Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Overigens ben ik wel van plan om mijn buy-ins te dekken met hogere inkomsten, dus veel risico's loop ik nietDaarnaast heb ik ondertussen genoeg buy-ins om het een paar jaar vol te houden, dus dat zit wel goed
![]()
Overigens ben ik wel van plan om mijn buy-ins te dekken met hogere inkomsten, dus veel risico's loop ik nietDaarnaast heb ik ondertussen genoeg buy-ins om het een paar jaar vol te houden, dus dat zit wel goed
![]()
Thanks voor je bezorgdheid Timor, maar je maakt je zorgen om niets.
Die MTT BR is wel ingedekt
De BR op FT is niet mijn enige.
Op FT speel ik tot nog toe alleen SNG's en daar probeer ik met SNG's een gezonde BR op te bouwen.
De MTT BR is een heel ander verhaal....
Overigens ben ik nog aan het nadenken over wat ik ga doen
Vanavond tijdens een chat nog een $5,50 SNG verknalt (QQ tegen een K-flop pushen, sukkel), maar daarna gelukkig nog 2e in een $6,50 geworden.
FT saldo nu $164,99, dus weer nieuw recordje
Voor diegenen die het nog niet helemaal duidelijk was: mijn idee voor MTT's staat helemaal los van mijn SNG-vorderingen. Die speel ik als een soort queste om met de $50 die ik ooit van een maat kreeg, uit te bouwen tot een serieus kapitaal, puur met SNG's!
Voor toernooien speel ik trouwens liever op stars.
Komend weekend hoop ik mijn plannen voor de MTT's rond te hebben en te beslissen of ik dat wel- of niet ga doen.
Z.
Ik ben gewoon tot de conclusie gekomen dat ik geen SNG-speler ben. Hoewel ik SNG's zeker leuk vind, is de druk om er veel te moeten spelen voor enig resultaat me te groot. Daar ik geen autodidact ben, zoals Helemaalnicks, moet ik het hebben van studie en geduld. Dat zijn mijn sterke punten. Maar zolang ik uren aan de SNG tafels moet doorbrengen om omzet te halen, kom ik niet werkelijk verder.
Dan snap ik niet goed waarom je MTT's wil gaan spelen? 2 uur spelen om dat net niet ITM eruit gegooid te worden, dat lijkt me pas frustrerend
GL en HF anywayz
Ja sorry, heb niet bepaald de hele thread doorgelezen. Maar doe wat je het beste lijkt, je lijkt me intelligent genoeg om te weten wat je doet
Weet alleen dat bij MTT's de variantie heel hoog is, en nog exponentieel stijgt naarmate het spelersveld groter is. Toegegeven, ik ben niet de beste MTT'er, maar ik ga soms door een streak van 15 a 20 tornooien waarin ik niet 1x cash. Dusja
@Timor
Klopt!
Die variance is een behoorlijk heikel punt bij MTT's. De keuze waarvoor ik sta is dan ook niet zozeer om van MTT's te gaan leven. Dan heb je wel erg veel geduld/geen pech/tijd nodig om echt winstgevend te draaien lijkt me.
Om gewoon van poker zelf te leven is SNG/cashgame waarschijnlijk meer geschikt. Ik ben dan ook deze week serieus aan het overwegen hoe ik verder ga met poker. Ik had mezelf een jaar gegeven om te besluiten of ik wel- of niet professioneel succesvol kan zijn en evalueer eens per ca. kwartaal hoe ik er voor sta.
De laatste maand is (door secundaire omstandigheden) mijn burn-out weer aardig gaan opspelen, dus moet ik misschien mijn doelstelling aanpassen. Het is leuk om een goed inkomen aan pokeren te hebben, maar het mag me niet ten koste van alles gaan. (zie mijn column)
SNG's winstgevend spelen kan ik zeker wel, al zijn de limieten/aantal tafels tegelijk te laag om een stabiel maandinkomen te genereren. Ik kan er dus ook voor kiezen om die als aanvulling op mijn BR/inkomen te spelen en me verder bekwamen in het spelen van MTT's. Die laatsten in de hoop een keer leuk te kunnen cashen, maar ook omdat ik ze gewoon leuk vind. Bovendien concentreer ik me dan waarschijnlijk op 1 dure ($33 of $55) en 1-2 ca $11 buy-in toernooien.
Voor ik online ging pokeren, ging ik (al was dat nog maar kort) iedere week naar het café om een paar livegames te spelen. Dat doe ik nu niet meer. Het bedrag dat ik daarmee uitspaar aan buy-in en consumpties is beschikbaar voor eventuele variance. Dat reserveer ik er voor, al heb ik nog nooit iets hoeven te storten. De MTT's worden dus een combi van ontspanning en ontwikkeling.
Zie het maar als meedoen met de staatsloterij, met als verschil dat ik hier, door goed spel, tenminste een serieuze kans maak om nog eens iets te winnen
@ viewer
Dank je
Natuurlijk is het balen om er dan uitgegooid te worden, maar dan heb ik maar 1x dat baggergevoel, terwijl een serie misgelopen SNG's je een staccato van baggermomenten kan geven. Tegenover dat baggergevoel staat namelijk het strelende droompje, een keer géén pech te hebben en FT of 1e plek te halen.
Volgens mij is winstgevend MTT-en zeker mogelijk, maar om er van te leven moet je minstens zoveel spelen als met SNG's. De vraag is of mijn lichaam/geest dat aankan en met die vraag ga ik de tweede helft van mijn pro-jaar bezig. Een alternatief zou namelijk semi-pro of pro-amateur kunnen zijn.
DIt jaar is voor mij ook een oriëntatiejaar. Na afloop daarvan neem ik voor mezelf een besluit hoe ik definitief verder ga.
Ik ben er ondertussen een beetje uit, maar zal mijn MTT-plannen door omstandigheden even wat moeten bijschroeven.
Ik ga me wel op de MTT's richten, maar speel ook SNG's om mijn postflop spel wat te verbeteren. Om die reden speel ik geen turbo's meer, want daar moet je zo snel voor je stack gaan spelen dat er qua postflop-spel minder uit te halen is i.m.o.
Bovendien is het nog even een probleem om mijn BR op Stars te krijgen, dus hou ik het nog even bij lage buyins en ga ik eerst weer meer aandacht geven aan de studie/handbeoordelingen.
Verder ga ik proberen wat meer rust te nemen en andere activiteiten te doen, om wat aan mijn concentratie te werken.
Z.
Hey Z.
Gebruik jij een tracker programma tijdens SNGs die bijhoud wat de stats zijn van je Villains naarmate het toernooi vordert? Zoja, hoe heet dat programma?
Mijn 3001e post moet natuurlijk wel speciaal zijn he....
Ik heb besloten om me dus inderdaad op MTT's te gaan richten. Daarbij ga ik me richten op toernooien van $55+ buy-in, maar niet direct. Eerst ga ik studeren en oefenen in lagere MTT's.
Er valt aan mijn spel nog heel veel te verbeteren, dus vind ik dat ik nog niet toe ben aan dergelijke buy-ins. De rest van mijn oriëntatiejaar wil ik echter wel inrichten op dat doel: MTT's van hogere buy-in.
Zoals al eerder gezegd blijf ik wel SNG's spelen en oefenen, maar nu als praktijkoefening ten dienste van de MTT's. Uiteraard hoop ik ook in de SNG's wel wat te verdienen
Ik wil vooral andere stijlen oefenen dan mijn eigen TAG-stijl en proberen nog veel bij te leren in de coachings.
Helaas heb ik momenteel erg last van slaapproblemen (typerend voor burn-out), dus heb ik eerst mijn gezondheid onder de loep genomen. Ik heb dan ook besloten om eerst een pauze van een paar weken in te lassen, waarin ik weinig zal spelen/oefenen. Ik ga eerst wat meer ontspannen en vissen e.d. om het hoofd weer een beetje clear te krijgen.
Zoals in mijn column al beschreven is het beter om soms even een pauze in te lassen en dat ga ik dus nu doen.
Misschien ben ik dus een tijdje wat minder actief op het forum, maar vrees niet: I'll be back! Het is even een rustperiode voor me
Ik blijf wel gewoon actief voor de site en schrijf mijn column, dus het zeezout blijft in de voegen sijpelen...
@ Gerv
Ik heb sinds kort Holden Manager aangeschaft en laat die tegenwoordig meedraaien. Voor het spelen van een enkele SNG is dat minder interessant imo, daar je eerst veel gegevens nodig hebt om er echt iets mee te kunnen. Ik grijp er nu dan ook alleen naar wanneer ik een read denk te hebben en controle wil doen.
Een ander nadeel op lagere limieten is dat de spelers zo snel wisselen en er zoveel zijn (waarvan velen afvallen en anderen al snel opklimmen) dat je weinig aan de stats hebt. Op hogere limieten kom je vaker dezelfde spelers tegen en denk ik er meer aan te hebben.
Groetjes en op naar de 4.000 posts
Zeezout
Eerst en vooral, jij weet steeds het beste wat je aankan en nodig hebt. Als jij een pauze nodig hebt is dat sowieso de beste keuze. Ik hoop voor jou dat je er heel snel weer staat. Laatst werd ik door een forumlid hier met jou vergeleken, maar ik heb bijlange na niet het geduld dat jij hebt.
Als je wilt oefenen op de MTT's kan ik je alvast de 4,4$ 180-mans SnG's op Stars aanraden. Deze hebben een standaard structuur van 15minuut-levels.
Het niveau daar is natuurlijk niet bijster hoog maar het is imo een heel goede oefening.
Veel succes nog, en ik hoop je binnenkort eens een leuke ship te zien vermelden
Dank je S.
Gisteren nog een light-ship gehad in de $3,30 R/A MTT op Stars van een vette $28,52
(484e van de 5229)
Overigens verlies ik alleen op de SNG's op Stars. Daarom speel ik die liever op FT. Dat zal wel komen door de heel andere structuur denk ik, maar misschien is het idd wel een idee om eens naar die SNG's te kijken als oefening. Thnx
Z.
Het zijn 180-mans SnG, wat ze qua structuur eerder een MTT maken. Het voordeel eraan is dat ze op ieder moment van de dag draaien en dus toch het SnG-karakter hebben.
Zo, eindelijk weer eens een update...
De laatste tijd ben ik niet veel aan poker toegekomen. Ik heb vannacht 1 $11 MTT gespeeld (terecht verloren) en de laatste dagen 3 SNG's. Daarbij werd ik 1x 8e en 2x 1e.
Mijn FT saldo heeft ondertussen een nieuwe recordhoogte van $180,60 bereikt.
Volgende week hoop ik weer meer aan poker toe te komen
Groetjes,
Zeezout
Hoe groot is je bankroll nu eigenlijk Zeezout? Ik heb je overigens een email gestuurd met een paar tips om je bankroll snel op te bouwen. Hopelijk heb je er wat aan
Oorspronkelijk gepost door QuidProQuo
Hoe groot is je bankroll nu eigenlijk Zeezout? Ik heb je overigens een email gestuurd met een paar tips om je bankroll snel op te bouwen. Hopelijk heb je er wat aan![]()
die tips wil ik ook wel wessus1967@gmail.com
Oorspronkelijk gepost door wessus
Hoe groot is je bankroll nu eigenlijk Zeezout? Ik heb je overigens een email gestuurd met een paar tips om je bankroll snel op te bouwen. Hopelijk heb je er wat aan![]()
die tips wil ik ook wel wessus1967@gmail.com
![]()
Ik heb je een mailtje gestuurd. Het is niets bijzonders hoor, maar misschien had je er nog niet van gehoord. Ik hoop dat je er wat aan hebt
Edit: Weetjewat, mijn MSN en email is: ninto[at]zeelandnet.nl. Voeg me maar toe als je wat tips wilt over bankroll bouwen. Back ontopic
![]()
hahaha, beetje arrogant niet een ex-headmod en extreem goede pokerspeler tips geven over bankroll bouwen?