Ga naar het forum
Eindelijk dan toch:...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Eindelijk dan toch: Osama Bin Laden is gedood

68 Berichten
31 Gebruikers
0 Reacties
7,235 Weergaven
wcgrutto
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door sfinxs1000

Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
Kben altijd tegen het vermoorden van iemand. Hoe slecht die persoon ook is. De slachtoffers van 9-11 krijgen er geen familielid bij. En al die amerikanen die aant juichen zijn, of door de dood van osama het allemaal beter kunnen verwerken raad ik een paar sessie bij pshychiater aan, want jullie probleem is niet opgelost. Als dit jullie wonden heelt, dan ist ondergronds nog steeds aant etteren.
Trouwens 1 man zorgt er niet voor dat er 2 torens neerstorten. Daar hebben miljoenen Amerikanen voor gezorgd.

PS. Even eigenbescherming door te melden dat ik 9-11 helemaal niet goedkeur, en al quaida's actie ook niet. Kwil niet hele forum of Special Forces op men dak. Betekent niet dat er geen keerzijde is

WTF bedoel je dan.
Je snapt het niet echt he

Op wat slaat de WTF. En wat snap ik niet? Ik snap niet wat ik niet snap :D

Maar alle, klein beetje uitleg over de geschiedenis? Israel? Hoe is Israel ontstaan? Wij westerlingen, schaamde ons over Hitler, vonden dat we de joden terug een land voor henzelf moesten geven. We hebben ze dan maar in Israel gestoken, hun land van oorsprong. Spijtige van heel de verhuis was dat er toen moslims(palestijnen) al 100den jaren daar leefden en vonden dat het hun land was. Na enkele jaren van vrede, hebben de navo troepen(geallieerde in die tijd mss nog) zich teruggetrokken uit Israel en het gezag overgelaten aan de Israelieten. Deze besloten enkel jaren later dat de westerse wereld hen nog niet genoeg grond hadden gegeven, en zijn dan maar van de omliggende moslimlanden wat gebied gaan afpakken. Gemakkelijkste oorlog ooit, aangezien de moslimlanden weinig tot geen wapens hadden(katapulten enzo), en de Israelieten alle wapens voorhanden hadden van de westerse wereld(gratis) en daarbij komt ook nog eens dat tot op heden de westers wereld een enorm bedrag per jaar betaald aan Israel voor wat wij hen tijdens WO2 hebben aangedaan.

Grappige is dat, wij, de westerse wereld niks hebben gedaan om te verhinderen dat Israel zomaar moslimlanden aanvalt. (Tleek eerder steun)
En jaren later, als een moslimland wil uitbreiden. Irak, dan slaat de westerse wereld wel terug. Maar enkel om ervoor te zorgen dat hun geld(lees olie) veilig is. Geven om de mensen daar, nope. (Zelfs kogels gebruiken van verarmd uranium, want we geven toch om de lokale bevolking :facepalm:) Daar moeten ze nog 15jaar mee wachten, tot 'amerika' inziet dat ze ook de olie van Irak nodig hebben.

En dan maar afvragen hoe het komt dat er zovelen iets tegen Amerika, westerse wereld hebben? Mensen gaan Amerika niet zonder reden haten.

En dat van die psychiater, mensen geraken niet door hun verdriet heen doordat hun wraakgevoelens bevredigd zijn. Slaag maar een boekje over open alla. 'Hoe omgaan met de dood, een zwaar verlies, ... .

En wat zou ik niet snappen aan zeezouts zin? dat die gasten(terroristen hoop ik dat hij hier bedoeld, en niet de gewone moslimbroeder) voor een scheet in hun richting al een aanslag begaan. Wat kan hij anders bedoelen dat teroristen rap geraakt zijn? Dat ze voor het minste aanslagen plegen. Misschien zelfs spelend op die cartoons over Allah. Hoe moet ik hem anders interpreteren. Help me maar als ik het niet zou snappen.

Pff wat nen epistel

wcgrutto
PokerStrategist

Voila zeezout zegt het zelf, had het bv over die cartoons, maar zo'n reactie vind ik persoonlijk teken van weinig inlevingsvermogen in andere culturen en religies. Ksnapte het denk ik wel :D
Enkel meningen kunnen verschillen, anders wast ook maar saai.

Wryzeth
PokerStrategist

Trouwens 1 man zorgt er niet voor dat er 2 torens neerstorten. Daar hebben miljoenen Amerikanen voor gezorgd.

Mening of niet, dit kan ik niet serieus nemen.

Fladdermouse
Oldschool Grinder

Ik kan me grotendeels wel terugvinden in wcgrutto zijn mening.

Hier is een zeer interessante TED talk over dit onderwerp.

samni
PokerStrategist

Dit is gewoon een kwestie van wraak. Heeft bitter weinig met war on terror te maken, aangezien Bin Laden al 10 jaar underground leeft en niets anders doet dan geld overschrijven via pc banking.

Vind het wel weer treffend dat ze hem de zee in hebben gegooid. Lekker veel bewijsmateriaal enzo :facepalm:

Verder vind ik persoonlijk zeker terecht dat ze hem een kogel door zijn kop jagen. Ze hebben echter foto's vrijgegeven van de dode Bin Laden, en mij lijkt wel dat ze nog wat anders gedaan hebben ook...

Dit zal zeker wat stof doen opwaaien. Pakweg 100 jaar geleden zou dit het einde van de war on terror geweest zijn. Je kan een kleine vergelijking doen met Hitler. Hoeveel mensen waren het in dienen tijd echt eens met zijn ideeën? Bitterweinig. Jammer genoeg zijn er wel veel die achter Bin Laden stonden, en die zullen nu wel weer wraak willen nemen, en daarna moet Amerika weer wraak nemen. En zo zullen we nog bezig zijn tot mei 2012 (in het beste geval, als de Maya's gelijk hebben, anders zal het nog wat langer duren).

Anyway, wanted: virgins with scuba experience (Nigel Williams' status op Facebook, I lolled)

MIT010
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door samni
Verder vind ik persoonlijk zeker terecht dat ze hem een kogel door zijn kop jagen. Ze hebben echter foto's vrijgegeven van de dode Bin Laden, en mij lijkt wel dat ze nog wat anders gedaan hebben ook...

Die zijn fake.

Edit: Bewijs ->

wcgrutto
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Wryzeth

Mening of niet, dit kan ik niet serieus nemen.

Sorry, ge hebt gelijk, tis niet de schuld van miljoenen Amerikanen. Kheb er nog eens over nagedacht en tis eigenlijk de schuld van de hele westerse maatschappij, de gemiddelde westerse persoon. Maw 2 billioen mensen ipv enkele miljoenen Amerikanen. :D

Vraagje: Stel dat Al quaida over hetzelfde wapenarsenaal als VS bezitten, dan gaan ze ook niet meer met bommen wat onschuldige opblazen om zich te laten gelden ofwel?

MIT010
Oldschool Grinder

Vraagje: Stel dat Al quaida over hetzelfde wapenarsenaal als VS bezitten, dan gaan ze ook niet meer met bommen wat onschuldige opblazen om zich te laten gelden ofwel?

Ja, je laten gelden door jezelf en anderen (onschuldigen) opblazen is natuurlijk een goede manier om je te laten gelden :facepalm:. Nee dan zouden ze bommen gaan lopen strooien die mafketels.
Ik heb niks tegen buitenlanders/moslims of andere mensen in et algemeen, zolang ze zich maar normaal gedragen. Maar die terroristen etc, geen goed woord voor over. Die mogen voor mijn part dan ook allemaal dood.

Wryzeth
PokerStrategist

Ik snap dat iedereen hier een hele andere mening over kan hebben en ik respecteer je mening ook wel wcgrutto.

Ik ben het er echter helemaal niet mee eens dat 9/11 de schuld is van de gemiddelde Westerse of Amerikaanse burger. Wat hebben jij en ik ooit gedaan tegen de moslim-wereld dat wij dat zouden verdienen? Ik kan hier echt heel erg boos om worden, maar ik weet dat het je bedoeling niet is. ;)

Je schetst een enorm negatief beeld over de beweegredenen van de Westerse wereld om "op te treden" in dit soort landen, geld, olie, enzovoort. Dat is niet de voornaamste reden voor de meeste Westerse mensen denk ik. Ik zal alleen voor mezelf spreken, maar voor mij gaat het om het stoppen van de onrechtvaardige dingen die in deze landen gebeuren, zoals de onderdrukking van vrouwen, het schenden van mensenrechten, het beëindigen van verschrikkelijke tradities en rituelen die daar nog steeds normaal zijn, enzovoort.

Net zoals MIT010 heb ik helemaal niets tegen moslims, ook niet in Nederland of waar dan ook. Maar de radicalen houden er ideeën op na die niet meer van deze tijd zijn en ik bewonder de moed van de Amerikanen dat zij op durven te komen voor wat zij denken dat goed is. Jammer genoeg lopen de radicalen in dat soort landen jaren achter qua denkbeelden, waardoor zij denken dat hun ideeën normaal zijn. Daarnaast vallen wij als Westerse wereld geen onschuldigen aan, terwijl de terroristen dat wel doen. In een oorlog kunnen er altijd onschuldige slachtoffers valen, maar dat is niet het doel van de Westerse wereld, wel van de terroristen.

Ik ben er van overtuigd dat wij als vrije mensen op moeten komen voor de mensen die niet weten wat vrijheid is.

wcgrutto
PokerStrategist

Gewoon nog even wat zelfbescherming, want tlijkt misschien alsof ik iets goedkeur van agressie. Neen dus, kga nooit beweren dat geweld goed is om je te laten gelden.
Kzeg alleen dat het makkelijk is om op een knopje te drukken en 100 telegeleide raketten naar opgegeven doelwit te sturen. Trouwens hoevele raketten zijn er niet misgevallen, maja dan kunnen wij zeggen dat het niet met de bedoeling was. :D

Kdacht dat mensen die hier met een geweer oefenen en toevallig iemand doodschieten, ook er zo vanafkomen, met eens te zeggen dat het niet zijn bedoeling was. Net hetzelfde met iemand die iemand anders doorrijdt, twas niet zijn bedoeling, ok rij maar door.

zouden zij met bommen lopen strooien

Zoals de USA ?

noisecore
Oldschool Grinder

Fuck de VS :facepalm:

wcgrutto
PokerStrategist

Ik snap dat iedereen hier een hele andere mening over kan hebben en ik respecteer je mening ook wel wcgrutto.

Ik de jouwe ook hoor, kvind het altijd leuk om te discusieren. En kben soms iets harder gewoon om beetje discussie op te wekken. :D

Ik ben het er echter helemaal niet mee eens dat 9/11 de schuld is van de gemiddelde Westerse of Amerikaanse burger. Wat hebben jij en ik ooit gedaan tegen de moslim-wereld dat wij dat zouden verdienen? Ik kan hier echt heel erg boos om worden, maar ik weet dat het je bedoeling niet is. ;)

Laksheid, maar ik ook, iedereen.
Net zoals je de afgelopen maanden in het midden-oosten hebt gezien. Als genoeg mensen niet akkoord gaan met het systeem, kan ertegenin gegaan worden.

Ahja, een troost, kan ook heel erg opgaan(boos worden) als ik meningen zoals jouwe hoor :D

Je schetst een enorm negatief beeld over de beweegredenen van de Westerse wereld om "op te treden" in dit soort landen, geld, olie, enzovoort. Dat is niet de voornaamste reden voor de meeste Westerse mensen denk ik. Ik zal alleen voor mezelf spreken, maar voor mij gaat het om het stoppen van de onrechtvaardige dingen die in deze landen gebeuren, zoals de onderdrukking van vrouwen, het schenden van mensenrechten, het beëindigen van verschrikkelijke tradities en rituelen die daar nog steeds normaal zijn, enzovoort.

Enkele voorbeelden.
In Afganistan was er geen vuiltje aan de hand. Wij westerlingen hadden geen problemen met de taliban in Afganistan.
Dan 9/11, osama leeft in Afganistan en wordt gesteund door de Taliban. Dan gaan we daar oorlog voeren. Voor 9/11 werden vrouwen ook onderdrukt, werden mensenrechten geschonden,had niemand van een burka gehoord, ... .

Irak, sinds Desert Storm, Golfoorlog, is er een embargo op Irak. Hierdoor is er 15 jaar zeer weinig eten, medicamenten, ... ingevoerd in Irak. Het regime hebben ze niet omver geworpen. Saddam hebben ze gewoon met rust gelaten zodra 'Amerika' terug de olievelden onder controle hebben. Saddam kon no 15 jaar doorgaan met zijn onmenselijkheden.
En dan 15 jaar later gaan wij Irak wel bevrijden, maar dan wel met het voorwendsel dat Saddam 'Waepons of Mass Destruction' zou hebben. Niet omdat ze in Irak vrouwonvriendelijk ofzo zijn, NEEN. Omdat ze vrezen dat Irak hun land kan aanvallen.
Ps Achterliggende reden is hier nog steeds olie, en geld.

Nog eentje, Libie, Al 10tallen jaren is daar een dictator aan de macht die het niet zo nauw neemt met de mensenrechten, maar toch grijpt de westerse wereld niet in. Pas als er miljoenen mensen op straat komen, dan grijpt de westerse wereld in.
Ps. Dit soort landen en dictators is nog niet uitgeput. (De helft van Afrika?) Hoeveel kindsoldaten zijn er nog in 'zwart'-afrika. Amerika daar al eens gevochten om ervoor te zorgen dat dit ophoudt?

Net zoals MIT010 heb ik helemaal niets tegen moslims, ook niet in Nederland of waar dan ook. Maar de radicalen houden er ideeën op na die niet meer van deze tijd zijn en ik bewonder de moed van de Amerikanen dat zij op durven te komen voor wat zij denken dat goed is. Jammer genoeg lopen de radicalen in dat soort landen jaren achter qua denkbeelden, waardoor zij denken dat hun ideeën normaal zijn. Daarnaast vallen wij als Westerse wereld geen onschuldigen aan, terwijl de terroristen dat wel doen. In een oorlog kunnen er altijd onschuldige slachtoffers valen, maar dat is niet het doel van de Westerse wereld, wel van de terroristen.

Ik ben er van overtuigd dat wij als vrije mensen op moeten komen voor de mensen die niet weten wat vrijheid is.

Probleem wat ik hiermee heb, is dat wij westerlinge doen alsof wat wij hebben ideaal is. Zo moet het systeem zijn, wij staan zoveel verder in de tijd en de rest moet maar volgen. Terwijl nog geen 100 jaar geleden, er in Amerika slaven waren. We God zeker niet belachelijk mochten maken of ze hingen u op.

Trouwens, dit:'. Jammer genoeg lopen de radicalen in dat soort landen jaren achter qua denkbeelden, waardoor zij denken dat hun ideeën normaal zijn.'

Wat doe jij, wij met onze 'westerse' ideeen, Wij vinden deze ideeen doodnormaal.

En nogmaals, terroristen hebben geen doelzoekend raketje dat gericht is op bepaald persoon, infrastructure.

PS. Kdenk dat 9/11 bij terroristen ook niet ging om het doden van veel onschuldige slachtoffers. Maar eerder een symbolische aanval(pentagon=militair, whitehouse=regering, WTC=kapitalisme). Anders hadden ze nog een uurtje later moeten toeslaan.
Ze kunnen gewoon niet anders dan het op deze laffe manier te doen.

Wij vallen geen onschuldigen aan? WTF, hoeveel doelzoekende raketten zijn er niet misgelopen, ... . Die vrouw die gedood is bij osama, die zat daar miss ook enkel omdat ze moest van osama. Is dat geen onschuldig slachtoffer. De Westerse wereld die staatschuld van derde wereldlanden niet kwijtscheld, waardoor er ieder jaar tienduizende ONSCHULDIGE mensen omkomen van honger en dorst.

Interessante discussie. Wcgrutto, je hebt dezelfde mening als een leerkracht geschiedenis uit mijn verleden, dat zorgde ook voor wat hevige reacties. Ik ben het ook eens dat de westerse wereld altijd zijn waarden doordrukt alsof ze de enige juiste zijn... maar toch... voor mij is de westerse wereld dan nog altijd pakken beter. Ik blijf liever hier wonen.

Wryzeth
PokerStrategist

Ik de jouwe ook hoor, kvind het altijd leuk om te discusieren. En kben soms iets harder gewoon om beetje discussie op te wekken. :D

:f_love:

Net zoals je de afgelopen maanden in het midden-oosten hebt gezien. Als genoeg mensen niet akkoord gaan met het systeem, kan ertegenin gegaan worden.

Deze opstanden zijn gebaseerd op Westerse idealen, zoals democratie, vrijheid van meningsuiting, enzovoort, waar ze kennis mee hebben gemaakt door Westerse media (voornamelijk internet en sociale media). Zonder deze invloed zouden ze nog jarenlang vast zitten in deze regimes.

Enkele voorbeelden.
In Afganistan was er geen vuiltje aan de hand. Wij westerlingen hadden geen problemen met de taliban in Afganistan.
Dan 9/11, osama leeft in Afganistan en wordt gesteund door de Taliban. Dan gaan we daar oorlog voeren. Voor 9/11 werden vrouwen ook onderdrukt, werden mensenrechten geschonden,had niemand van een burka gehoord, ... .

Irak, sinds Desert Storm, Golfoorlog, is er een embargo op Irak. Hierdoor is er 15 jaar zeer weinig eten, medicamenten, ... ingevoerd in Irak. Het regime hebben ze niet omver geworpen. Saddam hebben ze gewoon met rust gelaten zodra 'Amerika' terug de olievelden onder controle hebben. Saddam kon no 15 jaar doorgaan met zijn onmenselijkheden.
En dan 15 jaar later gaan wij Irak wel bevrijden, maar dan wel met het voorwendsel dat Saddam 'Waepons of Mass Destruction' zou hebben. Niet omdat ze in Irak vrouwonvriendelijk ofzo zijn, NEEN. Omdat ze vrezen dat Irak hun land kan aanvallen.

Nog eentje, Libie, Al 10tallen jaren is daar een dictator aan de macht die het niet zo nauw neemt met de mensenrechten, maar toch grijpt de westerse wereld niet in. Pas als er miljoenen mensen op straat komen, dan grijpt de westerse wereld in.
Ps. Dit soort landen en dictators is nog niet uitgeput. (De helft van Afrika?) Hoeveel kindsoldaten zijn er nog in 'zwart'-afrika. Amerika daar al eens gevochten om ervoor te zorgen dat dit ophoudt?

Hier heb je een heel goed punt. De economische belangen zijn heel erg groot en het zal inderdaad zo zijn dat deze voor veel politici zwaarder wegen dan de misstanden daar.

Maar het feit dat we niet wisten wat er in die landen allemaal gebeurd wil toch niet zeggen dat we het daardoor maar moeten laten gaan? De gemiddelde Nederlander heeft echt geen flauw idee wat er allemaal gebeurd in een willekeurig land in Afrika om maar wat te noemen. Maar er zijn zat organisaties zoals de Verenigde Naties die daar wel te vinden zijn, zonder economische motieven. Al het werk, inclusief dat van de Nederlanders, wat er gedaan wordt om Afghanistan opnieuw op te bouwen op basis van democratie is toch gebaseerd op goede motieven?

Probleem wat ik hiermee heb, is dat wij westerlinge doen alsof wat wij hebben ideaal is. Zo moet het systeem zijn, wij staan zoveel verder in de tijd en de rest moet maar volgen. Terwijl nog geen 100 jaar geleden, er in Amerika slaven waren. We God zeker niet belachelijk mochten maken of ze hingen u op.

Trouwens, dit:'. Jammer genoeg lopen de radicalen in dat soort landen jaren achter qua denkbeelden, waardoor zij denken dat hun ideeën normaal zijn.'

Wat doe jij, wij met onze 'westerse' ideeen, Wij vinden deze ideeen doodnormaal.

En nogmaals, terroristen hebben geen doelzoekend raketje dat gericht is op bepaald persoon, infrastructure.

PS. Kdenk dat 9/11 bij terroristen ook niet ging om het doden van veel onschuldige slachtoffers. Maar eerder een symbolische aanval(pentagon=militair, whitehouse=regering, WTC=kapitalisme). Anders hadden ze nog een uurtje later moeten toeslaan.

Wij vallen geen onschuldigen aan? WTF, hoeveel doelzoekende raketten zijn er niet misgelopen, ... . Die vrouw die gedood is bij osama, die zat daar miss ook enkel omdat ze moest van osama. Is dat geen onschuldig slachtoffer. De Westerse wereld die staatschuld van derde wereldlanden niet kwijtscheld, waardoor er ieder jaar tienduizende ONSCHULDIGE mensen omkomen van honger en dorst.

Inderdaad, ik sta achter mijn denkbeelden, niet omdat ik denk dat ze ideaal zijn, maar wel superieur. Zoals je zelf zegt zijn de dingen die wij honderd jaar geleden nog uitvraten ook verschrikkelijk, maar we zien nu pas in hoe erg het was. Ik heb de hoop dat de Islamitische wereld dat ook gaat inzien en gelukkig zijn er al heel veel moslims die zich in kunnen vinden in onder andere democratie, vrijheid van meningsuiting en vrouwenrechten.

Dit is een ontzettend moeilijk onderwerp. Je hebt waarschijnlijk gelijk dat de terroristen weinig keus hadden ten opzichte van 9/11. Puur symbolisch was het echter niet, de actie was er op gericht om de V.S. in zijn hart te raken, zonder medelijden voor de duizenden slachtoffers die ze wisten dat het zou veroorzaken. Anders hadden ze wel het Vrijheidsbeeld neergeknald ofzo.

Hoe zou je dan willen dat de Westerse wereld zich gedraagt? Alles maar negeren? Enorm veel geld en energie steken in corrupte landen? Dat er miljoenen mensen honger leiden is vaker te wijten aan corrupte leiders (Khadaffi heeft iets van $6 miljard achtergehouden, om maar iemand te noemen), dan aan gebrek aan Westers ingrijpen. Er is geen enkele basis om op te bouwen met sommige landen. Kijk aan de andere kant naar China, India en zelfs Rusland. Na al die moeilijke jaren is er eindelijk een basis waarop de Westerse wereld politiek en economisch kan bouwen.

wcgrutto
PokerStrategist

reacties in vet, om niet masaal met die quotes te moeten spelen :D

:f_love: lol

Deze opstanden zijn gebaseerd op Westerse idealen, zoals democratie, vrijheid van meningsuiting, enzovoort, waar ze kennis mee hebben gemaakt door Westerse media (voornamelijk internet en sociale media). Zonder deze invloed zouden ze nog jarenlang vast zitten in deze regimes.

Akkoord, en ben ook van mening dat 'hoe wij westerlingen nu leven' beter is dan zoals zij nu leven.

Enkele voorbeelden.

Hier heb je een heel goed punt. De economische belangen zijn heel erg groot en het zal inderdaad zo zijn dat deze voor veel politici zwaarder wegen dan de misstanden daar.

Maar het feit dat we niet wisten wat er in die landen allemaal gebeurd wil toch niet zeggen dat we het daardoor maar moeten laten gaan? De gemiddelde Nederlander heeft echt geen flauw idee wat er allemaal gebeurd in een willekeurig land in Afrika om maar wat te noemen. Maar er zijn zat organisaties zoals de Verenigde Naties die daar wel te vinden zijn, zonder economische motieven. Al het werk, inclusief dat van de Nederlanders, wat er gedaan wordt om Afghanistan opnieuw op te bouwen op basis van democratie is toch gebaseerd op goede motieven?

Kwil niet zeggen dat de oorlog in Afganistan slecht is, dat het erna niet beter zou gaan. Enkel dat het niet om juiste redenen begonnen is.

Inderdaad, ik sta achter mijn denkbeelden, niet omdat ik denk dat ze ideaal zijn, maar wel superieur. Zoals je zelf zegt zijn de dingen die wij honderd jaar geleden nog uitvraten ook verschrikkelijk, maar we zien nu pas in hoe erg het was. Ik heb de hoop dat de Islamitische wereld dat ook gaat inzien en gelukkig zijn er al heel veel moslims die zich in kunnen vinden in onder andere democratie, vrijheid van meningsuiting en vrouwenrechten.

Dit is een ontzettend moeilijk onderwerp. Je hebt waarschijnlijk gelijk dat de terroristen weinig keus hadden ten opzichte van 9/11. Puur symbolisch was het echter niet, de actie was er op gericht om de V.S. in zijn hart te raken, zonder medelijden voor de duizenden slachtoffers die ze wisten dat het zou veroorzaken. Anders hadden ze wel het Vrijheidsbeeld neergeknald ofzo.

Zeer moeilijk onderwerp dat niet zwart of wit vast te leggen is. En tis nog altijd de terrorist die verkeerde middelen gebruikt. Die beslist om vliegtuigje crash te spelen.Dus tis zeker niet enkel de schuld van ons

Hoe zou je dan willen dat de Westerse wereld zich gedraagt? Alles maar negeren? Enorm veel geld en energie steken in corrupte landen? Dat er miljoenen mensen honger leiden is vaker te wijten aan corrupte leiders (Khadaffi heeft iets van $6 miljard achtergehouden, om maar iemand te noemen), dan aan gebrek aan Westers ingrijpen. Er is geen enkele basis om op te bouwen met sommige landen. Kijk aan de andere kant naar China, India en zelfs Rusland. Na al die moeilijke jaren is er eindelijk een basis waarop de Westerse wereld politiek en economisch kan bouwen.

Volgens mij zijn er ook geen pasklare oplossing zonder nodeloos bloedverlies. Mensen blijven mensen, en der zullen er altijd zijn die hun acties laten drijven door macht,geld, ... .
vb China is nu redelijk geaccepteerd als wereldeconomie en er is een gematigd communisme. Maar als we echt goed zouden moeten handelen, lijkt het mij alsof we een embargo op China moeten leggen zolang zij Tibet bezetten. Maar daar sluit de westerse wereld(regering,handelaars) een oogje voor, aangezien ze veel meer winst kunnen maken door met China samen te werken ipv te 'wringen' over Tibet?

Wryzeth
PokerStrategist

Hehe ja, de quotes worden langzaamaan te groot. :P

Over China: ergens moet een eerste stap gezet worden. Van zo'n groot land kan je niet verwachten dat ze alles zo maar opgeven, met hun rijke cultuur en geschiedenis. Dat soort problemen kosten tijd en kunnen alleen opgelost worden indien men elkaar vertrouwt. Zoiets moet je opbouwen en je merkt toch wel dat China steeds Westerser wordt, vooral de bevolking, wat indirect ook zal zorgen voor een versnelling van de oplossingen over kwesties als Tibet.

dustje
Elite Grinder

Wij als Westerse landen hebben overigens nog heel wat meer onschuldige burgerslachtoffers op ons geweten dan die aanslagen door wat moslimterroristen.

Alleen doe je het dan gewoon met wat raketten en scherpschutters en dan heet het gewoon geen terrorisme meer. :]

wcgrutto
PokerStrategist

wat indirect ook zal zorgen voor een versnelling van de oplossingen over kwesties als Tibet.

Laten we het hopen :D

Nog even iets anders. Kheb al meerdere malen op radio gehoord dat dit een symbolische dood is. Een symbolische overwinning tegen terrorisme.

Vraagje: De ultieme grootmacht, USA, doet 10 jaar over het vinden van staatsvijand nr 1. Kweni, maar komt dat niet beetje traag en net zwak over, dat ze er 10 jaar over doen om de gevaarlijkste crimineel op te pakken? :D

wcgrutto
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door dustje
Wij als Westerse landen hebben overigens nog heel wat meer onschuldige burgerslachtoffers op ons geweten dan die aanslagen door wat moslimterroristen.

Alleen doe je het dan gewoon met wat raketten en scherpschutters en dan heet het gewoon geen terrorisme meer. :]

Dan noemen ze da:' there had been some casualties". Like it's casual :facepalm: