Hand 2 river check/fold board is ook redelijk connected
hij blijft jou downcallen op flop en turn hopend op.......
Hebben ze een hand dan plaatst hij wel een raise zeker op deze stakes
Ik denk dat hij z,n Ax Kx handen niet graag wegooid en ze overplayed
Oorspronkelijk gepost door pjerter
Tegen deze twee tegenstanders zou ik alleen verder gaan met minimaal een paar op de flop
En zo goedkoop mogelijk de turn zien geen verbetering op de turn zou ik alleen downcallen met een A op de flop wetende dat je ook tegen een AK aanloopt
In jou voorbeeld flops zou ik
1 fold
2 fold te suited te weinig outs
3 zeker een call
Dit betekent dus dat ik alleen met TP op non-drawy boards door kan gaan met de hand. standaard hit je 27% van de tijd je hand op de Flop, als ik elke keer dat ik hit zou voorstaan kan ik hier net profitabel callen (als EP niet capped na mij).
Maar, ongeveer 1/4 van de flops gaan drawy zijn dus blijf 22% over, dus dan zou het (net) profitabel kunnen zijn als ik elke keer dat ik hit voor sta. Het is alleen niet realistisch om te denken dat ik altijd voor sta als ik hit.
Het probleem is meer dat ik erg vaak als ik hit achter sta en dat villains dus hun equity kunnen maximaliseren en verliezen beperken. Dit is hetzelfde probleem als A2-A9 spelen tegen en EP open, hit je je A en krijg je actie dan ben je beat en verlies je een grote pot, terwijl als je hit en villain heeft een mindere hand dan fold hij en win je een kleine pot.
@ PC en Pjerter, over hand 4
- Jullie zeggen beide fold, maar jullie noemen geen van beide de optie dat een K mijn hand de nuts maakt. Als ik ervanuit mag gaan dat een K mij de hand wint heb ik hier 4 outs (en heb ik dus 4:46 odds nodig), ik krijg 21.5 : 2(incl. call behind me) ==> met implied kan ik hier dus waarschijnlijk wel callen.
Of ik 4 outs mag tellen voor de K.... is een beetje wat ik me afvroeg.
Als ik hier moet discouten dan moet ik namelijk ook de andere kant op misschien een 9 weer gaan meenemen net als de kans dat een Q of A misschien goed is. Aan de andere kant sluit ik de actie niet...
Zouden jullie iets gedetaileerder kunnen uitleggen waarom jullie het een fold vinden, liefst met odd en outs...
Oke, misschien dat een van de villains AK heeft, maar gezien het PF spel is dit niet waarschijnlijk, de CO fold op de F (wrs 55-88 oid).
Ook BU-F play maakt dat onwaarschijnlijk (ik heb de A ♠ ) en
Hand 3
De BB capt preflop op de flop schrikt hij z,n eigen rot van die A (iedereen denk ik)
Ik zou op de flop na zijn check betten speelt hij check/raise dan weet je genoeg
Of ik zou de flop zo laten en dan zijn turn bet raisen
Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste lijn
Antwoord op jou vraag river bet JA
Als ik de F bet na BB check zie ik een aantal lastige (en mogelijk exploitabele) spots, want:
- Wat doe ik als CO raises en BB folds? ==> CO is de PF 3better en heeft veel Ax handen in zijn range. speel ik b/f of b/c, bij b/c hoe speel ik door op de T?
- Wat doe ik als CO calls en BB folds? ==> bet ik de T of check ik? en als ik check wat doe ik op een CO bet? (en de river)
- Wat doe ik als CO calls en BB calls? ==> bet ik de T of check ik? en als ik check wat doe ik op een CO bet? (en hoe speel ik de river?)
Ik kan mijn gedachtengang tijdens de hand wel weergeven:
PF Open/call lijkt me standaard
F: BB cbet niet vs 2 villains, hiermee geeft hij redelijk duidelijk aan dat hij de A niet gehit heeft. (dat of hij speelt AA,JJ tricky omdat hij OOP zit en hoopt op een x/r op de F of T voor value vs een gehitte Ax die in beide onze range zit). Omdat CO PF ge3bet heeft is er een redelijke kans dat hij Ax hand heeft, hierom bet ik niet en speel ik nog steeds er voorzichtig, na CO check ga ik ervanuit dat CO geen Ax heeft.
T: de T die valt is een slechte kaart voor mij, stel BB of CO speelde KQ dan heb ik nu ~10% equity. Omdat BB met meer zou betten dan alleen KQ (ook TT-KK) kan ik hier niet folden, mocht CO raisen en BB callen of raisen dan ga ik er wel erg over nadenkenom te folden. CO fold dus ik zit HU vs BB
R: Is een blanc. BB checkt, dit geeft aan dat villain geen straat/set heeft, maar wrs QQ of KK het zijn de enige handen uit zijn range die logisch zijn met de manier van spelen. Ik bette hier niet omdat ik eigenlijk maar value kreeg van 1 hand QQ terwijl tricky/dom/fout gespeelde handen waarschijnlijk mij of folden/mij beat hebben. Ik koos hier voor veiligheid. Maar tijdens de analyse vond ik dat ik moest betten, omdat het de enige hand is die hij kan hebben en hij die wrs x/c op de R speelt.
Hand 2 river check/fold board is ook redelijk connected
hij blijft jou downcallen op flop en turn hopend op.......
Hebben ze een hand dan plaatst hij wel een raise zeker op deze stakes
Ik denk dat hij z,n Ax Kx handen niet graag wegooid en ze overplayed
Eigenlijk denk ik dat villain hier ook zo met A-hoog waarschijnlijk zo zou spelen. Als je vanuit zijn oogpunt kijkt heb ik erg veel draws in mijn hand. Dus dat ik raise op de F ziet er voor hem veel minder sterk uit dan mijn hand in werkelijkheid is. Ik kan dit ook doen met 22,33,55,66,88 elke FD, veel SD. elk gehitte paar dus 4x,7x,9x. Dat ik toevallig de top van mijn range hit weet hij niet.
Dus hij kan hier haast niet opgeven met Ax aangezien hij hier meer dan genoeg equity heeft vs mijn range. T hetzelfde hij krijgt 5:1 met OESD + OC dat is meer dan genoeg voor een call. op de R geef ik op, stel de R is een 2:s dan had hij met A-hoog hier nog steeds betten. Misschien kan hij me van 4x afzetten, of meer waarschijnlijk laten callen met Kx, Qx ♦
Hoewel ik geen grote fan zou zijn van betten hier op deze stakes (regs spelen niet agressief genoeg zou checken regelmatig pairs zonder tegenstand op de river) zou ik het tegen betere spelers juist wel doen.
Hand 4
Ik denk dat je hier maar 3 outs mag tellen
De schoppen K maakt de kans erg groot dat iemand zijn flush hit
Het is ook een rothand maar beiden zouden gewoon een 9 kunnen hebben dus waarom zou je hier het risico nemen......
SB gewoon omdat het fish is, de lijn van BU is wat vreemd maar kan zijn dat hij op river c/r wil spelen (niet standaard maar kan).
@ pcbeem: Ik zou het risico nemen voor de 20BB die er in het midden liggen
@ Pjerter: Ik ben hier niet heel erg bang voor de Flush draw. Ik heb de A ♠ en dat haalt het grootste deel van villains FD weg. De K ♠ zou voor nog eens een groot deel gelden. Zeker SH moet je vaak betten en regelmatig ook raisen op een Flush gevaarlijk board. Doe je dat niet dan mis je een groot deel equity. Daarbij kan je vaak aan de lines van villains zien of ze een FD hebben, en de T-actie ziet er niet echt uit als een FD line.
Hij staat online, ik weet alleen niet wanneer ik weer kan reageren vanwege mijn verhuizing... dus misschien tot pas over een week (of 2).
Dank jullie, uiteraard gingen er van alles verkeerd, incl een ongeluk met mijn auto. Gelukkig geen gewonden, maar wel auto kapot. Maar uiteindelijk zijn we dan nu verhuisd...
We wonen in Onerahi, Whangarei [Fung-ga-rei] voor de mensen die het interessant vinden
Binnenkort zal ik dus ook weer eens pokeren en iets hier updaten.
Dat is vervelend, maar gelukkig dat alles goed is afgelopen op de kapotte auto na.
Ik zal maar weer eens wat updaten:
Afgelopen dagen wat gepokered, maar niet heel veel. Het ging redelijk tot ik een sessie startte terwijl ik moe was en daar in 50handen ongeveer 40BB verloren ben, dus lang verhaal kort, ik heb geld verloren....
Komende dagen ga ik proberen weer elke dag te spelen, maar aangezien ik daarnaast ook van alles en nog wat moet regelen voor: Triatlon, werk zoeken, belasting, nieuw huis, etc... kan het zijn dat er af en toe een dag bij in schiet.
Wel zal ik binnenkort weer wat handen posten in het (voormalig) judge forum
Zolang alles maar alles goed geregeld wordt en je spel daar niet onder lijd met al die werkzaamheden kan ik me inderdaad niet voorstellen dat je structureel elke dag kunt pokeren, maar veel succes ermee
Suc6 er weer mee, ga vanavond ook weer boel aanzwengelen, vorige week liepen zaakjes wat anders dan gepland door problemen met auto en dus ook om het zoeken naar werk heen wat alternatieve werktijden. Maar goed vrijdag kan ik hem ophalen dus geen sores meer aan mijn hoofd.
Blegh! de afgelopen dagen loopt het echt niet bij mij, nu 3 sessies achterelkaar diep in het rood
totaal zo'n 125BB in de min
Ik weet niet wat het is.... waarschijnlijk moet ik meer aan mijn spel werken, maar afentoe zit het ook niet mee.
Hier een lekkere cry hand:
BB is een huge Whale met 100/95/50 stats heeft ook nog eens een WTSD van 80%
BU is een Tight Passive player (30/5 ofzo)...
Poker Stars $0.10/$0.20 Limit Hold'em - 4 players - View hand 2914091
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter
Pre Flop: (1.5 SB) Hero is CO with Q
T
Hero raises, BTN calls, 1 fold, BB 3-bets, Hero caps!, BTN calls, BB calls
Flop: (12.5 SB) J
K
A
(3 players)
BB bets, Hero raises, BTN calls, BB 3-bets, Hero caps!, BTN calls, BB calls
Turn: (12.25 BB) 6
(3 players)
BB checks, Hero bets, BTN raises, BB 3-bets, Hero caps!, BTN calls, BB calls
River: (24.25 BB) K
(3 players)
BB checks, Hero checks, BTN bets, BB calls, Hero raises, BB calls
Final Pot: 27.05 BB
Spoiler
BTN shows K
A
BB mucks 5
T
Hero shows Q
T
BTN wins 26.15 BB
(Rake: $0.10)
Ik vermoedde op de R al fucked te zijn dus ik ga voor x/c (kan niet wegleggen...)
Maar ja, ik moet gewoon beter gaan spelen.... en daar gaan we vanaf morgen weer mee beginnen.
Deze hand mag je niet folden op de river
Ik zou niet meer cappen preflop misschien wel als je alleen tegen die big whale zit
Maar blijft zuur zo
Swings in shorthandef tussen de 100/250 BB/100 is erg standaard tegenwoordig
Mindset is zeer belangrijk in SH
Bij beginnende tilt sessie afbreken hoe moeilijk dat ook is om te stoppen
Pre flop lijkt dit me ook zeker geen cap, verder speel je river hier c/r toch? Op zich geen verkeerd lijn maar misschien is een c/c wel beter.