Fyi, minister Opstelten zit niet op dit forum.
Oorspronkelijk gepost door kastanje57
Beste minister Opstelten,wat is het toch jammer dat u gebonden bent aan internationale regels omtrent cannabis. Dat kost de Nederlandse overheid vele tientallen miljoenen per jaar.
Al die politiemensen en rechercheurs die zich bezig houden met de opsporing van illegale wietplantages, die kosten een vermogen op jaarbasis.Er zijn ook slimme gemeenten die komen met een plan voor de wietteelt.
Ik vraag me af of u dat plan serieus gaat nemen, nu u op teletekst in één adem wordt genoemd als degene die zich moet houden aan de internationale regels.Laat ik die internationale regels eens tegen het licht houden.
Duitsland is tegen cannabisgebruik en Duitsland heeft het voor het zeggen in Europa. Als Nederlandse minister kijk je dus wel uit om de Duitsers tegen het zere been te schoppen.
Dat is internationale regel één.
Frankrijk is tegen cannabis gebruik en Frankrijk is de enigszins blaaskaakachtige vazal van Duitsland. Die schop je dus ook niet tegen de benen.
Dat is internationale regel twee.
En zo kan ik nog even doorgaan en dan kom ik vanzelf op de landen die wel een tolerant en liberaler beleid ten aanzien van cannabis voeren.
Spanje bijvoorbeeld.
Dat is internationale regel min éénNu ik het toch over cannabis heb.
De medische wereld is tegen het gebruik omdat het roken ervan slecht is voor de longen.
Nou ja, wanneer je goed gekweekte, biologische wiet middels een vaporizer van goede kwaliteit rookt, valt die schade zeer aanzienlijk mee.
Het slechte zit 'm vooral in de tabak waarmee cannabis wordt gerookt.
De werkzame stoffen in de toppen van de vrouwelijke planten zijn natuurlijke aroma's.
Deze aroma's vergezellen de mens al zo'n 1,6 miljoen jaar, ongeveer vanaf het moment dat de eerste Homo erectus mensen het vasteland van Afrika verlieten.
De krachtige vezels van de hennepplant worden al meer dan 1,5 miljoen gebruikt om touw en koord van te maken.
En ja hoor, tegenwoordig is deze plant "Drugs".Alcohol is schadelijker voor het lichaam.
Elk glas alcohol dood hersencellen en is een belasting voor de lever.
Cannabis heeft dit schadelijke neveneffect niet.
Alcohol is zwaar verslavend, lichamelijk verslavend en emotioneel verslavend.
En nee hoor, alcohol is geen "Drugs".Nog veel ernstiger is het medicijn gebruik.
Ik bedoel hier speciaal de kalmerende, rustgevende en slaapverwekkende medicijnen. Seresta, Valium en Rivotril zijn hier voorbeelden van.
Al deze middelen behoren tot dezelfde groep cyclische koolwaterstof verbindingen. In vakkringen staat deze groep bekend als de benzo's.Welnu, deze benzo's zijn gevaarlijk.
Ik ga u dat uitleggen.
Naar schatting méér dan een miljoen Nederlanders slikt op dagelijkse basis een pilletje voor het slapen gaan. De volgende morgen wanneer men wakker wordt, lijkt het pilletje uitgewerkt doch dat is het niet.
Zo rond half elf - elf uur, na de koffiepauze is het pilletje pas uitgewerkt.
De eerste uren tot aan de koffiepauze is de Nederlander op z'n werk iets minder productief.Het pilletje heeft nog meer eigenschappen.
Na een paar weken tot enkele maanden werkt het pilletje niet meer.
Dan moet de Nederlander overschakelen op twee pilletjes voor het slapen gaan.
Vervolgens gaat het een flinke tijd goed met slapen maar het pilletje doet z'n vernietigende werk vooral in de ochtenduren.
In de ochtenduren moet er gewerkt worden maar de hersenen zijn nog onder de kalmerende invloed van twee pilletjes.
Hierdoor put de Nederlander zich langzaam uit.
Zowel zijn lichaam als zijn hersenen raken langzaam maar zeker overbelast door de vernietigende werking van het pilletje.
Veel van deze Nederlanders nemen 's avonds ook één of twee of drie glaasjes alcohol. Dat maakt de situatie nog ernstiger.Na een half jaar kijkt de Nederlander eens in de spiegel naar z'n vermoeide gezicht met dikke wallen onder de ogen.
Vol schaamte besluit de Nederlander om gezonder te gaan leven en de alcohol en de pilletjes te laten staan.
Dan begint de ellende.
Slapen is er niet meer bij.
De nachten kenmerken zich vooral door hevige angst omdat er geen pilletje is en hoe kom ik nu die vreselijke lange nacht door?Dat is wat er gebeurt wanneer de Nederlander ineens met de pilletjes stopt.
Er komt angst, irreële, onverklaarbare angst die je ineen doet krimpen.
De enige uitweg uit die angst zijn pilletjes, geen twee maar drie of vier en dan eindelijk slapen.
Dat is de snelle en gruwelijke verslaving die de Nederlander heeft overgehouden aan de pilletjes van de dokter.Cannabis heeft dezelfde rustgevende effecten als de pilletjes van de dokter.
Cannabis is een uitstekend vervangend middel voor de benzo's.
Het enige echte probleem voor u is: Hoe de lobbyisten van de farmaceutische industrie buiten de deur te houden.
Deze bedrijven lachen zich een breuk.
Zij verdienen vele miljoenen aan de massale medicijn verslaving van de Nederlanders.
En nee hoor, benzo's zijn geen "Drugs". De dokter schrijft het immers voor.Meneer, minister Opstelten, ik hoop van ganser harte dat de poten onder uw ministeriële zetel snel worden afgehakt. U doet Nederland geen goed.
So! Nooit gedacht dat ik het ooit eens met je eens zou zijn..... Mooi stukkie realiteit!
Oorspronkelijk gepost door blowkonijn
Tobby, you know there are more places to buy weed hah? And no, not me...![]()
who cares about that, its just like things like this should not happen in modern europe, in my eyes its not even allowed by EU rights to forbid foreigners the entry to these shops.
I dont want to go to NL to buy weed, why taking double risks dealing with you police when buying at drugrunners and then the trouble getting it to germany? Also thats causing way more overlast then there was with coffeeshops, I heard a lot of Maastricht's people complaing about the growing influence of the dealers. Thats the last thing I want to do, its just giving the Nazis there more strange reasons to discriminate people not from NL.
I just like coffeeshops, you alway meet interesting people, great atmosphare and whatnot...
Dit is slechts een studie van het effect van cannabis op diverse typen kanker.
Het gaat mij veel meer om de rustgevende - kalmerende - ontspannen werking van cannabis.
En dat dan vooral afgezet tegen het - lichamelijk veel schadelijker en verslavender werkende - benzo gebruik in Nederland.
Het gaat mij vooral ook om het idiote gedoogbeleid hier in Nederland.
We hebben een kleine duizend coffeeshops, daar werken dus ettelijke duizenden mensen die daar hun brood verdienen, belasting betalen enz.
Maar je mag op de openbare weg niet meer dan 5 gram bij je hebben, anders ben je strafbaar en wordt het van je afgepakt door politiemensen die strepen moeten scoren.
Verbouwen mag ook al niet. De plant komt van nature voor in Nederland voor en groeide hier al lang voordat er Überhaupt sprake was van mensen.
Het gaat mij tot slot ook om de kortzichtigheid van de overheid en de verziekte alcohol cultuur die in en rondom de tweede kamer al tientallen jaren heerst.
Weer een hoera voor Ivo Opstelten.
30 gemeenten komen met een manifest om de teelt van cannabis te legaliseren.
30 gemeenten dienen een plan in om de wiet criminaliteit in te perken.
30 gemeenten komen met een grote kosten besparing voor politie en justitie.
30 gemeenten uiten hun zorg over de binnenteelt in woonhuizen, het brandgevaar, de overlast voor omwonenden enz.
En ja, Ivo wijst het van de hand want:
IK GA ER OVER EN ZIJ NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn mening aangaande deze opstelling van onze alcoholistische minister van justitie is:
Vuile, smerige machtswellusteling!!!!!!!!!
Zuiplap, je hersenen zijn doordrenkt van de alcohol!!!!!!!!
Reken erop dat ik je opzoek dit jaar.
Reken erop dat je driedelige maatpak onder de tomaten en rotte eieren komt te zitten.
Ik ga er een sport van maken om jou, akelig stuk verdriet, een lesje te leren.
Ik ben het zat om de dupe te worden van jou kortzichtige en machtswellustige gezeik, gebaseerd op je eigen alcohol misbruik.
Beste Ivo, je hebt er een vijand bij, ik zal je bij iedere gelegenheid dat jij in het openbaar verschijnt, vernederen, kleineren, bedoezelen!!!!!!!!!
Net zolang totdat je bent opgerot.
Smeerlap!!!!!!!!!!!!!!
Oorspronkelijk gepost door blowkonijn
Weer een hoera voor Ivo Opstelten.30 gemeenten komen met een manifest om de teelt van cannabis te legaliseren.
30 gemeenten dienen een plan in om de wiet criminaliteit in te perken.
30 gemeenten komen met een grote kosten besparing voor politie en justitie.
30 gemeenten uiten hun zorg over de binnenteelt in woonhuizen, het brandgevaar, de overlast voor omwonenden enz.En ja, Ivo wijst het van de hand want:
IK GA ER OVER EN ZIJ NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn mening aangaande deze opstelling van onze alcoholistische minister van justitie is:
Vuile, smerige machtswellusteling!!!!!!!!!
Zuiplap, je hersenen zijn doordrenkt van de alcohol!!!!!!!!
Reken erop dat ik je opzoek dit jaar.
Reken erop dat je driedelige maatpak onder de tomaten en rotte eieren komt te zitten.
Ik ga er een sport van maken om jou, akelig stuk verdriet, een lesje te leren.
Ik ben het zat om de dupe te worden van jou kortzichtige en machtswellustige gezeik, gebaseerd op je eigen alcohol misbruik.Beste Ivo, je hebt er een vijand bij, ik zal je bij iedere gelegenheid dat jij in het openbaar verschijnt, vernederen, kleineren, bedoezelen!!!!!!!!!
Net zolang totdat je bent opgerot.
Smeerlap!!!!!!!!!!!!!!
![]()
Pics or it didn't happen
@blow en alle andere belanghebbenden.
Vanaf morgen start ik een campagne om de teelt van cannabis in Nederland gelegaliseerd te krijgen.
Alle hulp is welkom.
Vanaf mijn vroege jeugd heb ik op de barricades gestaan om onrecht aan de kaak te stellen. Aktie voeren zit me in het bloed.
Het is werkelijk van de zotte dat een minister van justitie maatregelen neemt die de criminaliteit bevorderen, toestaat dat er onveilige situaties in woonwijken ontstaan als gevolg van de illegale teelt op zolderkamertjes enz.
Deze man, Ivo Opstelten, deze narcistische, machtszieke alcoholist gaat gewoon door met zijn heksenjacht.
Het kost de gemeenschap miljoenen per jaar aan politie kosten, aan justitiële kosten.
De cannabis moet noodgedwongen in bunkers onder de grond worden verbouwd omdat een zuiplap beslist dat het illegaal is.
Het gevolg is dat er veel chemische rotzooi wordt gebruikt bij die teelt. Dat is ongezond, veel ongezonder dan wiet die onder de zon en bij daglicht is geproduceerd.
Door de bekrompen, bijna Korsakov achtige reacties van voornoemde zuiplap raken steeds meer mensen die gewoon een blowtje willen roken voor de rust, vergiftigd door de chemische rotzooi die bij de heimelijke kweek gebruikt wordt.
Het is echt onvoorstelbaar dat deze volgevreten patser het criminele circuit in stand houdt, de gebruikers dwingt om bijna vergif te gebruiken, onveilige situaties in woonwijken in stand houdt en vele tientallen miljoenen aan politiegeld uitgeeft om de "misdadigers" op te sporen.
Ik begin morgen in de coffeeshops die Tiel rijk is. Ik ga eerst eens informeren hoe men daar tegen de situatie aankijkt.
Ik start een handtekeningen actie en hoop daar hulp bij te krijgen.
Desnoods organiseer ik een demonstratie cq manifestatie in Den Haag om deze kortzichtige minister op andere ideeen te brengen.
Zelf zal ik eerdaags de minister opzoeken wanneer hij zijn verzopen smoelwerk in het openbaar vertoont.
Een plastic zakje shit, eigen productie, aangelengd met wat urine zal zijn deel zijn.
Hij krijgt van mij letterlijk een koekje van eigen deeg.
4/5 jaar geleden heb ik al tegen m´n ex/partner gezegd dat de overheid een keer mijn grenzen van het toelaatbare overschrijdt.
Dat punt is nu gekomen, nu blijkt dat een zuiplap met teveel macht zijn eigen zin probeert door te drijven ten koste van iedereen die structurele oplossingen aandraagt om het wiet probleem in Nederland op te lossen.
Zeg nou zelf, het is toch te zot voor woorden dat er wel wiet mag worden verkocht maar niet worden verbouwd. Daarmee vraag je vriendelijk aan iedere crimineel, ga je gang maar. Zolang de politie je niet snapt, vind ik het best.
En de minister van justitie blijft het criminele gedrag gedogen.
Ik beloof u minister zuiplap, ik zal niet rusten voordat ik u macht gebroken heb, goedschiks of kwaadschiks, dat is aan u.
Oorspronkelijk gepost door Hicyy
Hopelijk houden ze je daar binnen in die instelling
+1
Zelf zal ik eerdaags de minister opzoeken wanneer hij zijn verzopen smoelwerk in het openbaar vertoont.
Een plastic zakje shit, eigen productie, aangelengd met wat urine zal zijn deel zijn.
Hij krijgt van mij letterlijk een koekje van eigen deeg.Ik beloof u minister zuiplap, ik zal niet rusten voordat ik u macht gebroken heb, goedschiks of kwaadschiks, dat is aan u.
Wat vindt je beschermengel, goed idee.? Straffen vallen ook wel mee voor dit soort acties.
Spoiler
Waar is iVo? Daar is Ivo! : http://www.ijmuidercourant.nl/regionaal/ijmond/article26671863.ece/Bliksembezoek-minister-Opstelten-aan-Velsen?lref=vptop