Ga naar het forum
RobbieV Eats Paleo

Meldingen
Alles wissen

RobbieV Eats Paleo

1,194 Berichten
156 Gebruikers
0 Reacties
66.4 K Weergaven
TheErwin
Oldschool Grinder

Niet zo lui Gangstahhh, gewoon even teruglezen :]

Beantwoorden
Citeren
Gangstahhh
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
Is er eigenlijk in dit blog een uitleg voor leken die willen weten wat paleo is ?

Zo ja welke pagina?

Alvast bedankt

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

BUMP!

Beantwoorden
Citeren
chaserr
Poker Player

Zeer benieuwd naar je squat filmpje hoeveel kg squat je nu?

Sowieso nice dat je de power clean kan misschien ook maar x gaan oefenen.

Ben zelf nu ander halve maand bezig met SL's.

Beantwoorden
Citeren
pollentier
PokerStrategist

is hier nog iemand mee bezig?

Ik vind het wel interessant en zeer geloofwaardig.

1) Ik vraag me af wat het effect is als je niet alles biologisch koopt van groenten (vooral voor de prijs) maar gewoon bij de groenten uit de supermarkt (niet bio) haalt.

2) Tel je dan ook voedingswaarden (niet calorieën maar bv vetwaarden e.d.) om dagelijks tot een goed totaal te komen, of komt het er eigenlijk op neer dat als je zo eet je automatisch alle nodige voedingsstoffen wel binnenkrijgt?

Moest hier nog niemand mee bezig zijn (Robbie of iemand anders), ik zou het appreciëren moest je hierop kunnen antwoorden. Thx

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Nog af en toe Poker Robbie? En hoe gaat het pro gamen?

IK ben weer eens aan het twijfelen over Paleo, vandaar dat ik deze blog opgezocht heb, jij ook nog Paleo?

Beantwoorden
Citeren
vietlam
Legacy Member

Martijn, ik raad je. If it fits your macro aan , zoek het op

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984
Elite Grinder

Beantwoorden
Citeren
vietlam
Legacy Member

haah vet heeft ie gewoon een eigen bedrijf

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

bol ga blog ook eens lezen alsk tijd heb.

na jaren van zo goed als enkel eten wat ongezond is, nu sinds 2 jaar meer en meer problemen, alergieien, intolleranties, etc. heb de knop 180° gedraaid en wel interested in je paleo uitleg.

Beantwoorden
Citeren
Pakichu777
PokerStrategist

nooit echt gesnapt wrm mensen nieuwe dieten blijven uitvinden, met een beetje gezond verstand weet je toch zelf ook wat gezond is

maar ja, hah :) doe wat je wilt he! schrijf er een boek of 2 over en je bent binnen

edit: wow jullie gaan hier compleet psycho over :)

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Je kan imo biologische groenten kopen wat je wil, zolang je vlees eet krijg je antibiotica binnen, ook van biologisch vlees. Kilo's is geld tenslotte. Verder wel eens met Pakichu, als je een beetje nadenkt weet je zelf ook wel wat gezond is. Wat vooral geldt is maat houden imo.

Beantwoorden
Citeren
RobbieV Topicstarter
RobbieV
Oldschool Grinder

Wat is gezond dan ssacr?

Daarnaast zit er echt geen antibiotica in het vlees dat ik/wij eten. Kilo's is geld , en daarom zijn koeien die vetgemest worden vaak iets goedkoper dan het pasture fed alternatief. Zoveel verschilt het echter nu ook weer niet.

en @ pikachu: Dit is niet echt een nieuw dieet he. Het is ons oude dieet. En het is geen uitproberen of iets dergelijks. Je stopt gewoon met het eten van heel veel troep en je voelt je beter. Het is indeed geen rocket science.

Beantwoorden
Citeren
Pakichu777
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door RobbieV
Je stopt gewoon met het eten van heel veel troep en je voelt je beter. Het is indeed geen rocket science.

Precies, en iedereen weet wat troep is. Dat was mijn punt.

Maar willekeurige extra regels volgen omwille van een pseudo wetenschappelijke uitleg, daar mis je wat gezonde zelfkritiek. Ik weet niet of je het gemerkt hebt maar onze levensverwachting en kwaliteit is nogal gestegen sinds het einde van het paleolithicum.

Aan de andere kant, het kan ook onmogelijk schaden. Het enige wat je uiteindelijk verliest is hoofdzakelijk tijd en een kleine meerkost.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Wat gezond is is idd gewoon een hele boel troep niet eten. Wat mij betreft zijn dat magnetronmaaltijden, maar verder ook een hoop ander voedsel met toevoegingen en additieven. Denk dat verder de hoeveelheid voedsel die je neemt in verhouding moet zijn tot wat je verbruikt. Denk dat overdaad een groot probleem is voor je lichaam.

Wat betreft vlees, er was verleden week een nieuwsbericht dat vrijwel al het vlees, ook het biologische, in aanraking is geweest met antibiotica en andere middelen. Zijn diverse oorzaken voor, zoals de handel in dieren, curatief gebruik van middelen en het niet juist hanteren van normen enz. Bovendien is de vleeshandel van oudsher niet doorzichtig. Waarom zou je als je vlees wilt eten geen wild eten? Sowieso kost vlees je lichaam veel energie om te verteren ook. Vlees kan je prima zonder. Ben zelf vegetariër, maar zou anders vis eten of wild.

Wat ik ook denk dat gezond is is regelmaat. Zelfde tijd eten, zelfde tijd opstaan enz. Ook luisteren naar je lichaam. Soms heb je trek in iets waar bepaalde stoffen inzitten. Heb dat zelf met pindasaus bijv. Heb dan behoefte aan ijzer denk ik. Denk ook trouwens dat het per persoon verschilt wat goed voor je is.Blanken zijn eigenlijk de enigen die tegen melk kunnen en ook niet allemaal.Als je gezond bent zie je dat terug in alles. Bijv. je ontlasting (heel erg moeten vegen is niet normaal bijv.), je huid.

Verder wel een hoop dingen met je eens en denk dat het al enorm scheelt dat je verantwoorde producten gebruikt, en nadenkt over de functie van je eten. Weeg zelf trouwens al sinds ik 19 ben ongeveer hetzelfde en ben fit. Met ouder worden moet je alleen wel ook de "tering naar de nering" zetten. Wat minder van dit, wat meer van dat.

Verder, was het verleden keer vergeten, veel succes met je bedrijf! Hoop dat je hier af en toe ook wat laat horen daarover en over paleo.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Succes Robbie :)

Beantwoorden
Citeren
RobbieV Topicstarter
RobbieV
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Pakichu777

Oorspronkelijk gepost door RobbieV
Je stopt gewoon met het eten van heel veel troep en je voelt je beter. Het is indeed geen rocket science.

Precies, en iedereen weet wat troep is. Dat was mijn punt.

Maar willekeurige extra regels volgen omwille van een pseudo wetenschappelijke uitleg, daar mis je wat gezonde zelfkritiek. Ik weet niet of je het gemerkt hebt maar onze levensverwachting en kwaliteit is nogal gestegen sinds het einde van het paleolithicum.

Aan de andere kant, het kan ook onmogelijk schaden. Het enige wat je uiteindelijk verliest is hoofdzakelijk tijd en een kleine meerkost.

Ik eet niet paleo, omdat mensen het 15,000 jaar geleden deden. Ik eet geen granen omdat ze onder troep vallen. Ik eet geen processed foods, omdat het onder troep valt. Ik eet geen plantaardige oliën omdat het troep is. Ik eet niet zoveel suiker, omdat het slecht voor je is. En toevallig blijkt dat dan hetzelfde te zijn als wat mensen 15,000 jaar geleden eten en zo is het liefkozend het paleo dieet genoemd.

Nu is het niet zo dat als mensen iets 20,000 jaar geleden niet hadden, dat ik dan ook gelijk zeg NEE DAT EET IK NIET! Dat aten mijn voorouders niet en dus ik ook niet. Dat is niet de redenering die ik volg. Dus het heeft niet zoveel met pseudo wetenschappelijke uitleg te maken.

Als je nu serieus bent over waarom de levenskwaliteit en verwachting omhoog is gegaan dan wat the fuck. Het feit dat we nu antibiotica hebben wil niet zeggen dat brood eten goed voor je is. Het feit dat mensen nu niet meer verhongeren wil nog niet zeggen dat rijst eten optimaal is voor je gezondheid en het feit dat jij nu lekker met verwarming aan en een dak boven je hoofd kan slapen in de winter maakt mcdonalds ook niet OK.

De levenskwaliteit en verwachting is omhoog gegaan door technologie en niet door het eten van brood. Misschien gaat je levenskwaliteit nog wel verder omhoog als je nu elke dag je bord groenten met vlees op eet en niet op je kont voor de computer zit. Dus dat is nauwelijks een argument.

Oorspronkelijk gepost door ssacr
Wat gezond is is idd gewoon een hele boel troep niet eten. Wat mij betreft zijn dat magnetronmaaltijden, maar verder ook een hoop ander voedsel met toevoegingen en additieven. Denk dat verder de hoeveelheid voedsel die je neemt in verhouding moet zijn tot wat je verbruikt. Denk dat overdaad een groot probleem is voor je lichaam.

Wat betreft vlees, er was verleden week een nieuwsbericht dat vrijwel al het vlees, ook het biologische, in aanraking is geweest met antibiotica en andere middelen. Zijn diverse oorzaken voor, zoals de handel in dieren, curatief gebruik van middelen en het niet juist hanteren van normen enz. Bovendien is de vleeshandel van oudsher niet doorzichtig. Waarom zou je als je vlees wilt eten geen wild eten? Sowieso kost vlees je lichaam veel energie om te verteren ook. Vlees kan je prima zonder. Ben zelf vegetariër, maar zou anders vis eten of wild.

Wat ik ook denk dat gezond is is regelmaat. Zelfde tijd eten, zelfde tijd opstaan enz. Ook luisteren naar je lichaam. Soms heb je trek in iets waar bepaalde stoffen inzitten. Heb dat zelf met pindasaus bijv. Heb dan behoefte aan ijzer denk ik. Denk ook trouwens dat het per persoon verschilt wat goed voor je is.Blanken zijn eigenlijk de enigen die tegen melk kunnen en ook niet allemaal.Als je gezond bent zie je dat terug in alles. Bijv. je ontlasting (heel erg moeten vegen is niet normaal bijv.), je huid.

Verder wel een hoop dingen met je eens en denk dat het al enorm scheelt dat je verantwoorde producten gebruikt, en nadenkt over de functie van je eten. Weeg zelf trouwens al sinds ik 19 ben ongeveer hetzelfde en ben fit. Met ouder worden moet je alleen wel ook de "tering naar de nering" zetten. Wat minder van dit, wat meer van dat.

Verder, was het verleden keer vergeten, veel succes met je bedrijf! Hoop dat je hier af en toe ook wat laat horen daarover en over paleo.

Wat betreft vlees: Ik zou graag altijd wild willen eten, maar dat is prijzig en gaat bijna niet. Ik koop mijn vlees lokaal en kan je garanderen dat er geen antibiotica gebruikt wordt. Wanneer dat wel zo is wordt dat netjes aangegeven en mag ik kiezen om het alsnog te kopen of niet. Termen als Biologisch en Organisch in nederland zijn ook flinke marketing scams om meer geld te vragen waar veel mee gesjoemeld wordt. Dus het principe is leuk, maar de uitwerking ervan ontbeert nogal het een en ander.

Echter geloof ik het niet zomaar dat als erop staat dat het antibiotica vrij is dat het dan niet zo is. Volgens mij handteert Nederland wat dat betreft wel stricte regels? Waar heb je dat uberhaupt gelezen? Misschien eens nuttig om te kijken wat de bronnen daarvoor zijn voor je het klakkeloos aanneemt?

Vlees kan je niet prima zonder. Vlees is essentieel en de voedingsmiddelen kan je niet bijna krijgen via een plantaardig dieet zonder enorm veel zooi mee te nemen. Je kunt indd vlees wel vervangen voor vis, dat gaat zonder problemen. Met dat gezegd hebben is het nog steeds mogelijk om als vegetarier veel gezonder te eten dan mensen die pizzas bestellen en kipnukkers vreten.

Regelmaat slapen is nice, maar met regelmaat eten is echt onzin. Je kunt prima een dag niet eten, en er zijn meer en meer aanwijzingen dat het gezond voor je is om af en toe te vasten.

En thx! :)

Zeezout

Succes Robbie

Nogmaals bedankt ;)

Beantwoorden
Citeren
RobbieV Topicstarter
RobbieV
Oldschool Grinder

Ik heb vandaag op een internationale school 5 uur lang lesgegeven over dieet, levensstijl en sporten. In totaal hebben ongeveer 800+ kinderen en nog een zooi leraren + 50-100 ouders mijn gezeur aan moeten horen.

De opbouw was vrij simpel:

- Wat is Paleo
- Waarom zou je zo eten?
- Waarom wordt men dik?
- Waarom krijg je kanker, alzheimers, parkinson, etc.
- Wat zit er in Dagelijks standaard dieet?

En dan nog een stuk over bewegen waarom je niet stil moet zitten in een stoel etc.

Het klinkt vrij serieus, maar heb het op een 'leuke' manier gedaan door veel plaatjes te laten zien van bolle mensen die de trap niet op kunnen lopen :)

Ik ben gelijk door de school leiding gevraagd om iedere vrijdag lessen te komen voorzien over verschillende soorten dieeten. (y)

Morgen heb ik een ander praatje voor de organische beweging in Bangkok. Daar komen veel vegans en vegetariers. Dus ik ben benieuwd hoe het gaat vallen als ik zeg dat vlees en organ meat superieur is.

http://www.meetup.com/Thailand-Organic-Meetup/events/119157722/

Gaat over nutrient density:
http://ketopia.com/nutrient-density-sticking-to-the-essentials-mathieu-lalonde-ahs12/

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

- Waarom wordt men dik?

dikke asians?

Beantwoorden
Citeren
RobbieV Topicstarter
RobbieV
Oldschool Grinder

Thais worden vrij dik ja.