Oorspronkelijk gepost door Daheyst
Oorspronkelijk gepost door onmybike
Oorspronkelijk gepost door Sokzel
Laat ik het anders stellen: Geef eens een argument waarom de bigstack daar niet loose zal openen? En dan niet aankomen met 'hij is vis bla dit bla dat'.
ik moet echt tilten van deze discussie lijkt wel of niemand leest wat ik zeg.
ik heb al gezegt dat:
1.de bb minder dan 5bb heeft
2. de nash ranges die hij daar moet openen zijn minder dan 15%
3. alles wat +ev om daar te openen voor hem zal ongeveer 8% zijn
4. hij raise naar 3bb wat meestal inhoud dat je gaat raise callen dus een sterke hand hebt.
dit kan trouwens iedereen met SGNwizard of een nash calculator kunnen besvestigen. Ik heb geen zin om te gaan discussieren of wiskunde klopt.
Oké zal t nog 1 keer proberen, daarna houdt t op.
1. Dat bb ongeveer 5bb heeft maakt het niet per se slecht om wijd te openen als bigstack UTG omdat bb zich of niet commited voelt wat gewoon super vaak voorkomt op de 1.50 en dus hebben we genoeg FE of hij voelt zich wel commited en hij callt heel los waardoor wij met het dode geld een prima flipje doen om hem te busten.
Bijkomend voordeel van een shorte BB is dat andere mensen super tight terugspelen op je UTG raise omdat er grote kans bestaat dat ze sowieso hun hand moeten showen vs BB ofwel je hebt lots of FE op rest van tafel.
Kortom het is gewoon super +EV om hier met een wijdere range druk te zetten als bigstack.
2. Nashranges zeggen helemaal niks over ranges die je +EV zou kunnen raisen daar.
Wat nash doet is ranges uitrekenen als iedereen iedereen ideaal zou pushen/callen.
Aangezien je hier raise doet ipv shove zeggen nashranges dus niet zo veel.
3. Zoals hierboven aangegeven kun je veel wijder dan 8% openen als bigstack.
Als je zo tight opent zul je nooit gaan crushen imo.
4. Dit is niet per se waar. Op 1.50 is dit heel vaak gewoon de std openingssize van die gasten en heeft dan verder totaal geen invloed op zijn eventueel call/fold.
Ben het wel met je eens dat als minr zijn std opening is dat 3x vaak sterker is.
Verder is je argument wiskunde gewoon niet valide.
Wiskunde komt pas na de ranges en als ranges niet kloppen kan de wiskunde verder prima zijn maar zit je wel met een verkeerde conclusie.
Ik weet zeker dat je bovengemiddelde speler bent zeker gezien het tijdsbestek dat je met poker bezig bent.
Verder is het nooit mijn bedoeling geweest je persoonlijk af te kraken maar vind het erg jammer dat je zo kortzichtig en zelfingenomen blijft en dat je bij voorbaat al een oordeel over iemand klaar hebt.
Je zegt dat je wil discussiëren maar als je zelf 100% zeker bent van je gelijk en niet de moeite doet om andere perspectieven serieus te nemen houdt t echt op.
Het is pas de eerste keer dat je het probeerd maar goed dit zijn teminste zinnige argumenten.
Laat ik beginnen te zeggen dat je zo'n beetje de eerste bent die hier serieus op ingaat. En eigenlijk ben ik het met enorm veel eens.
1. Ik coach nu momenteel 2 mensen op de 1,50 en het klopt dat je zeker nog fold equality hebt op de BB daarnaast zitten er wel 4 spelers achter de UTG-raiser die een goede stack hebben voor een shove.
4. Zijn 3bb raise geeft hem in mijn ogen een sterke range ik zal uitleggen waarom:
1.of het is niet zijn standaard raise en zoals je zelf al zei is dan naar 3bb raisen sterker
2.of het is wel zijn standaard raise en dan is het een fish die totaal niet snapt dat hij als bigstack hier loose moet zijn (ik vraag me zelf nog wel af of dat zo is maar ik kan inkomen met je argumenten)
De 2 belangrijkste redenen dat je JJ hier moet folden.
1. de ICM factor is zo enorm groot je staat dik 2de en hebt een stack waarde van waarschijnlijk ongeveer de 2de plek je moet er echt alles aan doen met deze stacksizes om de bigstack te onlopen.
2. Het argument waar het eigenlijk om draait en waarom pushen met JJ hier -EV is : Als pushen hier met JJ +ev is dan is pushen met 89s ook +ev. de callingrange van UTG is in het beste geval ask+ qq+ en die beat JJ enorm. wat je eigenlijk met JJ doet is dat je het omzet in een bluf en ik kan me gewoon niet voorstellen dat een bluf hier +ev kan zijn anders kun je hier elke pocket pair pushen dus ook 22 en dat is met deze icm factor gewoon niet.
3. daarnasst op de 1,50 word er veel meer afgecalld dan qq+ en ask+.
als UTG. zelfs als hij hier A2s suited calld is het enorm -ev voor ons ook al hebben we JJ (dit komt door de enorme ICM factor)
mijn bedoeling is het ook in eerste instantie niet geweest om je af te kraken maar ik was waarschijnlijk in een tiltbui en kon het even niet meer hebben dat er weer iemand kwam zonder argumenten.
Ik probeer zeker naar andere mensen te luisteren maar als je kijkt wat er in deze pagina's allemaal is gezegt en idereen maar zegt: JJ folden is veel te nitty. Tsja wat kan ik daar mee en dat jij nu toevallig wel die ene bent tussen al die andere die geen argumenten kunnen geven zie ik dan maar als een bad beat