Hmmm... had goede stack net in een tournament... krijg A K suited op de button ... er wordt geraised.... ik ga allin... hij showed A J... op de river een J.
"Cry me a river" zullen we maar zeggen
Hmmm... die handbeoordeling van gisteren heeft me eerlijk gezegd best wel geholpen om mijn mindset op orde te krijgen. 2de keer in de money (bij kleine toernooien dat dan wel). Nu mijn bankroll weer een keer opbouwen ipv afbreken.
Vandaag begonnen met resterende van mijn bankroll van Dollar 0.85
Na handbeoordelingen die mijn mindset even flink op weg heeft geholpen heb ik wat 0.10 tournaments gedaan en me na paar keer ITM ingekocht in een knockout-SNG met 90 tegenstanders.
Mijn bankroll is gestegen vandaag van 0.85 naar 11.09.
Heb ik weer: zit ik in een toernooi en ben erg goed op weg... net goede push gedaan zodat ik weer even verder kon in de bubble.... VALT DE VERBINDING WEG!!! Ik heb ALTIJD verbinding! WTF!!! ik ben gewoon over de zeik: ben als 10de geeindigd door deze grap
seth, rustig blijven dude
Als je spel goed is kom je er, soms is er veel geduld nodig maar het lukt wel.
Quote: Na handbeoordelingen die mijn mindset even flink op weg heeft geholpen heb ik wat 0.10 tournaments gedaan en me na paar keer ITM ingekocht in een knockout-SNG met 90 tegenstanders.
Goed om te lezen dat je handbeoordelingen je verder op weg helpen naar betere mindset en dus ook beter spel !!
Maar vroeg me wel af, je speelde 10 cents die goed gingen, en dan ga je een KO van 90 man spelen, is dat niet ineens 1.40$??
Is dat niet beetje heel erg teveel van het goede?
Je hebt wel gelijk als je BRM bedoelt... ik adviseer het ook verder niemand maar ik doe dit in een soort "steps-vorm".
Ik zal even uitleggen hoe ik het wil aanpakken want het is een soort experiment (vergelijkbaar experiment als het freeroll experiment waar zeezout mee bezig is):
Die 10 ct toernooien doe ik uit "noodzaak" ... idem voor 0.02/0.04 FL... zodra ik eenmaal een beetje bankroll heb ga ik op niveau's spelen waar ik normaal op speelde... Ik word alleen ziek van de variance en droeftoeters maar over het algemeen knal ik meestal ITM.
Daarmee koop ik me in in grotere toernooitjes tot 1 dollar.
Vandaag bijvoorbeeld weer in een toernooi bezig geweest van 55 ct... kwam ver ITM maar kreeg daarna helaas een bad beat te verwerken. Dat heb je helaas wel eens :(. Had wel een stunt geweest als ik van 0.50 bankroll naar 110 dollar was gegaan nietwaar?
Die knockout van 1.40 deed ik overigens ook prima... werd 5de en dat was goed voor 7 dollar of zo. Ook knockout SNG's met 9 man werkt lekker... meestal win ik die of zit ik bij de beste 3.
Overigens geldt dit experiment voor mij alleen als ik bijna broke ben en nog maar met een ct of 60 bezig ben. Als ik weer een geldbedrag stort dan hou ik me weer aan BRM (25x BI voor cashgames en 50-100 BI voor toernooien).
Nog maar een paar puntjes en dan heb ik een licentie voor Elephant
Aantal StrategyPoints benodigd voor de Elephant licentie: 146.3
Net 3rde gewonnen bij een 1 dollar turbo... 12 dollar verdiend... wel jammer dat ik chiplead verspeelde aan de finaletafel waardoor ik opeens de shortstack werd en bij een volgende slag er uit lag. Er had dus meer in gezeten. Maar... wel een kleine troost na mijn debacel gisteren.
Na een tot dusver slechte dag (na mooie dag gisteren) en een slinkende bankroll toch het gevoel dat mijn spel beter wordt....
Vandaag een paar keer ITM kunnen komen in turbo 2$ SNG 180 speler als ik tenminste niet stomme donkfouten had gemaakt voor de bubblefase. Tighter worden tijdens die fase als ik voor sta met chips is een echte must en iets wat ik niet consistent volhou.
Voor de rest toch ook op cruciale tijden bad beats gehad... AA > QQ, KK > QJ etc... beats die je preflop niet ziet aankomen maar die wel je hele stack opeten.
Ben voor de rest uitvoerig elephant aan het uittesten en kom tot de conclusie dat het een fantastisch programma is. Ik hoop dat dat mijn spel door de inzichten die ik krijg wat kan verbeteren.
Tevens heb ik de volgende doelstellingen:
december 2010 - oneindig: niet meer broke gaan (gaat helaas toch die kant weer op)
maand december 2010: licentie van elephant behalen
Eerste kwartaal 2011: "gold status" behalen op PokerStrategy
Tevens wil ik in de komende drie maanden minimaal 1 toernooi shippen boven de 100 dollar.
Vandaag een erg mooie hand. In een 1$ turbo (90 man) krijg ik A A. De kerel voor me raised, ik re-raise zijn bet 3 x, hij called. Op de flop valt een flushdraw gevoelig board met een A. Ik besluit hier een kleine bet te doen omdat ik de opponent niet uit de pot wil dringen. Op de turn valt een vierde A. Vooral hier doe ik het toch voorzichtig omdat ik hem het gevoel wil geven dat ik door de 2de A op het board in de problemen kom... hij hapt en schuift alles naar voren. Ik call uiteraard

Eerste doelstelling is gehaald: gisteren elephant-licentie ontvangen.
Op naar de volgende doelstelling: gold-status
Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
Eerste doelstelling is gehaald: gisteren elephant-licentie ontvangen.
Op naar de volgende doelstelling: gold-status
Nice! Succes opweg naar gold
Next target: GOLD
Gold-status zal wel even in beslag nemen (vandaar een maand of 3 als target) Mijn bankroll is namelijk bijna weg en ben weer op microlimieten bezig.
Wil eigenlijk geen geld meer storten dus ik moet mezelf leren om op shitlimieten te grinden om een bankroll op te bouwen. Dit moet mijn pokerdiscipline en geduld een beetje op weg helpen.
Zodra ik weer redelijk boven jan ben ga ik echt beginnen met grinden op de 0,05/0,10 tafels... heb daar best wat ervaring mee en het wordt dan ook echt hit and run werk. Kijken wat elephant me dan voor stats laat zien
Vandaag de "Aussie Millions ANZ Friendly Freeroll" gedaan en daarmee een ticket gewonnen voor de volgende ronde: "Aussie Millions ANZ Friendly Sub Qualifier Speed Rebuy"
Er deden in totaal 1797 personen en ben qua chips op de 8ste plaats geeindigd (partypoker stopt altijd zodra iedereen een ticket heeft).
Kun je trouwens tickets bij PartyPoker ook omzetten in geld?
Zo... net een hele rits sessies gedaan NLH en FL en ik ben er eigenlijk uit... ik denk dat ik me het meest zal gaan richten op FL
Zie grafiekje:

Alhoewel niet volledig omdat ik ook op een andere pc's speel en slechts op 1 elephant heb draaien heb ik hier een grafiek die toch wel veelzeggend is.
Ik denk dat ik er echt mee ga kappen ... deze NLH grafiek laat denk ik wel zien dat ik gewoon echt een dork ben in pokeren

Iets beter maar ook niet best FLH

Ik zit er ff doorheen
Vandaag na een tweede opeenvolgende dag dramatische sessies te hebben gedraaid (maar dit keer wel volgens BRM) toch broke gegaan.
Ben op den duur redelijk gaan tilten maar vind dat ik het toch wel lang heb volgehouden nog. Aangezien ik wil proberen om toch mijn eerste stellar-award in de wacht te slepen en omdat ik bijna bij het vrijspelen van een bonus ben zal ik morgen misschien nog even wat moneys erin pushen.
Ik hoop morgen goede sessies te draaien. Baal er toch flink van.