Ga naar het forum
Oroblog - cash & Un...

Meldingen
Alles wissen

Oroblog - cash & Unibet sats

416 Berichten
57 Gebruikers
0 Reacties
12.2 K Weergaven
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door drdavy
He, gl man. Persoonlijn zou je brm wel iets losser doen. 50bi is veel te veel voor reg speed. Zelf ga ik 100$ shotten met +3k en weer down met 2.5k en dat op turbo op ip/888.

En tip als je gaat upmoven, move up in de weekend dan is niveau stukken slechter dan dinsdag om 13.00u.

Als ik je goed begrijp, bedoel je met 'losser' BRM agressiever? Dwz je gaat $100 shotten met 30 buyins ipv 50, right?

Mja, toen ik in juni begon wilde ik eerst 75bi aanhouden, maar ik speel deze games gebackt en ik ben 50bi overeen gekomen met mn backer.

Ik wil ook niet al te agressief, omdat ik geen zin heb om constant heen en weer te switchen tussen limieten.

Als ik 50bi aanhoud voor de $5's en downmove bij 100bi voor de $2's heb ik altijd een 10bi shot, en ik verwacht niet dat het niveau op de $5 dermate veel hoger is dat ik heel snel zal verliezen. Het is dus ook een beetje variance beperken wat ik hiermee wil doen, plus dat t tiltgevoeligheid verlaagt.

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Net HM2 hud ingesteld.

Volgens mij heb ik veel te veel stats nu en it looks ugly as hell.

Maar eens sessie doen en zien of ik er wat aan heb :)

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Orodin
HM2

In dat geval moet je ff goed op de site van HEM kijken.
de stats zijn % in het kader van "wanneer van toepassing"
dus 3-bet 10% is 3-bet in 10% van de gevallen dat ie kan 3-betten
zelfde geldt voor vpr enzo

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Hier nog een keer ADD, jaartje geleden achter gekomen maar moeilijk om aan te passen :)

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door martijnde666
Hier nog een keer ADD, jaartje geleden achter gekomen maar moeilijk om aan te passen :)

Hm, in welk opzicht?

Misschien eens over hebben via Skype? Als je wilt: just add me.

Ik merk het wel :)

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door hoedinie

HM2

In dat geval moet je ff goed op de site van HEM kijken.
de stats zijn % in het kader van "wanneer van toepassing"
dus 3-bet 10% is 3-bet in 10% van de gevallen dat ie kan 3-betten
zelfde geldt voor vpr enzo

Ok thanks, zal ik eens doen :)

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Fish on a heater?????

[IMGM] [/IMGM]

Beantwoorden
Citeren

Fish on a heater?????

heb een sweat gedaan en er waren maar 3 vissen aan je tafel. en dat was jij niet :D

Die ene gast wist maar niet wat raise of fold was... geef ze dan meteen je bankrekeningnummer of zo.

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Hm, in welk opzicht?

Misschien eens over hebben via Skype? Als je wilt: just add me.

Ik merk het wel :)

Kan ook prima hier over hebben denk, zijn namelijk veel mensen die hier (zonder het te weten) ook mee rondlopen, miss dat er een lichtje gaat branden bij ze door het er hier over te hebben :)

Probleem is dat ik weet dat ik doorsla in dingen, maar het is dan heel moeilijk om te denken: Aja ik sla nu door, laat ik maar even rustig aan gaan doen.

Zoals met poker bijv, dit weet ik:

Als ik langer dan 2 uur cash speel ga ik tilten
Als ik iedere dag speel, dan gaat dit ten koste van mn school
Als ik iedere dag speel, dan gaat dit ten koste van mn a-game

3 keer raden wat ik afgelopen week heb gedaan :)

Edit:

Soms hoor je mensen zeggen, even een weekje geen poker en aan school bijv, zeggen kan ik wel, maar volhouden :)

Ik denk dat jij het wel herkent, dat gevoel van steeds op zoek zijn naar een prikkel

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Hey Martijn,

Bedankt voor je input. Het is inderdaad wel herkenbaar voor me.

Een aantal aspecten die voor mij, jou en andere ADD'ers erg herkenbaar zullen zijn. Even letterlijk vanaf Wikipedia:

• Mensen met ADD hebben een enorme gedachtestroom waardoor ze vaak dromerig of ongeïnteresseerd overkomen op andere mensen.
  • Door deze gedachtestroom kunnen ze zich moeilijk concentreren op de voor het specifieke moment relevante zaken.
  • Het “filter” dat relevante van irrelevante zaken scheidt, werkt minder goed. (Dit is voor mij bijvoorbeeld zo herkenbaar: als ik op een verjaardag zit met een kamer vol mensen die allemaal aan het praten zijn, raak ik ZO snel ZO moe. Kan dan niks meer meekrijgen, zelfs niet van degene die direct naast me tegen me zit te praten. Vaak moet ik dan even een half uur de kamer uit. Ga ik op de plee met mn telefoon zitten spelen ofzo...
  • Mensen met ADD zijn snel afgeleid, rusteloos en vaak impulsief in hun gedrag.
  • Kenmerkend voor ADD is het hebben van meerdere intense stemmingsschommelingen op een dag.
  • Ook slaapproblemen, vergeetachtigheid, ongeorganiseerdheid, een ander tijdsbesef en moeite met het onderhouden van sociale contacten horen er bijna altijd bij.
  • Ook zijn ze vaak overgevoelig voor geluids- en beeldimpulsen.
  • ADD'ers hebben er dikwijls moeite mee een gesprek te volgen in een grotere groep mensen (dus... zie hierboven). Men heeft in die situatie moeite zich te concentreren op één gesprek omdat men zich ongewild blijft focussen op alle gesprekken die gaande zijn. Mensen met ADD beschrijven dit probleem soms als "het luisteren naar een gesprek op de radio, terwijl de uitzending gepaard gaat met heel veel ruis".
  • Soms bezitten AD(H)D'ers bijzondere vaardigheden met betrekking tot het snel combineren van informatie en indrukken, probleemoplossend denken, inlevingsvermogen, creativiteit, en ruimtelijk inzicht.
  • Mensen met ADD kunnen in bepaalde situaties hyperfocussen; men is dan extreem geconcentreerd en zich niet bewust van wat er om zich heen gebeurt (ZO herkenbaar!). Dit hoge concentratieniveau kan leiden tot het ontwikkelen van uitzonderlijke talenten.
  • Omdat veel AD(H)D'ers een hogere prikkeldrempel hebben, zullen ze in bepaalde risicovolle en crisissituaties alerter en beter functioneren, terwijl bij andere mensen de kans op disfunctioneren juist toeneemt. (Dit heb ik dus ook. Als er paniek uitbreekt om een bepaalde reden ben ik ineens degene die het hoofd koel houdt en de juiste actie onderneemt.)

Misschien heeft iemand hier iets aan. :)

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Ja die laatste 3 punten zijn superherkenbaar en daar ben ik blij mee :)

Maar nu komt het, omdat de eerste 8 punten zoveel energie kosten haal ik te weinig uit de positieve 3 punten ;)

Dat is precies met wat ik bedoel met moeilijk aan te passen, ik weet dat ik goed ben in bepaalde dingen, maar ik creeer geen goede randvoorwaarden om er het maximale uit te halen.

Nu ben ik bezig om oplossingen te implementeren, zoals voor poker bijv Tiltbreaker, ben ik nu aan het testen.

Ik heb ingesteld:

Gisteren bijv maar tot max 23:00, daarna kon ik niet meer verder > beter uitgerust

Sessies van 2 uur max, daarna verplicht 30 min pauze > meer a-game
dagen niet spelen, ik kan vandaag bijv niet op FTP (kan niet in de FTP software) en vanavond moet ik dus aan school > betere school perstaties :)

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Hey dat is interessant. Ik heb zelf ook al zitten overwegen of TiltBreaker iets voor mij zou kunnen zijn, omdat ik inderdaad veelal tegen dezelfde problemen aanloop. Laat me weten hoe het je bevalt! Ben ik wel benieuwd naar.

Poker-update
Zoals al aan de graph van gister te zien was gaat het op het moment vrij aardig. Zal best nog wel wat variance om mn oren krijgen, maar dat hoort erbij.

Ik heb even zitten rekenen. Als ik de $100 op William Hill vrijgespeeld wil krijgen, dan moet ik (ervan uitgaande dat ik de $2 HU SnG's blijf spelen, nog 878 SnG's spelen om de bonus te krijgen.

Op 31 maart verloopt de promotie. Op die dag zal ik dus $100 geraked moeten hebben om de bonus te kunnen krijgen.

Volume wordt dus de sleutel in deze situatie. Volgens een online datumrekenmachine zijn er nog 76 dagen te gaan tot 31 maar.

Een snelle rekensom leert dan dat ik 878 / 76 = ~11,5 SnG per dag zal moeten spelen om dit te behalen.

Dat gaat een uitdaging worden, aangezien ik normaal geen lange sessies maak en ik maximaal 1 tafel tegelijk speel.

Ik ga nog even nadenken hoe ik dit voor elkaar wil gaan krijgen. Ook in combinatie met m'n gezien en fulltime baan wordt het wel een challenge. Wanneer ik iets bedacht heb, laat ik het weten.

Beantwoorden
Citeren

Als je er van de komende 200 140 wint heb je de BR voor $5 en hoef je er geen 678 maar 271 en hoef je er dus totaal maar 471

Dat is nog maar ~7 per dag

De waarheid zal er wel ergens tussenin liggen dus zeg 9 per dag.Nou dat klinkt al een stuk beter toch? :pokerface:

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Hey dat is interessant. Ik heb zelf ook al zitten overwegen of TiltBreaker iets voor mij zou kunnen zijn, omdat ik inderdaad veelal tegen dezelfde problemen aanloop. Laat me weten hoe het je bevalt! Ben ik wel benieuwd naar.

Kan je 14 dagen gratis testen ;)

Poker-update

Op 31 maart verloopt de promotie. Op die dag zal ik dus $100 geraked moeten hebben om de bonus te kunnen krijgen.

Dat gaat een uitdaging worden, aangezien ik normaal geen lange sessies maak en ik maximaal 1 tafel tegelijk speel.

Ik ga nog even nadenken hoe ik dit voor elkaar wil gaan krijgen. Ook in combinatie met m'n gezien en fulltime baan wordt het wel een challenge. Wanneer ik iets bedacht heb, laat ik het weten.

Tiltbreaker is 14 dagen gratis te testen, is wel vooral op cash gericht merk ik en ik weet niet zeker of ze WH supporten, kan je wel op de site zien.

Gaat deze bonus in delen of moet ie in zn geheel? Heb namelijk gemerkt dat ik helemaal geen rem heb als er een bonus gecleared moet worden, dus zal jou ook wel extra "druk" opleggen.

Als ie in delen gaat gewoon kijken hoever je komt :)

En anders proberen 2 tafels tegelijk te spelen?

Beantwoorden
Citeren

En anders proberen 2 tafels tegelijk te spelen?

In openingspost:

Ik heb korte tijd geleden al geprobeerd om 2 tafels Heads-up Sit & Go's tegelijk te spelen om mijn volume omhoog te krijgen. Vrijwel direct merkte ik dat dit niet werkte. Ik ben dan ook direct weer overgestapt op 1 tafel tegelijk, en dit werkt een heel stuk beter. Wel betekent dit een hoop minder volume, wat het vrijspelen van de bonussen moeilijker maakt.

keuzes... keuzes...

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Nee, 2 tafels is geen optie inderdaad, dat werkt zwaar averechts.

In principe ben ik met 2 bonussen tegelijk bezig:
1. De $100 bonus, die in 1 keer gecleared wordt en waarvoor $100 geraked moet worden
2. Mijn first deposit bonus, die in stappen van $5 gecleared wordt.

De $100 wil ik graag clearen. Hoe ver ik met de fdb kom boeit me minder.

Net overleg gehad met mn backer (yoshiwa btw) en afgesproken dat ik per direct de $5 ga shotten. Aangezien ik gebackt speel is het risico voor mij klein en is het ook voor hem meer +EV als ik snel upmove.

Voorlopig nu 11 buyins $5 shotten, dus dat zou al lekker wat extra rake moeten opleveren en daarnaast verwacht ik niet dat de $5 nu veel moeilijker gaan zijn dan de $2.

Vanavond 1e sessie. Ik ga full focus door eerst een video te kijken.

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Vanavond een serieus shot op de $5 HU SnG's gedaan.

Poging is hard mislukt. Ik ben er niet zeker van wat er is mis gegaan en waar het aan ligt. Het enige waar ik nu direct wat aan kan zien is het feit dat m'n groene lijn in HM2 ineens zwaaaaaaar onder m'n EV-lijn ligt, terwijl het tot nu toe steeds gelijk op ging.

Ik ga er geen conclusies uit trekken, want kan ook zomaar zijn dat ik slecht gespeeld heb.

Morgen maar eens reviewen en kijken waar de grootste fouten zaten!

Vanaf morgen weer terug naar de $2's.

Beantwoorden
Citeren
drdavy
Oldschool Grinder

Ik zou niet 11bi gaan shotten in 1 keer, zou gewoon 2/3 bi probren en met winst door gaan anders terug down. Dit is mentaal beter te doen denk ik.

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Het was even moeilijk om mijn zuurverdiende centjes gisteren als sneeuw voor de zon te zien verdwijnen. Maar goed, downmoven hoort er ook bij, ook al is het al na 1 sessie :D.

Tijd om een HM2-review van mijn $5 games te doen en te kijken of er rare dingen tussen zitten!

Als ik boeiende handjes tegenkom, zal ik die wel even posten hier.

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

$5 SnG #1

Hand 1

Villain info:
- SB steal 43
- limpt niet
- te weinig info om iets te kunnen zeggen over cbet%

Vraag: turn stabben?

IPoker, $5 Buy-in (10/20 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 2 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

SB: 1,390 (69.5 bb)
Hero (BB): 1,610 (80.5 bb)

Preflop: Hero is BB with K 9
SB raises to 40, Hero calls 20

Flop: (80) 3 7 J (2 players)
Hero checks, SB checks

Turn: (80) 3 (2 players)
Hero ???

==========

Hand 2

Zelfde villain. Kan ik deze 3 straten afcallen?

SB: 1,410 (70.5 bb)
Hero (BB): 1,590 (79.5 bb)

Preflop: Hero is BB with 7 K
SB raises to 40, Hero calls 20

Flop: (80) 5 9 K (2 players)
Hero checks, SB bets 80, Hero calls 80

Turn: (240) J (2 players)
Hero checks, SB bets 240, Hero calls 240

River: (720) 3 (2 players)
Hero checks, SB bets 720, Hero calls 720

Results:

Spoiler

2,160 pot
Final Board: 5 9 K J 3
SB showed K T and won 2,160 (1,080 net)
Hero mucked 7 K and lost (-1,080 net)

==========

Hand 3

Deze heb ik vrij slecht gespeeld. Pre moet ik niet hiet gaan 3-betten, maar om OOP ook nog de min-4-bet te callen vind ik erg slecht. Flop ben ik zo'n beetje al committed imo. Ik heb overcards en naar mijn mening dus equity, ik wil chips hebben en verwacht nog FE door te check/raisen, wat natuurlijk dikke bullshit is.

Rare play van mezelf vind ik...

SB: 2,440 (122 bb)
Hero (BB): 560 (28 bb)

Preflop: Hero is BB with K J
SB raises to 40, Hero raises to 100, SB raises to 160, Hero calls 60

Flop: (320) 5 2 5 (2 players)
Hero checks, SB bets 240, Hero raises to 400 and is all-in, SB calls 160

Turn: (1,120) 4 (2 players, 1 is all-in)
River: (1,120) 4 (2 players, 1 is all-in)

Results:

Spoiler

1,120 pot
Final Board: 5 2 5 4 4
SB showed 9 A and won 1,120 (560 net)
Hero mucked K J and lost (-560 net)

Beantwoorden
Citeren