Ga naar het forum
m4cs3th: from zero ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] m4cs3th: from zero to hero

201 Berichten
23 Gebruikers
0 Reacties
3,230 Weergaven
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Net een uurtje gegrind op 6 tafels. Ik moet zeggen dat paradoxaal genoeg meerdere tafels voor mij een enorm voordeel is. Ik merk dat ik beter posities bekijk en minder bezig ben met idiote acties.

Grafiekje over het eerste uur vandaag (25 dollar+ op een bankroll van $39):

Arjon
Oldschool Grinder

Prima graph hoor, ga zo door zou ik zeggen ;)

Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Heb je hele blog even doorgelezen, maar wat wil je nu eigenlijk gaan spelen? Je vliegt echt heen en weer van toernooien, naar FL en dan weer NLH en weer terug naar toernooien. Ik denk dat je daar het beste eerst een keuze in kan maken voor je doorgaat. Dat gewissel lijkt me niet goed om iets op te bouwen namelijk.

DukeFreedom
BlackMember

+ je focussed echt veel te veel op je dagelijkse resultaten en speelt daardoor te emotioneel. Ook lijkt $25 winnen op een $39 BR me niet echt goede BRM, he. ;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik speel met 2 dollar aan NL10 tafels :S dus is 12.5 buyin winst en hou me gewoon aan de SSS. Ik ga niet met 1/5de aan tafel hoor. Ik wil ook niet teveel focussen op dagresultaten want het gaat om de lange termijn.

Ik had een groot probleem en ben er nu achter wat het is... ik speelde te emotioneel en irrationeel en was teveel betrokken in het spel, ging te vaak door met een bluf ... ik speel nu meer tafels (6 stuks) en maak daardoor meer "rationele" beslissingen. Een van de redenen dat het misging was ook dat ik me doodverveelde met 1 tafel open. Als je dan 15 minuten "wacht" tot je weer een keer kan dan komt dat mijn spel niet ten goede.

Of ik nu SNG/MTT of cashgames speelde dat was echt het grootste probleem.

@pcbeem je hebt gelijk in dat opzicht en ik heb besloten dat ik cashgames voorlopig ga spelen met af en toe een toernooitje erbij. Door bovengenoemde probleem lukte me dat ook niet.

Inmiddels op 80 dollar... ik hoop nu de lijn door te gaan zetten.

Mijn korte termijn pokerdoelen:

- morgen wil ik silverstar gehaald hebben bij PokerStars (zal wel moeten want is laatste dag dat dat kan deze maand). Zit nu op 77% en moet te doen zijn.

- Bankroll boven 250 dollar brengen

- Laatste bonus vrijspelen

Pokerdoel eerste kwartaal

- Minimaal PS Gold-status halen
- Minimaal Goldstatus PokerStars halen

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vandaag na een paar dagen slecht gerunned te hebben weer broke gegaan met de amount die ik had gestort op PokerStars (inclusief bonussen).

De bad beats die ik had zijn echt niet meer normaal.

Ik heb nu nog een beetje cash op william hill door een bepaalde actie dus ik probeer daar weer een bankroll op te bouwen maar vind het wel jammer :(

Overigens valt me op dat TAG spelen op PokerStars op de microlimieten bijna niet meer lijkt te werken. Vrijwel altijd worden kaarten gefold door de hele tafel... Wat zijn jullie tips op dit gebied? Ik slowplay af en toe (beetje changing gears etc) maar dan wil het ook weer voorkomen dat AA en KK kaarten gekraakt worden.

Heb ik nou gewoon een vette downswing of kan ik gewoon echt niet pokeren?

Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Geen idee maar denk dat je teveel wil in 1x als ik het zo lees. Hoeveel tafels speel je bijvoorbeeld tegelijk? Want broke gaan met $80 lijkt me met een laag aantal tafels laag. Verder is tafelselectie cruciaal bij SSS je zoekt graag spelers op met grote stacks lijkt me zo. Nogmaals weet niet al te veel van SSS maar hoop je met wat boerenverstand toch iets verder te kunnen helpen _evil:.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik speel tussen de 6-10 tafels... ik doe hit en run... dus 2 dollar in, 3,50-4 dollar out. Ik heb wel een paar leaks zitten die ik weet maar die hardnekkig zijn maar ik heb ook echt zware bad beats op de cashtafels. Als ik met 6 tafels ben en kom allin met 3 typen sterke kaarten zoals AA, KK, of QQ en je wipt er bij alledrie tegelijk uit om maar een voorbeeld te geven dan kun je iedere strategie er bij pakken die je wil maar maakt de uitkomst uiteraard niet anders.

Net als net... iemand met A 6 tegen K K... ik lig tot en met de turn zwaar voor... en op de river valt een aas.
Of ik raak J J op de flop met A J en villain hit (na allin gegaan te zijn postflop met K 6 zonder iets geraakt te hebben en nog 2 suited nodig om te hitten) een flush. Ik word er echt zwaar debiel van.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ben nu bezig met een toernooi op William Hill 2000 GP
Op dit moment 3rde met 41.400 chips
Geen rebuys hoeven doen maar ik neem wel de addon wegens +ev :D

SchinkenToni1977
PokerStrategist

Ik denk dat je voor jezelf echt een belangrijke beslissing moet nemen.
Want als je broke gaat door bad beats, dan heb je een verkeerd BRM.

En kies het juiste spel wat je wil gaan spelen. Als ik zo je posts lees heb je in toernooien best wat succes, en zo te lezen heb je met FL de meest constante resultaten.
Aangezien FL minder grote swings geeft, en je zelfs op tilt niet 1 hele BI kan verspelen, is het misschien een idee om op 4-6 FL tafels te gaan grinden, daarbij een goede BRM in acht nemend.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bedankt voor de tips ... ik ga mijn strategieen maar weer eens onder de loep nemen. Goed in toernooien valt wel mee overigens... heb nooit echt een serieuze ship kunnen maken. Ik hoop (maar dat zal ook wel tegenvallen) dat het vandaag gebeurt op William Hill.

SchinkenToni1977
PokerStrategist

Maar wat is een serieuze ship?
Als je BR $20 is, dan mag je max $0,20 investeren in een toernooi, met 200 spelers creeert dit een pot van $40,-.

Focus niet teveel op 1 keer groot shippen, focus op volume draaien en goed spelen. Poker is niet 1 keer heel groot winnen omdat je handen blijven staan, maar voortdurend kleine marges op je tegenstanders hebben die bij elkaar optellen zodat je een hoge BR hebt.

Ik had dat met SNG over 500 toernooien ofzo won ik gemiddeld 20% van de buy in. Als je zoiets weet dan is het kwesie van zoveel mogelijk SNG spelen, die 20% bijelkaar tikken wel aan tot een leuk bedrag.
Wat ik niet moet proberen is mijn BR spenderen aan 1 of 2 toernooien en hopen dat precies die toernooien mijn handen blijven staan en ik groot ship.
Nog afgezien van hoe hoger de buy in, des te beter de villains zijn...

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

een serieuze ship bedoel ik: ik investeer 1dollar en kom daarmee iig in de top 20. Ik kom regelmatig diep maar net niet diep genoeg om bijvoorbeeld een finaletafel te pakken. Ik heb het dan voornamelijk om MTT's

Maar je hebt gelijk hoor. Mijn bankroll is trouwens over het algemeen genomen een chunk van 50 dollar of zoiets.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Doe net een lekkere shove in push fold fase... op 46k maar de blinds zijn wel al erg hoog (5k/10k) pos 21-50 ITM zijn eerste 30. ben behoorlijk zenuwachtig nu

Markenator
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
Doe net een lekkere shove in push fold fase... op 46k maar de blinds zijn wel al erg hoog (5k/10k) pos 21-50 ITM zijn eerste 30. ben behoorlijk zenuwachtig nu

lol hoe kun je nu zenuwachtig zijn :P anyway goodluck :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Nu pauze... ik heb nog een plaats of 5 voordat de blinds weer langskomen en nog 3 voordat ik ITM ben. Daarna wordt het toch continu shoven en hopen dat ik de finaletafel haal :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

iig ITM maar blinds eten me nu op... ik win nog ook met 6 9o ... ongelooflijk dit.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

OMG... kom misschien nog op de finaletafel ook... hand voor hand gedeeld nu en nog maar 11 spelers over.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

nee dus... K Q < J J

24.40 gewonnen tegen een inleg van 4,20... niet verkeerd natuurlijk maar wel weer jammer zeg maar.

SchinkenToni1977
PokerStrategist

Op zich een mooi resultaat.

maar was je BR dan $420? Of minstens iets van $100?
Want anders heb je je wel voor een groot bedrag ingekocht.
Ik wil niet prediken over het belang van een goede BRM, maar de keerzijde is wel een hoog risico dat je broke gaat door bad beats.