Okee Timkroes, ik heb speciaal voor jou nog één SNG gespeeld (1e, $27)
Mijn saldo is voor het eerst boven $200 gekomen en staat nu op $ 215,56
Okee Timkroes, ik heb speciaal voor jou nog één SNG gespeeld (1e, $27)
Mijn saldo is voor het eerst boven $200 gekomen en staat nu op $ 215,56
Zal ook maar us een keer iets in je blog een post plaatsen, ik kan me echter niet de tijd gunnen om 4 uur lang een BLOG te lezen.. heb het begin iets van gelezen en nu een stukje het eind..
Maar als je tot nu toe nog maar 270 SnG's heb gespeeld doe je het naar mijn idee inderdaad best goed.
Wat dat concentreren betreft, dat heb ik precies hetzelfde.
Als ik 4 tafels heb openstaan, maak ik zeker bij 1 of bij 2 tafels een fout en ga je onderuit. Als ik er maar 1 of max 2 open heb staan ben ik veel meer gefocused. Daarnaast deed ik nog wel eens de afwas terwijl ik aan het pokeren was.. ook heel erg funest.
Dus ik moet me net zoals jou echt super focussen op dat ene SnG of toernooitje, dat werkt het best en kom je het verst!
Capeua tot dusver en succes met het plaasten van de keuken..
groet,
Jonkie76 / Jacob
Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Okee Timkroes, ik heb speciaal voor jou nog één SNG gespeeld (1e, $27)Mijn saldo is voor het eerst boven $200 gekomen en staat nu op $ 215,56
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik wil een gedeelte van dat geld!
Je hebt het, zoals jezelf zegt, speciaal dankzij mij gedaan!
Laten we zeggen dat jij de buy-in terugkrijgt. +10%
@jonkie, het was interessant
@zeezout again, gefeliciteerd;)
Ha! Het kan verkeren.....
5 SNG's gespeeld en resultaten: 86868
Heb dus 'even' boven die $200 gestaan....
Alsof ze je ervoor willen straffen
Naja, it's poker (equivalent van "get you when you're happy")
Voor vandaag is het weer slecht geweest
Ziet er naar uit dat ik echt in een downswing terecht ben gekomen...
Elke coinflip lijk ik te verliezen en betere handen worden geheid gerivered.
Al teruggevallen naar $169 op FT en ook de MTT's moet ik steeds verlaten met pech.
Het heeft geen zin om er een site de schuld van te geven (heb er op alle sites last van, deze week), dus geef ik gewoon Robbie de schuld. Niet dat er een reden voor is, maar ik moet toch iemand trappen?
Nee hoor geintje, hij heeft er niets mee te maken
Heb het lang volgehouden, maar nu zet ik er toch echt even een streepje onder. Ik voel de tilt opkomen en dus neem ik een break.
Mijn BR kan het wel hebben, maar mijn brein(tje) geeft aan dat het tijd is om even afstand te nemen.
Ik kijk over een week wel weer eens of ik wat speel.
Zo, mijn weekje niet pokeren zit er weer op.
Niet dat me dat moeite kostte, maar ik heb er wel weer zin in.
Deze week schreef ik die column en dat heeft me best veel energie gekost. Zeker het vervolg in de thread. Het valt niet mee om dit soort onderwerpen zonder ruzie en hete hoofden besproken te krijgen. Ik ben van mening dat je zo'n onderwerp niet kunt lanceren zonder er goed aandacht aan te geven in de nasleep.
Nu ga ik weer over tot de pokerorde van de dag en me weer richten op het spelletje.
Afgelopen tijd heb ik me bezonnen over wel- of niet doorgaan met pokeren. Niet dat ik het niet leuk vind, maar de gezinsomstandigheden en andere activiteiten maken het niet altijd gemakkelijk om er echt aandacht aan te geven.
Ik had me echter voorgenomen om dit jaar te kijken of ik wel of niet doorga met 'pro'-gaan. Het is gebleken dat ik lang niet genoeg ben toegekomen om serieus pro te pokeren. Wel heb ik veel tijd gestoken in BR-building en studie.
Pro-gaan klinkt natuurlijk heel leuk, maar meestal wordt vergeten dat het dan werk wordt en niet meer gewoon hobbie. Wil ik dat? Wil ik zo'n 4-8 uur per dag besteden aan poker? Wil ik mijn spaarzame energie daar echt in steken? Wil mijn gezin dat ook?
Full-time pro gaan en daar echt van leven is nu nog geen optie. Daarvoor heb je i.m.o een bankroll nodig van tienduizenden $ om niet meteen broke te gaan in een toevallige downswing. Nou hebben we een vast minimaal inkomen, dus verhongeren zullen we niet. Bovendien hebben we ruimschoots ervaring in het rondkomen met zo'n $70-80 per week (los van vaste lasten), dus dat zal wel lukken. Maar full-time vraagt niet alleen tijd. Je moet ook inkomen genereren en ervan kunnen leven. Minimaal zo'n 1000 netto winst maken om alleen je BR op peil te houden, na aftrek van je kosten en opnames voor levensonderhoud.
Part-time is wel een optie. Zorgen voor een vast inkomen, waarvan je een deel kunt gebruiken voor BR-building en een deel voor noodzakelijke uitgaven. Wanneer je geen zorgen hoeft te hebben over je natje en je droogje, speel je een stuk relaxter en daardoor waarschijnlijk beter.
Mijn gezin staat achter mij, die hebben al gezien en gemerkt dat het kan. Nu moet ik zelf kiezen.
Tot het eind van het jaar neem ik nog de tijd om te wikken en te wegen. Dan besluit ik of ik vanaf 2 januari ervoor ga. Dat ik doorga met pokeren staat wel vast, maar de invulling ben ik nog niet helemaal uit.
Voor mij is de stap groter dan het lijkt. Ik ben nog niet af van die burn-out, al ga ik imo nog steeds langzaam vooruit. Ik zal gezonder moeten leven (ben deze week wel al 3 kilo kwijt :P) en moeten proberen meer structuur te krijgen. Ook moet ik veel meer gaan spelen. Kan ik dat lichamelijk en geestelijk aan? Financieel gaat het nu wel lukken, maar dat is eigenlijk de minst belangrijke poot.
Ik denk er die paar weekjes nog over na. Ondertussen ga ik veel video's kijken, af en toe een partijtje spelen en verder genieten van mijn gezinnetje.
Ik hou jullie op de hoogte
Zeezout "Seasalt" McFish
Even een kleine update...
Het wikken en wegen gaat nog door.
Momenteel kan ik weinig fut opbrengen om te spelen, maar dat zal waarschijnlijk komen door de griep en het feit dat het hele huis eens onder handen genomen moet worden qua puinruimen.
Morgen ga ik wel de BOD spelen om te proberen nog wat voor dat plexiglas-huisding te winnen, maar verder hou ik het deze week nog rustig denk ik.
Ik ga pokervideo's bekijken op mijn laptop, rillend onder de dekens. Verder wat lezen in HoH en denken over hoe ik verder wil. Op dit moment zie ik nog niet het licht schijnen op het pad dat ik wil gaan....
Wel ga ik per januari serieus pokeren, zin of niet, maar dan om beter te worden. Ik ga daarvoor sessies/toernooien plannen en misschien af en toe weer eens een live-game spelen. De nadruk gaat nu wat meer liggen op spelen, met daarnaast leren. Nu is dat omgekeerd.
Op dit moment heb ik het idee om vier uur per dag aan poker te gaan besteden (gemiddeld) en de andere uren me op heel andere zaken te concentreren. Aangemoedigd door de positieve reacties op de column denk ik er bijvoorbeeld over om (voor de gein) eens een boekje te schrijven of zo.
Hoe dan ook, ik zit nog midden in de besluitfase, dus niets is nog zeker
Z.
Het is wel ontmoedigend hoor.... alweer 6x niet ITM, waarvan 5x door te verliezen met de betere hand
Ik wordt er een beetje moedeloos van om KKQQ tegen 6666 te verliezen e.d.
Ben al speciaal teruggegaan naar de $2,25 SNG om mijn BR wat te sparen...
Lager ga ik niet, voor mij het het nu broke=stoppen
Hopelijk gaan de MTT's wat beter.
Hallo zeezout,
Het plan van meer te spelen lijkt me uitstekend
Ik denk dat een 3-1 ratio spelen-leren zowat optimaal is, alhoewel dat het natuurlijk ook iets persoonlijk is. Wanneer je teveel theorie ziet en te weinig speelt kan je die theorie ook niet echt juist gaan toepassen imo. En al helemaal niet in een SNG/MTT, waarin "gameflow" en vooruit kunnen kijken heel belangrijke elementen zijn.
Laat je niet teveel ontmoedigen door korte termijn downswingetjes, dat wilt immers helemaal niks zeggen. Ik ben de voorbij week ook zo'n 250$ kwijtgespeeld, het doet pijn maar je moet ermee door.
Good luck en veel beterchap!
Viewer
PS: als je dat boek echt gaat schrijven, houd me dan op de hoogte
Ik interesseer me nogal in literatuur, ik ben benieuwd wat het gaat worden. Je kan ook bv. een boek schrijven met allemaal colums, dat zal je zeker goed afgaan (en kan je er je reeds geschreven columns al insteken)
Wahahahhaa
Weet je dat ik net gisteren met dat plan rondbibberder in mijn griep...
dat van een boek met columns. Leek me toen een heel leuk idee.
Lachen!
? Het lijkt me best een cool plan
Als er ooit een boek verschijnt over poker.. het leven van online pro's, anekdotes, weet ik wat... is daar zeker een markt voor. En jou columns gaan over vanalles, heel gevarieerd en (meestal :P) best boeiend.
Ik ga er zeker mijn gepijnigde hersens over laten inweken!
De titel weet ik al, maar die hou ik nog even in de koker
Oorspronkelijk gepost door viewer88
Koken met zeezout?
Dat kan ik jullie niet aandoen....
Alhoewel?
Koken en Tilten gaan wel beetje hand in hand he
Ik zat weer eens wat blogs lezen en dacht dat het volgende misschien wel aardig is om te weten.
Je eigen boek maken en uitgeven wordt steeds makkelijker en goedkoper. Ik heb het ooit moeten doen met cursusmateriaal voor een zeilschool. Het izet er gelijk professioneler uit dan gekopieerd materiaal en is tegelijkertijd goedkoper dan iedereen andermans boeken aan laten schaffen.
Google levert veel hits, deze heeft gelijk alles in Nederlands staan.
Zo, het nieuwe jaar is begonnen....
Meteen de laatste officiele post van dit megabloggie
Ik heb mijn besluit genomen en weet hoe ik het komend jaar verder ga. Daarom ga ik ook een nieuwe blog openen, waarin ik mijn plannen enigzins probeer uit te leggen.
Iedereen die hier zijn bijdrage heeft geleverd en die de moeite heeft genomen om alle posts te lezen (respect!) hartelijk bedankt!
Deze blog ging voornamelijk over mijn FT-avontuur in de SNG-sectie. Helaas kwam ik aan het eind van de rit in een negatieve richting terecht, maar uiteindelijk is het resultaat altijd nog positief:
Eindsaldo: $145,70. Toch bijna verdriedubbeld, dus heb ik niets te klagen.
Wie een grafiek wil zien, kijkt maar ff op sharkscope onder Zeezout (Full Tilt) Daar zijn wel alle limieten bij elkaar gegooid, dus het vertekent een beetje. De twee dips waren mijn overstap naar de $6,50/$5,50 en het eind van de rit. Daarvoor speelde ik $1,25 en $2,25. OVerigens zijn er wel een paar MTT's in mijn saldo verwerkt (verloren), dus is het SNG-resultaat iets beter.
Eind-ROI helaas maar 5%, wat puur komt door die overstap en die downswing. In hoeverre dat pech was, of gewoon een leak blijft voorlopig even een vraag...
Gezien het feit dat ik maar zo'n 300 SNG's heb gespeeld en heb getrippeld is het resultaat toch niet zo slecht.
Op MTT gebied ging het ook prima. Leuke winst gedraaid. Weliswaar heb ik er ook een aantal verknald, maar daar gaan we de komende tijd aan werken.
Overigens vind ik het niet echt handig om alle resultaten te vermelden, dus dat laat ik achterwege. (Jammer meneer Stalin
)
Al met al was het een chaotisch jaar, met zowel privé- als op pokergebied flinke ontwikkelingen. Komend jaar is het jaar van de opbouw voor mij.
Daarover kun je straks lezen in mijn nieuwe blog: Zeezout Goes Serious....
Nogmaals allemaal een fijn 2009 en veel succes aan de tafels!
Zeezout Sojaboon "McFish"