Ga naar het forum
Marjolein en Pokere...

Meldingen
Alles wissen

Marjolein en Pokeren

400 Berichten
64 Gebruikers
0 Reacties
15.4 K Weergaven
Kidd0Beatrix Topicstarter
Kidd0Beatrix
Poker Player

Mmmmm, ik heb HEM gedeinstalleerd, en nu krijg ik het niet voor elkaar om mijn handen te converteren. Bovenstaand is maar een stukje van mijn hand zie ik net. Dit is mijn hele hand. Ik heb uiteraard al meerdere handen met meerdere tools geprobeerd te converteren. Maar niets...........

PokerStars Hand #91794415987: Tournament #668159185, $1.36+$0.14 USD Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2013/01/04 17:12:39 CET [2013/01/04 11:12:39 ET]
Table '668159185 2' 9-max Seat #3 is the button
Seat 1: Tom3k1 (4180 in chips)
Seat 2: tamsta (1190 in chips)
Seat 3: Anahhi (1845 in chips)
Seat 5: MiciJerovsek (7944 in chips)
Seat 6: letchlord (1645 in chips)
Seat 7: plescanmada (3682 in chips)
Seat 8: NikNando (532 in chips)
Seat 9: papa_af (3787 in chips)
MiciJerovsek: posts small blind 100
letchlord: posts big blind 200
HOLE CARDS
Dealt to MiciJerovsek [As Ad]
plescanmada has timed out
plescanmada: folds
plescanmada is sitting out
plescanmada has returned
NikNando: raises 332 to 532 and is all-in
papa_af: folds
Tom3k1: folds
tamsta: raises 658 to 1190 and is all-in
Anahhi: folds
MiciJerovsek: raises 658 to 1848
letchlord: folds
Uncalled bet (658) returned to MiciJerovsek
FLOP [Qd Kd 5d]
TURN [Qd Kd 5d] [2c]
RIVER [Qd Kd 5d 2c] [7d]
SHOW DOWN
MiciJerovsek: shows [As Ad] (a flush, Ace high)
tamsta: shows [Kc Ks] (three of a kind, Kings)
MiciJerovsek collected 1316 from side pot
NikNando: shows [Th 3h] (high card King)
MiciJerovsek collected 1796 from main pot
tamsta finished the tournament in 22nd place
NikNando finished the tournament in 23rd place
SUMMARY
Total pot 3112 Main pot 1796. Side pot 1316. | Rake 0
Board [Qd Kd 5d 2c 7d]
Seat 1: Tom3k1 folded before Flop (didn't bet)
Seat 2: tamsta showed [Kc Ks] and lost with three of a kind, Kings
Seat 3: Anahhi (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 5: MiciJerovsek (small blind) showed [As Ad] and won (3112) with a flush, Ace high
Seat 6: letchlord (big blind) folded before Flop
Seat 7: plescanmada folded before Flop (didn't bet)
Seat 8: NikNando showed [Th 3h] and lost with high card King
Seat 9: papa_af folded before Flop (didn't bet)

Ziet iemand wat er fout is aan het formaat? Aangezien ik alleen iets kopieer en plak, kan ik daar niets fout doen lijkt me :D

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Ik heb niet zo'n verstand van hh maar heb ook verschillende converters geprobeerd (PS, 2+2, Weaktight) en schijnbaar werkt alleen die van DC.

Poker Stars $1.36+$0.14 No Limit Hold'em Tournament - t100/t200 Blinds - 8 players - View hand 2053290
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

MP2: t4180 20.90 BBs
CO: t1190 5.95 BBs
BTN: t1845 9.22 BBs
Hero (SB): t7944 39.72 BBs
BB: t1645 8.22 BBs
UTG: t3682 18.41 BBs
UTG+1: t532 2.66 BBs
MP1: t3787 18.93 BBs

Pre Flop: (t300) Hero is SB with A :spade: A :diamond:
1 fold, UTG+1 raises to t532 all in, 2 folds, CO raises to t1190 all in, 1 fold, Hero raises to t1848, 1 fold

Flop: (t3112) Q :diamond: K :diamond: 5 :diamond: (3 players - 2 are all in)

Turn: (t3112) 2 :club: (3 players - 2 are all in)

River: (t3112) 7 :diamond: (3 players - 2 are all in)

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

PokerStars No-Limit Hold'em, 1.5 Tournament, 100/200 Blinds (8 handed) - PokerStars Converter Tool from http://nl.flopturnriver.com

MP2 (t4180)
CO (t1190)
Button (t1845)
Hero (SB) (t7944)
BB (t1645)
UTG (t3682)
UTG+1 (t532)
MP1 (t3787)

Hero's M: 26.48

Preflop: Hero is SB with A, A
1 fold, UTG+1 bets t532 (All-In), 2 folds, CO raises to t1190 (All-In), 1 fold, Hero raises to t1848, 1 fold

Flop: (t3112) Q, K, 5 (3 players, 2 all-in)

Turn: (t3112) 2 (3 players, 2 all-in)

River: (t3112) 7 (3 players, 2 all-in)

Total pot: t3112

Results below:

Spoiler

Hero had A, A (flush, Ace high).
UTG+1 had 10, 3 (high card, King).
CO had K, K (three of a kind, Kings).
Outcome: Hero won t3112

je moet nog aanvinken dat je resultaten wilt tonen marjolein ;) en als je het verborgen doet komt er een spoiler zoals hier :)

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix
Poker Player

:facepalm:

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix
Poker Player

In ieder geval was er ook een hand waar ik helemaal niet blij mee was. Ik stond 2/8 op de bubble.
Wat is dan belangrijker? Agressie of behoud? Ik koos voor agressie en ik heb de hand niet opgeslagen, maar dit is wat er gebeurde.

Ik zat in middle positie en kreeg KK. Na mij wat veel kleinere stacks en de grootste stack had de BB.

De grootste stack speelde tight. Voor mij geen actie. Ik ging AI. En iedereen folde behalve de BB. Hij had QQ. En er viel een Q.

Nu lag ik er dus op de bubble uit. Hij had maar 500 chips meer dan ik ongeveer en de rest had allemaal veel minder.

Wat had ik hier moeten doen? Gewoon een 3Bet? Of callen, of folden? Ik weet het echt niet.

In ieder geval gisteren maar 3 gespeeld. Vooral veel opgelet nadat Gamble zo lief was geweest om mijn HH te reviewen (en daarbij waarschijnlijk veel plezier gehad heeft :D)

1x 12
1x 8 :rage:
1x 2

Die laatste was leuk. We zaten op een 45 SNG van 1,50 gewoon bijna 25 minuten HU. We speelden ongeveer hetzelfde. Tja, dan kan het lang duren. Op een gegeven moment hebben we wat gekletst met elkaar zeker toen er ook nog een pauze tussendoor kwam.

Ik speelde hem bijna weg. Hij speelde mij bijna weg. enz.

Ik kreeg gewoon 3x achter elkaar KK. De eerste 2x folde hij. De 3e keer ging hij mee AI. Ik stond achter. Hij had Ax. En er viel een A. :D

Ik was toch tevreden.

BR 93.84$

Ik ben van plan om 1,50 te spelen tot ik terugzak naar 60$. Wanneer ik upmove naar 3,50 heeft niet alleen met mijn br te maken, maar ook met mijn vertrouwen.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Marjolein47533
In ieder geval was er ook een hand waar ik helemaal niet blij mee was. Ik stond 2/8 op de bubble.
Wat is dan belangrijker? Agressie of behoud? Ik koos voor agressie en ik heb de hand niet opgeslagen, maar dit is wat er gebeurde.

Ik zat in middle positie en kreeg KK. Na mij wat veel kleinere stacks en de grootste stack had de BB.

De grootste stack speelde tight. Voor mij geen actie. Ik ging AI. En iedereen folde behalve de BB. Hij had QQ. En er viel een Q.

Nu lag ik er dus op de bubble uit. Hij had maar 500 chips meer dan ik ongeveer en de rest had allemaal veel minder.

Wat had ik hier moeten doen? Gewoon een 3Bet? Of callen, of folden? Ik weet het echt niet.

In ieder geval gisteren maar 3 gespeeld. Vooral veel opgelet nadat Gamble zo lief was geweest om mijn HH te reviewen (en daarbij waarschijnlijk veel plezier gehad heeft :D)

1x 12
1x 8 :rage:
1x 2

Die laatste was leuk. We zaten op een 45 SNG van 1,50 gewoon bijna 25 minuten HU. We speelden ongeveer hetzelfde. Tja, dan kan het lang duren. Op een gegeven moment hebben we wat gekletst met elkaar zeker toen er ook nog een pauze tussendoor kwam.

Ik speelde hem bijna weg. Hij speelde mij bijna weg. enz.

Ik kreeg gewoon 3x achter elkaar KK. De eerste 2x folde hij. De 3e keer ging hij mee AI. Ik stond achter. Hij had Ax. En er viel een A. :D

Ik was toch tevreden.

BR 93.84$

Ik ben van plan om 1,50 te spelen tot ik terugzak naar 60$. Wanneer ik upmove naar 3,50 heeft niet alleen met mijn br te maken, maar ook met mijn vertrouwen.

KK ga je niet folden hoor .. gewoon erin trappen

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix
Poker Player

Zit het niet voor een heel groot deel gewoon in je hoofd, of je succes of niet hebt met poker?
Nadat het echt fijn ging zei iemand eergister tegen mij dat ik best een leuk potje kan pokeren, dat ik snel leer.
Had hij dat maar nooit gezegd. :facepalm:
Ik werd meteen overmoedig. Dacht dat ik alles wel 'even' zou winnen. En dat kostte me 30$.
Voor velen nog niet 1 BI voor mij 1/3 van mijn BR :D

Toen ik zag dat ik toch wel heeeeeeeel makkelijk AI ging en pissed werd omdat ik dan de potten verloor toch maar gestopt.

Gisteren dan opnieuw maar weer begonnen. Met een BR van 63 nog iets nog 2x 1,50 en dan terug naar de 0,50.

Gelukkig waren de goden me goedgezind en hield ik mijn hoofd erbij.
Niet veel gespeeld gisteren, maar meer opletten, denken, opletten, denken..............

1x6
1x4
1x2

Nu weer een BR van 82.66

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Marjolein in de Community Round-Up!!

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix
Poker Player

Jawohl. Een echt interview met mij. Ach ja, Daniel en ik zijn het gewend :D

Door de Sweet Sunday waar ik net als velen graag voor in aanmerking zou komen, ben ik nu mee aan het posten op het handbeoordelingsforum.

Dood- en doodeng, maar wel heel nuttig. Want het dwingt tot nadenken. Als ik dan mijn taalgebruik met dat van de anderen vergelijk wil ik heel hard op annuleren drukken.

Maar ik doe het niet. Ik post en denk en post en denk. Ik denk dan maar zo, als het heel belachelijk is wat ik schrijf, roept iemand dat wel. En dan heb ik ook weer wat geleerd.

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

That's the spirit. Als je te bang bent om handen te posten, wordt de drempel om bij te leren ook des te hoger en dat zou zonde zijn.

Daarbij, denk maar zo: je post handen omdat je twijfelt hoe je ze gespeeld hebt, en omdat je wilt weten hoe je ze zou moeten spelen. Als iedereen bij iedere hand die je post alleen maar roept: 'well played' of 'nh', dan leer je er ook niets van :)

Dus laat iedereen lekker kritisch op elkaar zijn (mits opbouwend), da's alleen maar goed!

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix
Poker Player

Dank je wel.
Nu ik vandaag van de 5 toernooien die ik gespeeld heb weer 2x eerste geworden ben durf ik ook iets beter.

Wat natuurlijk onzin is, dat weet ik best. Maar zo werkt het wel :D

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix
Poker Player

Gedoe.

Dat is wat er in me opkomt als ik denk aan poker. Gedoe. Het was eerst zooooo makkelijk.
Ik had 25$. En kocht me dan vrolijk in 5,50$ toernooien in. Of in de 2,50$. Net zo makkelijk, ik had toch genoeg geld. En won ik iets, dan was het gaaf. Won ik niets, was het ook gaaf.

En zakte mijn kapitaal onder de 10$ dan ging ik vooral veel gratis en sateliettoernooien en 1 tegen 1 spelen totdat ik weer boven de 20$ zat en dan ging het weer verder.

Ik speelde alles. Het maakte niet uit. Ik had lol, of ergerde me. Ik was trots op mezelf als ik de moed had om met de eerste hand van een toernooi B4v alles in te zetten en dan won van een AA.
Dan ging ik snel in de lobby kijken en zag dat ik eerste was. Wauw!! Ik snapte eerst niet waarom ik dan toch niet won :facepalm:

Langzaam ging ik iets meer nadenken over het spelletje, nam minder risico en mijn kapitaal groeide heel langzaam naar een 50$. Ik wilde wel eens iets meer over Poker leren. Ik kocht twee boeken en zocht op internet naar meer informatie. Ik stuitte op Pokerstrategy............en daar ging het fout.................................. :D

Een overdaad aan informatie kwam er op me af. En (voor een taalpurist als ik ben) vele, vele afgrijselijke engelse termen. Een boer is een J. Mijn kapitaal moet ik mijn BR noemen.
Als ik speel, moet ik me ineens bezig houden met mijn kansen die ik dan odds noem. Als ik geld win, ben ik itm. Ik moet me bezighouden met hoeveel Blinds ik heb en hoeveel ik dan inzet.
In de vroege fase van een toernooi speel je voorzichtig en noem je dat tight. Als je verder in het toernooi komt neem je meer risico en speel je loose. Maar altijd agressief, wat dan vanzelfsprekend agressive is.

Je tegenstander is een villain. En het geld dat je betaald om mee te mogen spelen is je Buy-in.
Winnen met een B4v aan het begin van een toernooi zit er niet meer in, al was het alleen maar omdat het nu J4o heet. :pokerface:

Toernooien van 5,50$ kan ik helemaal voorlopig wel vergeten vanwege mijn vermaledijde BRM. Ik zit er ver, ver vanaf. Of beter gezegd, ze zijn far, far away.
En het ergste van alles is, dat ik iedere dag meer merk hoe ontzettend weinig ik van poker snap. Of ik nu mee probeer te praten in het handbeoordelingsforum, of als ik de mannen in mijn skypegroep hoor praten. Of als ik een video kijk. Of als ik bepaalde artikelen of blogs lees.

En toch...............ik geniet. Ik geniet van mijn vooruitgang. Ik geniet van het spelletje. Ik geniet ervan om een val te zetten voor mijn tegenstander en hem er in te zien vallen. Ik geniet van het lezen over poker, praten over poker, spelen van poker. Nou ja, bezig zijn met poker. Al zei ik van de week toen ik met een vriendin aan de telefoon zat: Dat is wel tilt ja:)

Al met al: Poker is een heel gedoe. Maar wel een heel leuk gedoe. Met hier op Pokerstrategy een forum met over het algemeen heel vriendelijke mensen die zich net als ik veel te veel bezig houden met dit gedoe. Die wel allemaal veel meer snappen dan ik van dit gedoe. Of in ieder geval veel beter doen alsof :pokerface:

Zo, en dan nu weer even grinden _cool:

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

Geniale tekst, meteen een bolletje :D

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Wojo, da's geen blogpost meer, da's een column!

Very nice :D

Beantwoorden
Citeren
Lamapalooza
PokerStrategist

Ik heb, net als jij blijkbaar, last van die verengelsing van de taal. Niet alleen bij poker, maar overal.

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

solid post ;)

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Orodin
Wojo, da's geen blogpost meer, da's een column!

Very nice :D

+1

Prachtige post waar heel veel beginners zich in zullen herkennen!! :D

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix
Poker Player

Poker is een complex, maar interessant spelletje

Daar zit ik dan op een mooie dinsdagavond. De afwas gedaan, de hond uitgelaten en klaar voor een pokeravond.
Ik lees een artikel. En hoop dat ik ooit zover ben dat ik de wijze woorden uit het artikel in de praktijk kan brengen. Dat ik het me herinner als ik het nodig heb.

Ik start wat tafels op. Win een paar handen, en verlies een paar handen. En kijk dan in de pauze even in het handbeoordelingsforum. En als ik dat doe, slaat de wanhoop weer toe. Wat doe ik hier eigenlijk? Ik begrijp er nog altijd niets van. :facepalm:
Ik lees bijvoorbeeld:
‘Als villain competent is shipt ie hier Ax, any pair, any broadway, decent SC's, decent gap sc's. Vrij easy call denk ik hier, al is 66 wel echt de bottom van je calling range.’

Ik kan het bijna lezen. Zover ben ik al gekomen. Ik weet wat er staat. Maar ik snap gewoon niet hoe mensen hiertoe komen, hoe ze dit beredeneren. Zal ik dan toch maar stoppen met het spelletje? Ben ik niet langzaam gewoon te oud om een complex spel als poker te leren? Je kunt online ook bridge spelen, en eerlijk gezegd ben ik daar heel niet slecht in.

Ik sluit het forum snel en peins wat voor me heen. Ik klets wat met de mannen van mijn skypegroepje waaronder OnmyBike. En hij stelt voor om een coaching te doen.
Ik moet dan mijn tafels openen in JoinMe en hij zal commentaar geven op mijn spel. Heel even aarzel ik. Het is toch vrij genant als iedereen ziet hoe slecht ik speel. Maar de mogelijkheid om iets op te steken neem ik toch met beide handen aan. Sinds afgelopen zondag is ons Fietsje toch een soort van popster :D

Ik start JoinMe op, neem de telefonische oproep aan in skype en hoor Fiets en de anderen praten.
Ha, nu komt mijn moment van de avond. Want enkelen betwijfelen nog steeds mijn vrouwzijn.
Ik zeg: Goedenavond heren en geniet van de reacties. Ja, ik ben idd echt een vrouw, en nog eentje die oud genoeg is om de moeder te zijn van een groot deel van de gemeenschap hier bovendien. :pokerface:

Ik speel verder en luister naar het commentaar. ‘Waarom fold je?’, vraagt hij. Pffff, omdat ik A10 heb en dat niet heel sterk is? En in de starthandenkaarten niets staat over hoe ik ze hier moet spelen? En als het er wel in staat, dat ik dan moet folden. En ik er niet mee kan 3-betten (als dat de term is) en er ook niet mee AI wil gaan. En het dan niet meer weet en dus fold.

Hij begint uit te leggen. Over mijn positie. Het feit dat er voor me alleen maar gefold is, en dat ik hier best een minraise kan maken. Ik heb een grote stack, de anderen hebben veel minder dan ik. Als het niet lukt kan ik folden. Als het vaak genoeg werkt, verdien ik daarmee veel chips. Ik probeer het uit. En potdikkie. Het werkt. Het werkt echt.

Als ik op de button zit vraagt hij tijdens de hand: ‘wat doe je als de volgende speler limped?’ ?( Tja, dat weet ik niet. Het is nog niet zover. Ook al blijft hij heel vriendelijk en geduldig, ik voel de afkeuring in zijn stem. Hoezo, dat weet je niet? Je moet vooruit denken, anticiperen en aanpassen. En nadenken. Als hij dat heeft, doe ik dat. Als hij dat doet, doe ik dat. Daarmee breng je jezelf minder snel in problemen. Maak je minder impulsieve ondoordachte beslissingen en verbeter je je spel.

Het gaat nog een tijdje zo door. Hij legt alles heel geduldig en ook goed uit. Ik snap het zowaar. Ik speel, hij en de anderen geven commentaar. We kletsen wat en lachen wat. En het is lang niet zo genant als ik dacht. Ook al doe ik soms echt hele domme dingen.

Als we klaarzijn bedank ik hen voor hun tijd en geduld. :heart:

Het was een fijne ervaring. Het was ook een bijzondere ervaring.
Ik geniet nog even na. Daar zat ik dan. Een vrouw van middelbare leeftijd, die op een dinsdagavond met haar headset op via skype kaartles kreeg van een puber.

Het leven is een complex, maar erg interessant spelletje.:f_love:

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975
PokerStrategist

Als je poker skills langzaam aan net zo goed worden als je writer skills dan komt het allemaal wel.

very nice _love:

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Wow leuk stuk! :D
was wel gezellig ook en ontspannen sfeer idd.

Beantwoorden
Citeren