Ga naar het forum
Sailing, Sailing, S...

Meldingen
Alles wissen

Sailing, Sailing, Sailing faery princess

331 Berichten
14 Gebruikers
3 Reacties
18 K Weergaven
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

ik Cap hier PF (iets wat ik normaal nooit doe) om 2 redenen,
1) de whale zit daar maar kort (hij spewt geld) en ik wil maximale value van hem krijgen. Hij speelt 100% van zijn handen en 3b of 4b met zijn hele range dus ik sta er erg goed voor met QT
2) ik wil de BU uit de hand drukken, om IP vs whale te zitten zodat ik max value kan krijgen.

Uiteraard fold ik hier niet op een enkele bet, de pot is te groot en mijn hand te sterk om hier te folden.

Mijn mindset zit wel goed, ik heb bijna nooit tilt sessies en ik weet dat er swings in poker zitten. Het is ook geen probleem het voelt alleen niet lekker om overal net fout te zitten. Mijn handen komen niet aan (of komen aan terwijl villain een betere Fl/Str hit) Mijn goede handen werden niet afbetaald (op onderstaande na). Ik ging er niet door tilten, maar het is geen leuk gevoel.

Wel 1 leuke hand gehad in het begin van de sessie toen ik nog up stond, hierna ging het bergafwaarts

Poker Stars $0.10/$0.20 Limit Hold'em - 5 players - View hand 2914612
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

Pre Flop: (1.5 SB) Hero is BTN with K :diamond: Q :diamond:
2 folds, Hero raises, SB calls, BB calls

Flop: (6 SB) A :club: T :diamond: 4 :club: (3 players)
SB bets, BB calls, Hero raises, SB 3-bets, BB calls, Hero calls

Turn: (7.5 BB) A :diamond: (3 players)
SB bets, BB calls, Hero calls

River: (10.5 BB) J :diamond: (3 players)
SB checks, BB bets, Hero raises, SB folds, BB calls

Spoiler

Final Pot: 14.5 BB
BB mucks A :spade: 6 :club:
Hero shows K :diamond: Q :diamond:
Hero wins 14 BB
(Rake: $0.10)

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Pre flop lijkt dit me ook zeker geen cap, verder speel je river hier c/r toch? Op zich geen verkeerd lijn maar misschien is een c/c wel beter.

Je hebt gelijk ik raise, de BU gaat allin (0.8BB) dus ik raise naar 1BB om laatste beetje value van BB te krijgen. Was de BU niet allin dan had ik x/c gespeeld.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ah ok dan is er misschien iets verkeerd gegaan met export want nu zie ik geen BU in hand?

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

BU = BTN

Gister weer verder in de downswing... heb nu een downswing van 350 big blinds in de laatste 1000 handen....

Tenminste ik hoop dat het een downswing is... Al denk ik dat als ik normaal zou runnen, zelfs als ik slecht zou spelen, niet zoveel kunnen verliezen... Ik ga binnenkort wel een review doen van een of meer van de afgelopen sessies en er zullen dan ook weer handen hier komen die ik slecht/goed heb gespeeld of waar ik over twijfel.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ik zie geen BU staan op river :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Sailer85
ik Cap hier PF (iets wat ik normaal nooit doe) om 2 redenen,
1) de whale zit daar maar kort (hij spewt geld) en ik wil maximale value van hem krijgen. Hij speelt 100% van zijn handen en 3b of 4b met zijn hele range dus ik sta er erg goed voor met QT
2) ik wil de BU uit de hand drukken, om IP vs whale te zitten zodat ik max value kan krijgen.

Uiteraard fold ik hier niet op een enkele bet, de pot is te groot en mijn hand te sterk om hier te folden.

Mijn mindset zit wel goed, ik heb bijna nooit tilt sessies en ik weet dat er swings in poker zitten. Het is ook geen probleem het voelt alleen niet lekker om overal net fout te zitten. Mijn handen komen niet aan (of komen aan terwijl villain een betere Fl/Str hit) Mijn goede handen werden niet afbetaald (op onderstaande na). Ik ging er niet door tilten, maar het is geen leuk gevoel.

Wel 1 leuke hand gehad in het begin van de sessie toen ik nog up stond, hierna ging het bergafwaarts

Poker Stars $0.10/$0.20 Limit Hold'em - 5 players - View hand 2914612

Pre Flop: (1.5 SB) Hero is BTN with K :diamond: Q :diamond:
2 folds, Hero raises, SB calls, BB calls

Flop: (6 SB) A :club: T :diamond: 4 :club: (3 players)
SB bets, BB calls, Hero raises, SB 3-bets, BB calls, Hero calls

Turn: (7.5 BB) A :diamond: (3 players)
SB bets, BB calls, Hero calls

River: (10.5 BB) J :diamond: (3 players)

Spoiler

Final Pot: 14.5 BB
BB mucks A :spade: 6 :club:
Hero shows K :diamond: Q :diamond:
Hero wins 14 BB

Lekker handje inderdaad :f_thumbsup:

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Ik zie geen BU staan op river :)

Volgens mij is Sailer85 zelf de BTN speler als ik de hand goed lees :f_tongue:

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Sailer85
Blegh! de afgelopen dagen loopt het echt niet bij mij, nu 3 sessies achterelkaar diep in het rood :( totaal zo'n 125BB in de min :f_cry:

Ik weet niet wat het is.... waarschijnlijk moet ik meer aan mijn spel werken, maar afentoe zit het ook niet mee.

Hier een lekkere cry hand:

BB is een huge Whale met 100/95/50 stats heeft ook nog eens een WTSD van 80%
BU is een Tight Passive player (30/5 ofzo)...

Poker Stars $0.10/$0.20 Limit Hold'em - 4 players - View hand 2914091

Pre Flop: (1.5 SB) Hero is CO with Q :heart: T :spade:
Hero raises, BTN calls, 1 fold, BB 3-bets, Hero caps!, BTN calls, BB calls

Flop: (12.5 SB) J :club: K :diamond: A :diamond: (3 players)
BB bets, Hero raises, BTN calls, BB 3-bets, Hero caps!, BTN calls, BB calls

Turn: (12.25 BB) 6 :heart: (3 players)
BB checks, Hero bets, BTN raises, BB 3-bets, Hero caps!, BTN calls, BB calls

River: (24.25 BB) K :heart: (3 players)
BB checks, Hero checks, BTN bets, BB calls, Hero raises, BB calls

Final Pot: 27.05 BB

Spoiler

BTN shows K :club: A :heart:
BB mucks 5 :diamond: T :club:
Hero shows Q :heart: T :spade:
BTN wins 26.15 BB

Ik vermoedde op de R al fucked te zijn dus ik ga voor x/c (kan niet wegleggen...)

Maar ja, ik moet gewoon beter gaan spelen.... en daar gaan we vanaf morgen weer mee beginnen.

Ik heb het hierover, jij ook? of praten we over verschillende handen?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oeps zat naar andere hand te kijken 8-o

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat was te verwachten :f_ugly:

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

Nou na een tijdje te druk te zijn geweest om te spelen.

Auto totalloss verklaard, dus nieuwe moeten kopen, werk zoeken, sporten, vriendin blij houden etc...
Heb ik gister toch maar weer eens gespeeld, zonder HUD wnat dat mag niet meer van Stars..., en uiteindelijk een kleine plus gespeeld. had veel meer ingezeten, maar ik begon nogal slecht. Gelukkig het om kunnen draaien en winst gepakt.

Dat stars geen HM1 meer toelaat vind ik btw wel irritant... Het zorgt ervoor dat ik weer zonder stats speel. Nou zou dat op deze limiten niet echt moeten uitmaken, maar het is toch jammer.
Gelukkig kan ik nog wel sessie-reviews doen (al is de laatste keer ook alweer erg lang geleden) door na mijn sessie de handen te importeren.

Verder was ik van plan om afgelopen zaterdag een 5km wedstrijd te lopen samen met mijn vriendin. Maar het was erg slecht weer, het hoosde, dus ik ben maar in bed blijven liggen en heb me verveeld tijdens Ierland-Nederland. Echt wat een drama, ik denk dat ik nog beter het NL-elftal kan coachen dan Blind.
Waarschijnlijk staat hij er te dicht op en ziet hij zijn eigen fouten niet meer, of probeert hij de input van iedereen uit zijn staf mee te nemen in zijn beslissingen en komt daardoor op halve ideeën uit. Wat het ook is, het lijkt erop dat hij niet duidelijk heeft wat hij wil en hoe hij dat wil bereiken.
Gelukkig heb ik zaterdag ook wel wat leuks gedaan, namelijk mijn eerste brick-training sinds September. Eerst 45km gefietst (met 900 hoogtemeters) en daarna een rondje (ongeveer 5km) gelopen met mijn vriendin.
Voor de geïnteresseerden een Brick-training is een triatlon term: een training waarin 2 van de 3 sporten achter elkaar worden beoefend, vaak fietsen-lopen. Waarom het brick (of blok) training heet heb ik eigenlijk geen idee van, wrs omdat je de trainingen stapelt?

Iig ik heb weer eens gepokered. Binnenkort meer, en wedstrijd hardlopen wordt wrs komende zaterdag ingehaald.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat is het nadeel dat HM1 niet meer wordt up-ge-date. Anders was het geen probleem zijn geweest en je wilt waarschijnlijk niet naar de HM2 i.v.m. de kosten neem ik aan. Succes komende zaterdag als de wedstrijd wel doorgaat :gl:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ik kon relatief goedkoop updaten van HEM1 naar HEM2 maar geen idee of die optie er nog is.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik zit eens op de Holdem Manager site te kijken en die optie staat er inderdaad niet tussen of ik zie het over het hoofd.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

Voor ik ga upgraden wil ik iig weer mijn eigen computer hebben, ik ga niet mijn vriendin haar computer helemaal volgooien met pokersoftware.
En voor dat gebeurt moeten we eerst een eigen huisje hebben en moet ik een baan vinden, dus het kan nog wel even duren...

Btw poker update, gister weer even gespeeld en kleine plus gespeeld. Merk toch dat als ik even niet oplet ik makkelijk verkeerde dingen ga doen, 3b T bluffen of teveel callen met net niet de odds.. een river c/r callen met marginale hand vs rock etc... moet ik toch eens helemaal afleren.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Klinkt logisch. Al zal HM2 kopen wel een kleine investering zijn of je kiest voor een andere tracking software natuurlijk als je daar behoefte aan hebt. Zo zijn ze bij HM ook bezig met een cloud versie. Al weet ik dan natuurlijk niet hoe veilig je database daar is.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

Zou PLO-Manager wel toegestaan zijn?
Die heb ik ook nog...

Vandaag weer gepokered, volgens HM een kleine min. Maar volgens de cashier een kleine plus aangezien ik hoger eindigde dan ik begon...

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Je bedoelt de Omaha versie van HM neem ik aan. Dat zou denk ik geen probleem moeten zijn en anders kun je altijd een mail naar support@pokerstars.com sturen als je het zeker wilt weten.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85 Topicstarter
Sailer85
PokerStrategist

Gister en vandaag weer 2 sessies gespeeld. beiden ongeveer BE, dus dat was waardeloos, letterlijk ;)

Ook heb ik mijn vriendin zover gekregen dat ze zich heeft in geschreven op een hardloopwedstrijd (9km), is pas in September, maar een doel hebben is goed. Ik zelf heb me bij dezelfde run maar voor de halve marathon ingeschreven.
Het is wel lekker om een doel te hebben, al is het maar een korte run.

Ik moet me hier nog een beetje gaan verdiepen in de triatlon (of zoals de engelse zeggen: triathlons...), maar daar wil ik me ook voor gaan inschrijven komende lente in okt/nov wil ik wel weer eens knallen in een kwart of halve triatlon.

Verder druk met werk zoeken... nog niets bijzonders gevonden, als iemand kennissen heeft in NZ (whangarei) houd ik me aanbevolen :f_tongue:

Van de week zal ik ook een keer weer moeten gaan studeren voor poker. Ik merk dat ik als ik oplet 10/20 makkelijk beat, maar dat als ik mijn aandacht er niet goed bij heb, me verveel of iets anders naast het pokeren aan het doen ben dan ik BE of verlies speel. Ik moet weer terug naar altijd kunnen winnen toe, dat mijn B en C spel ook gewoon winstgevend zijn. Dus ik zal wat tijd en moeite moeten gaan investeren.

Jullie allemaal nog leuke Poker/sport plannen?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Weinig echte concrete plannen de komende tijd. Op sportief vlak elke maandagmiddag hardlopen en verder zie ik het wel.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Sportplannen optrainen naar 15 km voor 7 Heuvelenloop in november, gisteren onder 25 graden mijn eerste 12,5 km gelopen. Erg zwaar en had ook niet op tempo ingezet en dat was ook maar goed ook. Maar goed ik heb ze gelopen en dat is het belangrijkste.

En poker tjsa na weekje break weer lekker aan slag vanavond, heb er weer zin in!!

Beantwoorden
Citeren