Laatste reactie, dan ist gedaan, osama is dood joepie
Oorspronkelijk gepost door crazyguy
staatsschuld: ik zie in jou redenatie (het punt waarop ik in mijn eerste post gequote heb) ook nergens staan dat dit ook in stand wordt gehouden door de corrupte leiders van afrikaanse landen. maar alleen door de westerse landen omdat zij het niet kwijt willen schelden. dit is iets wat ik heel erg zwart wit kijken vind omdat het echt niet alleen ligt aan het kwijtschelden van staatsschulden en de westerse wereld heeft hier niet alleen fouten gemaakt. dit probleem ligt aan twee kanten en is een hele delecate kwestie wat betreft regelingen en terugbetalen danwel kwijtschelden van schulden.
Ja, ik melde enkel de witte kant als reactie op jouw post die enkel de zwarte kant meldde. Pfff, lijkt juist zo'n vrouwendiscussie, alla "tis ni wat ge zegt, maar hoe ge het zegt".
hoe zie jij het herverdelen van staatsschulden voor je?
dat westerse landen een deel van die schulden op zich nemen omdat in het verleden grondstoffen zijn geexploiteerd dmv kolonies?
Gn idee. Kben dan ook gene wereldleider, maar nen domme Belg.
aanslag 9/11:
Ik denk inderdaad dat het grootste doel van de aanslagen waren om angst te zaaien bij het trotse amerikaanse volk. angst dat je niet meer veilig bent waar je ook in amerika mag zijn. angst dat met dingen die door jouzelf gecreëerd zijn hele vervelende dingen gedaan kunnen worden tegen je landgenoot.
angst dat een terroristische organisatie zo dicht bij belangrijke politieke, militaire, en civiele/financiele gebouwen kunnen komen en ze kapot kunnen maken.
Kijk gewoon even naar docutje van Micheal Moore, en dan merkt ge dat het doel van de Amerikaanse regering was om hun eigen burgers bang te maken, zodat ze een oorlog in Irak konden goedkeuren.
en waarom de twin towers en niet het empire state building weet ik niet ik denk omdat de twin towers een groter deel van de skyline waren van NYC en mensen die daarnaar keken nog elke keer herrinderd worden aan het feit dat een paar mensen zo'n grote verandering kunnen maken.
ik geloof niet dat de aanslagen van 9/11 op dezelfde manier een symbolische aanslag waren als de eerder gedane aanslagen. ( hierbij ging het om veel minder slachtoffers en op locaties buiten amerika)
Das uw goed recht om te kiezen in wat jezelf geloofd. Maar enige symboliek is er toch volgens mij.
Ps. Voor 9/11 had ik nog maar weinig gehoord over WTC. Empire State Building kende ik wel al zeer lang, aangezien dat hoogste gebouw in Amerika is. Misschien ook redelijk herkenbaar in skyline. Maja, ik domme Belg he
jou redenatie over de kolonies kan ik niet helemaal volgen en ga daarom er ook niet op in.
Joepie. Kga het ook niet verder uitleggen.
ik denk dat als de schulden van afrikaanse landen kwijt worden gescholden heel veel leiders meer miliaire macht willen en daardoor hun buurlanden gaan aanvallen. Ik denk ook dat hierdoor vele bloedige oorlogen uit gaan breken over land van economische waarde, omdat ze dit dan zonder restricties kunnen exporteren naar andere landen die die grondstoffen niet hebben. en omdat in afrika dit soort gebieden vaak op grensgebied ligt( iets wat de westerse wereld tijdens de tijd van dekolonisatie gedaan heeft) zullen heel veel leiders van landen denken dat deze grond hun toebehoord. dit bedoel ik met landje pik.
Der zullen waarschijnlijk wel wat nadelen aan een grote kwijtschelding zijn. Allewul ik het moeilijk heb om jouw 'landje pik' als een gevolg te zien. Doen ze nu toch ook al?
En zelfs dan , Is dat een reden om het niet te doen? En om nu geld te eisen aan landen die het zelf nodig hebben?
Osama R.I.P.