Ga naar het forum
nieuwe poker speler

Meldingen
Alles wissen

nieuwe poker speler

41 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
980 Weergaven

Hallo allemaal,
afgelopen week heb ik na mezelf op dit forum voorgesteld te hebben een eerste storting op een pokerroom gemaakt; op PKR.com.

Na nog wat artikelen gelezen te hebben zie ik dat ik ben begonnen met een te hoog limiet, namelijk 0,10-0,25 No Limit Hold'em.
Gelukkig heb ik in mijn eerste 150 handjes winst gemaakt op dit limiet, al is het niet veel. Ik ga nu snel spelen op het laagste limiet, 0,02-0,04.

Ik ben van plan om voorlopig cash games te spelen. Gelijkertijd lees ik veel artikelen. Gisteren heb ik veel gelezen (Heb net de silverstatus bereikt) en de starthandenkaart uitgeprint voor MSS. Deze houd ik naast me terwijl ik aan het spelen ben.

Ik ga proberen om dit blog actief bij te houden.

Tips en adviezen zijn welkom!

Beantwoorden
Citeren
40 reacties
Kidd0Beatrix
Poker Player

Hi Loesje,

Leuk dat je een blog begonnen bent. En verstandig dat je op de 2 cent begint. Er is zoveel te leren.

Morgenavond om 17 uur is er een duitse beginnerscoaching speciaal voor de midstacks.

Ik speel SNG, dus ken deze coaching niet. Ik weet niet hoe goed je duits is, maar de duitse coachings zijn over het algemeen een aanrader.

Verder kan ik je aanraden om handen waar je over twijfelt te posten in het handbeoordelingsforum. En dan vooral erbij te schrijven waarom je twijfelt, wat je gedachtengang is enz. En als je de uitleg niet snapt? Gewoon zeggen en dan zijn er altijd leden die het graag nog een keer uitleggen.

Succes, enne word je niet gillend gek van de software van pkr?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hoi!
Bedankt voor je reactie in mijn blog :) Ik zal proberen om morgen 17:00 uur te halen, lijkt me zeker interessant.

Wat PKR betreft, ik heb niets om het mee te vergelijken, maar ik vind het erg langzaam gaan.

Zojuist gelezen hoe ik een hand moet posten, heb de proef versie van Holdem Manager 2. Ik ga het proberen, heb een vraag over deze hand:
(ben op dit moment aan het spelen en post tussendoor handjes)

Die speler die mee gaat speelt bijna elke ronde mee. Holdem Manager geeft aan 73% van alle handen. De speler na mij speelt slechts 8% van zijn handen. Hierom denk ik dat ik kan verhogen om de pot te pakken.

De speler na mij legt zijn handen weg. Die andere gaat mee.

Ik maak een "continuation bet" maar ben wel bang voor de 10. Dan komt er nog een tien waardoor de kans statistisch natuurlijk kleiner is dat hij die heeft. Ik probeer hem door een verhoging te laten denken dat ik de 10 wel heb (of een straat), en anders denk ik met de 9 nog te winnen.

Had ik niet moeten verhogen op de 2de en/of 3de straat? Of had ik deze hand misschien helemaal niet moeten spelen?

PKR, $0.02/$0.04 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

MP: $2.87 (71.8 bb)
CO: $0.84 (21 bb)
BTN: $3.39 (84.8 bb)
Hero (SB): $4.03 (100.8 bb)
BB: $15.85 (396.3 bb)
UTG: $1.84 (46 bb)

Preflop: Hero is SB with Q 9
UTG folds, MP calls $0.04, 2 folds, Hero raises to $0.12, BB folds, MP calls $0.08

Flop: ($0.28) 9 T 7 (2 players)
Hero bets $0.21, MP calls $0.21

Turn: ($0.70) T (2 players)
Hero bets $0.52, MP folds

Results:

Spoiler

$0.70 pot ($0.07 rake)
Final Board: 9 T 7 T
MP mucked and lost (-$0.33 net)
Hero mucked Q 9 and won $0.63 ($0.30 net)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Helaas, het ging goed tot deze hand.

PKR, $0.02/$0.04 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

SB: $5.67 (141.8 bb)
BB: $5.23 (130.8 bb)
Hero (CO): $5.99 (149.8 bb)
BTN: $2.87 (71.8 bb)

Preflop: Hero is CO with A Q
Hero raises to $0.12, BTN calls $0.12, SB folds, BB raises to $0.52, Hero calls $0.40, BTN calls $0.40

Flop: ($1.58) 7 A Q (3 players)
BB bets $1.05, Hero raises to $3.81, BTN folds, BB raises to $4.71 and is all-in, Hero calls $0.90

Turn: ($11) 2 (2 players, 1 is all-in)
River: ($11) 7 (2 players, 1 is all-in)

Results:

Spoiler

$11 pot ($1 rake)
Final Board: 7 A Q 2 7
BB showed K A and won $10 ($4.77 net)
Hero showed A Q and lost (-$5.23 net)
BTN mucked and lost (-$0.52 net)

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Het resultaat maakt niet uit. Dat is te korte-termijn en te resultaatgericht gedacht.

Poker is een spel waarbij je pas op een groot volume kunt zeggen of je winst maakt of niet (en dan bedoel ik tienduizenden, zo niet honderdduizenden handen).

In dit geval zou je gewoon tevreden moeten zijn, omdat je simpelweg voorstond toen het geld erin ging.

Board: 7♣A♥Q♥
       Equity     Win     Tie
CO     81.26%  81.01%   0.25% { AsQc }
BB     18.74%  18.48%   0.25% { AcKh }

Zoals je ziet, win je deze hand gewoon 4 op de 5 keer en dus heb je hem profitabel gespeeld. Dat is het belangrijkste. Dat is dan een runner runner flush hit, tja, dat is dan maar zo.

Overigens kun je dit wel iets nuanceren, want hij kan hier bijvoorbeeld ook AJ, QQ, AA, heel misschien 77 en een aantal flushdraws in zijn range hebben, waarmee hij broke wil gaan. Dan ziet je equity tegen zijn range er wel iets anders uit, maar dit zijn geen handen waar je vaak vanuit moet gaan. Neem bijvoorbeeld AA: die zou hij kunnen hebben, maar aangezien jij een A hebt en er al 1 op het board ligt, blijven er maar twee azen over, wat dus neerkomt op 1 handcombinatie. Met QQ hetzelfde. Voor 77 zijn er ook niet veel combo's mogelijk, omdat er al eentje op tafel ligt.

Heb eens ruwweg een range ingesteld. Deze is niet super waarschijnlijk, omdat hij sommige van deze handen preflop waarschijnlijk niet zou 3-betten, maar het geeft een beeld:

Board: 7♣A♥Q♥
       Equity     Win     Tie
CO     52.89%  38.47%  14.42% { AsQc }
BB     47.11%  32.69%  14.42% { AA, QQ, 7d7h, 7h7s, AJs+, KhQh, KhJh, AQo, AcKh }

Je ziet, dat je zelfs tegen zo'n range nog voor staat. Het is hier dus gewoon prima dat je het geld erin hebt gekregen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bedankt voor je uitgebreide bericht. Dit geeft me veel inzicht op het benaderen van het spel.

Ik meteen even Equilab gedownload om er wat mee te 'spelen'.

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix
Poker Player

Ik zou zeker als beginnend speler niet al te veel naar de statistieken in je HUD kijken, maar hem veel meer gebruiken om je eigen spel te reviewen. Ik weet niet hoeveel tafels je speelt? Maar je kunt ook zelf zien of hoe iemand speelt. En je moet je deze vaardigheid ook eigen maken.

Als oefening zou ik zelf noteren hoe je denkt dat iemand speelt en dan later kijken of je gelijk had. Je sample is nu ook heel klein. Zeg dat jij 100 handen van mij ziet en ik heb een superdag. Dan ziet het er allemaal heel loose uit, terwijl ik misschien best een heel tighte speler ben.
En andersom ook. Jij denkt dat ik heel tight ben, maar ik krijg gewoon waardeloze kaarten. Voor vandaag maakt dat niet uit, want ik speel idd vandaag weinig handen. Het vervelende alleen is, dat als jij morgen weer tegen me speelt, het er allemaal heel anders uit kan zien. En dat kan je veel geld kosten, omdat je HUD toch zegt dat ik heel tight speel? En jij maar niet snapt waarom je niet tegen me kunt stealen.

Je AQ is gewoon goed gespeeld. Dat hij alsnog wint, tja dat heeft grote sterke mannen aan het vloeken, tieren en huilen gebracht. Het heeft vele muizen het leven gekost. Leer ermee om te gaan en je hebt een groot voordeel op anderen.
En als je dan ook nog leert om zelf te zien wat er op de tafel gebeurt, zie je ook als iemand anders tilt, en kun je hem over het randje helpen en zijn geld pikken.

Die Q9 daar kan ik niets over zeggen, ik ben geen cash gamer.

En dan nog een opmerking over HEM2. Als je trial versie is afgelopen, kun je ook om te proberen Pokertracker downloaden. Veel mensen vinden dit een veel makkelijker en gebruiksvriendelijker programma.

Succes verder.

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Leuk dat je je ontwikkeling gaat bijhouden in een blog :)
Prima verhoging met Q9ss om het visje (speelt teveel handen) in positie te isoleren.
Verder klopt je redenatie, dat het onwaarschijnlijk is dat het visje een T heeft. WP (well played)!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Voor vandaag genoeg gespeeld. Was een leerzame dag.
Op dit moment speel ik op 1 tafel tegelijk.

Ik heb nog een vraag over onderstaande hand.

Had ik op de turn moeten betten?
Had ik de river moeten callen?
BTN speelde 52% handen, heb er iets meer dan 200 geregistreerd (Ik begrijp dat dit nog weinig zegt).

PKR, $0.02/$0.04 No Limit Hold'em Cash, 3 Players

Hero (SB): $13.53 (338.3 bb)
BB: $3.68 (92 bb)
BTN: $2.24 (56 bb)

Preflop: Hero is SB with Q K
BTN calls $0.04, Hero raises to $0.08, BB calls $0.04, BTN calls $0.04

Flop: ($0.24) Q 8 9 (3 players)
Hero bets $0.24, BB calls $0.24, BTN folds

Turn: ($0.72) A (2 players)
Hero checks, BB checks

River: ($0.72) 2 (2 players)
Hero checks, BB bets $0.54, Hero folds

Results:

Spoiler

$0.72 pot ($0.07 rake)
Final Board: Q 8 9 A 2
Hero mucked Q K and lost (-$0.32 net)
BB mucked and won $0.65 ($0.33 net)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Grafiekje van mijn eerste 3 dagen:

Beantwoorden
Citeren
rogervieri
PokerStrategist

Nou Loesje, toen ik net begon wist ik niet hoe je handen moest converteren, laat staan incl spoiler!!
Dit betekent dat je begin al beter is dan die van mij :D

Handen posten en commentaar erop leer je t meeste van!!

Success
Roger

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

In de voorstel post van Tessies heb ik gelezen hoe je handen moet posten. Die spoiler pakt ie automatisch, hoef ik niets voor te doen. Nu nog winst maken!:)

Beantwoorden
Citeren
jasnba
PokerStrategist

Waarom zit je met zoveel BB aan tafel? je speelt MSS toch?

Beantwoorden
Citeren
Benji009
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door jasnba

Ze stacked gewoon iedereen af ;)

Welkom Loesje,

Ga je zeker volgen. Altijd leuk om te weten hoe de nieuwkomers het hier doen.

Wat betreft die KQ hand zou ik preflop groter raisen. Ook omdat je uit positie zit. Ik gebruik meestal het volgende regeltje: 3 x de big blind raisen (4 x op de laagste limieten) + 1 big blind voor elke limper + 1 big blind omdat je uit positie zit. Dus met die KQ zou ik naar iets van een 20 cent raisen.

- Flop bet ik dan uiteraard voor value, net iets minder dan een potbet.
- Turn bet ik ook, iets meer dan halve potbet. Die A is ook een scarecard voor hem en hij gaat hier niet dikwijls een A hebben. + Hij callt hier nog dikwijls met een of andere draw aangezien het een visje is.
- Als hij de turn called, kunnen we de river wel check-folden (tenzij ie echt klein bet).

As played denk ik wel dat ik de river nog had gecalled ;) Doordat hij de turn behind checkt, zie ik hem hier niet veel hebben. Two pair of sterke handen had die bijvoorbeeld wel gebet. Het enige wat jou beat is een lucky flush :spade: . En door twee maal te checken, gaat die heel dikwijls een "stab" naar de pot nemen.

Je grafiekje ziet er alleszins niet slecht uit tot nu toe. Hopelijk blijft die groene lijn stijgen =) Veel succes!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door jasnba

Er zijn helaas maar weinig tafels van 2-4 cent in deze pokeroom. Meestal zijn er 1 of 2 vrij. Als ik de tafel verlaat kan ik alleen met net zoveel geld terugkomen als waar ik mee ben opgestaan.
Hierdoor blijf ik met meer geld aan tafel. Ik voel me er overigens wel comfortabel bij.

Bedankt voor je evaluatie en advies Benji. Ga hier zeker mee aan de slag.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vanmorgen alles uitbetaald naar mijn skrill rekening. Vind de software te onoverzichtelijk en te langzaam. Vanavond of morgen ga ik me opnieuw aanmelden bij een andere site. Ik zit te denken aan Unibet.

Beantwoorden
Citeren
Benji009
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door L0ESJE
Vanmorgen alles uitbetaald naar mijn skrill rekening. Vind de software te onoverzichtelijk en te langzaam. Vanavond of morgen ga ik me opnieuw aanmelden bij een andere site. Ik zit te denken aan Unibet.

Ik speel daar ook. Wel een leuke room. Zeker niet vergeten via pokerstrategy te registreren, dan heb je ook direct de 30% rakeback.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik overweeg ook wpt poker. Zag dat de bonus daar 100% tot $100 is (zag ik via Google).
Ik heb maar $165 om te storten en denk beter te kunnen storten op unibet (of andere site) als ik meer vermogen heb om optimaal te profiteren van de bonus.
Of moet ik hier als beginnend speler niet op letten omdat get niet zal lukken de bonus vrij te spelen?
Vraag om WPT poker of partypoker via pokerstrategy te spelen heb ik zojuist in het beginnen vragen forum geplaatst.

De Coaching van 17:00 heb ik helaas gemist, was aan get hardlopen en niet meer aan gedacht.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ben toch voor WPT poker gegaan. Dit omdat ik hier gebruik kan maken van de maximale bonus van $100.
Uitbetaling is 10x $10 per 60 punten.

Wat een verademing is deze software zeg! Gaat een stuk sneller en ik vind het overzichtelijker. Ook zijn er meer tafels beschikbaar.

Helaas is het niet zo goed gegaan vanavond op deze site.

Ik heb op -142 big blinds gestaan en heb het voor vanavond afgesloten met de stand op -87 big blinds.

In totaal (inclusief PKR) heb ik 1400 handen gespeeld.

Wat ik mezelf moet aanleren is om op tijd de tafel te verlaten. Ik blijf nu te lang zitten waardoor ik een aantal keer $4 of meer in een hand heb verloren.

Ik spreek met mijzelf af dat ik aan tafel ga met $1,20 en met $2+ verlaat ik de tafel.

Nog een paar handjes, met name heb ik vragen over de tweede hand:

1. Hier heb ik eigenlijk geen vragen over. Kreeg deze hand net nadat ik een grote pot had gewonnen. Ik denk dat dit gewoon pech is of had ik moeten folden na zijn reraise op de flop? Ik was bang voor een straat en had bijna gefold.
Party, $0.02/$0.04 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

Hero (UTG): $4.02 (100.5 bb)
CO: $4.36 (109 bb)
SB: $3.39 (84.8 bb)
BTN: $2.24 (56 bb)
BB: $4.02 (100.5 bb)
MP: $3.81 (95.3 bb)

Preflop: Hero is UTG with A A
Hero raises to $0.16, 4 folds, BB raises to $0.56, Hero calls $0.40

Flop: ($1.14) K Q T (2 players)
BB bets $0.54, Hero raises to $1.08, BB raises to $3.46 and is all-in, Hero calls $2.38 and is all-in

Turn: ($8.06) 5 (2 players, 2 are all-in)
River: ($8.06) 6 (2 players, 2 are all-in)

Results:

Spoiler

$8.06 pot ($0.40 rake)
Final Board: K Q T 5 6
Hero showed A A and lost (-$4.02 net)
BB showed K K and won $7.66 ($3.64 net)

2. Ik wilde op de flop een continuation bet maken maar merkte dat ik met een bet van 70% nog maar heel weinig geld over zou hebben en ben daarom maar meteen all in gegaan. Ik dacht dat ik zou checken dat hij dan zou betten en ik zou moeten folden.
Mijn vraag is, had op de flop moeten checken of lager moeten verhogen? Had ik misschien preflop lager moeten verhogen zodat er op de flop meer opties waren geweest?

Party, $0.02/$0.04 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

Hero (SB): $0.90 (22.5 bb)
BTN: $5.42 (135.5 bb)
UTG: $0.90 (22.5 bb)
MP: $7.55 (188.8 bb)
BB: $4 (100 bb)
CO: $4.08 (102 bb)

Preflop: Hero is SB with K A
UTG folds, MP raises to $0.16, 2 folds, Hero raises to $0.28, BB folds, MP calls $0.12

Flop: ($0.60) 2 Q 9 (2 players)
Hero bets $0.62 and is all-in, MP calls $0.62

Turn: ($1.84) T (2 players, 1 is all-in)
River: ($1.84) K (2 players, 1 is all-in)

Results:

Spoiler

$1.84 pot ($0.09 rake)
Final Board: 2 Q 9 T K
Hero showed K A and won $1.75 ($0.85 net)
MP showed 6 6 and lost (-$0.90 net)

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Hey,

Waarom reload je niet telkens naar een bepaal aantal BB? Voor BSS zou je altijd moeten reloaden naar 100bb, voor MSS zal dit rond de 40-50bb liggen. Probleem is dat nu je dat niet doet en je een van de beste handen krijgt je maar erg weinig value eruit krijgt (zoals die AK hand). Stel dat je opeens weer met maar 20bb zit, en je krijgt AA.. dan win je maar max 20bb (tegen 1 oppo dan), terwijl als je met 100bb aan tafel zit je dus zo 80bb meer wint (als de hand hold dan).

Zelf zou ik je ook aanraden om BSS te gaan spelen. Het wordt door het overgrote deel van de cashgamers gespeeld hier en je leert er imo ook meer van doordat je postflop ook meer dingen kunt doen doordat je stack groter is en je niet binnen no-time allin moet. Maar die keuze is aan jou ;) Verder kun je in onderstaande link je handjes posten waar je vragen over hebt, zodat er handbeoordelaars naar kijken die de limiet waar jij speelt al heel goed onder de knie hebben. Want niet elke judge kijkt in elke blog ;)

https://www.pokerstrategy.com/nl/forum/board.php?boardid=1560

Bij die AA hand: Waarom ga je niet meteen 4bet/broke preflop? Je hebt immers de beste hand preflop. Op dit board afstacken vind ik dan niet zo super, want het hit zijn 3bet range erg hard en je loopt alleen voor op AK en ik weet niet of hij daar meteen mee afstackt.

En bij die AK hand shove ik gewoon preflop, aangezien je nog maar met 22bb zit. Als je hier 3bet moet je ook eigenlijk wel minimaal 3x zijn openingssize raisen + nog wat bb omdat je OOP zit. Je zou eigenlijk dan al naar ongeveer 0.52 moeten verhogen, maar omdat je dan maar zo weinig behind houdt shove ik in dit geval meteen maar.

Beantwoorden
Citeren