Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Coaching helemaalnicks

372 Berichten
76 Gebruikers
0 Reacties
32.4 K Weergaven
onmybike
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door DonBartos

Oorspronkelijk gepost door onmybike

Oorspronkelijk gepost door Sokzel
Speel zelf nooit met SNGwiz maar als ik het nu goed zie heb je hem een openrange gegeven van 24% - wat ik niet wijd vind -(zou zelf a2-a4o eruitlaten en QTs QJo eigk alle broadways bij instoppen), een callrange van 2.4% (QQ+,AKo+,AKs+ mee eens) en een edge van 0.25.

Dan zegt dat ding toch push? :P

soms is het tijd om gewoon toe te geven en een leermomentje te pakken...
Als je even nadenkt dan is die range die hij nu al opgesteld heeft belachelijk wijd zelfs fishen raisen UTG niet met minder dan as10+ of kq+ of 66+.
Als je kijkt wat +EV is voor hem te raisen UTG dan zal dat zo'n 8% zijn omdat er nog zoveel man achter hem zit. Als jij hier wijder dan 10% zou openen is dit een enorme leak in je game. En hij hou ook een tighte callingrange aan als hij hier nog wijder gaat callen as10+ word het waanzinnig slecht hier te shoven met JJ.

Gebruik je nu nashranges voor het openen (zonder te openpushen)?

sorry idd fout was even in de war. Denk dat de ranges wel kloppen maar heeft niks met nash ranges te maken iniedergeval.

Beantwoorden
Citeren
Gildo0
Poker Player

Looooool

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Daheyst

Oorspronkelijk gepost door onmybike

Oorspronkelijk gepost door Sokzel
Laat ik het anders stellen: Geef eens een argument waarom de bigstack daar niet loose zal openen? En dan niet aankomen met 'hij is vis bla dit bla dat'.

ik moet echt tilten van deze discussie lijkt wel of niemand leest wat ik zeg.
ik heb al gezegt dat:
1.de bb minder dan 5bb heeft
2. de nash ranges die hij daar moet openen zijn minder dan 15%
3. alles wat +ev om daar te openen voor hem zal ongeveer 8% zijn
4. hij raise naar 3bb wat meestal inhoud dat je gaat raise callen dus een sterke hand hebt.

dit kan trouwens iedereen met SGNwizard of een nash calculator kunnen besvestigen. Ik heb geen zin om te gaan discussieren of wiskunde klopt.

Oké zal t nog 1 keer proberen, daarna houdt t op.

1. Dat bb ongeveer 5bb heeft maakt het niet per se slecht om wijd te openen als bigstack UTG omdat bb zich of niet commited voelt wat gewoon super vaak voorkomt op de 1.50 en dus hebben we genoeg FE of hij voelt zich wel commited en hij callt heel los waardoor wij met het dode geld een prima flipje doen om hem te busten.
Bijkomend voordeel van een shorte BB is dat andere mensen super tight terugspelen op je UTG raise omdat er grote kans bestaat dat ze sowieso hun hand moeten showen vs BB ofwel je hebt lots of FE op rest van tafel.
Kortom het is gewoon super +EV om hier met een wijdere range druk te zetten als bigstack.

2. Nashranges zeggen helemaal niks over ranges die je +EV zou kunnen raisen daar.
Wat nash doet is ranges uitrekenen als iedereen iedereen ideaal zou pushen/callen.
Aangezien je hier raise doet ipv shove zeggen nashranges dus niet zo veel.

3. Zoals hierboven aangegeven kun je veel wijder dan 8% openen als bigstack.
Als je zo tight opent zul je nooit gaan crushen imo.

4. Dit is niet per se waar. Op 1.50 is dit heel vaak gewoon de std openingssize van die gasten en heeft dan verder totaal geen invloed op zijn eventueel call/fold.
Ben het wel met je eens dat als minr zijn std opening is dat 3x vaak sterker is.

Verder is je argument wiskunde gewoon niet valide.
Wiskunde komt pas na de ranges en als ranges niet kloppen kan de wiskunde verder prima zijn maar zit je wel met een verkeerde conclusie.

Ik weet zeker dat je bovengemiddelde speler bent zeker gezien het tijdsbestek dat je met poker bezig bent.
Verder is het nooit mijn bedoeling geweest je persoonlijk af te kraken maar vind het erg jammer dat je zo kortzichtig en zelfingenomen blijft en dat je bij voorbaat al een oordeel over iemand klaar hebt.

Je zegt dat je wil discussiëren maar als je zelf 100% zeker bent van je gelijk en niet de moeite doet om andere perspectieven serieus te nemen houdt t echt op.

Het is pas de eerste keer dat je het probeerd maar goed dit zijn teminste zinnige argumenten.
Laat ik beginnen te zeggen dat je zo'n beetje de eerste bent die hier serieus op ingaat. En eigenlijk ben ik het met enorm veel eens.

1. Ik coach nu momenteel 2 mensen op de 1,50 en het klopt dat je zeker nog fold equality hebt op de BB daarnaast zitten er wel 4 spelers achter de UTG-raiser die een goede stack hebben voor een shove.

4. Zijn 3bb raise geeft hem in mijn ogen een sterke range ik zal uitleggen waarom:
1.of het is niet zijn standaard raise en zoals je zelf al zei is dan naar 3bb raisen sterker
2.of het is wel zijn standaard raise en dan is het een fish die totaal niet snapt dat hij als bigstack hier loose moet zijn (ik vraag me zelf nog wel af of dat zo is maar ik kan inkomen met je argumenten)

De 2 belangrijkste redenen dat je JJ hier moet folden.

1. de ICM factor is zo enorm groot je staat dik 2de en hebt een stack waarde van waarschijnlijk ongeveer de 2de plek je moet er echt alles aan doen met deze stacksizes om de bigstack te onlopen.

2. Het argument waar het eigenlijk om draait en waarom pushen met JJ hier -EV is : Als pushen hier met JJ +ev is dan is pushen met 89s ook +ev. de callingrange van UTG is in het beste geval ask+ qq+ en die beat JJ enorm. wat je eigenlijk met JJ doet is dat je het omzet in een bluf en ik kan me gewoon niet voorstellen dat een bluf hier +ev kan zijn anders kun je hier elke pocket pair pushen dus ook 22 en dat is met deze icm factor gewoon niet.

3. daarnasst op de 1,50 word er veel meer afgecalld dan qq+ en ask+.
als UTG. zelfs als hij hier A2s suited calld is het enorm -ev voor ons ook al hebben we JJ (dit komt door de enorme ICM factor)

mijn bedoeling is het ook in eerste instantie niet geweest om je af te kraken maar ik was waarschijnlijk in een tiltbui en kon het even niet meer hebben dat er weer iemand kwam zonder argumenten.
Ik probeer zeker naar andere mensen te luisteren maar als je kijkt wat er in deze pagina's allemaal is gezegt en idereen maar zegt: JJ folden is veel te nitty. Tsja wat kan ik daar mee en dat jij nu toevallig wel die ene bent tussen al die andere die geen argumenten kunnen geven zie ik dan maar als een bad beat =) ;)

Beantwoorden
Citeren
Gildo0
Poker Player

wat is de roi van de mensen die je coacht?

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Gildo0
wat is de roi van de mensen die je coacht?

beiden hebben klein sample maar zijn op dit moment naar mijn schating winstgevende spelers op de 1,50 en geven beiden aan dat ze geholpen zijn met hun spel en ik zie zelf dat ze beter zijn geworden.

wil je ook coaching ofzo dat je het zo vraagt?

Beantwoorden
Citeren
Gildo0
Poker Player

lol nee

Beantwoorden
Citeren
Yoghi
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Gildo0
lol nee

Geef je zelf coaching?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

@onmybike

Laat je niet zo opnaaien joh. Jij was er toch bij toen ik die hand speelde. Jij en ik hebben allebei kunnen zien, net als nog meer mensen die bij die coaching waren, dat villain niet zo loose opende (op deze limiet is een ~25% range echt wel een bullyrange, hij was best tight).

Ik heb kort laten zien waarom deze hand beter gefold wordt, hoewel het natuurlijk geen simpele fold is, is het wel duidelijk, gezien de read op villain.

Meer kun je niet doen, als iemand het niet wil accepteren staat het hem vrij, ik heb je nog wel kudo's gegeven :D.

Ik kan overigens wel 100 argumenten verzinnen waarom villain veel looser opent, en 100 waarom hij veel tighter opent dan de range die ik in sng wiz had ingevoerd, echter, dat doet er niet toe.

Nashranges, algoritmes, allemaal niet heel belangrijk, villain was niet zo loose als ik in bovenstaand plaatje had ingevoerd, daarom is folden beter. Kom je in deze situatie tegen iemand die wel zo loose of looser is? Push dan all in. Zo werkt het spel nu eenmaal.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

We beginnen natuurlijk een paar minuutjes na 8 vandaag, maar gaat verder wel door natuurlijk. Tot straks!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vandaag weer coaching, 8 uur.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Helaas geen coaching vanavond, ironische internet problemen. UPC zal het deze week fixen hebben ze beloofd. Gelukkig niet veel verloren met spelen door de connectieproblemen (20-30$ ofzo), dus geluk bij een ongeluk. Tot volgende week.

Beantwoorden
Citeren
Kweetet
PokerStrategist

oh, jammer...

de komende 4 weken zal ik er niet bij kunnen zijn.

tot over een maand.
speel ze!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vandaag wel weer gewoon coaching.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Geen coaching vandaag, mijn internetverbinding is nu heel erg onstabiel (heb ook te weinig upstream om het geluid te zenden). Deze week komt een monteur met nieuw modem, vandaag ben ik helaas wel verhinderd nog. Het is juist gebeurd, was aan het spelen en nu kan ik ineens vrijwel niks meer, alleen kleine hoeveelheden informatie kan ik versturen/ontvangen.

Volgende week review ik een hand history, die ik gisteren in de mail kreeg (bedankt nog daarvoor).

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vandaag weer coaching. Geen review, want degene die een review wilde is er deze week niet. Ik zal ook geen ingewikkelde theoriecoaching geven, dus je kunt ook ondertussen Rusland-Tsjechie aanzetten.

Tot zo.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vanavond een HH-review van Bart, 180mans toernooitje. Tot straks.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vandaag weer 'gewone' coaching. Tot straks.

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Hey Nick,

Ik hoorde laatst dat je tegen het einde van je coachings soms HU SnG's opstart. Omdat dit vanaf nu mijn main game wordt, vroeg ik me af of je hier morgenavond ook wat tijd aan zou willen besteden. En zo ja, kun je dan aangeven vanaf hoe laat die ongeveer zullen starten? Dan kan ik zorgen dat ik er bijtijds bij ben.

Alvast bedankt voor je reactie :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Orodin
Hey Nick,

Ik hoorde laatst dat je tegen het einde van je coachings soms HU SnG's opstart. Omdat dit vanaf nu mijn main game wordt, vroeg ik me af of je hier morgenavond ook wat tijd aan zou willen besteden. En zo ja, kun je dan aangeven vanaf hoe laat die ongeveer zullen starten? Dan kan ik zorgen dat ik er bijtijds bij ben.

Alvast bedankt voor je reactie :)

Hi,

Ik begin sowieso altijd mijn coaching met de vraag wat de kijkers het liefst zien dat ik speel... HU is echter vanaf het begin niet echt handig, want dat past niet echt bij een sng coaching.

Ik begin meestal kwart over negen met HU spelen, omdat ik dan ook niet echt meer 10 mans sng's kan opstarten, voor zo'n laatste kwartier, en HU sng's kan ik altijd wel veel over vertellen, omdat er veel postflop play in zit. Ik doe dit niet altijd, maar als er om gevraagd wordt wel. Ik speel tijdens coachings dan ook niet voor mezelf, dus als je om 9 uur ofzo komt, en duidelijk aangeeft dat je HU wilt zien, dan zal ik er wel een aantal spelen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Straks weer coaching, om 8 uur!

Ik zal vandaag spelen, voor volgende week wilde ik graag een theoriecoaching doen. Mocht je een goede vraag hebben, over je eigen spel, over sng's of mtt's in het algemeen, of hoe bepaalde handen te spelen, of wat dan ook, stel deze dan vooral in deze thread.

Beantwoorden
Citeren