Ga naar het forum
Disability, voorlop...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Disability, voorlopig niet actief

222 Berichten
23 Gebruikers
0 Reacties
6,406 Weergaven

hoi Disability,

Ik denk te zien dat je ook wat rustiger bent geworden in vergelijking met het moment van je eerste post in deze ledenthread. Dat is heel positief.

Ik denk dat als je op deze manier verder gaat met grinden dat het allemaal wel goed gaat komen. ;)

Wat doe je nu trouwens als het gaat om je spel te verbeteren? Post je handen of leer je de artikelen, of iets anders?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Sharp80
hoi Disability,

Ik denk te zien dat je ook wat rustiger bent geworden in vergelijking met het moment van je eerste post in deze ledenthread. Dat is heel positief.

Ik denk dat als je op deze manier verder gaat met grinden dat het allemaal wel goed gaat komen. ;)

Wat doe je nu trouwens als het gaat om je spel te verbeteren? Post je handen of leer je de artikelen, of iets anders?

Denk dat dat rustiger worden een combinatie van factoren is, ik voel me confortabeler aan de cashtafels nu ik er wat meer handjes gespeeld heb, en zeker nadat ik heb gezien dat ik met een paar kleine aanpassingen in mijn spel winstgevend kan spelen. Daarnaast heb ik de afgelopen weken beter geleerd met de downswings en beats om te gaan, in het verleden wilde ik nog wel eens verkrampen als ik een grote pot verloor, zelfs als ik hier zelf helemaal niets aan kon doen.

Denk dat dit twee belangrijke redenen zijn dat ik in mijn spel in ieder geval rustiger geworden ben, of dat in deze thread ook te merken is kan ik niet over oordelen. :D

Wat ik nu doe om mijn spel te verbeteren? Ik ben veel actiever bezig om mijn eigen spel te analyseren, kijk veel vaker HH's door, post handjes als ik hier vragen over heb (moet nog wel wat vaker gebeuren maar het begin is er). Daarnaast ben ik van plan binnenkort eens een video te gaan maken (als ik nog net wat meer ervaring opgedaan heb) om de mening van anderen over mijn spel te horen. Daarnaast blijf ik ook constant artikelen lezen en video's van anderen bekijken, niet alleen hier, en vaak genoeg pik ik hier weer dingen van op die nuttig kunnen zijn.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Heb weer een aantal sessies achter de rug met nogal wisselende resultaten, vaak bestond een tijdje grinden uit schade herstellen, ik kreeg behoorlijk wat leuke handjes gedealt maar mijn premiums werden abnormaal vaak gekraakt, maar ik heb hier wel e.e.a. van geleerd. Zo ben ik er nu achter gekomen dat nu ik vier tafels speel ik veel tiltresistenter ben, zelfs na gebeat te worden dankzij een 1-outer :( bleef ik gefocust en mijn eigen spelletje spelen, een enorme stap voorwaarts dus.

Ik heb mijn speelstijl (PF) na het lezen van een paar artikelen van ajfonso ;) enigzins herzien en ik moet zeggen dat dit me bevalt. ondanks een ietwat mindere periode denk ik dat ik toch tevreden mag zijn, speel nu consistenter, en dit moet over de lange termijn zeker meer $$ opleveren. :)

hoi Disability,

Zo te lezen doe je inderdaad genoeg aan je ontwikkeling. Geloof me, dat zal zich op termijn zeker uitbetalen!

Moet trouwens goed gevoel geven om wat beter tegen tilt te kunnen. Tilt kan namelijk funest zijn voor je bankroll. ;)
Op NL lukt het mij persoonlijk niet als ik achter elkaar die 1/2 outers om mijn oren krijg. :D

Ook goed trouwens dat je Ajfonso's Pokerlab doorneemt. Hij levert goed werk en het is heel leerzaam.

Succes aan de tafels!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Weer even een kleine update.

Een echte downswing wil ik het nog niet noemen, maar de laatste week viel behoorlijk tegen. Mijn premiums bleven zo goed als nooit staan en dit gecombineerd met zo nu en dan een bad play leverde zo nu en dan wat frustraties op.

Ondanks die frustraties is het me toch aardig gelukt mijn spel onder controle te houden en dus klopt wat ik hier eerder al schreef, ik ben in ieder geval tiltresistenter geworden. Ik heb gisteren vooral besteed aan het analyseren van het e.e.a. om na te denken over bad plays e.d.

De sessie van vandaag leverde tot nu toe wel een positief resultaat op en dus lijkt de analyse van mijn eigen spel toch wel wat op te leveren (al is dit wat vroeg om hier conclusies aan te verbinden).

Huidige bankroll: $129.40

hoi,

en dus lijkt de analyse van mijn eigen spel toch wel wat op te leveren

Dit levert altijd iets op, hetzij op korte of lange termijn. ;)

in ieder geval tiltresistenter geworden

Maar dit levert nog altijd het meeste op! :D

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Inderdaad Sharp, maar de focues ligt (hoewel het motiverend is resultaat te merken op korte termijn) uiteraard op de lange termijn, maar dit had je ongetwijfeld al begrepen. ;)

In een drukke week toch nog af en toe wat tijd gevonden om wat te grinden op NL10. :) Lijk de weg naar boven weer gevonden te hebben en vooral dit handje levert me in één keer een triple op, tegen een calling station en één villain waar ik geen read op had, uiteindelijk bleek dat ze allebei AK aan het slowplayen waren. :D

$0.05/$0.10 No Limit Holdem
10 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG ($9.60)
UTG+1 ($1.90)
UTG+2 ($4.50)
MP1 ($10.80)
MP2 ($2.15)
MP3 ($12.70)
CO ($3.40)
BTN ($10.20)
SB ($10.60)
BB ($9.40)

Pre-flop: ($0.15, 10 players)
UTG calls $0.10, 3 folds, MP2 calls $0.10, MP3 calls $0.10, 1 fold, BTN calls $0.10, SB calls $0.05, BB checks

Flop: 5♥ 9♠ K♣ ($0.6, 6 players)
SB checks, BB checks, UTG bets $0.40, 1 fold, MP3 calls $0.40, BTN calls $0.40, SB folds, BB folds

Turn: A♠ ($1.8, 3 players)
UTG goes all-in $9.10, MP3 calls $9.10, BTN calls $9.10.

River: 2♦ ($29.1, 3 players)
MP3 goes all-in $3.10, BTN goes all-in $0.60

Final Pot: $32.80
MP3 shows: A♦ K♠
BTN shows: 9♣ 9♦
UTG shows: K♦ A♥

MP3 wins $2.5 ( lost -$10.2 )
BTN wins $28.8 ( won +$18.6 )
MP2 lost -$0.10
SB lost -$0.10
BB lost -$0.10
UTG lost -$9.60

Het mooiste was nog dat ik hier gewoon niets voor hoefde te doen, er waren maar twee handen die hier beter deden en die zaten niet in de range van de twee villains. :) Zoals jullie zien was ik overigens wel vergeten mijn laatste 60 cent er ook meteen in te schuiven, maar ach dat was slechts een formaliteit.

Bankroll staat nu op een slordige $ 150.

Heerlijk zulke handen :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

We zijn weer een aantal dagen verder en mijn bankroll blijft (met vallen en opstaan) toch gestaag groeien. Een goede sessie van gisteren bracht mijn bankroll even boven de 180, maar na de tot nu toe teleurstellende sessie van vandaag zakte deze weer terug naar $164.

Vooral mijn overpairs bleven vandaag weer weinig overeind, villains die hun flushdraws oneindig chasen om deze op de river te hitten, geflopte two pairs die gekraakt worden door een backdoor straight, het hoort er allemaal bij. Hoewel het makkelijk is hierover door te blijven zeuren doe ik dit maar beter niet. :D

Maar over het algemeen mag ik tevreden zijn, mijn bankroll groeit gestaag en zit (in tegenstelling tot mijn start) nu confortabel aan de cashtafels. Uit mijn eigen analyses haal ik momenteel weinig obvious leaks en ook vind ik weinig handjes die ik de moeite van het posten waard vind (weinig situaties tegengekomen waar ik echt vragen over heb). Ik speel dus steeds meer met de gedachten om binnenkort toch eens een cashsessie te gaan filmen om anderen naar mijn spel te laten kijken om erachter te komen of er nog niet ontdekte leaks in mijn spel zitten.

Maar dit alles is iets waar ik de komende weken mee aan de slag zal gaan, als de video er is zal ik dit uiteraard laten weten. :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Nog maar iets verder weggezakt net, met deze hand als absolute toppunt. Misschien moet ik hier zijn reraise op de river flatcallen, dit gezien de line die hij hier neemt, maar uiteindelijk zijn er weinig handen ijn zijn range die mij beaten, zeker gezien het feit dat AA hier ook niet binnen lag. Maar het zegt genoeg over mijn dag vandaag dat ik hier nu weer tegenaan moet lopen. :P

9 players

Stacks:
UTG ($11.65)
UTG+1 ($8.50)
MP1 ($10.50)
MP2 ($7.25)
MP3 ($2.65)
CO ($21.60)
BTN ($8.85)
SB ($6.95)
BB ($9.95)

Pre-flop: ($0.15, 9 players)
3 folds, MP2 calls $0.10, 2 folds, BTN bets $0.40, 1 fold, BB calls $0.30, MP2 calls $0.30.

Flop: T♦ 3♣ T♠ ($1.25, 3 players)
BB checks, MP2 checks, BTN checks

Turn: 2♥ ($1.25, 3 players)
BB bets $0.60, 1 fold, BTN calls $0.60.

River: A♥ ($2.45, 2 players)
BB bets $1.20, BTN bets $2.40, BB bets $5.40, BTN goes all-in $5.45, BB calls $1.25.

Final Pot: $18.15
BTN shows: T♥ T♣
BB shows: 2♠ 2♦

BTN wins $17.25 ( won +$8.4 )
MP2 lost -$0.40
BB lost -$8.85

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Disability
Nog maar iets verder weggezakt net, met deze hand als absolute toppunt. Misschien moet ik hier zijn reraise op de river flatcallen, dit gezien de line die hij hier neemt, maar uiteindelijk zijn er weinig handen ijn zijn range die mij beaten, zeker gezien het feit dat AA hier ook niet binnen lag. Maar het zegt genoeg over mijn dag vandaag dat ik hier nu weer tegenaan moet lopen. :P

9 players

Stacks:
UTG ($11.65)
UTG+1 ($8.50)
MP1 ($10.50)
MP2 ($7.25)
MP3 ($2.65)
CO ($21.60)
BTN ($8.85)
SB ($6.95)
BB ($9.95)

3 folds, MP2 calls $0.10, 2 folds, BTN bets $0.40, 1 fold, BB calls $0.30, MP2 calls $0.30.

Flop: T♦ 3♣ T♠ ($1.25, 3 players)
BB checks, MP2 checks, BTN checks

Turn: 2♥ ($1.25, 3 players)
BB bets $0.60, 1 fold, BTN calls $0.60.

River: A♥ ($2.45, 2 players)
BB bets $1.20, BTN bets $2.40, BB bets $5.40, BTN goes all-in $5.45, BB calls $1.25.

Final Pot: $18.15
BTN shows: T♥ T♣
BB shows: 2♠ 2♦

BTN wins $17.25 ( won +$8.4 )
MP2 lost -$0.40
BB lost -$8.85

Sorry voor de qoute, dat was even een foutje. :D

Heb deze hand (nadat ik weer wat rustiger was :P ) nog even geanalyseerd en kreeg steeds meer het idee dat ik deze hand hier toch anders had kunnen spelen, ik zal hem vanavond eens even het daarvoor bestemde gedeelte van het forum droppen met daarbij mijn gedachten hierover.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hoezo downswing?????

Na mijn korte "downswing" van een paar dagen vandaag het grinden op 10NL weer ouderwets opgepakt, en er zijn even twee handjes die ik met jullie wil delen. :)

9 players

Stacks:
UTG ($1.85)
UTG+1 ($9.85)
MP1 ($7.95)
MP2 ($7.25)
MP3 ($2.20)
CO ($5.60)
BTN ($4.30)
SB ($9.25)
BB ($5.55)

1 fold, UTG+1 bets $0.40, MP1 bets $0.70, 6 folds, UTG+1 calls $0.30.

Flop: 3♠ 5♠ 9♦ ($1.55, 2 players)
UTG+1 checks, MP1 bets $2, UTG+1 bets $6, MP1 calls $4.

Turn: 7♥ ($13.55, 2 players)
UTG+1 bets $1.25, MP1 goes all-in $1.25

River: 2♥ ($16.05, 2 players)

Final Pot: $16.05
UTG+1 shows: Q♣ Q♥
MP1 shows: Q♦ A♥

UTG+1 wins $15.25 ( won +$7.3 )
MP1 lost -$7.95

Heerlijk handje dit, villain zat al een tijd te zieken tegen raises van mij, heb hem een paar keer respect gegeven en was vrij zeker dat hij hier met air bette, normaal gezien flatcall ik hier niet PF maar in dit geval viel het goed uit. Reraise flop is iets te groot maar desondanks bewijst hij maar eens me graag te willen stacken door zichzelf hier pot commited te maken. :D

10 players

Stacks:
UTG ($10.05)
UTG+1 ($1.65)
UTG+2 ($1.80)
MP1 ($1.40)
MP2 ($5.55)
MP3 ($11.10)
CO ($23.80)
BTN ($1.35)
SB ($2.80)
BB ($2.00)
[CO posted $0.10]

Pre-flop: ($0.25, 10 players)
UTG bets $0.40, UTG+1 calls $0.40, 1 fold, MP1 goes all-in $1.40, 1 fold, MP3 calls $1.40, 2 folds, SB calls $1.35, 1 fold, UTG goes all-in $9.65, UTG+1 goes all-in $1.25, MP3 goes all-in $9.70, SB goes all-in $1.40

Flop: T♥ 6♥ 9♦ ($27.2, 5 players)

Turn: 4♦ ($27.2, 5 players)

River: 6♠ ($27.2, 5 players)

Final Pot: $27.25
SB shows: A♠ T♦
UTG shows: K♠ K♣
UTG+1 shows: K♥ A♣
MP1 shows: J♦ J♥
MP3 shows: 3♥ 3♣

UTG wins $24.95 ( won +$14.9 )
MP3 wins $1.05 ( lost -$10.05 )
SB lost -$2.80
UTG+1 lost -$1.65
MP1 lost -$1.40

Een 5-way all-in waarbij helaas veel shorty's betrokken waren, toch denk ik dat ik tevreden mag zijn dat mijn KK hier blijven staan tegenover vier villains, vraag me overigens wel af wat een aantal van hen bezielt? :D

Binnen een half uur ruim 400BB's up en het geluk was nu heel even wel aan mijn hand, vanavond nog even een sessie waarna ik hopelijk weer om en nabij de $180 sta.

hoi Disability,

Nog steeds keurig bezig zo te zien. Het was weer een tijdje terug dat ik tijd had om de ledenthreads door te lezen, maar leuk dat je bent blijven posten.

Ben ook heel benieuwd naar je video. Zeker posten!

Staat je bankroll ondertussen weer op $180?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Sharp80
hoi Disability,

Nog steeds keurig bezig zo te zien. Het was weer een tijdje terug dat ik tijd had om de ledenthreads door te lezen, maar leuk dat je bent blijven posten.

Ben ook heel benieuwd naar je video. Zeker posten!

Staat je bankroll ondertussen weer op $180?

Bankroll staat inmiddels zelfs al op $200, heb mijn goede run van eind vorige week de nieuwe week in doorgetrokken, niet met extreme uitschieters maar gewoon door gestaag potjes op te pikken. :)

Overigens staat voor deze zaterdag voor mij de Saturday 3K Special (op Ipoker) in de planning, kreeg een mail met een nieuwe promo om oude spelers terug te halen, en nou ben ik niet te beroerd om dan een gratis MTT te gaan spelen daar, dus we gaan maar weer een shot wagen in een toernooi met een behoorlijk groot deelnemersveld.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Overigens dit handje (zat ook een andere PS'er aan tafel, van het Engelse gedeelte wss?), nice overkill. :(

10 players

Stacks:
UTG ($11.55)
UTG+1 ($3.40)
UTG+2 ($11.05)
MP1 ($20.45)
MP2 ($1.85)
MP3 ($2.15)
CO ($9.40)
BTN ($2.00)
SB ($1.90)
BB ($12.55)

Pre-flop: ($0.15, 10 players)
8 folds, SB goes all-in $1.85, BB calls $1.80.

Flop: Q♦ 7♥ Q♣ ($3.8, 2 players)

Turn: Q♠ ($3.8, 2 players)

River: 2♥ ($3.8, 2 players)

Final Pot: $3.80
SB shows: 9♥ Q♥
BB shows: K♣ A♣

SB wins $3.65 ( won +$1.75 )
BB lost -$1.90

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vind het na bijna een week wel weer tijd voor een nieuwe update.....

Afgelopen zaterdag de 3K Special gespeeld maar daar zal ik niet al teveel over vertellen, het niveau was ronduit lachwekkend en ben dan ook dankzij een bad beat het toernooi uitgegaan. Ik had positie op een maniac die bijna elke hand pusht, ik zhit in een hand met AQ en hit TPGK, villain pusht en ik instacall, villain blijkt graag een push te maken met 96o voor een backdoor straight. :D Deze maniac hit echter running zessen waardoor hij mij bust, lekker weer. :D

Maar eigenlijk is dit niet echt van belang, het gaat eigenlijk om mijn progressie aan de cashtafels en daar ben ik op zich best tevreden over. Afgelopen vrijdag weer een behoorlijk eindje down gegaan (dankzij twee coolers en één slechte call) maar dit was slechts tijdelijk. Mijn laatste sessies verlopen weer soepel en dit levert het beoogde resultaat op, vooral met dank aan setmining (dat is zooooooo zwaar +EV op de microstakes). Het is me dus gelukt mijn bankroll (ondanks dat ik niet veel tijd heb gehad voor veel en lange sessies) weer uit te bouwen.

Huidge BR: $226,23

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Rollercoaster

Na goed anderhalve week niet meer geschreven te hebben was het wel weer eens tijd voor een (kleine) update. Zoals de titel van dit stukje al suggereert verliepen de laatste tien dagen als een grote rollercoaster, goede en slechte sessies wisselden elkaar veelvuldig af. Al snel ging mijn bankroll up tot boven de $250, maar deze daalde weer net zo snel tot $210 dankzij een slechte periode van bad luck en een sessie met bad play.

De coaching van Timor van afgelopen maandag lieten me echter inzien dat ik qua manier van spelen nog altijd op de goede weg ben, ik herkende behoorlijk wat situaties en heb bovendien nog wat kleine moves gezien die ik in mijn spel kan verwerken. Vermoedelijk zal ik hier wat leergeld voor moeten gaan betalen, maar uiteindelijk zal dit zich zeker gaan afbetalen. De afgelopen dagen heb ik (dankzij het vele feesten natuurlijk :) ) niet zoveel tijd gehad om sessies te spelen, maar gister heb ik toch even de tijd gehad een sessie te spelen en deze uitgebreid te analyseren. De eerder aangekondigde video zal er zeker gaan komen maar dit zal nog een paar weken gaan duren, ik wil eerst nog een paar K handen spelen alvorens ik een video van ~50 minuten zal gaan maken.

Kortom de laatste dagen is mijn bankroll op en neer gegaan als een rollercoaster, maar desondanks teken ik voor een winst van een slordige 70BB, zeker gezien het absolute minpunt van $210 eerder vorige week.

Huidige Bankroll: $233.20

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Update......

Na een tijd niets te hebben gepost vond ik het wel weer eens tijd voor een (kleine) update. Ben nog altijd druk bezig met poker (al ben ik de laatste tijd iets minder actief geweest op het forum), ik probeer zoveel mogelijk de coachings van Timor te volgen (in ieder geval elke maandag, kom helaas nog wel tijd te kort om vantevoren wat vragen voor te bereiden). Daarnaast ben ik uiteraard nog altijd druk met het ontwikkelen van mijn spel, werken aan betpatronen, het herzien van mijn betsizes (leak in mijn spel, na enkele keren in handbeoordelingen opbouwende kritiek te hebben gehad op een aantal handjes toch maar e.e.a. herzien).

Ook ben ik begonnen met testen van recording software voor het maken van vidsdus deez kkot er binnenkort zeker aan, ik hoop dat ook zeker binnen een paar weken een video te kunnen posten om met behulp van jullie feedback mijn spel verder te kunnen ontwikkelen.

Ondertussen grind ik natuurlijk ook nog door aan de tafels, nog altijd spelend met een winrate van om en nabij de 10BB/100, ik kan tot nu toe echter nog niet de hoeveelheid sessies spelen die ik graag wil spelen (dankzij studies e.d.).

Current bankroll: $273.68

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Downswing/leaks

Het is alweer dik twee weken geleden sinds mijn laatste update, dus de hoogste tijd om jullie over e.e.a. bij te typen. Sinds mijn laatste update is het met mijn bankroll alleen maar bergafwaarts gegaan, alle showdowns (waarin ik ik meestal de beste hand had) vielen de verkeerde kant op. Na een paar van dit soort situaties tegengekomen te zijn had ik nou niet echt het gevoel dat ik iets echt fout deed, maar een aantal sessies later ontdek ik (m.b.v. het artikel van Boschman over de stats van PT) een imo major leak in mijn spel. Ik ben dus weer beginnen spelen met PT en heb de statistieken over mijn laatste 15K handen eens doorgekeken. Daarbij viel één stat mij meteen op, mijn W$WSF ligt veel te laag in vergelijking met mijn WtSD en W$SD, de laatste twee genoemde stats liggen zo rond de waarde voor een TAG speler, terwijl mijn W$WSF iets meer in de richting van de stats van een nit gaat. :O

W$WSF: 34,08% WtSD: 25,25% W$SD: 50,54%

Nu ga ik er dus afgaande op deze stats (al is de samplesize niet indrukwekkend groot) van uit dat ik teveel $$ laat liggen postflop, met handen die niet tot een showdown komen. "Leak" ligt imo voornamelijk in het feit dat ik in raised potten waarin ik het initiatief heb postflop te snel geneigd ben handen af te leggen bij extreem veel actie (Total AF geeft ook aan dat ik iets te passief speel), bijvoorbeeld als mijn Cbet geraised word op een drawheavy board, terwijl ik daar tegen tegenstanders nog vaak genoeg ahead ben omdat ze hier net zo makkelijk uitbetten met air. Ook geef ik vaak te snel op als villain een Cbet called waarna een mogelijke straight/flushdraw gecomplete word op de turn, ik verval dan imo te snel in c/c of zelfs c/f, terwijl vaak b/f een betere optie had geweest, op die manier zou ik in staat kunnen zijn veel meer potjes op te pikken, voor villains die hun draws niet completen is de turncard immers ook scary.

Jullie merken het, op dit moment ben ik dus druk bezig met vooral analyse van mijn spel, misschien sla ik met bovenstaande redenering de plank helemaal mis, maar hier krijg ik binnenkort vast meer duidelijkheid over. Het helpt mij in ieder geval om over mijn spel na te denken en zonder PT had ik deze "leak" denk ik veel minder snel/niet ontdekt.

Overigens ben ik ook vertrokken bij Mansion, simpelweg omdat ik de OnGame-skin dramatisch vind in combinaite met PT, PT support geen mini tables terwijl die grote tafels een dramatisch grote overlap hebben. Nu weet ik dat het niet noodzakelijk is om op NL10/NL20 met PT te spelen, maar dit geeft mij persoonlijk toch net iets meer houvast. Ik ben nu tijdelijk bezig op PartyPoker (waar ik nog een BR had staan), en binnenkort zal ik ergens anders gaan depositten waarna ik weer StrategyPoints kan gaan verzamelen.

Succes!! zolang je maar niet gaat tilten ;)