Het is waar dat het allemaal wel commercieel is, maar ik ga graag uit eten, dus elke reden is goed genoeg imo.
Paar dagen geleden al bloemen gekregen en nu gaan we lunchen bij de Helene Darroze at the Connaught. Ook gaan we nog eens betere champagnes proberen.
Oorspronkelijk gepost door Darqmuse
Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
Niet echt child prodigy, maar theeft er alleszins meer mee te maken dan gezeik over de evoluty theorie die niet waar zou zijn, omdat niet alles ervan bewezen is.But now Prodegy
![]()
Wat precies van de evolutie theorie is bewezen dan?
Want alles dat ik zie is aanname op aanname en dat wordt dan weer overgenomen.
Leg mij uit waarom ze in de meest geavanceerde laboratoria niet het onstaan van leven kunnen reproduceren.
Zogenaamd zou vanuit het niets een eencellig organisme ontstaan zijn. Door kans. Maar als je ook maar enig besef hebt van hoe ongelofelijk verschrikkelijk onbegrijpelijk COMPLEX een levende cel in elkaar zit.
Dan kom je erachter. Dat dit helemaal niet kan ontstaan door random chance.
Je wilt je erbij neerleggen ik snap het wel. Maar zo zitten mensen in elkaar. Je wilt je graag ergens bij neerleggen en stug de rest afwijzen om controle te houden over de voorstelling die jij hebt van de wereld om je heen. Mensen willen niet in een dynamische wereld leven. Mensen willen in een statische wereld leven.
Maar de wereld is nooit statisch geweest. Alles is in beweging. En je kunt niks uitsluiten en je kunt nergens zeker van zijn.
Je kunt mij uitlachen omdat ik met fundamentalistische voorbeelden kom. Ik sluit tenminste mijn ogen niet voor informatie die eventueel mijn beeld van hoe de wereld in elkaar zit zou kunnen onderuithalen. Om de zoveel tijd veranderd mijn idee van hoe de wereld in elkaar zit volledig en dat komt omdat ik altijd opensta voor iemand met een andere kijk op de zaak. Fundamentalist of niet.
Je bent nog met geen enkel voorbeeld gekomen.
Leven was er niet vanaf dag 1 he, heeft ook wel wat tijd (~1 miljard jaar) geduurd. Die cellen waren waarschijnlijk ook niet zo complex als dat ze nu zijn.
Er zijn heel veel tussenvormen gevonden tussen vroegere dieren en die van nu, hier een voorbeeldplaatje:
Een voorbeeld van evolutie zijn bijvoorbeeld honden. Zijn een paar 1000 jaar geleden gedomesticeerd en je ziet nu hoeveel verschil er tussen honden is. De rassen die je nu ziet zijn zelfs maar een paar honderd jaar oud.
Als ik jou was zou ik trouwens wat meer tijd steken in je spelling verbeteren. Dat je hier geen kaas van gegeten hebt kan ik nog begrijpen, maar wanneer je geen domme d/t fouten maakt zou je een stuk slimmer overkomen
Die honden zijn geen nieuwe soort.
Ze lijken erg verschillend tov een wolf, maar ze kunnen nog steeds samen vruchtbare nakomelingen produceren.
Je spreekt pas van een nieuwe soort, als ze dit niet meer kunnen.
Variatie is trouwens een ingredient van de evolutie theorie, maar niet een bewijs ervoor.
Oorspronkelijk gepost door Yoghi
maar wanneer je geen domme d/t fouten maakt zou je een stuk slimmer overkomen![]()
Ja is niet de eerste keer dat ik dat hoor.
Nooit goed meegekregen heelaas waarschijnlijk was ik aan het dagdromen toen dat werd geleerd op school. Komt omdat het allemaal zo traag gaat dat ik niet erbij blijf met mijn hoofd.
Had het laatst nog met mijn moeder der over dat leraren zeggen dat ik de beste van de klas was. Maar dat hebben ze nooit aan mij laten weten toen ik kind was.
Het enige dat ik eigenlijk zeker weet is dat verleden tijd nooit met +t is. Dom heh! ^^
En wat ik volgens mij fout doe wat ik dus geleerd heb vroeger is dat als je van het werkwoord lopen maakt dan kun je zien of het loop of loopt meot zijn en dan weet je of er een t achter moet of niet. Maar dat is dus blijkbaar niet een goede ezelsbrug.
Oorspronkelijk gepost door Yoghi
maar wanneer je geen domme d/t fouten maakt zou je een stuk slimmer overkomen![]()
Ja is niet de eerste keer dat ik dat hoor.
Nooit goed meegekregen heelaas waarschijnlijk was ik aan het dagdromen toen dat werd geleerd op school. Komt omdat het allemaal zo traag gaat dat ik niet erbij blijf met mijn hoofd.
Had het laatst nog met mijn moeder der over dat leraren zeggen dat ik de beste van de klas was. Maar dat hebben ze nooit aan mij laten weten toen ik kind was.
Het enige dat ik eigenlijk zeker weet is dat verleden tijd nooit met +t is. Dom heh! ^^
Als je toen de beste van de klas was vraag ik me toch wel af waar het mis is gegaan eigenlijk
Nog niet vaak zoveel onzin gelezen op dit forum. (en ik heb hier al echt heel veel bs lang zien komen
)
Oorspronkelijk gepost door onmybike
Als je toen de beste van de klas was vraag ik me toch wel af waar het mis is gegaan eigenlijk![]()
Nog niet vaak zoveel onzin gelezen op dit forum. (en ik heb hier al echt heel veel bs lang zien komen)
Het is "foutgegaan" toen ik me ben gaan afsluiten van de buitenwereld.
De meeste mensen hebben sociaal contact nodig om "sane" te blijven.
Ik heb nauwelijks sociaal contact nodig en kan heel goed met mezelf alleen zijn en dat komt ook omdat ik autistisch ben. Veel mensen werken gewoon hard en houden zichzelf bezig om maar niet geconfronteerd te hoeven worden met zichzelf.
Dat heeft er wel voor gezorgd dat ik een beetje wereldvreemd ben en een totaal ander beeld heb van de wereld.
Dat heeft een Positieve en negatieve kant.
Wat vooral negatief is, is dat als ik iets uitleg aan iemand of een groep mensen, sla ik stappen over waarvan ik uitga dat die personen ook die stappen overslaan. Omdat je er toch ergens vanuit gaat dat mensen ongeveer hetzelfde denken als jij.
Dan word (goed of niet) ik afgedaan als dom omdat mensen mijn gedachte niet kunnen volgen. En dan voel ik me ook dom. En daarom sluit ik me op. En daarom heb ik een andere kijk op de wereld.
Het verschil met vroeger en nu is dat vroeger keek ik tegen andere mensen op en voelde ik me minderwaardig. Nu ik geleerd heb wat mensen allemaal elkaar aandoen. Ben ik trots dat ik er NIET bijhoor.
Als je toen de beste van de klas was vraag ik me toch wel af waar het mis is gegaan eigenlijk![]()
Nog niet vaak zoveel onzin gelezen op dit forum. (en ik heb hier al echt heel veel bs lang zien komen)
Het is foutgegaan toen ik me ben gaan afsluiten van de buitenwereld.
De meeste mensen hebben sociaal contact nodig om "sane" te blijven.
Ik heb nauwelijks sociaal contact nodig en kan heel goed met mezelf alleen zijn en dat komt ook omdat ik autistisch ben. Veel mensen werken gewoon hard en houden zichzelf bezig om maar niet geconfronteerd te hoeven worden met zichzelf.
Dat heeft er wel voor gezorgd dat ik een beetje wereldvreemd ben en een totaal ander beeld heb van de wereld.
Dat heeft een Positieve en negatieve kant.
Wat vooral negatief is, is dat als ik iets uitleg aan iemand of een groep mensen, sla ik stappen over waarvan ik uitga dat die personen ook die stappen overslaan. Omdat je er toch ergens vanuit gaat dat mensen ongeveer hetzelfde denken als jij.
Dan word (goed of niet) ik afgedaan als dom omdat mensen mijn gedachte niet kunnen volgen. En dan voel ik me ook dom. En daarom sluit ik me op. En daarom heb ik een andere kijk op de wereld.
Het verschil met vroeger en nu is dat vroeger keek ik tegen andere mensen op en voelde ik me minderwaardig. Nu ik geleerd heb wat mensen allemaal elkaar aandoen. Ben ik trots dat ik er NIET bijhoor.
Bij mij komt het beetje over als slap gelul van iemand in een mid-life crisis maar ik kan je waarschijnlijk ook niet volgen, ben beetje dom.
Best bizar dat je een klein groepje mensen gelooft die niet in de evolutie geloven. Als je op die forums of sites kijkt waar ze dat verkondigen dan merk je volgens mij al gauw genoeg dat ze nog veel meer idioten ideeën hebben. Ik heb nog nooit iemand gezien die de evolutie ontkent en daarnaast geen verdere bizarre ideeën hadden over andere zaken.
Daarnaast is het best wel raar dat diegene die in de evolutie gelooft alles tot in de puntjes bewezen moet hebben terwijl er toch geen enkele zinnige verklaring is voor iets anders (en bewijs). of mis ik iets? (en kom nu niet aan dat de bijbel zeg dat het in 7 dagen is geschapen
)
En niet te vergeten. Hoe verschrikkelijk kortzichtig en stug mensen over het algemeen zijn. Mensen willen veel liever zich druk maken over dingen die op korte termijn iets opleveren. Terwijl het leven een race is om zo snel mogelijk van deze planeet te kunnen komen. Want we zijn een tikkende tijdbom. Als er een asteroid zo groot als een berg inslaat is het echt afgelopen met ons.
Maar wat zie je nu. We gaan allemaal minder investeren in ruimtevaart waardoor we in de toekomst nog een veel groter probleem hebben.
Iedereen maakt zich maar druk over datgene wat er in zijn/haar gezichtsveld gebeurt.
We moeten af van verschillende landen. De wereld moet geleid worden door mensen met een IQ boven de 150.
Op dit moment overheerst de middelmatigheid en daar word alles op afgestemd.
Breek los. Accepteer middelmatigheid niet.
Best bizar dat je een klein groepje mensen gelooft die niet in de evolutie geloven.
Lieve schat.
Leg nou is aan mij uit hoe zo iets comlex als een eencellig dier kan ontstaan?
Met onze technologie kunnen we dit effect van dode materie levende materie maken NIET REPRODUCEREN.
Snap je dat? Snap je dat wetenschappers nog steeds niet hebben uitgevonden hoe er van dode materie levende materie is gekomen??
Ze zeggen water en bliksem. MAAR ZE KUNNEN HET NIET REPRODUCEREN.
Dus is het geen wetenschap.
Snap je!
TERING
En niet te vergeten. Hoe verschrikkelijk kortzichtig en stug mensen over het algemeen zijn. Mensen willen veel liever zich druk maken over dingen die op korte termijn iets opleveren. Terwijl het leven een race is om zo snel mogelijk van deze planeet te kunnen komen. Want we zijn een tikkende tijdbom. Als er een asteroid zo groot als een berg inslaat is het echt afgelopen met ons.Maar wat zie je nu. We gaan allemaal minder investeren in ruimtevaart waardoor we in de toekomst nog een veel groter probleem hebben.
Iedereen maakt zich maar druk over datgene wat er in zijn/haar gezichtsveld gebeurt.
We moeten af van verschillende landen. De wereld moet geleid worden door mensen met een IQ boven de 150.
Op dit moment overheerst de middelmatigheid en daar word alles op afgestemd.
Breek los. Accepteer middelmatigheid niet.
lol, je haalt je info echt uit verkeerde bronnen, hier had ik het in men vorige post dus wel over dat zulk soort mensen vaak nog meer bizarre ideeën hebben.
Heb je überhaupt enig idee hoe groot de kans is dat binnen nu en 100 jaar een astroiden inslaat?
En over kortzichtigheid gesproken we zijn al miljarden jarig onveilig op de aarde blijkbaar (met wij bedoel ik diersoorten) en dan zouden we wel veilig zijn in de ruimte op andere planeten, yeaah you right
Best bizar dat je een klein groepje mensen gelooft die niet in de evolutie geloven.Lieve schat.
Leg nou is aan mij uit hoe zo iets comlex als een eencellig dier kan ontstaan?
Met onze technologie kunnen we dit effect van dode materie levende materie maken NIET REPRODUCEREN.
Snap je dat? Snap je dat wetenschappers nog steeds niet hebben uitgevonden hoe er van dode materie levende materie is gekomen??
Ze zeggen water en bliksem. MAAR ZE KUNNEN HET NIET REPRODUCEREN.
Dus is het geen wetenschap.
Snap je!
TERING
Nogmaals dat nog niet alles op dit moment is bewezen wil niet zeggen dat er daarom een andere reden zou zijn waar nog minder bewijs voor is.
@dargmuse
Maar hoe geloof je zelf dat het gebeurd is?
Want er is toch geen enkele theorie met betere gronden of meer bewijs? Sterker nog niets komt in de buurt van de evolutietheorie.
Waarom zou je dan niet van de meest plausibele theorie uitgaan, totdat er meer bewijs gevonden is of we meer weten?
wel over dat zulk soort mensen vaak nog meer bizarre ideeën hebben.
Heb je überhaupt enig idee hoe groot de kans is dat binnen nu en 100 jaar een astroiden inslaat?
In de ruimte kunnen wij vanaf hier alleen objecten zien die OF licht uitstralen.. OF een object waar licht op schijnt.
De rest is niet te detecteren behalve misschien zwaartekracht maar dat is meestal te zwak. Of een magnetisch veld en dat bestaat meestal niet bij een dood stuk steen zonder lava.
Met andere woorden. Als we een asteroid zien aankomen dan moet het al bijna te laat zijn.
En over kortzichtigheid gesproken we zijn al miljarden jarig onveilig op de aarde blijkbaar (met wij bedoel ik diersoorten) en dan zouden we wel veilig zijn in de ruimte op andere planeten, yeaah you right
![]()
We zitten in een relatief rustig stuk aan de rand van de melkweg als we meer in het midden zouden zitten was het een stuk gevaarlijker en hadden we waarschijnlijk meer dan 1 zon.
De volgende stap in onze evolutie is genetische manipulatie. Vanaf het moment dat wij ons genenpakket gaan perfectioneren zullen we homo sapiens achter ons laten en homo evolutus worden.
Die vooruitgang gaat gepaard met het volledig beheersen van onze eigen aarde. Daarna zal dit zich gaan uitbreiden naar andere planeten binnen ons zonnenstelsel en uiteindelijk zullen we alles onder controle hebben in ons eigen zonnenstelsel en verschillende kolonies hebben op een aantal planeten en manen. De volgende stap is de energie van de zon kunnen gebruiken om wormholes te maken die ons weer verder brengen. Uiteindelijk is het doel om ons eigen uitsterven te kunnen voorkomen zelfs als ons zonnenstelsel zal vergaan hebben we opties. Zelfs als ons universum zal vergaan hebben we opties.
De eerste stappen moeten gemaakt worden. Voordat het te laat is. Anders kunnen we weer helemaal opnieuw beginnen en zullen we er misschien wel nooit komen.
Moeilijk om een vraag te beantwoorden?
Wat denk jij dat deze kans is?
Die vooruitgang gaat gepaard met het volledig beheersen van onze eigen aarde. Daarna zal dit zich gaan uitbreiden naar andere planeten binnen ons zonnenstelsel en uiteindelijk zullen we alles onder controle hebben in ons eigen zonnenstelsel en verschillende kolonies hebben op een aantal planeten en manen. De volgende stap is de energie van de zon kunnen gebruiken om wormholes te maken die ons weer verder brengen. Uiteindelijk is het doel om ons eigen uitsterven te kunnen voorkomen zelfs als ons zonnenstelsel zal vergaan hebben we opties. Zelfs als ons universum zal vergaan hebben we opties.
Lekker sci-fi beeld heb jij, must be nice om zo iets te geloven.
Baseer je dit ook ergens op of is het alleen maar toevallig dat dit samengaat met eeuwenoude menselijke fantasie? Met andere woorden, heb jij kennis van een geheel nieuw soort revolutionaire wetenschap?
Oorspronkelijk gepost door BadassBart
@dargmuseMaar hoe geloof je zelf dat het gebeurd is?
Want er is toch geen enkele theorie met betere gronden of meer bewijs? Sterker nog niets komt in de buurt van de evolutietheorie.
Waarom zou je dan niet van de meest plausibele theorie uitgaan, totdat er meer bewijs gevonden is of we meer weten?
Omdat het niet te reproduceren is moeten er vragen gesteld blijven worden.
Ik sluit God niet uit. Ik sluit de evolutietheorie niet uit. Ik sluit ook niet uit dat we nu op dit moment in een simulatie zitten.
Ben je bekend met fractal geometry? Zoek maar is op. De onderliggende patronen van de natuur.
Alles is opgebouwd uit puntjes. Als je uitzoomed is alles een puntje en als je inzoomed is alles een puntje. De enige reden dat wij de wereld zien zoals het is, is omdat we gevangen zitten door electromagnetisme.
Ons perspectief word bepaalde door elektromagnetisme want dat is de kracht die ons lichaam bij elkaar houd.
Maar als we materie omzetten in energie wat in principe hetzelfde is want e=mc2. Dan zien we opeens dat de wereld heel anders in elkaar zit. Dat energie een eindeloze reeks aan mogelijkheden heeft en dat iets uit niets kan ontstaan zonder reden.
Het is alsof we in een dynamische video game zitten opgemaakt uit puntjes waarbij alle spelers beperkte rechten hebben behalve 1.
Het is alsof we in een simulatie zitten opgemaakt uit puntjes. Dat God een wezen is dat die simulatie gemaakt heeft. Misschien is dat wel de reden dat God niet mag ingrijpen. Misschien is dat wel de reden dat we niet kunnen verklaren hoe iets uit niets ontstaat.
Het hele universum en alle materie in dat universum is volgens de big bang theorie ooit net zo klein geweest als 1 proton in een atoom. 1 puntje.
Als je kijkt is het er. Als je niet kijkt is het alles.
Moeilijk om een vraag te beantwoorden?Heb je überhaupt enig idee hoe groot de kans is dat binnen nu en 100 jaar een astroiden inslaat?
Wat denk jij dat deze kans is?
Vrij klein maar 100 jaar is ook een hele korte tijd als je weet dat de aarde 4,5 miljard jaar bestaat..
Het is ook nu een stuk rustiger om ons heen dan zo lang geleden.
Maar er is meer dan asteroids.
Het gaat niet alleen om wat er op ons afkomt het gaat ook om waar wij langs komen. We zitten niet stil in de ruimte ons hele zonnenstelsel beweegt met 6000 kilometer per uur en af en toe gaan we bijvoorbeeld door een asteroid belt heen.
Wat ook gebeurt is als 3 black holes dicht bij elkaar komen maken ze een soort zwaartekrachte dansje en dan gaat het meestal zo dat er 2 mergen en 1 wordt geeject. Dat maakt een rogue black hole die met een gigantische snelheid door het universum jaagt. Zo iets hoeft maar langs te vliegen en onze aarde word uit de baan rond de zon gerukt en we koken of vriezen dood.
Je weet het sterrenbeeld boogschutter? Dat gedeelte in de ruimte kunnen wij een white hole zien. Dat is een black hole maar dan met zoveel materie erom heen dat het eruit ziet als een disc. Black holes trekken niet alleen materie aan maar ejecten het ook. Doordat er een disc van materie is kan alles wat geeject wordt alleen ontsnappen via het midden van de disc waardoor je een geconcentreerde gamma ray beam krijgt. En de grap is. Wij kijken niet naar de zijkant van de disc. Maar we kijken er rechttegenaan. Als een gamma ray beam van waar dan ook onze atmosfeer raakt is het afgelopen met ons.
We sjeesen door het universum heen en komen godweet waarlangs allemaal.
En nu jij weer.