Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] War

130 Berichten
37 Gebruikers
0 Reactions
14.9 K Bekeken
blowkonijn

Oorspronkelijk gepost door caroline29632
@blow: Kastanje zit in een instelling en heeft verschillende geestesziektes. Dus zou je tijd niet verspillen om er inhoudelijk op in te gaan.

Redelijk sad dat pokerstrategy hem nog niet heeft willen bannen. Waarom zou een pokerschool zen imago verder laten verkakken door een persoon als deze een stem te geven?

Neem aub eens wat decent mods aan. Mensen die het verschil zien tussen onnozel getrol en stuff dat er gwn niet thuis hoort.

Vind het wel interessant om te zien hoe iemand totaal kan ontsporen in waanbeelden, wanneer diegene in afzondering van de rest van de mensheid leeft. :D

blowkonijn

Oorspronkelijk gepost door DukeFreedom
Om even on topic terug te komen en natuurlijk weer een lekker controversioneel standpunt aan te nemen, ben ik het overigens wel met kastanje eens dat het "onschuldige slachtoffers" gezeur altijd zwaar overtrokken wordt.

Overigens gaat dit natuurlijk wel op voor natuurrampen - daar is immers geen menselijke oorzaak.

Maar mensen doen altijd net voorkomen alsof oorlog ook maar iets is wat gewoon gebeurd. Alsof alle doden die tijdens oorlogen vallen puur de schuld zijn van de dictatoriale macht. Lekker makkelijk tenslotte - kunnen we één iemand de schuld geven en daarna weer lekker rustig slapen.

Feit is wel dat degenen die het daadwerkelijke moorden doen niet die enkele dictator zijn maar honderduizenden tot miljoenen anderen. "Ja maar die staan onder druk / orders / lopen de kans anders zelf slachtoffer te zijn / blabla random ander excuus".

Excuustruus gaat hier alleen niet op - of je werkt mee aan een regime of je werkt het tegen. Het hele idee dat hier een tussengrond is waarbij je het niet eens bent met wat er gebeurd, maar je er ook niet actief tegen verzet en dan geen blaam hebt is gewoon pure bullshit en wederom een manier van mensen om zichzelf lekker in slaap te kunnen sussen terwijl ze tegelijkertijd lekker kunnen klagen over wat er allemaal anders zou moeten.

Tenslotte voordat ik van alles over me heen krijg: natuurlijk is er wel een onderscheid tussen actief meewerken aan een regime of het passief in stand houden ervan, maar ik blijf erbij dat het veel te makkelijk is om de tweede groep altijd maar onschuldig slachtoffer te noemen.

En de kinderen dan?

DukeFreedom

Kinderen worden over het algemeen zwaar gebrainwashed in oorlogssituaties en zijn daarbij ook nog niet oud genoeg om hun (tot op zekere hoogte) echt kwalijk te kunnen nemen dat ze niet gewoon zelf nadenken - dus ja voor zover we dan toch nog ergens onschuldige slachtoffers willen zien wil ik die rol nog wel aan kinderen toebedelen.

Lamapalooza

Het moet al erg zijn dat het enige wat in mij opkomt, na deze thread door te lezen, is dat snel duidelijk moet gemaakt worden dat er wel degelijk een verschil bestaat tussen een 'd' en een 't' in het gebruik van werkwoorden.

RocknRollAd

lol @ duke :)

jij zou de held zijn geweest in de wereldoorlogen?
jij zou zeker mee hebben geholpen in het verzet?
alsof er bij een opstand tegen een regime geen (onschuldige) slachtoffers zouden vallen...
hoe kan je oordelen over zulk soort dingen die totaal niet zwart-wit zijn, maar extreem genuanceerd?

blowkonijn

Oorspronkelijk gepost door kastanje57
Ik ben van mening dat er wel degelijk sprake is van overbevolking.
Sterker nog, mijn inschatting is dat er op aarde plaats is voor ten hoogste 1 miljard menselijke exemplaren.
Een aantal tussen 280 en 730 miljoen is vanuit mijn visie op het leven ideaal om de rest van het leven op aarde, dieren, planten, schimmels, bacteriën en gisten, de kans te geven zich in vrijheid te ontwikkelen.

Religie is nimmer de oorzaak van oorlog want religies verkondigen een vreedzame boodschap. (op een enkele enge sekte na)
Religie is wel heel vaak de aanleiding, een argument voor politieke leiders om een oorlog te beginnen want de ene God is altijd weer beter dan de andere ene God ook al is die ene God in alle gevallen dezelfde God.

In een lange rij van dieren aan de top van de voedselketen op aarde, vind ik de mens met afstand de meest destructieve van allemaal.
Ik heb er geen enkele moeite mee wanneer er in de volgende, komende oorlog 6,5 miljard mensen in één keer de dood vinden.
Dat lost het probleem met de agressieve, egoïstische machtswellustige mens tenminste voor een lange tijd op en het geeft daarbij de levende aarde de kans zich blijvend te herstellen.
Ik heb echt helemaal niets meer met de wereldwijde mensen maatschappijen.
Ik walg er alleen maar van.

Hoe kan ik dit juweeltje nou over het hoofd hebben gezien? Er komt gelijk iets in me op: "een goed begin, begint bij jezelf..." Man, wat ben jij verbitterd! Is dat nou fijn om zo in het leven te staan? Daar heb je toch alleen jezelf mee... :D

DukeFreedom

@RocknRoll

Ja zo'n reactie had ik natuurlijk ook nog wel verwacht.

Nee ik zou waarschijnlijk geen held zijn, alhoewel ik niet zo zeker ben of een mens zichzelf wel kan inschatten hoe hij is in zo'n situatie.

Hoe dan ook, dat was ook helemaal niet mijn punt. Mijn punt is dat er hier net zo mee omgegaan wordt als vaak met politiek het geval is, namelijk dat niemand=iedereen=niemand schuldig is. Nogmaals: lekker makkelijk, maar het zijn pure drogredeneringen.

Hoe ik verder kan oordelen over iets wat niet zwart-wit is maar extreem genuanceerd? Nou kennelijk net zo makkelijk als anderen kunnen oordelen dat iedereen maar onschuldig slachtoffer is, zonder verder echt na te denken over hoe het uberhaupt zo ver kan komen dat er een oorlogsituatie is.

kastanje57

@blow,
ik denk dat je een punt hebt.
Of ik verbitterd ben?
Ja, ik denk het wel, ik ben zeer teleurgesteld over de wijze waarop de wereldmaatschappij zich heeft ontwikkeld in de afgelopen 30-40 jaar.
Geld is God geworden in de laatste decennia.
Geld heeft de plaats van God ingenomen.
Geld bepaalt wie of wat iemand is.
90% van de gesprekken op tv gaan over geld en daarbij maakt men gebruik van de term "Economie" want over geld praten klinkt zo hebberig.
Dat gedoe met het geld heeft ervoor gezorgd dat hebberigheid en egoïsme de belangrijkste morele waarden in de maatschappij zijn geworden.
Hebben, Hebben, Hebben; Kopen, Kopen, Kopen; is het algemene devies geworden.
Ja, die ontwikkeling is me een doorn in het oog geworden.

Ik ben echter niet zo verbitterd dat ik de maatschappij de rug toekeer en verder schijt aan alles en iedereen heb.
Ik zie ook lichtpuntjes en in dat kader schrijf ik mijn verhalen en verkondig ik mijn ideeën.
Ik besef daarbij heel goed dat die ideeën controversieel zijn.
In tegenstelling tot bovenstaand devies kom ik met een tegenhanger daarvan: Matigen, Matigen en nog eens Matigen omdat ik dat een veel heilzamer weg vind in de toekomstige ontwikkeling van de maatschappij.

Verder is het opvallend dat er personen zijn die menen te weten dat ik in een instelling leef.
In mijn eigen wereldje bevind ik me gewoon thuis, met m'n planten en m'n vissen en de mensen om wie ik geef.
Het kan heel goed zijn dat ik dat huis, die planten en vissen bij elkaar fantaseer, da's goed mogelijk want je kunt met mij van alles verwachten. :) :)

blowkonijn

Maar ondertussen poker je wel voor geld.... :D Geld is nu eenmaal nodig, dat was het vroeger (in de vorm van kralen, schelpen, zout enz enz) en dat is het nu nog. We kunnen moeilijk weer teruggaan naar: "ik geef je een koe, jij geeft mij je dochter". God bestaat sowieso niet, dus geld heeft niet de plaats van god ingenomen. En je vergeet even dat degene die het meest verdienen, ook het meest afdragen voor de sociaal zwakkeren. Dus nou kan je wel zitten kankeren op geld, maar geld van die grootverdieners zorgt er wel voor dat jij teruggetrokken kan leven, afgezonderd van de maatschappij. Want ik neem aan dat je met thuiszitten geen inkomen genereert, al kan ik daar misschien fout zitten. Tijd om te relativeren, mister. :D

rrrood

Oorspronkelijk gepost door blowkonijn
Maar ondertussen poker je wel voor geld.... :D Geld is nu eenmaal nodig, dat was het vroeger (in de vorm van kralen, schelpen, zout enz enz) en dat is het nu nog. We kunnen moeilijk weer teruggaan naar: "ik geef je een koe, jij geeft mij je dochter". God bestaat sowieso niet, dus geld heeft niet de plaats van god ingenomen. En je vergeet even dat degene die het meest verdienen, ook het meest afdragen voor de sociaal zwakkeren. Dus nou kan je wel zitten kankeren op geld, maar geld van die grootverdieners zorgt er wel voor dat jij teruggetrokken kan leven, afgezonderd van de maatschappij. Want ik neem aan dat je met thuiszitten geen inkomen genereert, al kan ik daar misschien fout zitten. Tijd om te relativeren, mister. :D

De noodzaak van geld.. welke noodzaak?

Ik zal het illustreren met een filmpje

Nog een leuk filmpje over de hoofdrolspeler uit het vorige filmpje.

On-topic: war anyone?

michel2311

@blow,
Of ik verbitterd ben?
Ja, ik denk het wel, ik ben zeer teleurgesteld over de wijze waarop de wereldmaatschappij zich heeft ontwikkeld in de afgelopen 30-40 jaar.
90% van de gesprekken op tv gaan over geld en daarbij maakt men gebruik van de term "Economie" want over geld praten klinkt zo hebberig.
Dat gedoe met het geld heeft ervoor gezorgd dat hebberigheid en egoïsme de belangrijkste morele waarden in de maatschappij zijn geworden.

Ik ben echter niet zo verbitterd dat ik de maatschappij de rug toekeer en verder schijt aan alles en iedereen heb.
Ik zie ook lichtpuntjes en in dat kader schrijf ik mijn verhalen en verkondig ik mijn ideeën.
In tegenstelling tot bovenstaand devies kom ik met een tegenhanger daarvan: Matigen, Matigen en nog eens Matigen omdat ik dat een veel heilzamer weg vind in de toekomstige ontwikkeling van de maatschappij.

Verder is het opvallend dat er personen zijn die menen te weten dat ik in een instelling leef.
In mijn eigen wereldje bevind ik me gewoon thuis, met m'n planten en m'n vissen en de mensen om wie ik geef.
Het kan heel goed zijn dat ik dat huis, die planten en vissen bij elkaar fantaseer, da's goed mogelijk want je kunt met mij van alles verwachten. :) :)

Misschien is het toch verstandig om een ander forum te gaan zoeken om dit soort dingen te verkondigen. Dit is geen verbeter-de-wereld forum maar een poker-forum. De meeste mensen komen hier om te praten over een spelletje waarmee ze hopen bergen geld te verdienen en zullen dus (waarschijnlijk) nooit begrip hebben voor jouw standpunt. Met het gevolg dat je weer een hoop gebash krijgt waar we ook niet op zitten wachten, toch.

Ik wil bij deze dan ook aan iedereen de waarschuwing geven dat, indien deze tread off-topic gaat of eindigt in een oneindige strijd tussen 2 kampen, deze direct op slot gaat en in de toekomst alle vergelijkbare topics zullen worden verwijderd.

Laten we de small-talk vooral gezellig houden en zien als een plek waar we even bij kunnen komen als we op tilt zijn. Nu raken er alleen maar mensen van op tilt.......

Oorspronkelijk gepost door michel2311

@blow,
Of ik verbitterd ben?

Misschien is het toch verstandig om een ander forum te gaan zoeken om dit soort dingen te verkondigen. Dit is geen verbeter-de-wereld forum maar een poker-forum. De meeste mensen komen hier om te praten over een spelletje waarmee ze hopen bergen geld te verdienen en zullen dus (waarschijnlijk) nooit begrip hebben voor jouw standpunt. Met het gevolg dat je weer een hoop gebash krijgt waar we ook niet op zitten wachten, toch.

Ik wil bij deze dan ook aan iedereen de waarschuwing geven dat, indien deze tread off-topic gaat of eindigt in een oneindige strijd tussen 2 kampen, deze direct op slot gaat en in de toekomst alle vergelijkbare topics zullen worden verwijderd.

Laten we de small-talk vooral gezellig houden en zien als een plek waar we even bij kunnen komen als we op tilt zijn. Nu raken er alleen maar mensen van op tilt.......

Nou close dit topic maar dan! Volgens mij gaat dit topic niet over poker. En volgens jouw redenatie, die geheel juist kan zijn als dat hier de norm is, zou dit topic opslot kunnen. Echter zie ik op dit forum, zoals ook in de rest van de samenleving, een hoop entertainment. Het lijkt wel of het mensen tegenwoordig schuwt om over serieuze onderwerpen te praten. En ook dit proef ik hier weer.

Ik ben het gedeeltelijk met blow eens(als ik uberhaupt hier op mag reageren?) Er wordt alles aangedaan ommen constant af te leiden van de zaken die in de kern het systeem bepalen.

caroline29632

Hoe neem je een standpunt aan in een discussie als deze en verdedig je het zonder een 'oneindige strijd in 2kampen' te maken?
Als iedereen post: 'Oorlog is stom en mensen die dood gaan is niet leuk', dan heb je ook niet echt een discussie on topic.

michel2311

@peter:
Het hoef hier helemaal niet over poker te gaan daarom is het tenslotte ook small talk. Maar dit is al (volgens mij) 3e of 4e poging om over god, geld, verbeter de wereld of dat soort zaken proberen te discussieren en iedere keer leidt het tot hetzelfde. Daarom mijn mening dat je als je hierover wilt discussieren je beter een ander forum kunt zoeken waar gelijkgestemden zitten. Want hier, zo leert het verleden, zal dit nooit tot een goede discussie leiden.

@Caro:
Met een oneindige strijd bedoel ik het welles-nietes gevecht dat we ook hebben gehad in de diverse bestaat god topics. Daar was weinig discussie meer aan en heel veel gebash en getroll.

Misschien wat vreemd verwoord maar hopelijk wel begrijpbaar voor iedereen.

blowkonijn

Ma da is toch gewoon leuk man. :D

onmybike

Oorspronkelijk gepost door blowkonijn
Ma da is toch gewoon leuk man. :D

+1 :coolface:

waarom neem niet alles cristenen bij elkaar dan alle moslims aan de andere kant en dan gaan we vanzelf zien wie er bestaat Allah of god.
zo snijd het mes aan 2 kanten :coolface:

Kidd0Beatrix

Oorspronkelijk gepost door caroline29632
Ik vind het altijd grappig om te lezen hoe kastanje denkt stuff te weten, zonder de echte feiten op te zoeken. En ik vind het inhoudelijk ook er net over gaan. Leest een mod dit? Mag dat dan weer wel? Voor de rest altijd politieagentje gaan spelen, maar als er echt iets te modden valt zien ze het niet? Maar we moeten natuurlijk wel 'on topic blijven' in small talk. Een topic dat er basicly altijd voor zorgt dat iemand zen extreme ideeën hier gaat neerkwakken.

Ik vraag me elke keer af waarom mensen op dit forum zulke vragen gaan posten? Er zijn toch genoeg fora die zich bezig houden met levensbeschouwing en moraliteit?
Als je nu een vaste poster was, dan zou ik het begrijpen dat je het hier komt doen. Maar gwn 'out of the blue' onze small talk wat komen bezetten, vind ik tbh niet kunnen.

Hou je nu een keer op? Ik word er misselijk van. Ik ben het alweer met je eens. Gadverdamme!!!!!

Ga eens iemand beledigen waarvan ik vind dat het niet kan. Mij bijvoorbeeld.

Kidd0Beatrix

Ik wil bij deze dan ook aan iedereen de waarschuwing geven dat, indien deze tread off-topic gaat of eindigt in een oneindige strijd tussen 2 kampen, deze direct op slot gaat en in de toekomst alle vergelijkbare topics zullen worden .

Hoe wil je dat voorkomen als een compleet gestoorde hier rond roept dat het een prima idee is als 6,5 miljard mensen een gruwelijke dood sterven in oorlogen. En tegelijkertijd geld overmaakt naar giro 555 omdat mensen lijden onder de gevolgen van een storm.

Hoe kan je van iemand verwachten dat hij hier gematigd of redelijk op reageert. Het is ja de grootst mogelijke enge, waanzinnige bullshit die iemand kan roepen.

Daar kun je het als normaal mens niet een beetje mee oneens zijn. Daar kun je alleen zo snel mogelijk en zo ver mogelijk in een ander kamp kruipen. Gadverdamme. Ik zou echt graag willen dat de mods hier wat aan doen.

Ik spreek jullie wel op skype anders. Want ik word hier echt niet goed van. wat een onzin om dit te gedogen. Maar als iemand iets onaardigs over iemand zijn hand zegt diegene te bannen.

MintberryC

Dit is niet waar! Ik gebruik dit soort topics juist om mijn tilt te laten verdwijnen :D

HannesNL

@Omnybike: Hmm, misschien is racisme de foute woordkeuze. In ieder geval discriminerend.

zolang er geloof is in de wereld zullen oorlogen blijven voorkomen.

als iedereen gewoon zijn gezond verstand zou gebruiken en dit ook lijdend zou zijn ipv religie zouden er denk ik geen oorlogen voorkomen.

Ik zie dit als discriminerend. Ik probeer te reflecteren. Mijn intenties zijn niet om jouw naar beneden te halen. Wellicht laat dit iets aan je zien, waardoor je in de toekomst wat liefdevoller bent, dat is mijn intentie.

@Frietje: Ja ik ben dol op het werk van Jacque Fresco. Voor degenen die geinteresseerd raken, www.thevenusproject.com Ik kan me niet altijd in zijn persona vinden, maar de intenties en zijn werk zijn prachtig.
Ik noem zelf muziek altijd de taal van liefde :) Net als jij houd ik meer van positieve muziek.

@Kastanje: Wow man! Goed om te horen dat je in ieder geval bezig bent met jezelf! Ik heb zelf heel wat videos bekeken van AJ Miller en ik ben dol op zijn werk. Je zal daar vast heel veel goeds aan hebben! Daarnaast kan ik je eventueel Bentinho Massaro aanraden om te kijken, zijn energie is aanstekelijk ;)
Ik deel jouw 'walging' enigszins, ik walg er niet van maar het zijn geen fijne emoties die mij nog wringen. Maar ik wens bij lange na niet dat iemand sterft, sterker nog, ik wens dat niemand sterft en iedereen bij zinnen komt. Zo'n gedachte zou bij mij nooit binnenkomen, vanwaar de suggestie dat er bij jouw nog een blessure zit dat je nog niet hebt weggewerkt.

@Farmarchist: Het is inderdaad triest als je zo door het leven gaat. Echter triester vind ik het als je erom kan lachen en dergelijke mensen mocked. Hoe je het ook schrijft :P Als ik kan kiezen zou ik liever Kastanje om me hebben dan jij.
Op welke stake zit ik....?

@Caroline: Jij vind heel veel :P Let it beeeeeee! Leven is ook veel gemakkelijker als je niet zoveel vind. ;)

@Duke: Tegenwoordig hebben men zoveel problemen dat ze zo gemakkelijk als een kind gemanipuleerd kunnen worden. Bang om je gevoelens te tonen, bang voor angst, bang voor geen controle, ga zo maar door, iedereen met een dergelijke angst is gemakkelijk te manipuleren. Zo zie ik trouwens alle mensen. Iedereen heeft angsten. Maar inderdaad een kind heeft amper kunnen leren hoe je vrije wil kunt uitoefenen en een volwassene meer.

Ik zie daarom mass media, die onder de handen zijn van alle grote bedrijven in de wereld ( http://www.newscientist.com/article/mg21228354.500-revealed--the-capitalist-network-that-runs-the-world.html#.UoPCCPmtlrY ), die buitengewoon veel invloed op de politiek hebben als hoofdverantwoordelijke voor de oorlogen. Ik vind dat elk persoon die meevecht in de oorlog ook een grote verantwoordelijkheid hebben en ieder persoon die de waarheid probeert te negeren vind ik ook verantwoordelijk.

@Michel: Ik vind het raar dat je je verantwoordelijk voelt voor een internetconversatie, ik denk niet dat enige interferentie nodig is. Dat jij een dergelijke mening hebt is oke, maar het zou storend voor mij en andere zijn die geinteresseerd zijn om dit wel te lezen. Je hebt een vrije keuze om de posts te negeren. Zo heb ik heel wat posts genegeerd, eroverheen gelezen, omdat zij niks anders doen dan oppervlakkige, liefdeloze en onzinnige dingen posten.

Ik vind dit eenmaal een prettig forum om terug te komen. Ik weet hoe het werkt en ik ken veel posters. Als je je zo geconfronteerd voelt, telkens als je dergelijke topics leest, wil ik je suggesteren om dit topic zelf niet te openen en/of de reden in jezelf zoeken waarom je het zo confronterend vind?

@rest: Jullie hebben geeneens een idee hoe dergelijke ziekten, gemanifesteerde situaties, zoals Kastanje beleeft tot stand komen. Als jullie dat wel wisten, hadden jullie wel anders gereageerd. Doe alstublieft niet alsof jij beter bent dan de ander, want hmm, ik vind het eigenlijk bijna cynisch hoeveel onbewustheid er afspat in veel van jullie opmerkingen. Ik zou jullie suggesteren jullie oogkleppen af te doen, maar dat zal dan helaas voor jullie ego betekenen dat deze flink gaat creperen. Aangezien jullie diep in de duisternis, bedolven onder de invloed van de ego zitten betwijfel ik vooruitgang. Maargoed, wellicht plant ik een zaadje die enigszins effect heeft in de toekomst, of nu!? Wie weet :)