Ga naar het forum
Zeezouts Chaostheor...

Meldingen
Alles wissen

Zeezouts Chaostheorie

2,287 Berichten
48 Gebruikers
104 Reacties
172.4 K Weergaven
Wimf71
PokerStrategist

Ik heb poker al menig keer de rug toe gekeerd na een grote verlies sessie, maar het spelletje blijft aantrekkingskracht op mij uitoefenen.
Succes met traden, en ik hoop dat je binnenkort weer aan de pokertafels zit.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Geen zorgen. Ik kan even ziek zijn van zo'n bui, maar ken mezelf goed genoeg om het van me af te schudden. Het is jammer, maar tenslotte begon ik met $0.61, dus is dat mijn eigenlijke verlies, volgens het MGT-principe van afromen.

Frustrerend dat ik me niet aan mijn MGT hield, maar welke pokerspeler houdt zich nu wel altijd aan zijn BRM :P
Daar had ik eerder gewoon een speciale donkroll voor, maar ditmaal niet.

Dat ik even niet poker is dus vooral omdat mijn account leeg is en ik even de focus leg op traden. Heb nog wel een kleine €40 op William Hill staan (opgebouwd uit een gratis €20 bonus), maar daar kan ik alleen minimale games spelen (moet nog verificatie doen) en daar was ik tot nog toe te lui voor :D

Ondertussen heeft het me wel wat puntjes opgeleverd, dus gaan we maar weer op de Deal letten ...

Beantwoorden
Citeren
Wimf71
PokerStrategist

Het tij keert ;-)

Beantwoorden
Citeren

Goed zo, Zee, niet gek laten maken.

Weet je, ik ben dan wel gestopt met het MGT, maar...ik heb alle geld nog dat ik ermee gewonnen heb! Nu ben ik weer aan het opbouwen, en soms neem ik weer een shotje op omaha, zoals gisteravond. Voor de rest voorlopig freerollen, al zit ik momenteel in een forse dip.

Hoe dan ook, succes!

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Thanks folks :)

Heb net uitgerekend dat ik in totaal altijd nog zo'n kleine 2k in de plus sta over al die jaren (o.a. op iPoker in mijn beginjaren bij Titan), dus niets te klagen.

Ik overweeg trouwens om het eens over een heel andere boeg te gooien, wanneer ik weer begin. Een deel van die winst van eerdere jaren investeren in een serieuzere pokerpoging, ook op iets hogere limieten (NL10-NL25 en MTT tot $20 e.d.), maar dan in een soort van vaste regeling.

Daarbij denk ik aan een vaste storting per week van bijv. $10, ongeacht of ik heb gewonnen of verloren. Dan aan het eind van de week alles aan winst boven de storting uitcashen, maar de storting laten staan. Dat 6 maanden volhouden en kijken of en wat ik aan het eind over heb.

Lijkt me wel eens een leuk experiment, maar ik moet er even over nadenken.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ha! Daar is de inspiratie weer :D :D:D

Ik heb weer eens een crazy plan bedacht: De pokerclub

Het idee erachter: Wanneer je bij een sportschool zit, of andere sportclub, ben je al snel een tientje of 5 per maand kwijt, inclusief consumpties en zo. Nu zit ik momenteel bij geen enkele club, maar ik denk dat ik dat ga omzetten naar mijn nieuwe project, gebaseerd op mijn vorige post: de pokerclub.

Hier is de mindtrick: Ik wordt lid van een fictieve club, met een contributie van $10 per week. Dat geld is gewoon weg, want het is contributie. Daarvoor krijg ik clubactiviteiten terug, mijn clubavondje(s).

Op die clubavond wordt gepokerd. Maakt niet uit wat, het is gewoon een clubavond, net zoals met een modelbaanclub, waar je een avond in de week samen gaat bouwen of zo.

Is er aan het eind van de avond wat gewonnen, dan is dat winst voor uitcashen. De 'contributie' blijft echter in de club, die er weer leuke clubactiviteiten van organiseert, zoals bijvoorbeeld een deelname aan een pokertoernooi.

Gaat het dus goed, dan kan er meer gepokerd worden, maar is de pot leeg, dan is het wachten op de volgende clubavond.

Bankrollmanagement bestaat verder niet. De contributie is de enige vorm van BRM.

- Kosten lidmaatschap: $520 per jaar/$10 per week.
- Activiteiten: Clubavond (pokeravond), online-/livetoernooien en BBQ op zijn tijd (van de winsten).

Heb er al zin in gekregen! :D

Misschien zijn er wel meer die willen meedoen? Dat we dan bijvoorbeeld een moment kiezen op samen een paar uur te pokeren of zo, beetje zoals we vroeger op zondag onze PokerStrategy-avonden hadden, met de Battle of the Donkeys en zo?

Iets om over te brainstormen :P

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Heb er meteen maar een column aan vastgeplakt :D

Beantwoorden
Citeren

Haha! Mooi idee, Zee. Zo ziet mijn vrouw het pokeren ook. De BI's zijn entertainment money. Bij jou is dat een vast bedrag per week/maand/jaar. Interessant, maar zo ga je wel richting het principe van storten. Gelukkig is het bij jou wel nog geld uit eerdere winsten.

Ziet er cool uit. Gewoon doen, en kijken hoe het gaat.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Klopt, dat is inderdaad storten, maar alleen uit pokerwinsten ;)

Er is ook an sich geen bezwaar tegen storten voor poker, maar het leuke is altijd om het zonder te doen. Ik investeer volgende week echter ook €24 per trade en dat ws. meerdere keren per dag, dus het gaat me niet om die $10 per week, maar om de lol.

Dit is gewoon weer eens wat anders en wie weet wordt het wat.

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Klopt, dat is inderdaad storten, maar alleen uit pokerwinsten ;)

Er is ook an sich geen bezwaar tegen storten voor poker, maar het leuke is altijd om het zonder te doen. Ik investeer volgende week echter ook €24 per trade en dat ws. meerdere keren per dag, dus het gaat me niet om die $10 per week, maar om de lol.

Dit is gewoon weer eens wat anders en wie weet wordt het wat.

Wilde je zoiets online of live doen? Mij leek t wel leuk om misschien eens of twee keer in de week een homegame toernooi te organiseren op stars met een buyin wat niet hoog hoeft te zijn zodat iedereen mee kan doen, gewoon voor de leuk.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Gewoon online.

Er zijn al wat pogingen gedaan om homegames op stars te spelen, maar die waren volgens mij geen succes. Wat niet is kan echter altijd komen, uiteraard.

Aan de andere kant is het ook wel leuk om gezamelijk aan een groter toernooi mee te spelen, zodat je ook kans hebt op leuke results.

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Gewoon online.

Er zijn al wat pogingen gedaan om homegames op stars te spelen, maar die waren volgens mij geen succes. Wat niet is kan echter altijd komen, uiteraard.

Aan de andere kant is het ook wel leuk om gezamelijk aan een groter toernooi mee te spelen, zodat je ook kans hebt op leuke results.

T maakt mij allemaal niet zoveel uit, t enige probleem met zo'n groot toernooi is dat meeste mensen hier toch wat lagere stakes als mij spelen en dus ik die niet tijdens me sessie mee kan / wil pakken. Waar zo'n toernooi vaak uren kan duren kan ik dus beter me tijd steken in een donderdag avondje in bed gezellig een pokerstrat homegame kan spelen.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ja, daar zit zeker wat in. Ik heb zelf ook niet echt tijd voor lange games.

Misschien hebben er wel meer zin in zo'n game? Laat het even weten folks!

Beantwoorden
Citeren

Misschien een idee om de Dutch Poker League weer nieuw leven in te blazen? Of een Beneluxleague.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Het probleem met zulke leagues is dat je eigenlijk altijd mee moet doen om ver te komen. Ik zal zeker niet altijd mee kunnen doen. Daar zal dus ruimte voor moeten zijn.

Wel leuk idee, overigens! :f_drink:

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik ga in ieder geval komend weekend beginnen met de club-opzet.

Gewoon ieder weekend een tientje bijleggen en kijken waar het schip strandt.

Eerst maar een een week of 10 proberen, denk ik.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Denk dat je pot wel beetje groot wordt me iedere week een storting.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Dat zou inderdaad kunnen, maar dan doe ik het ook goed en kan dus upmoven, want dat zou betekenen dat ik winstgevend speel :)

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Net nog even wat gezoomed en $1 erbij

Deze week reken ik trouwens bij komende week, want anders was het maar een paar dagen.

Gestort: $10
Stand: $12,83

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

veel succes met je nieuwe plan zee en natuurlijk met je trades!

Beantwoorden
Citeren