Ga naar het forum
Mijn 1000 dagen pla...

Meldingen
Alles wissen

Mijn 1000 dagen plan

458 Berichten
49 Gebruikers
0 Reacties
13 K Weergaven
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

superkorte sessie achter de rug. 200 handjes NL20:
:heart: 1 misklik waar ik denk een raise te callen maar er blijkt iemand ge 3-bet te hebben. Mijn eerste misklik ooit. Toch fijn dat ik dan mijn set hit en hij TPTK waardoor ik meteen stack en een imago van een vis creëer.
:diamond: 1 handje waar ik over twijfel: 88 facing donkbet
:club: mijn stats zijn belabberd maar goed... 200 handjes dus wat zegt het: 15/9/0
:spade: 113bb/100 :D

Deze maand kom ik na 8k handen kom ik uit op 14/11/3 met een resultaat van 18bb/100. Lang visjes!

Deze week iig weer 1 artikel doorlezen n.a.v. handen waar ik moeite mee heb.

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Had effe gereageerd op je handje in het beoordelingsforum.

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door martijnde666

"Deze maand kom ik na 8k handen kom ik uit op 14/11/3 met een resultaat van 18bb/100"

Zo hoor ik ook te spelen, maar laat me te vaak verleiden om mee te limpen met de visjes en ik open nog iets teveel uit vroege positie.

Heel netjes, ga je nu alleen 20NL spelen of ook nog steeds 10NL?

Beantwoorden
Citeren
Champi888
PokerStrategist

Goed bezig Hoedje. Op naar NL 100.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

"Deze maand kom ik na 8k handen kom ik uit op 14/11/3 met een resultaat van 18bb/100"

Zo hoor ik ook te spelen, maar laat me te vaak verleiden om mee te limpen met de visjes en ik open nog iets teveel uit vroege positie.

Hangt van het verkeer en de kwaliteit af. Soms zitten er bijna alleen regs en dan is het gewoon niet slim om te doen.

Meelimpen met visjes ben ik mee gestopt. isoleren en cbetten is vele malen +EV

Beantwoorden
Citeren
elmasmini
Oldschool Grinder

Hey hoedinie...

Gisteren was er zowaar een top qua traffic op 888 poker op NL20. Er draaiden gewoon meer dan 22 tafels. Is niet vaak voorgekomen . Hoop dat dit een voorbode is van dagelijks meer NL20 traffic.

Greetzzzz...

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door hoedinie

Hangt van het verkeer en de kwaliteit af. Soms zitten er bijna alleen regs en dan is het gewoon niet slim om te doen.

Meelimpen met visjes ben ik mee gestopt. isoleren en cbetten is vele malen +EV

Waar is bij jou het omslagpunt gekomen om

:diamond: Een maingame te kiezen en deze ook te blijven spelen.
:diamond: Je goed aan het spelen van 14/11/3 te houden.
:diamond: Niet zomaar gaan spelen op de hogere limieten, met de gadachte als het op 10NL lukt lukt het ook zeker op 20NL.

Dit zijn namelijk punten waar ik zelf wel mee worstel, zonde want de eerste 15.000 handen ging het wel goed en pakte ik ook veel BB/100 handen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Waar is bij jou het omslagpunt gekomen om

:diamond: Niet zomaar gaan spelen op de hogere limieten, met de gadachte als het op 10NL lukt lukt het ook zeker op 20NL.

Dit zijn namelijk punten waar ik zelf wel mee worstel, zonde want de eerste 15.000 handen ging het wel goed en pakte ik ook veel BB/100 handen.

Ben ooit begonnen met een bankrol met dank aan een mooie blackjack strategie die tegenwoordig niet meer werkt. Met deze rol ben ik FR FL gaan spelen tot $3/$6 nivo. Hiermee een bankrol opgebouwd en ineens een tijd niet meer gespeeld ivm andere prioriteiten in mijn leven. Toen ik opnieuw begon werden de micro NL cashgames mijn maingame. Toen ik daar op uitgekeken was ben ik overgestapt op SNG's. Helaas droogde de traffic op FR SNG op en ben ik terug gegaan naar cash en opgeklommen naar NL25. De overstap naar NL50 ging maar niet maar in die tijd was het op Everest op NL50 voornamelijk regulars. Hier zijn nogal wat threads over geschreven in die tijd op 2+2. Het lijkt momenteel ook op 888 zo te zijn met bijvoorbeeld de NL20 t.o.v. NL10 en NL100.
Daarna op FTP toch weer 1k SNG's gespeeld. Dit is puur grindwerk voor iemand als ik want zoveel kan ik er niet spelen op een avond. Dus uiteindelijk weer naar cash gegaan.

Punt is dat ik zowel NL FR als SNG een leuke variant vind. Ben wel voornemens hier SH aan toe te voegen en in een later stadium ook HU maar eerst wil ik weer terug naar NL100.
Daarnaast speel ik regelmatig MTTs. Maar puur voor de fun. Afwisseling van spijs doet eten zeg maar.

Als je structureel aan je leaks werkt zul je ontdekken dat het meelimpen op lange termijn voor nogal wat problemen zorgt. Aan de hand van praktijk werk ik iedere keer aan bepaalde leaks. Snel groeien doe ik niet (meer) en dat zal ook wel komen door mijn minder proffesionele inzet dan menigeen hier in de community. De drive om goed te spelen echter is er niet minder om. Voorbeelden van leaks waar ik in het afgelopen jaar bewust aan gewerkt heb:

1. steals, met dank aan een coaching van Yoshiwa die hier wat verder op in wilde gaan
  2. 3-betten (en squeezen), met dank aan een public private coaching op 'sweat sunday'
  3. handranges bepalen, met dank aan joeri voor het coachen en het analyseren van mijn HEM db
  4. meelimpen versus het isoleren van fish
  5. playing de nuts, zelfstudie mbv handjes posten en artikelen lezen
  6. blufspots op de river, zelfstudie mbv handjes posten en artikelen lezen

Als ik de juiste tafel krijg speel ik rustig 25/20. En aan andere tafels juist weer 9/8. Positie en tegenstanders zijn hierbij Key!

:diamond: Niet zomaar gaan spelen op de hogere limieten, met de gedachte als het op 10NL lukt lukt het ook zeker op 20NL.
Ik speel juist veel te laag dan ik zou moeten volgens BRM. 2 oorzaken:

Teveel de koppeling fiches vs. geld leggen. Hierdoor draws en blufs op hoger nivo, of wanneer het een tijd tegenzit, niet kunnen/durven spelen.
1 hand die ik 6-7 jaar geleden speelde. Ik was toen totaal nergens bang voor. Speelde keurig zoals ik het had geleerd. Kreeg op de flop al het geld naar het midden voor een pot van $150 op de NL25. kreeg het er met KK in op een AAK bord. villain had hier AK. 3 maanden was ik er ziek van. En ik durfde niet meer. Ik werd toen een small ball poker speler. Durfde niet meer allin te gaan met draws of niet-nuts handen, zag overal setjes en het plezier ebt dan snel weg. Toen heb ik een hele lange break gehad en heb ik Pokerstrategy gevonden. Weer begonnen en ZWAAR onder BRM spelend doe ik nu waar ik zin in heb.

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Goede analyse, dan kan ik wel wat mee voor mn eigen spel!

Zo herkenbaar die hand die je niet kan vergeten, een van mn eerste handen (voor PS) op 50NL was JJ tegen AA met een AJ2 flop, leg dan je set maar eens weg.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Weer een hele tijd lekker aan mijn spel gewerkt. Op 888 is het op de NL10 een waar feest. De NL20 zit helaas sommige avonden vol met regs of toch in ieder geval is het nivo er een stuk hoger als de NL10. behalve deze week toen een 80/40 uit nederland onze NL20 tafel blij kwam maken met 100 handjes waarin mijnheer slechts 8BI weggaf. Helaas zat ondergetekende daar niet bij want toen eindelijk een hand zich aandiende foldde hij. Wist niet dat ie een foldknop had maar goed.

De verschuiving naar denken in ranges gaat gestaag alhoewel ik wel merk als ik op 12 tafels NL10 aan het grinden ben met veel vis dit zo vaak niet mogelijk is vanwege de bizare stats je toch overgaat op 'simpel' ABC poker.

En daarom gister maar weer eens 6 tafels en nadenkend spelen. 1 handje wil ik wel graag met jullie delen.

Villain is een 18/5 vis (3k handen) die opent vanuit MP1. HEM zegt mij dat hij MP 6% raised.. tot 7% = 55+, AQs+, AQo+
Met mijn AKo besluit ik om niet te 3-betten aangezien ik dank alleen de betere handen overhou en waarschijnlijk alleen zijn AQ en wellicht wat lage paartjes laat folden.

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.10(BB) Replayer
Hero ($10)
BB ($9.09)
UTG ($3.67)
UTG+1 ($6.57)
UTG+2 ($9.87)
MP1 ($10.49)
CO ($8.23)
BTN ($16.71)

Dealt to Hero K♦ A♥

fold, fold, fold, MP1 raises to $0.30, fold, fold, Hero calls $0.25, BB calls $0.20

FLOP ($0.90) 4♦ 4♥ 3♠

Hero checks, BB checks, MP1 checks
OOP is het echter wel lastig spelen en ik ben blij dat hij de flop checked.

TURN ($0.90) 4♦ 4♥ 3♠ A♠

Hero bets $0.45, BB folds, MP1 calls $0.45
Nu beat ik zijn range compleet en bet ik uit. Een call volgt.. hmm split pot? slowplay 44, 66, AA, ongelovige JJ-KK?
RIVER ($1.80) 4♦ 4♥ 3♠ A♠ 6♠

Hero bets $0.90, MP1 raises to $2.25, Hero calls $1.35
Ik krijg hier ineens een reraise om mijn oren. Ik weet bijna wel zeker dat ik beat ben door geslowplayde monsters maar krijg toch ods denk ik om te callen. Daarnaast wilde ik heel erg graag zijn hand zien omdat ik hier mijn range inschatting wil checken.

MP1 shows T♠ K♠
(Pre 31%, Flop 17.3%, Turn 18.2%)
:facepalm: handranges... :facepalm:

Hero shows K♦ A♥
(Pre 69%, Flop 82.7%, Turn 81.8%)

MP1 wins $5.99

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Zo, Oktober is bijna voorbij. Nog 1 avond NL10 harken en dan begint voor mij een nieuwe periode.

November staat volledig in het teken van upmoven. terug naar de stakes die ik hoor te spelen. Hoe leuk het ook is om te harken en 30bb/100 te spelen, mijn doel is nog steeds om weer naar de NL100 te komen.

Naast de onderwerpen die ik zelf al kies om mijn leaks te pluggen moet er meer gebeuren.
Tijd voor een TODO list:

:spade: Sweaten met mensen die op NL25-50 spelen
:heart: Iedere week 1 artikel lezen
:diamond: Handen die met het artikel te maken hebben reviewen en posten op het forum
:club:video's kijken die de artikelen kunnen ondersteunen

Uiteraard zal er ook de nodige praktijkervaring moeten zijn dus zal ik nog steeds regelmatig op de tafels te vinden zijn.
Om hier een bankrol aan te wijden heb ik, na een goed gesprek met Zeezout tijdens het forumbattle, besloten om 75% van mijn winst van de afgelopen maanden op 888 poker hiervoor te gebruiken.

November = Movember!

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Leuk om te lezen! Good luck!

Ik ga vanavond maar eens FR herontdekken.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

TOTW1: Hoe speel je overpairs?

hand #1 NL50 AA

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

dagje die ik kan typeren als swingy.
Wat minder tafels dan normaal: 6 tafels op de NL20.
Dankzij een tip ergens hier op het forum van Wryzeth besloot ik om lekker hardop te redeneren. Ook leuk voor de Orodin die even een half uurtje kwam meekijken.

Na zo'n 200 handjes zonder veel boeiends kwamen daar weer de aloude "Oh nee he... ik ga weer een nivo omhoog"-handjes. in 2 handjes 1.5BI down. Handjes die te vermijden waren... helemaal waar want 3-bet QQ moet je ook tegen een shorte vis die 4-bet en je 35% geeft wegleggen... toch?

NL Holdem $0.20(BB) Replayer
SB ($20)
BB ($24.45)
UTG ($37.89)
UTG+1 ($23.43)
UTG+2 ($13.33)
MP1 ($22.69)
Hero ($27.13)
CO ($6.99)
BTN ($20.18)

Dealt to Hero Q♥ Q♦

fold, fold, UTG+2 raises to $0.60, fold, Hero raises to $1.80, CO raises to $6.99 (AI), fold, fold, fold, fold, Hero calls $5.19

Maar goed, zoals gezegd zou ik volhouden. En dat is maar goed ook :)
Na 500 handjes kwam het eindelijk en in de laatste 100 (korte sessie vandaag) het resultaat bijna omgedraaid en 1BI in de plus.

Stats waren degelijk: 16.4/12.3/4.7 dus mijn handselectie heeft er niet onder geleden... of ik kreeg gewoon erg vaak premiums :D

De hand waar ik het meeste moeite mee had was deze:

NL Holdem $0.20(BB) Replayer
SB ($11.19)
Hero ($20)
UTG ($29.25)
UTG+1 ($21.74)
UTG+2 ($20.16)
MP1 ($28.67)
MP2 ($13.61)
CO ($20)
BTN ($7.86)

Dealt to Hero J♦ A♣

fold, fold, fold, fold, MP2 calls $0.20, fold, fold, SB calls $0.10, Hero raises to $1.20, MP2 calls $1, fold

FLOP ($2.60) 2♦ 8♣ Q♠

TURN ($6.50) 2♦ 8♣ Q♠ K♥

Hoe zouden jullie deze spelen? villain is een 21/5 en heeft van de 6 flops die hij gezien heeft 66% fold-2-cbet.

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

He Hoedinie,

Weet jij dit toevallig?

Hoe ik in HEM2 de table manager kan activeren?
In de eerste versie ging dit automatisch, nu helaas niet.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

sorry, ik speel op 888... dus geen tablemanager nodig :D
en ik ben nog niet toegekomen aan HEM2... dus helaas

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Gisteren helaas wederom een korte sessie. Eerst samen met Orodin zijn SHC doorgenomen. Daarna even sweaten bij hem met op het 2de scherm zijn SHC en iedere gespeelde hand matchen met de SHC. goeie discussies die erg leerzaam zijn voor ons beide. Er was dus niet veel tijd over om zelf te spelen maar dat hoort nu eenmaal bij studie.

Daarna zelf aan de gang en wederom op NL10 "moeten" spelen.

Het verkeer op FR NL20 op 888 is gewoon niet goed genoeg. Dat wil zeggen... er zijn wel 10 tafeltjes maar de meeste zitten vol met regs. Nu hebben die ook wel zo hun leaks maar 2 of 3 vissen per tafel zou toch leuk zijn. Geld heen en weer schuiven kan altijd nog.

Na een lekker aggressieve sessie qua VPIP/PFR : 17/14 heerlijk A-game zitten spelen.
Aangezien ik aan de meeste tafels de enige was die regelmatig raisde was mijn 3-bet% een whopping 1%. Raising limpers echter... jummy, zo bizar hoeveel limp/fold spelen en zelfs UTG.. amazing.

Maar goed, dit brengt mij niet waar ik wezen wil en dus ga ik maar eens een andere room opzoeken. Als het een beetje meezit ga ik mijn nieuwe "cluppie" vanavond uitproberen: Pokerstars.

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door hoedinie
Gisteren helaas wederom een korte sessie. Eerst samen met Orodin zijn SHC doorgenomen. Daarna even sweaten bij hem met op het 2de scherm zijn SHC en iedere gespeelde hand matchen met de SHC. goeie discussies die erg leerzaam zijn voor ons beide. Er was dus niet veel tijd over om zelf te spelen maar dat hoort nu eenmaal bij studie.

Daarna zelf aan de gang en wederom op NL10 "moeten" spelen.

Het verkeer op FR NL20 op 888 is gewoon niet goed genoeg. Dat wil zeggen... er zijn wel 10 tafeltjes maar de meeste zitten vol met regs. Nu hebben die ook wel zo hun leaks maar 2 of 3 vissen per tafel zou toch leuk zijn. Geld heen en weer schuiven kan altijd nog.

Na een lekker aggressieve sessie qua VPIP/PFR : 17/14 heerlijk A-game zitten spelen.
Aangezien ik aan de meeste tafels de enige was die regelmatig raisde was mijn 3-bet% een whopping 1%. Raising limpers echter... jummy, zo bizar hoeveel limp/fold spelen en zelfs UTG.. amazing.

Maar goed, dit brengt mij niet waar ik wezen wil en dus ga ik maar eens een andere room opzoeken. Als het een beetje meezit ga ik mijn nieuwe "cluppie" vanavond uitproberen: Pokerstars.

Succes met je doelen, maar uit ervaring weet ik dat je beter 20NL op 888 kan spelen dan 25NL op Stars (QUA niveau), of je moet veel aan tafel selectie doen en steeds als de vis weg is direct een andere fishy tafel opzoeken.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

grappig... ineens zijn er 3 pagina's in mijn blog minder... vreemd.

Nou ja.. iig weer een lekkere week voorbij. Iedere sessie heb ik kunnen spelen zonder naar stats te kijken en naderhand mijn TOTW handjes reviewen: overpairs. Niet zo heel veel van deze handen hoeven posten dus het lijkt dat dit topic me wel ligt.

Iemand nog een aanrader voor een video die over overpairs gaan?
edit: nevermind overpairs
edit2: meh.. is het artikel maar dan in video vorm

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

heb ik speciaal om beter te kunnen 12-tafelen een nieuwe monitor gekocht.... heb je dit
Even Bram Moszkowicz bellen of zo. 888 poker is goed bezig

888Poker’s decision to limit the amount of concurrent tables per player has only one beneficiary – the game of poker itself.
888 strives to provide an environment that encourages player interaction and an enjoyable poker game play for all players.

Sja.. nu nog meer trashtalk of zo?

Anywayz... we zeggen 888 niet zomaar vaarwel natuurlijk. Zeker niet na mijn sessie van gisteravond: 150bb/100 over 450 handjes. Ja: dinsdag altijd een korte sessie ivm andere bezigheden.

1 keer een stack gewonnen door een gutshot te hitten... mag je een cbet eigenlijk wel callen IP als:
- je verwacht dat het geld erin gaat als je op de turn hit
- villain ook nog floatbaar is?
de cbet was 5,5BB in een pot van 7BB
Wie het weet mag het zeggen... Ik deed het, hitte en stackde. Dus ik ben blij.

Beantwoorden
Citeren