Ga naar het forum
Zeezout goes profes...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Zeezout goes professional

479 Berichten
67 Gebruikers
0 Reacties
18 K Weergaven
Yoghi
BlackMember

Het verschil tussen $2 en $5 sngs is zo klein dat je het niet merkt eigenlijk. En als je al op $5s begint ga je een stuk sneller omhoog, zeker omdat je ondertussen wel al de basis kent.

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Hey Yoghi

:D

Ik ben met verschillende vertalingen bezig en heb nu 1/3e van HoH1 af :tongue:

M.b.t. het bezig zijn met anderen heb je ten dele wel gelijk, maar ik zie het ook een beetje anders. Poker kan een heel eenzaam spel zijn wanneer je alleen bezig bent. Bovendien is feedback heel belangrijk.

Belangrijker vind ik in het bezig zijn met anderen, dat je er zelf heel veel van leert. Je duikt in een probleem van een ander en komt soms tot de conclusie dat het ook jouw probleem blijkt te zijn. Zo heb ik veel geleerd van het programmeren van die Tools.

Maar ik ben inderdaad wel minder actief in andere threads geworden en moet me meer focussen op mijn eigen spel. Dat is een van de gevolgen van mijn keuze die ik ook inzag.

Ik ben dan ook druk bezig mijn strijdplan te ontwikkelen en heb het al redelijk rond.

Zodra ik mijn werkplan klaar heb, zal ik het hier posten om het aan kritieken bloot te stellen.

Bedankt voor je meedenken!

Z.

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Hey Dopey.

Is leuk idee, maar ik wil uit principe niet lenen in een of andere vorm. Zeker in een game als poker is dat niet de goede basis.

Nou, voor zo'n instelling heb ik zeker bewondering. Ik zal deze thread in ieder geval gaan volgen, en zal proberen mijn steentje bij te dragen waar mogelijk.

Indien je jezelf toch nog bedenkt, en je misschien eens wiltt kijken of je het niveau boven je eigen bankroll ook aankunt, dan laat t maar weten!

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Mijn eerste gedachte, net als Veertje, was dat beroeps-pokerspeler niet een verstandige keus is voor iemand met een burn-out. Maar uit je reactie blijkt dat het je meer gaat om serieus een goede speler te worden dan om er ook echt van te leven.

Ik denk dat dat inderdaad een betere instelling is, want voor je het weet zadel je jezelf op met druk en toestanden + de swings natuurlijk.

Voor beroepspokeraar heb je volgens mij wel een bepaald soort karakter nodig: een beetje monomaan, goed tegen eenzaamheid kunnen, stressbestendig zijn. Allemaal eigenschappen die tot nu toe - van wat ik van je op dit forum heb gezien - niet erg bij je passen.

Sterke kanten van jou (op het forum dan) zijn: sociaal, taalvaardig, tools bouwen. Zou je niet voor PS (of een soortgelijke site) kunnen gaan werken? Ze zoeken regelmatig personeel geloof ik. Zo heb je een vast inkomen, en kan daarnaast aan je spel werken. Het is maar een idee.

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Werkplan Zeezout goes professional

Het stellen van duidelijke doelen en een duidelijke aanpak zijn belangrijk, dus daarom heb ik dit werkplan opgesteld om ter discussie te stellen.

Omstandigheden

Qua materiaal moet ik dringend updaten.
Mijn bankroll moet worden uitgebreid.
Tijd is beschikbaar, maar moet wel goed worden ingedeeld i.v.m. gezinssituatie.
Rustige werkplek is beschikbaar
Lesmateriaal is beschikbaar (HOH1-3) en artikelen, maar moet worden uitgebreid.

Er moet een nieuwe PC komen, die alle software aan kan en het spelen op meer dan vier tafels aankan. De huidige PC voldoet niet en werkt ook niet goed. Dit heeft een hoge prioriteit. De randapparatuur is wel in orde.

Mijn online-bankroll is nu verdeeld over meerdere sites. Ik heb bijna $60 op FTP, $73 op Titan en $14 op Pitbull. Daarnaast heeft mijn vrouw een account op party, waarop nu $78 staat staat. Deze laaste krijg eerst voorrang, daar ze haar bonus voor 19 maart moet vrijspelen. Daarna wordt een deel gestort op een van de andere sites, ter aanvulling van de BR daar. Zij speelt dan verder op party.
Opzet is om eerst de BR’s te verhogen tot het niveau waarop tegen de minder ongunstige rake is te spelen. Het spelen op de laagste limieten is ongunstig vanwege de rake.
Ik denk de BR te verhogen door freerolls te spelen (tevens oefening) en S&G’s te spelen ter oefening en voor het vrijspelen van die bonus.

Ik heb in principe genoeg tijd om elke dag 8-10 uur met poker bezig te zijn. Dat varieert alleen wel sterk, als gevolg van pers. omstandigheden. Hierbij denk ik aan de volgende indeling voor fase 1:

2 uur studie/vertaling van boeken en artikelen
1-2 uur beoordeling van de handen van partijen van de dag ervoor en van geposte handen.
2-4 uur spelen, met een uitloop bij toernooien.
0-2 uur andere bezigheden, zoals het ontwikkelen van tools, het werken en leren werken met andere programma’s en het bekijken van video’s en coachings.

1 dag per week wil ik niets met pokeren te maken hebben en helemaal aan mijn gezin besteden. Daarnaast moet er elke dag tijd overblijven voor onstpanning, gezin en andere bezigheden.

Deze uren zijn het uitgangspunt. De omstandigheden kunnen een aanpassing per dag vereisen. Zie het dus meer als richtlijn.

In principe trek ik 2008 uit voor mijn ontwikkeling. Daarbij zal bovenstaande indeling worden aangepast naarmate de kwaliteit toeneemt. In hoeverre dit haalbaar is, zal ook afhangen van mijn gezondeid (BO) en gezinssituatie.

In fase 1 ligt de nadruk op het ontwikkelen van discipline, pokerskills en inzicht in de materie.
In fase 2 ligt de nadruk op pokerskills, inzicht en het opbouwen van een zerieuze BR.
In fase 3 ligt de nadruk op pokeren, met daarnaast het bijhouden en opbouween van skills en inzicht. Dit is de eindfase, waarin het mogelijk moet zijn om een realistisch inkomen te verdienen. Daarbij ga ik dan kijken naar mogelijkheden om aan grotere toernooien deel te nemen, al is dat afhankelijk van mijn ontwikkeling.

Ik begrijp dat mijn BR op dit moment totaal onvoldoende is, maar zie wel mogelijkheden die in de loop van dit ontwikkelingsjaar uit te breiden. Verder zal nog moeten blijken of het inderdaad een positief effect blijft hebben op mijn burn-out. Gezondheid gaat voor.

Dit is natuurlijk nog een schetsplan. Ik sta open voor suggesties en opmerkingen.

Groetjes,

Zeezout.

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

@Classical

Bedankt voor je reactie.
Het is wat moeilijk om de redenen van die burn-out uit te leggen op een open forum. Neem van mij aan dat de oorzaak niet ligt in werk. Ik heb daarom ook eerst een aantal maanden aangezien hoe ik met pokeren omging. Of het een belasting voor me is. Mijn conclusie is dat het me goed doet.

Voor mij is het serieus goed worden doel 1. Gevolg daarvan kan zijn dat je ervan kunt leven, wat ook mijn doel is. Maar ik leg mezelf niet de druk op dat ik ervan MOET leven. Dan leg je een last op je schouders die je eerder tegenwerkt, dan helpt.

Qua karakter ben ik nogal complex. In tegenstelling tot wat uit mijn postings lijkt, ben ik een echte einzelgänger in mijn werk. Collega's zijn voor mij alleen zinvol voor de koffiepauze en buiten werktijd, maar mijn werk doe ik het liefst alleen. Ik heb dan ook nooit in een bedrijfscultuur kunnen wennen, iets wat voor een ontwerper wel eens een probleem kan zijn maar er ook weer bij hoort. Een baas boven mij was altijd alleen irritant, temeer omdat ik niet goed tegen de vooringenomendheid van zulke mensen kon. Mijn tenen gingen altijd krullen wanneer ze me niet konden geloven dat ze iets verkeerd aanpakten. (des te groter was natuurlijk het genoegen om later te zien dat ik gelijk had :D :D :D )

Een andere kant van mijn karakter is dat ik van mensen hou. Ik probeer anderen te bemoedigen, te helpen en te motiveren. Dat is tegelijk ook een zwakke kant van mij, want door anderen te helpen met SSS spelen snij ik in mijn eigen vlees. De tegenstand wordt dan tenslotte ook sterker :tongue: )
Maar ik vind het ideaal van er voor anderen zijn een hoger goed en weiger dan ook om dat op te geven. Het maakt het leven de moeite waard.

Maar in een potje poker zal ik iedere PS-er zonder pardon uit een toernooi knikkeren wanneer dat zinvol is. In het spel zelf moet je nou eenmaal het spel spelen. Zolang die persoon echter geen bedreiging is, zal ik er niet op jagen.

Op zich zou werken voor een site wel iets voor me zijn, maar de vraag is of ik dat aankan met die burn out. Dan ben je namelijk weer verantwoording verschuldigd en dat is voor mij wel een belasting. Dan is freelance werk meer mijn ding.

Groetjes,

Z.

Beetje late reactie van mijn kant op deze thread, maar ik heb het hele verhaal eerst even op me in laten werken. :)

Allereerst is het erg goed dat je de stelling van pro gaan hebt genuanceerd door aan te geven dat er in iedergeval een bestaansminimum is en dit alleen maar kan worden uitgebreid door bijv. een leuke winst te maken met poker. Juist dit is ook naar mijn mening erg belangrijk. Ook ik ken de swings van enkele honderden dollars per dag en wanneer je alleen van dit inkomen afhankelijk bent, gaat dat niet in de koude kleren zitten. Of je nu een burn out hebt of niet.

Maargoed, je kunt dus uiteindelijk alleen maar winnen zolang je er geen eigen geld instopt, wat je (heel positief!) ook niet zult doen. Het enige wat je kunt verliezen is de tijd die je erin stopt en eventueel een illusie mocht het niet lukken.

Mijn conclusie is dus gaan met die banaan! :D Je hebt de capaciteiten qua persoonlijkheid en instelling/doorzettingsvermogen etc om het ver te schoppen. Je burn out hoeft geen belemmering hiervoor te zijn, het vergt wel aanpassingsvermogen weet ik uit eigen ervaring.

Ik heb zitten nadenken hoe ik je hierbij kan ondersteunen en ik heb wel wat ideeen/materiaal etc. Deze stuur ik je echter wel per mail.

Ik zou je echter niet op te veel dingen tegelijkertijd richten. Wanneer jij een jaar aanlooptijd neemt, kun je naar mijn mening het beste volledig concentreren op 1 variant, bijv. SNG's met een beetje MTT. Doe deze ene variant grondig en dan kun je daarna altijd nog uitbouwen. Anders zul je merken dat je niet effectief te werk gaat en veel tijd verliest die je ook bijvoorbeeld kunt besteden aan ontspanning. De verhouding werk/ontspanning/gezin is erg belangrijk wanneer je het ver wilt schoppen. Sowieso is dit ook met je burn out heel erg belangrijk om deze te overwinnen of in proporties te krijgen.

Maar nogmaals, ik zal je een mail sturen met daarin wat gedachtegangen. Ook met de opmerking van Classical ben ik al bezig geweest, voordat je deze post schreef. Je bent nu eenmaals een icoon geworden in deze community en er zijn zeker wel mogelijkheden. :D

Voor nu veel succes en je ziet mijn mail wel tegemoet. ;)

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Hey Sharp

Bedankt voor je doordachte reactie. Ik proef er een beetje uit dat je eerst een verkeerde indruk had van mijn besluit. Daarom nog even een korte uitleg.

De keuze om professioneel te gaan is vooral een beroepskeuze. Tot nog toe was ik gericht op het zoeken van ander werk, dat in mijn situatie past. Dat heeft al jaren geen succes gehad wegens de omstandigheden. Met poker klikt alles wel op z'n plek en dus richt ik me nu daar op. Dat betekent dus dat ik pokeren als beroep kies.

Zonder een stabiele financiële basis zou ik er nooit aan beginnen!
M.i. kun je zoiets alleen doen wanneer je niet meteen de zorgen hebt over genoeg inkomen uit je werk.

Verder benader ik het proffen ook net zoals een toernooi: voorzichtig, tight en doordacht beginnen en met geduld wachten op de goede kansen. Observeren, analyseren en dan uitwerken.

Het geen eigen geld erin stoppen heeft voor mij ook veel aandacht. Het was voor mij basispunt nummer 1: geen eigen geld!
Wanneer je namelijk aan zoiets begint met kapitaalrisico, dan is de druk te groot om te presteren. Denk daarbij aan mijn cashgames en wat erover is geschreven.

Bovendien is het ook niet nodig wanneer je een beginnetje hebt zoals hier. En desnoods kun je met freerolls opnieuw opbouwen. Dat kost tijd, maar is ook oefening.

Wat de richting betreft ben ik het helemaal met je eens. Mijn focus ligt dan ook op S&G en MTT, waarbij ik S&G als uitgangspunt neem, daar het meteen een goede oefening is voor de finaletafel van een toernooi.

Het punt 'ontspanning' heeft bij mij extra aandacht. Juist daarom heb ik ook een schema gemaakt en een vrije dag ingevoegd. Anders ben je alleen met pokeren bezig en dat is niet gezond.

Ik ben benieuwd naar je mail, maar ga nu eerst de basic spelen :tongue:

Groetjes,

Z.

Hey Zeezout,

Ook ik ben heel erg benieuwd hoe je het gaat doen en zal zeker deze thread in de gaten houden.

Wat mij nu opvalt met pokeren is dat het voornamelijk een ontspanning is. Het is in jou situatie denk ik heel belangrijk om dit zo te blijven zien, ook al ga je er veel serieuzer mee bezig.

Daarnaast weet ik uit eigen ervaring dat wanneer je doelen stelt die voor anderen niet haalbaar lijken, maar er zelf wel oprecht in blijft geloven, je 101% inzet en probeert zoveel mogelijk plezier eruit te halen (zelfs met tegenslagen), je veel meer kan bereiken dan je ooit gedacht had.

Ik wens je alle succes toe!

Groeten,
Leo

elrio
PokerStrategist

Yupse zeezout,

Hopelijk lukt het je om winsten te maken en je spel te verbeteren. Ik kan je alleen maar veel geluk en wijsheid toewensen.

Greetz elrio

Hey Zeezout,

Ik wens je veel succes met het behalen van je doelen en zal je vorderingen gaan volgen!
Leuk dat je nu weer iets hebt gevonden waar je serieus mee bezig kan zijn, je boeit en met mogelijkheden om in de toekomst zelfs te gaan verdienen.
Je plannen zien er goed uit.

Mijn zege heb je!

Groeten Ray

Bedankt voor je reactie op mijn reactie :)

Je hebt er duidelijk grondig over nagedacht. Succes ermee zou ik zeggen! En blijf ons op de hoogte houden.

Zeezout, check je mail maar, ik denk dat je weer voor een uur leesplezier hebt. :D

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Zo, vandaag begint serieus mijn pro-studie.

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. Erg bemoedigend en opbouwend!
Ik heb er veel informatie uit gehaald, o.a. ook uit een aantal mails die ik kreeg op mijn eigen mail en op Zeezoutpoker@gmail.com.

Aan de hand daarvan heb ik een paar conclusies getrokken.

Het meest duidelijke punt van kritiek was mijn te brede interesse en enthousiasme om van alles tegelijk aan te pakken. Wil ik serieus aan de slag, dan zal ik me moeten concentreren op één onderdeel. Dit zegt niet dat ik niets meer met andere onderdelen te maken wil hebben, maar dat mijn focus moet liggen op één aspect van poker.

Deze raad neem ik me zeer teer harte en ik heb dan ook besloten me allereerst helemaal te focussen op S&G's. Dat gaat mijn specialiteit worden. Pas wanneer dat helemaal onder controle is, ga ik verder met MTT's en daarna pas eventueel met andere vormen van poker.

Dit heeft wel gevolgen voor andere activiteiten.

Was ik eerst van plan die uitgebreide SSS-tool te gaan maken, dan zet ik daar toch nu een tijdelijke streep door. De tool die er is werkt prima voor de beginnende SSS-speler en bevat de hele basis om serieus SSS te kunnen beginnen te spelen. Nu kost het teveel tijd en aandacht om ook nog eens aan die uitbreiding te werken.

Ook stop ik met het spelen van freerolls. Zolang mijn BR nog niet weg is, kan ik me beter focussen op de S&G. Freerolls zijn zeer goede oefeningen, maar kosten heel veel tijd. Die tijd staat in geen verhouding tot de eventuele opbrengsten, dus laat ik de freerolls schieten.

Uitzondering is de pokerstrategy-freeroll, die ik zal blijven spelen.

Mijn betrokkenheid bij andere aspecten van poker de 'psychologie' e.d. blijft wel bestaan, want ik zie dat als een onderdeel van mijn opleiding. Bovendien kan de boog niet altijd gespannen staan.

Een ander punt is de tijdverdeling. Die pas ik aan, n.a.v. een aantal suggesties. Het studiedeel wordt groter in fase 1. In die fase is het spelen meer een oefening. Naar mate de vaardigheid toeneemt, wordt ook de speelsectie groter.

Daarnaast ga ik meer studiemateriaal verzamelen en ook andere PS-sites bezoeken. Iets wat ik tot nog toe achterwege liet.

Pokeren moet voor mij leuk blijven, maar ik wil het nu professioneel benaderen. Volgens mij verlies ik daardoor niet het plezier in poker, maar ik ga mijn ontspanning op andere manieren invullen. Speelde ik tot nog toe vooral omdat ik het leuk vond; nu ga ik ervoor om serieus goed te worden.

Wanneer je de hele dag met pokeren bezig bent (relatief gezien qua tijd) dan kun je beter iets heel anders doen ter ontspanning.

Zo, jullie zijn weer even bijgekletst :D

Allemaal een goede week en veel chips toegewenst!

Z.

Suc6 en ik stuur je vanavond de vervolgmail. ;)

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Gisteren was niet bepaald een goede dag in het licht van mijn begin als pro. Ik kreeg de ene beat na de andere om de oren. Ik was bezig met het vrijspelen van die bonus, wat verder wel is gelukt.

Reden om dat te doen was dat ik niet alles verdeeld wil hebben zitten. Nu kan ik me op 2 sites concentreren en kan mijn vrouw haar eigen site op haar gemak doorspelen.

Weer een last van de schouders dus :D

Wat het spelen betreft was het niet best. Van de 12 S&G's wist ik maar 1x 2e te worden. De rest liep allemaal spaak. AA was mijn nemesis in die partijen.

Toch zie ik het niet als een verloren sessie. Eerder als goed leermateriaal.

Waren het inderdaad bad beats? Een aantal zeker, maar de anderen?
Vandaag ga ik de partijen analyseren en eventueel wat handen plaatsen wanneer ik mijn twijfels heb.

Een andere vraag die ik mezelf begin te stellen is of ik ook te vaak een hand wegleg die ik eigenlijk had moeten spelen. Ook dat wil ik eens onderzoeken.

In ieder geval kan ik me, nu die druk van die partypunten weg is, beter concentreren op het leren en de artikelen. Gisteren heb ik mijn werkplek aangepast, zodat ik goed kan werken. Al met al ben ik dus niet ontevreden. Tenslotte sta ik nog maar aan het begin van deze rotsachtige weg...

Z

gogo. Jammer dat je niet kan komen vanavond.

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ja, dat is inderdaad jammer.

Eigenlijk zouden ze van die dingen allemaal video's moeten maken. Kun je geen vragen meer stellen, maar in elk geval later nog bekijken.

Maar mijn tijd komt wel...

Z.

ff lachen!!!