Ga naar het forum
Disability, voorlop...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Disability, voorlopig niet actief

222 Berichten
23 Gebruikers
0 Reacties
6,413 Weergaven
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Rockets ruined my day......

Is het niet "big slick" die keer op keer niet weet stand te houden dan is het wel AA, vandaag binnen een half uur mijn azen drie keer zien verliezen tegen dominated aces, achtereenvolgens tegen AT (straat) AQ (flush) en AJ (flopt trip J's). Allerminst positief dus, maar er was wel weer iets positiefs. Omdat het cashgamen niet echt wil vlotten de laatste dagen, besloot ik nog maar eens op een verantwoorde wijze wat SnG's te gaan spelen, dit betekent dus $1 dollar donkaments. :D ondanks dat de payout structure van deze SnG's nogal crappy is (first 2 paid) heb ik besloten voorlopig toch maar weer even te switchen. Van de eerste drie won ik er twee en in de andere kreeg ik die beat met AA tegen AJ, maargoed ook dat is poker.

Ik vermoed dat de SnG's en MTT's me toch stukken beter liggen en mischien is het een idee om zo weer te proberen iets op te gaan bouwen? I'll keep u posted. ;)

Die AA's worden inderdaad behoorlijk lullig gekraakt...... :(

Qua SnG's of cashtafels. doe hetgeen je leuk vindt en een combi kan natuurlijk ook. :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Sharp80
Die AA's worden inderdaad behoorlijk lullig gekraakt...... :(

Qua SnG's of cashtafels. doe hetgeen je leuk vindt en een combi kan natuurlijk ook. :)

Mee eens, was een beetje te impulsief met die opmerking, had gewoon een dodelijke downswing van een paar dagen. Denk dat ik toch nog een shotje waag aan de cashtafels volgende week, wil niet zomaar afwijken van wat ik heb gepland. :)

Nog nieuws aan het front qua cashgames of SnG's?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Nog nieuws aan het front qua cashgames of SnG's?

Vanaf vrijdag weer, heb het even erg druk wat betreft studie (practicumdeadline, project uitwerken en tentamen) dus heb deze week tot nu toe nog geen tijd gehad, ik zal pas vrijdagmidag weer een sessie (vermoedelijk cash) gaan spelen.

Inderdaad niet verstandig om nu op poker te richten. ;) Succes met je studie!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

De weg naar boven weer inzetten

Na alle beats die ik eind vorige week om mijn oren kreeg was het tijd om weer op zoek te gaan naar "de goede lijn". Mijn bankroll had ondanks mijn BR-management te lijden onder de kleine downswing die ik te verwerken kreeg, maar vandaag is daar dus weer een deel van opgebouwd.

Na 's ochtends op de UU een tentamen te hebben verkloot moet het met het pokeren vandaag allemaal wat beter gaan. Op zoek naar een aantal leuke tafeltjes met visjes, uiteindelijk een aantal gevonden en dealen maar.

Het eerste half uur kwam ik vooral in potjes terecht met de mensen met wie ik dat niet wilde, ik zat postflop vaak OOP en dat dan niet tegen vissen, vaak waren het de spelers tegen wie ik het opnam die het board wisten te raken, ik was genoodzaakt redelijk veel af te leggen. Ook vandaag weer was het set over set, maar gelukkig speelde hij zijn geflopte set min of meer face-up dit bespaarde mij behoorlijk wat geld.

Na behoorlijk wat kleine (en af en toe wat grotere) potjes te hebben opgepikt is de key-hand van de dag toch wel A :diamond:7 :diamond:. Ik vind deze hand op de Button terwijl iedereen in mijn richting fold, ik maak een standaardraise en een villain vanuit de BB besluit met zo'n 100BB behind toch een gokje te wagen om zijn blinds te verdedigen. De flop komt 2 :diamond:4 :diamond:5 :diamond:, een ideale flop, ik flop de nutflush met een straight flushdraw. Villain vanuit de BB maakt een stopbet (iets wat achteraf niet helemaal waar blijkt). Ik besluit hier te raisen om niet al teveel zwakte te feinzen, een call hier om vervolgens de turn uit te betten of te raisen oogt wel heel erg zwak.

Villain maakt de call en de turn brengt een A :heart: en opnieuw maakt Villain een klein betje, ik vermoed op dit moment dat hij in ieder geval een hand heeft gemaakt en raise dus opnieuw voor value. Villain callt en ziet dat de river een 3 :spade: is. Met een straat op het board zet villain mij duidelijk niet op de nutflush, hij besluit een voor zijn gevoel goede move te maken, hij schuift zijn stack naar het midden. ik instacall en hij laat 3 :diamond:10 :diamond: zien, ook hij had een flush + straight flushdraw, hij koos alleen een beetje het verkeerde moment om zijn blinds te verdedigen. :D

Toch een leuk verslag van een op zich niet zo heel boeiende hand, maar het was eigenlijk de meest speciale van de middag, ook nog wat donks gezien die complete stacks (90BB) PF naar het midden schuiven met Q2o, maar helaas niet tegen mij. :D

Tot zover mijn bijdrage voor vandaag, morgen weer een nieuwe dag met poker.

Lekkere pot inderdaad. Het weegt weer een beetje af tegen de bad beats. :D
Wel heel zuur voor hem, aangezien hij net zoals jou bijna een straight flush had. Ik kan me voorstellen dat hij dacht dat zijn T3s wel goed zou zijn hier... :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Lekkere pot inderdaad. Het weegt weer een beetje af tegen de bad beats. :D
Wel heel zuur voor hem, aangezien hij net zoals jou bijna een straight flush had. Ik kan me voorstellen dat hij dacht dat zijn T3s wel goed zou zijn hier... :)

Mee eens, maar T3 is toch geen fatsoenlijke hand om voor blind defence te gaan imo, kies dan een betere spot met een hand die wat beter flopt, maar oke ik kan er niet mee zitten. :D

En hier weer even een kleine update......

Zaterdag had ik voor mezelf weer een sessie ingeplant, maar na een klein uurtje betrapte ik mezelf op een paar slordigheden die er langzaam maar zeker insluipen. Met Aces Up een valuebet afcallen van villain met een mogelijk straight en flush op board terwijl je weet dat je beat bent, om maar eens een voorbeeld te noemen. Heb dus besloten vroegtijdig te stoppen met die sessie om even wat analyse te doen van mijn handen, vond wat meer van die kleine slordigheidjes en heb dan ook besloten om hier vandaag extra op te letten.

Ook de sessie van vandaag viel wat korter uit, maar dit maak ik vanavond wel weer goed met een andere sessie. Ondanks dat ik niet zo lang gezeten heb deze sessie toch afgeloten met een goede 15 dollar winst, want mijn BR weer boven de 80 brengt.

De hand die me het meeste opleverde was er eentje met QQ op de button tegen twee villains die UTG en UTG+1 limpen en beiden mijn raise callen. De flop komt 67J rainbow. Ndat beide villains checken Cbet ik 1/2e pot, en er is één villain die besluit de call te maken. De turn brengt een derde Q voor mij, een droomkaart dus. Villain checkt opnieuw en ik kom uiteraard opnieuw uitbetten omdat ik villain hier op een paartje boeren zet die hij niet zomaar zal gaan afleggen, villain callt opnieuw en dus gaan we naar de river. De river brengt een koning waarmee een geslowplayde KK en AT de enige handen zijn die mij beaten. Omdat er zoveel geld in de pot zit gaat mijn stack naar het midden en tot mijn grote verrassing bluist Villain de call te maken met TJ, hij had inderdaad het paartje waar ik hem op had gezet, maar om hier nou 10 dollar mee weg te stampen gaat me ook wat ver. :D

Ik sluit af met een voorlopige winrate van meer dan 10BB/100, maar dit is nog over een te kleine samplesize om hier conclusies uit te trekken.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Zoals aangegeven ook nu weer een kleine sessie gespeeld. Ik ben tevreden over het resultaat en ben weer hard opweg naar waar ik was, nog 4 dollar en dan zitten we weer boven de 100.

In deze korte avondsessie niet heel veel opmerkelijk gebeurt, daarom zal het ook geen lang verslag opleveren dit keer, enige showdown die ik jullie niet wil onthouden is deze; shortstack villains houden er blijkbaar van om hun azen agressief te spelen, was wel heel verbaasd toen ze deze kaarten open draaide. :D

SHOWDOWN
sheepcutter shows [ 8 :heart:,A :heart: ]
jeje73000 shows [ A :spade:,J :club: ]
Disability89 shows [ K :diamond:,A :diamond: ]
skinner85 shows [ A :club:,9 :club: ]
Disability89 wins $1.05, Disability89 wins $0.15, Disability89 wins $9.60.

Die ene hand is wel heel erg..........voordelig voor jou! Afcallen met TJ! :D

Ook uit die hand met al die azen blijkt dat je aan een goede tafel zat. Ik weet de flop niet, maar ik neem aan dat je ook preflop hebt geraised.

Lekker dat je weer bijna bij die $100 bent. Staar je alleen niet blind op die grens , want dan gaat het vaak verkeerd. ;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Die ene hand is wel heel erg..........voordelig voor jou! Afcallen met TJ! :D

Ook uit die hand met al die azen blijkt dat je aan een goede tafel zat. Ik weet de flop niet, maar ik neem aan dat je ook preflop hebt geraised.

Lekker dat je weer bijna bij die $100 bent. Staar je alleen niet blind op die grens , want dan gaat het vaak verkeerd. ;)

Tafelselectie heb ik me sinds ik cashgame wat meer op gericht, ben ervan overtuigd dat je daar net dat beetje extra winst uit kan halen, wat artikeltjes doorgenomen om te zien wat belangrijk is en ik moet zeggen het werkt tot nu toe aardig.

Preflop was een raise ja waarom eigenlijk alle shortstacks zich al hadden gecommit, flop bracht mij een flushdraw en de anderen totaal niks, uiteindelijk komt er één shortie uitbetten waarop ik hem en de rest all-in zet. Tot mijn grote verbazing callen ze alledrie waarop ik denk er niet zo heel best voor te staan, draaien ze allemaal een aas open. :D

Tja, Aas is de baas dachten ze waarschijnlijk. :D

Maar tafelselectie scheelt inderdaad heel wat BB'tjes. Sharkking89 heeft hier ook een artikel voor geschreven voor de contentweek. Verschijnt binnenkort.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Maar weer even een kleine update dan.

Dinsdag en vandaag (vrijdag) nog even een sessie gespeeld, weinig tijd vanwege studie mar volgende week is herkansingsweek en dus waarschijnlijk veel meer poker. Hopelijk kan ik volgende week gebruiken om wat meer handjes te spelen om een wat grotere samplesize te hebben, waarmee ik weer wat analyses kan doen, want mijn winrate van 13BB/100 is over een nog te kleine samplesize en dus niet echt betrouwbaar.

De sessie van afgelopen dinsdag stond eigenlijk opnieuw in het teken van iets wat zo langzamerhand een serieuze "leak" in mijn spel lijkt te zijn (ik irriteer me er in ieder geval nogal aan :D). Opnieuw maak ik een totaal overbodige call die me gewoon één volledige buy-in kost, totaal overbodig en erg duur. De situatie is als volgt; ik speel vanuit de BB met 67o in een 4-way pot. Flop komt 8/2/K waarop iedereen rond checkt. Turn brengt een 9, dit brengt zowel een striahgt als een flushdraw op het bord, iedereen checkt rond naar villain op de button die een kleine bet maakt, ik besluit dat mijn odds goed genoeg zijn en ik maak de call. De river brengt een schoppen vijf, deze kaart is de money card voor een villain met flushdraw aangezien deze mijn striahgtdraw en zijn/haar flushdraw complete. Ik besluit uit te betten en maak voor mezelf uit dat ik geen actie zal geven op een reraise. Villain shoved en ondanks dat ik net nog aangeef niet van plan zijn te callen doe ik dit toch, erg dom, duur en totaal overbodig op een kleine pot.

Ik heb besloten hier nog wat extra aandacht aan te besteden omdat dit me de laatste weken gewoonweg teveel geld kost, zonde van mijn BR dus. Vrijdag ging dit stukken beter en nadat ik een slechte start maakte (JJ gekraakt door 45o met runner runner straat) toch nog een goede sessie gehad.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, volgende week zal voor mezelf een belangrijke week worden om te zien waar ik sta na een paar weken cashgamen, ik ben benieuwd. :)

hoi Disability,

Dat is een leak van velen, weten dat je verslagen bent maar dan toch nog callen. :D

Je moet het maar zo zien, door een paar keer de mist ermee in te gaan ga je er beter op letten wat uiteindelijk weer veel geld bespaard. ;)

Hoeveel K handjes heb je ondertussen gespeeld op de cashtafels?

Succes met je volgende sessies!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

hoi Disability,

Dat is een leak van velen, weten dat je verslagen bent maar dan toch nog callen. :D

Je moet het maar zo zien, door een paar keer de mist ermee in te gaan ga je er beter op letten wat uiteindelijk weer veel geld bespaard. ;)

Hoeveel K handjes heb je ondertussen gespeeld op de cashtafels?

Succes met je volgende sessies!

Ja dat is zeker een leak van velen, maar ik wil er het liefst zo snel mogelijk vanaf. :D

Veel handjes heb ik nog niet gespeeld denk een goede 2,4K o.i.d., vooral dankzij twee weken vol met studie maar deze week ga ik proberen wat schade in te halen.

Er is overigens goed nieuws, het is me gelukt handen te converten van Mansion, eigenlijk vrij simpel gewoon door de overtollige witregels weg te halen, eerst handje dat ik geconvert heb is deze mooie beat. :D

$0.05/$0.10 No Limit Holdem
10 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG ($2.00)
UTG+1 ($6.90)
UTG+2 ($5.00)
MP1 ($7.80)
MP2 ($4.25)
MP3 ($2.30)
CO ($5.95)
BTN ($5.60)
SB ($2.15)
BB ($10.00)

Pre-flop: ($0.15, 10 players)
UTG calls $0.10, 2 folds, MP1 calls $0.10, 2 folds, CO bets $0.60, 1 fold, SB goes all-in $2.10, 1 fold, UTG folds, MP1 folds, CO calls $1.55.

Flop: 2♥ 7♥ Q♥ ($4.6, 2 players)

Turn: 3♥ ($4.6, 2 players)

River: 8♠ ($4.6, 2 players)

Final Pot: $4.60
SB shows: T♠ T♣
CO shows: T♦ T♥

CO wins $4.4 ( won +$2.25 )
SB lost -$2.15
UTG lost -$0.10
MP1 lost -$0.10

Deze hand bracht me overigens boven de $100, dus dat is alvast een begin. :)

Dit is inderdaad wel een klassieker. Als jij die ander was geweest had je trouwens wel heel erg gebaald...... :D

Ik zal direct even die tip van het converten in een andere thread zetten, want er zijn nogal wat leden die hiermee stoeien op dit moment. :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Dit is inderdaad wel een klassieker. Als jij die ander was geweest had je trouwens wel heel erg gebaald...... :D

Ik zal direct even die tip van het converten in een andere thread zetten, want er zijn nogal wat leden die hiermee stoeien op dit moment. :)

Dan had ik er zeker van gebaald, maar tot nu toe (even afkloppen) heb ik nog niet zo'n beat gehad, heb er al wel een paar uitgedeelt, ook met AA tegen AA. :D

Ja joh, maak het nog erger. :D Ik moet mijn eerste keer nog meemaken qua dat soort handen, hoop dan alleen wel dat ik diegene ben die een flush hit. ;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ja joh, maak het nog erger. :D Ik moet mijn eerste keer nog meemaken qua dat soort handen, hoop dan alleen wel dat ik diegene ben die een flush hit. ;)

Die met die rockets was in de PS 20K freeroll. :D Maar heb ze overigens op Stars wel vaak zat tegen gehad, één keer in een $11 dollar MTT, we zaten inmiddels ruim ITM en ik sta in de top tien chipcount, villain ook en had mij net covered. We clashen met KK tegen KK, en ik vlieg ik eruit, was wel even zuur omdat het zo lekker ging.

Maar weer even een update over mijn cashavonturen op mansion dan maar. Na een kleine tegenvaller van gister mijn BR vandaag weer dik over de 100 getrokken. Voor het eerst van drie naar vier tafels overgestapt en ik moet zeggen dit bevalt heel erg goed. :)

Winst van vandaag is vooral toe te dichten aan één tafel waar ik binnen half uur tripple, onder andere dankzij een absoluut cold deck waarop wij beiden een set hitten (die van mij was alleen wat hoger :D).

Kortom een lekker dagje tot nu toe, misschien is er nog tijd voor een tweede sessie vandaag maar dat moet ik nog even gaan bekijken. :)

Huidige bankroll: $117,80. :)