helemaal geen zicht op jou situatie en poker ervaring.
Maar ik weet ondertussen zelf al wel aardig wat over poker.
Allereerst weet ik uit ervaring hoe stressvol poker kan zijn.
Ik heb ELKE dag dat ik speel swings van honderden dollars, en ik speel nieteens prefessioneel. Ik speel NL100 voor de fun, en als bonus inkomen zeg maar. Als je dit spelletje voor je brood speelt kan je erg gestresst raken als de dingen niet goed lopen.

Dus voor iemand die een burn-out heeft vraag ik me erg af of dit een verstandig plan is. Voor als je dr toch mee doorgaat, succes ik hoop echt van harte dat het goed gaat.

sechef
Oldschool Grinder

Heej zeezout,

ik wens je heel veel succes en zal ook probere mijn steentje bij te dragen!
Op welke site speel je trouwens?

Oorspronkelijk gepost door veeRtje
Beste Zeezout,

Om maar met de deur in huis te vallen raad ik je dit plan af.
Ik heb natuurlijk helemaal geen zicht op jou situatie en poker ervaring.
Maar ik weet ondertussen zelf al wel aardig wat over poker.
Allereerst weet ik uit ervaring hoe stressvol poker kan zijn.
Ik heb ELKE dag dat ik speel swings van honderden dollars, en ik speel nieteens prefessioneel. Ik speel NL100 voor de fun, en als bonus inkomen zeg maar. Als je dit spelletje voor je brood speelt kan je erg gestresst raken als de dingen niet goed lopen.

Dus voor iemand die een burn-out heeft vraag ik me erg af of dit een verstandig plan is. Voor als je dr toch mee doorgaat, succes ik hoop echt van harte dat het goed gaat.

alles kan veertje.. Je moet het gewoon goed voorbereiden.

De stress kun je jezelf ontnemen door een gigabuffer bij elkaar te grinden. Kijk er zijn genoeg mensen zoals helemaalnicks die je gigantisch goed kunnen helpen. Ik weet niet precies hoe mensen dat doen maar waar ik aan dacht was dat je een leef buffer van 1 jaar bij elkaar grind (+bankroll) en dat je dan gaan grinden voor life. Als het dan helemaal de soep in loopt heb je nog een heel jaar de tijd om een baan te vinden.

Het mooie aan turbo sng's is dat je eigenlijk geen stress hoeft te hebben over je spel. De basis voor push or fold is eigenlijk essentieel. Als je die door hebt kun je weinig fout doen.

wow, dat is nog eens een beslissing

Ik wens je alle succes toe bij deze dappere poging

xordeh
PokerStrategist

Good luck! Vind het super om threads gelijk deze te lezen :)

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Geeft de burger moed :D

@veeRtje
Jij ook bedankt voor je eerlijke reactie. Maar je hoeft je over die brood-zorgen geen zorgen te maken. We hebben een basisinkomen op minimum niveau, maar daar leven we al jaren op, dus dat zijn we gewend. Mijn vrouw heeft wegens chronische ziekte een blijvende uitkering, dus de basis is er, hoe klein ook.

Zelf heb ik al jaren geen inkomen meer, dus alles meer is extra. De situatie is ingewikkeld en niet bedoeld om hier uitgebreid uit de doeken te doen, maar het komt er op neer dat ik redelijk aan huis gebonden ben. Dus is thuis werken de enige optie, iets wat ik voor mijn burn-out ook al jaren deed.

In dat werk is alleen geen droog brood meer te verdienen.

Sinds augustus ben ik bezig met pokeren. Eerst als spel, maar sind ik bij PS ben is het steeds meer dan een spel geworden. Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat hier voor mij mogelijkheden liggen. Mijn BO lijkt geen hindernis te zijn, sterker nog: het lijkt minder te worden wanneer er weer wat uitzicht is. Het pokeren heeft een positief effect op die BO. Het prikkelt je zintuigen en hersenen weer en geeft een richting die haalbaar lijkt. Dat bemoedigt en dat is weer positief.

Zo ben ik serieus in de materie gedoken en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik hier mee door wil gaan.

M.u.v. wat live games heb ik geen cent geinvesteerd en in die games sta ik nu ongeveer break even. Nu richt ik me voorlopig vooral op online games. Gedurende mijn 'opleiding' probeer ik een goede BR op te bouwen, terwijl ik ervaring op doe in freerolls, S&G en MTT's.

De motivatie is goed en het inkomen een bonus.

Dit jaar ga ik me vooral richten op beter leren pokeren. De nadruk ligt nog niet op inkomen. Dus dat wordt studeren. Dat inkomen komt er dan vanzelf aan naarmate je beter gaat spelen. Zie mijn beslissing dus niet als: het is je enige inkomstenbron.

Het professioneel gaan is een faseplan. Doel is professioneel worden. Ik geloof dat ik het kan en dat het zal lukken!

De reden dat ik dit allemaal open op dit forum plaats is, dat dit anderen de ruimte geeft om weer tips en suggesties te geven en misschien ook een stukje op weg te helpen.

Of het gaat lukken? De toekomst zal het leren, maar ik geloof er in.

groetjes,

Zeezout

ik wil eigenlijk niet meedoen in de discussie of het verstandig is ja of nee, het is je eigen keus, en ik hoop dat het je lukt!

Ik heb echter wel een idee, en misschien vind je het iets, en misschien ook wel niet.

Ik heb begrepen dat je redelijk goed aan het worden bent met die turbo sit and go's? Misschien dat mensen bereid zijn je te backen, om je bankroll rustig op te bouwen.

Al is het op lage limieten ($2 en $5?)

Zeg dat 5 mensen allemaal 4 dollar overmaken naar je, en je zet er zelf ook 20 in, dan heb je 20x de kans om een $2 toernooi te spelen, je post je resultaten en win je, dan win je 50% en de andere 50% betaal je terug aan je backers. Verlies je, dan verlies je maar 50% en je backers de andere 50%.

Ik weet niet welke limieten je wilt gaan spelen, maar misschien is dit een idee voor je met je (nog) kleine bankroll?

LurkerBelow
PokerStrategist

Ik wens je alle succes en ik hoop van harte dat het je lukt.

Yoghi
BlackMember

Veel succes!

In principe denk ik wel dat het mogelijk is voor jou. Maar van wat ik kan zien denk ik niet dat je tot nu toe goed bezig was met professioneel worden. Dit is helemaal niet negatief, je hield jezelf heel de tijd bezig met anderen en minder met jezelf. Ook zul je nu gewoon op 1 aspect moeten focussen.

Ik denk dat nu je 1e prioriteit zou moeten zijn om een goed plan te maken waardoor je snel veel kunt leren. Hierbij draait het om jou, op pokergebied zullen andere mensen op de achtergrond moeten komen. Dit zal vast ook wel heel moeilijk worden, omdat het tegen je natuur in is.

Laatste tip is dat je misschien het beste iets kan vinden waardoor je minder passief leert. Artikelen lezen is allemaal wel leuk en aardig, maar dat zal na een tijdje vervelen en je onthoudt het toch niet supergoed. Uit ervaring kan ik zeggen dat bijvoorbeeld artikelen vertalen heel goed werkt, of maak er een samenvatting bij ofzo. Het kan nogal vreemd voelen maar ik denk dat dat de beste manier is.

Ik hoop echt dat het je lukt en ik zal je met veel interesse volgen :)

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Hey Dopey.

Is leuk idee, maar ik wil uit principe niet lenen in een of andere vorm. Zeker in een game als poker is dat niet de goede basis.

Bovendien leg je dan jezelf extra druk op die niet nodig is.

Iemand heeft me een paar weken terug gesteund met een nieuw startbedrag van $50 op FTP, waar ik heel blij mee ben. Daar zaten geen voorwaarden aan vast. Wanneer ik het voor elkaar krijg om een gezonde BR op te bouwen, kan ik dus altijd zelf er voor kiezen iets terug te doen. Zo blijf je vrij van verplichtingen en kun je vrijer spelen.

Daar komt bij dat de opbouw van je bankroll een heel belangrijke graadmeter is in de pokerontwikkeling. Wordt je zo goed dat je in Freerolls en low limit games kunt winnen, dat groeit je bankroll en kun je hoger gaan spelen. Zolang je het in die toernooien niet redt, kun je ook geen hogere limiet aan i.m.o.

Op dit moment groeit mijn BR langzaam, maar zeker. Het zit alleen verdeeld over verschillende sites en ik moet eerst mn vrouw helpen haar BR te houden op Party, waar ze zo'n irritante punteneis hebben.

Maar ik vind het prachtig dat je dit voorstel doet en meedenkt! Bedankt!

Z.