Ga naar het forum
***De toekomst van ...

Meldingen
Alles wissen

***De toekomst van Pokerstrategy.nl***

221 Berichten
80 Gebruikers
0 Reacties
29.7 K Weergaven
Sailer85
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door pcbeem

Oorspronkelijk gepost door Onzin84
Als bijvoorbeeld het organiseren van een straddle of iets dergelijks veel tijd kost?? neem dan een nieuwe vrijwilliger aan die dat wekelijks opzet.. vrijwilligers krijgen geen vergoeding dus in dat opzicht zijn er heeel veeel mogelijkheden

Ik denk dat je beetje op mijn post hint en die schreef ik ook in beetje pissed bui :facepalm:. Ik doe het organiseren altijd graag maar het is dan wel beetje demotiverend om vervolgens als "klacht" te krijgen dat er meer van zulke events moeten komen terwijl er voor zondag een op agenda staat zonder ook maar 1 inschrijving.

Om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat er een event was...

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Rogier
Ik ben atm niet thuis, maar wilde toch ff opmerken dat ik deze manier van communicatie niet handig vind farma/restvanWU/midstakeMTTgang. Dit had prima via Skype gekund, en quite sure dat ongeveer de helft van jullie de Skype van Rene heeft.

Het is een forum.

Beantwoorden
Citeren
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Hey guys,

Er worden een aantal goede dingen aangehaald in de thread. Ik wil er een aantal dingen kort uitpikken, zonder er direct een boekwerk van te maken. Ik kan uiteraard alleen reageren op dingen die hier in de thread genoemd worden, omdat ik niet in de skype conversatie betrokken was.

Als allereerste wil ik even wolfskes laatste post eruit halen:

Oorspronkelijk gepost door Wolfske
Misschien een soort werkgroep creeeren op Skype om heel concreet samen met een aantal stafleden te werk te gaan en proberen ten eerste al verbeteringen aan het forum te doen ? N ook een duidelijk signaal geven naar hogerhand ?

Zoals Arjon aangaf is er de "laatste" tijd veel veranderd qua bezetting van het team, wat uiteraard enkele dingen iets lastiger kan maken. Van mijn kant heb ik de laatste tijd relatief weinig met enkelen van de oudere leden pro-actief contact opgenomen, omdat ik hier niet aan toe kwam. Dit is uiteraard niet goed en ik zal dit ook weer gaan oppikken. Anderzijds heeft "iedereen" mijn Skype en kan mij altijd benaderen.

Een werkgroep starten? Let's Do it!
Het idee van een werkgroep van leden die actief willen werken aan de community, de sfeer, en andere projecten kan ik alleen maar toejuichen en zou dan uiteraard ook zelf graag aanwezig zijn in een dergelijke chat.

Iedereen kan mij te allen tijde toevoegen op Skype: Lanfeaer81

Alvast hopelijk tot snel op Skype!

Beantwoorden
Citeren
Palandro
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door stakergold
ik steun dit, ik post bijna nooit maar lees vooral en ik erger me steeds vaker aan domme posts/topics/zwak optreden van mods.

+ 1

Beantwoorden
Citeren
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Vroeger vs. Nu

Het is een feit dat de community veranderd is ten opzichte van een aantal jaar geleden. Deels wordt dit door de algemene trend in de markt bepaalt, en dit is dus niet iets wat je alleen bij PokerStrategy ziet, maar op alle fora en rooms.

De markt is veranderd en ook het type leden is deels veranderd, waarbij er voor iedereen plaats moet zijn in de community. Uiteraard zou de focus moeten liggen op strategiediscussies en elkaar verder helpen. Dit moet van onze kant ondersteund en aangemoedigd worden om meer mensen hier actief bij te betrekken.

We zijn onlangs begonnen met nieuws voor discussiehanden om deze wat meer aandacht te geven en we zullen binnenkort ook weer een kleine SP promotie opzetten hiervoor. Hopelijk kunnen we met de, in vorige post genoemde, skype-werkgroep/denktank verdere verbeteringen bewerkstelligen.

Sfeer
Daarbij helpt het natuurlijk als er op het forum een betere sfeer hangt en respect heerst, zodat alle leden aan discussies durven deel te nemen. Deels kan dat door acties onzerzijds verbeterd worden, zoals er in de OP enkele suggesties gegeven worden. Anderzijds vind ik persoonlijk dat enkelen van de "onderschrijvers" van de petitie daarbij ook een beetje zelfkritisch mogen zijn.

Events & community-promo's
Wat betreft events is er 2 jaar geleden gekozen voor de VIP-tour, waar uiteraard nog steeds iedereen voor uitgenodigd is. Momenteel wordt er gesproken over de plannen van komend jaar en waarschijnlijk zal de opzet dan veranderen. Ik zal er dan ook, zover mogelijk, voor zorgen dat er ook voor onze community weer een eigen event krijgt.

Tot er iets definitiefs bekend is kan ik niets garanderen, maar ik ga er vanuit dat er volgend jaar weer een event voor onze community zal zijn - in welke vorm dan ook.

Wat betreft promoties voor de community, zoals Last Longer Sunday of het PSOS leaderboard - Dit is iets wat we onlangs weer ingevoerd hebben, en wat we zeker beter / met meer regelmaat moeten oppikken. Voor de verkoop was dit steeds lastiger, maar wat dat betreft hebben we nu meer vrijheid en dus ook wat meer mogelijkheden.

Zo was het PSOS-leaderboard bijvoorbeeld qua opkomst zeker een succes in onze community. Wat betreft prijzen: Dat was een slechte inschattingsfout van mijn kant. Maar zoals gezegd is deze situatie na de verkoop nu duidelijk verbeterd en zijn er meer opties. Daarbij zullen we overigens niet altijd naar cashprijzen kijken, omdat:
- Dit in sommige gevallen gewoon door de rooms niet toegestaan is
- Bedragen zullen niet perse interessant zijn
- Er zijn betere dingen die een leukere / fijnere value geven van $15 in cash om maar wat te noemen

Uiteraard is iedereen ook van harte uitgenodigd om komende zondag mee te spelen in de Last Longer Sunday:
Last Longer Sunday 25 augustus: Inschrijving + railthread

Forumpromotie voor September: In september komt er daarnaast ook een "centrale" promotie voor het forum. De promotie is echter meer gebaseerd op algemene activiteit.

Belangrijkste is dat we dergelijke events weer met grotere regelmaat zullen organiseren, waarbij participatie, hulp en ideeën vanuit de community natuurlijk ook een belangrijk punt zijn!

Video's en investeren
Het punt van de oudere video's is al meerdere malen aangehaald en al uitvoerig besproken. Het probleem is "deels" opgelost en we hebben al enkele nieuwe producers, zoals bijvoorbeeld de nieuwe video's van Nagger en Varune.

Daarnaast hebben we al aan meerdere leden gevraagd of zij geïnteresseerd zijn in het maken van video's. Maar helaas is dit een iets langzamer proces voordat we meerdere actieve producers hebben die met vaste regelmaat (of op project basis) video's willen/kunnen maken.

Als er mensen zijn die graag video's zouden willen maken, aarzel dan zeker niet om contact met ons op te nemen. Wees vooral niet bang als je niet weet hoe het werkt, we zullen je uiteraard helpen bij technische zaken en je helpen bij het opzetten van een goed onderwerp en opbouw van de video.

Wat betreft video's is er dus zeker de wil om het aanbod wat uit te breiden. Voor de coachings ligt het wat lastiger, omdat bijvoorbeeld de opkomst erg laag ligt en een video meer blijvende waarde heeft dan het uur van de coaching.

Beantwoorden
Citeren

Ik wil graag ''geen +ev comics meer'' als speerpunt toevoegen, anders teken ik niet!

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
Vroeger vs. Nu

Voor de coachings ligt het wat lastiger, omdat bijvoorbeeld de opkomst erg laag ligt en een video meer blijvende waarde heeft dan het uur van de coaching.

Onzin in mijn opinie. Ik zou graag de coaching van bijvoorbeeld Solar volgen.

En ben ook best bereid hier zilver voor te kopen. Ik snap dat voor niets de zon opgaat.

Maar als ik dan een coaching moet volgen met iedere 5 min reclame van 30 seconden waarbij dan ook het geluid vreselijk achterloopt, ben ik dat niet van plan.

Verder kijk ik weinig video's omdat ik ze saai vind. Coachings daarentegen vind ik door de interactie vele malen leerzamer en onderhoudender.

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Waar maken jullie je druk om zeg?

Pokerstrategy heeft z'n ziel verkocht aan ipoker en daar ligt de toekomst, dus wen er maar aan dat het niet meer wordt zoals vroeger.

De laatste tijd worden er regelmatig threads gepost met serieuze vragen. Wat mij dan opvalt is dat de leden die er verstand van hebben (of pretenderen te hebben) consequent niet eens de moeite nemen om die vraag te beantwoorden. Vaak is dan wel een lid behulpzaam, maar kan niet de kennis delen die andere leden juist wel in pacht hebben. Totale onwelwillendheid lijkt het mij.

Bijvoorbeeld dit, dit of dit .

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Hoi ik formuleer bij deze ook mijn mening :

Vier jaar geleden zag voor mij het pokerlandschap er volledig anders uit. Het was een hype, iedereen deed het, je kon zonder al te veel strategy leren potjes spelen, er waren veel recreatieve spelers en weinig zeer goede spelers.

Dit is gewijzigd. Van het lichtvoetige, recreatieve is online poker naar mijn oordeel sterk geëvolueerd naar een skillfull game. Iets als schaken. Schaken is nooit zo populair geworden als poker omdat je nooit van een veel betere speler kan winnen. Bij poker was het anders dus kwam de hype. Na 2, 3, 5, 10 keer reloaden hebben de recreatieve spelers intussen door dat ze er op termijn heus niet zo rijk mee kunnen worden en velen zijn afgehaakt. Jammer maar het is niet anders. Stilaan wordt poker ook een ambacht, een game of skills. Ook al op de lagere limieten.

Wat vind ik dat Pokerstrategy moet doen :

De benadering naar hun leden niet meer zien als een Pokercommunity (een groep mensen die interesse heeft in poker en het wel leuk spelletje vindt) maar het zien als een Pokeracademie, een Pokerschool. De inkomsten moeten komen uit enerzijds rakeback (strategy points voor de tracked spelers) en anderszijds bijdragen van spelers die niet tracked zijn (die strategy points inkopen).

Ik vind dat je een beginnersaanbod moet hebben die je moet kunnen zien als je slaagt voor de quiz (zoals nu de het witte materiaal). Maar dat je voor de rest van de pokeropleiding moet betalen met strategy points. Zo zal een Diamond member met zijn 7500 strategy points per maand een wekelijkse coaching kunnen nemen van 1000 strategy points en zal bijvoorbeeld een gold member met zijn 500 sp's twee kwaliteitsvideo's kunnen bekijken voor zijn niveau en 10 handen laten judgen. Een niet tracked speler zal voor 250 sp's die dan ook hun prijs hebben een pakketje van beginnerscoaching kunnen nemen, 1 sp per maand om het forum te gebruiken, and so on.

Handjudges, coachen en vidproducers krijgen vergoeding op basis van de vraag naar hun producten (coaching, aantal vid kopers, aantal gereviewde handen, ...). Pokerstrategy neemt een marge op de rake en op de aanschaf van sp's om hun algemane kosten (lees Rene zijn luxevilla :facepalm: ) te vergoeden.

Loon naar werken, een deftig business model, geen trolling meer , opbouwende community.

De Moneymaker boom is al lang voorbij , time to get serious about poker. Meer op maat. Hoger Niveau. ...

Edit : Wat ik nog wil toevoegen : Als je veel vrienden wil en een grote community, surf dan naar Facebook. Wil je verbeteren in je spel en beter worden in dit prachtige spel, blijf dan hier in een nieuw duurzaam systeem. Ik wil hier geen 500 vrienden, als ik 10 leden heb hier waar ik samen mee bijleer ben ik al lang tevreden.

Nagger 4 Pokerstrategy - CEO !!! moehahahaha !

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Voor ik nog maar zou denken aan een werkgroep om iets veranderen, wil ik eerst van Pokerstrategy.com weten of zij de werkgroep erkennen en dat een vertegenwoordiger van die werkgroep officieel de conclusies en voorstellen kan gaan vertellen op een board meeting. Anders wordt het het zovelste praatbarakje en komt iedereen er nog gefrustreerder uit dan hij er in gegaan is.

En mijn verwachting : Ze gaan niet bepaald in hun broek doen van onze community :D

En nu iedereen weer gaan grinden !!!

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Kidd0Beatrix

Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
Vroeger vs. Nu

Voor de coachings ligt het wat lastiger, omdat bijvoorbeeld de opkomst erg laag ligt en een video meer blijvende waarde heeft dan het uur van de coaching.

Onzin in mijn opinie. Ik zou graag de coaching van bijvoorbeeld Solar volgen.

En ben ook best bereid hier zilver voor te kopen. Ik snap dat voor niets de zon opgaat.

Maar als ik dan een coaching moet volgen met iedere 5 min reclame van 30 seconden waarbij dan ook het geluid vreselijk achterloopt, ben ik dat niet van plan.

Heyhey,

Ja ik ben het volledige met je eens dat de tijdelijke oplossing met Ustream verre van ideaal is en het voor de kijkers gewoon de waarde van de coaching enorm verlaagt omdat het lastiger te volgen is / irritant is.

We zijn intern bezig aan een eigen streamingsolution, zodat we niet meer afhankelijk hoeven te zijn van 3rd party's. Hopelijk is dit zo snel mogelijk in orde, maar helaas zal het een tijdje duren voordat alles opgezet is en hebben we weinig goede alternatieven.

De coaches zijn nu wel vrij om eender welke methode te kiezen totdat alles gereed is. Zo kan het zijn dat we tijdelijk weer teruggaan naar joinme, omdat dan de ads in ieder geval weg zijn, ook al is de kwaliteit van joinme ook niet ideaal.

Rene

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Je verwoordt het imo goed Nagger, jammer dat je op het einde solliciteert naar een CEO-functie :P.

Ik ben het grotendeels met je eens, maar aan andere kant is er in de loop der jaren ook een wijziging gekomen in de manier waarop de betere spelers omgaan met de minder goede spelers en hun resultaten presenteren. Natuurlijk is het normaal dat goede resultaten gepost worden en slechte vervolgens minder worden gepost, echter krijgen beginners dan wel een gevoel alsof ze tegen een gigantische berg aankijken voor ze dat punt kunnen bereiken.

Daarnaast worden natuurlijk héél vaak dezelfde soort vragen gesteld, en coaches/judges moeten dan ook heel vaak hetzelfde uitleggen. Het is ook normaal, vind ik, dat dat in de loop der jaren minder enthousiast gebeurt door dezelfde personen.

Naar mijn mening zou er een systeem moeten toegepast worden waarbij bv. NL50 spelers NL10 spelers helpen zodat deze spelers op hun beurt doorgroeien en later de NL10 spelers kunnen helpen. De NL50 spelers zouden dan weer geholpen moeten worden door de NL100+ spelers om van hen regulars te maken. De NL100+ spelers zouden topcoaching moeten krijgen om van hen de wereldtop te maken. Daar zal tenslotte een groot deel van het inkomen van PS.com van afhangen.

Je ziet dat er momenteel een moment is waarbij de betere spelers hun informatie elders gaan zoeken...en das nie goed :).

Wat betreft betaling van HJ etc... mijn persoonlijke mening is dat dat er wel bij zou moeten horen. Aan de ene kant doe je het natuurlijk om zelf van te leren, maar aan de andere kant is dat ook een beetje verkooppraat aangezien je voor het grootste deel standaardhanden hebt op de lagere limieten en maar af en toe echt verder moet denken. Ik denk dat PS.com ook wel blij is dat mensen het vrijwillig doen, zeg nu zelf, waarom zou je ervoor betalen als je mensen kunt vinden die het voor niks doen?

Ik weet echter 0.0 over de financiële toestand en budgettering van PS.com. Wanneer ze moeten worstelen om overeind te blijven, dan snap ik het best. Wanneer ze voldoende winst maken en enkel hierop focussen, dan vind ik het eigenlijk heel erg en lijkt het op zakken vullen ten koste van anderen. Maar goed, ik heb te weinig informatie om daar een oordeel over te vellen.

Ik hoop wel dat de community een nieuwe boost krijgt, mede door de investering in actuele video's, het actief coachen van beginners zodat ze niet te snel afhaken en een doorlopende ontwikkelingslijn van beginner naar gevorderde.

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Hoi D4rko,

Wat ik ook met mijn mening wil zeggen is dat 'goodwill' van individuen resultaat kan boeken in een community , een vriendengroep, een buurtcomité die feestjes organiseert, een dierenrechtenorganisatie, ...

In een Pokerschool waar het om geld gaat, moet je het iets harder spelen. Je kunt niet verwachten dat iemand die NL100 speelt veel tijd stopt in NL10 spelers zonder dat daar iets tegenoverstaat.

Niet dat 'goodwill' dat niet meer bestaat maar je kunt er een businessmodel van een commerciële onderneming als Pokerstrategy op baseren. Dat zal nooit werken.

Ieder boek over mindset zegt 'Treat it like a business' en niet 'Spend your time on making people get better'

Wil je vrienden en sociaal zijn, dan moeten we gaan badmintonnen

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Mee eens, goodwill in een online community (zeker in de huidige tijd) is niet iets waar je vanuit mag gaan. Als het er is, is het supermooi, maar dat is gewoon een extraatje.

Vanuit psychologisch standpunt moet je stellen dat álles wat iemand doet in wezen voor zichzelf is. Het is dan ook logisch dat een NL100 speler een NL10 speler niet zal helpen zonder dat er iets tegenover staat (en dat hoeft niet alleen $$ te zijn, positieve feedback of zelf coaching krijgen is ook een vorm van beloning).

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Idd , weinig moeder Teresa's hier :D hoeft ook niet

Beantwoorden
Citeren
ElDenisius
PokerStrategist

de mensen die op deze thread reageren negatief of positief zijn allen geintresseerd om iets op te bouwen in de community.

Ik zit al enkele jaren op pokerstategy en geef ieder persoon die intresse heeft in poker deze site aan en had graag ook mijn steentje bijgedragen aan deze community.

zoals je ziet zijn er 1545 mensen die zichzelf hebben voorgesteld, mensen die ooit hebben willen een onderdeel uitmaken van deze community.

Dus er is zeker potentieel ... om deze community tot iets leuk, leerzaam en speciaal te maken. Meer groepsgevoel, een teamspeak ofzo of ventrilo ?
de skype die jullie opstarten is deze voor iedereen ?

Zoals bij de gamers hoe bestaan er goede clans ... met ventrilo of teamspeak.

Ik denk dat jullie er nog steeds iets prachtig van kunnen maken en ik geloof daar ook in

Beantwoorden
Citeren
ElDenisius
PokerStrategist

wat zijn eigenlijk jullie doelstellingen ? Laat iedereen het weten ...
Zijn ze bereikt ?

Indien je iedereen vb diamond wilt laten worden.

Kan je op ts of vent, verschillende channels maken met vb bronze, silver, ...
en een verantwoordelijke voor deze aanstellen. Om die beter te laten worden.

Hebben mensen iets om naar uit te kijken om een lvl hoger te gaan.

Je kan eventjes organiseren, iedereen die op ts of vent zit zal zeker meedoen. In het begin zullen er mss nog niet zoveel komen maar het zal groeien en een zekerheid zijn. Want mensen die nu komen op het forum, wat hebben die er aan of Jefke of Tony 50 000 dollar verdienen ? Of Stijn heeft juist een verlies van 100 dollar en hij is broke ? niemand heeft daar iets aan ze kennen Jefke niet en Stijn wie is Stijn en waarom zou ik mij aantrekken dat Antony niet meer op het forum komt ?
Indien mensen met elkaar zouden kennis maken via ts of vent word het persoonlijker en krijg je een band mensen zouden elkaar met plezier helpen en mss de persoon eens opbellen indien hij niet meer online te zien is.

Het is maar een voorstel ik ben zeker dat er nog andere manieren zijn.

en natuurlijk zoals ik eerder zei: uw doelstelling ? wat willen jullie eigenlijk bereiken ?

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

had nog niet gepost, maar +1 op kiddo haar eerste post en ik onderteken atm het niet. snap wel het achterliggend idee, maar hoe het nu naar voor komt en is uitgewerkt sta ik er niet achter.

ik ben persoonlijk eerder van de moeder teresa's en heb altijd gepost met achterliggende gedachte:
je krijgt wat je zaait (of die NL gezegde dat erop trekt) en denk dat men blog/ik als persoon daar perfect voorbeeld van zijn. ik help 3 spelers en heb hun gevraagd als zij ooit de 7/45's beaten hetzelfde te doen op hun toer, zo heb je er 9 in een jaartje die helpen, 27 in 2 jaar, etc... (i know, ben idealist en naief, mja wie weet werkt het)

ik heb denk ik nog nooit ruzie gehad (soms klikt het wat minder) maar echt ruzie's nooit denk ik, alsk ik iets vraag krijg ik enorm veel hulp, alsk iets niet kan dan leren spelers van de comunity het mij (samni, nagger, rogier, liessens, etc etc) voor free en neme ze hun tijd om mij te helpen, alsk handje post in hj krijgk wel goeie discuties van meerdere goeie spelers , zelfs meerdere handjudges, met 10K posts in men blog is er altijd wel iets die iemand interesseerd (d3, food, pool, een zaak, poker, huisje) en zit veel OOT en veel content in.

kwenie, ik heb tbh echt totaal geen last van wat er word gezegd (op goede content maybe na om zelf beter te worden, mja 45's zijn dan ook geen bazen games, dus logisch dat content daar weak is) maar vgl met andere paysites valt het reuze mee.

dusja, why heb ik geen last van al die problemen?
why heb ik wel comunity gevoel?
why heb ik geen echte haters?

je krijgt wat je zelf zaait?

(hoop dat niemand het als een brag ziet, want is het niet, wil gewoon point laten overkomen. kakken is easy, maar er zelf iets aan doen ? )

enige watk wel moet toegeven is, why velen hier op het forum zo agressief, tougher dan ze zijn voordoen, ego's etc , terwijl ze offline (skypegroepen etc) best heel behulpzame , vriendelijke mensen zijn. snap'k echt niet.

je krijgt wat je zelf zaait?

mja obv kan je daar geen comunity mee opbouwen (wereld loopt vol met moeder theresa's maar tis nog steeds een fucked up place) , en +1 wat nagger zegt.

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Grotendeels +1 solartje, je oogst absoluut wat je zaait. Ik ga ook al lang mee op dit forum en heb nog nooit ruzie gehad....daarentegen heb ik ooit nog nooit iemand beledigd of niet in zijn waarde gelaten.

Maar je kan een community niet baseren op de moeder Theresa's...daar ga je er gewoon niet genoeg van vinden... (zoals je zelf zegt)

Daarnaast staat er ook best harde taal op het forum, maar dat is een internetprobleem. Mensen typen zaken die ze in het echt nooit zouden durven zeggen, wat niet betekent dat er niet strenger mag worden opgetreden (maar ja...waar trek je de grens he, je kan niet verwachten van PS.com dat ze beginnen met opvoeden).

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Nice reply Solly en ...

Moeder Teresa zou zich ook slecht gevoeld moest ze die armen niet geholpen helpen, dus hoe altruïstisch is dat dan weer. Haar doel was wel nobeler als het onze.

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren