hoe is et kroel? Alles goed gegaan? En vanavond, of zal ik vanavond de theorie doen?
Oorspronkelijk gepost door kroelsokjuh
Tuurlijk ben ik er bij zometeen!
Ben benieuwd iig!Tot straks
Ochhhh, das toch wel wat laat nu. Ik moet in principe een HH coaching voorbereiden, dus ik wil toch het liefst 2 uur van te voren al weten dat je er bent dan...
Ik heb nu een resteal blind pocketpairs en Rebuy/add on voorbereid. Ik zal volgende week nog eens vragen of je er bent, of wellicht weet je dat nu al zeker?
Oef das wel erg jammer ...
Speciaal voor thuis gebleven maar geen probleem volgende keer beter
Volgende week ff wat eerder contacten dan aangezien ik nu nog niet zeker weet of ik dan kan! Maar ik probeer dan iig vrij te houden (als vrouwtje en kleine meewerken :P)
iig to zo
Oorspronkelijk gepost door kroelsokjuh
Gaat het nog door vanavond?
Ik ben er iig bij!
Natuurlijk, ga ik straks ff de HH van jou voorbereiden.
hey Nick,
zou je bij wijze van afwisseling morgenavond de 6max op 888poker kunnen spelen?
Een iets anders concept met 3 van de 6 spelers betaald.
Limiet mag $5 à $10 zijn.
Oorspronkelijk gepost door Kweetet
hey Nick,zou je bij wijze van afwisseling morgenavond de 6max op 888poker kunnen spelen?
Een iets anders concept met 3 van de 6 spelers betaald.
Limiet mag $5 à $10 zijn.
Ojee, zullen we dat volgende week doen? Wordt voor mij lastig binnen nu en vanavond nog geld op een 888 account te zetten...
Mijn betfair is ff lam, dus ik speel vandaag verschillende stars toernooien, 18mans, 45mans, en andere verzoekjes zijn ook nog mogelijk.
PokerStars No-Limit Hold'em, 1.5 Tournament, 400/800 Blinds 50 Ante (6 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com
Button (t5560)
SB (t10190)
BB (t3668)
UTG (t23754)
Hero (MP) (t15603)
CO (t8725)
Hero's M: 10.40
Preflop: Hero is MP with J
, J
UTG bets t2400, Hero raises to t15553 (All-In), 5 folds
Total pot: t6300
Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
PokerStars No-Limit Hold'em, 1.5 Tournament, 400/800 Blinds 50 Ante (6 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.comButton (t5560)
SB (t10190)
BB (t3668)
UTG (t23754)
Hero (MP) (t15603)
CO (t8725)Hero's M: 10.40
Preflop: Hero is MP with J
, J
UTG bets t2400, Hero raises to t15553 (All-In), 5 foldsTotal pot: t6300
--------------------------------------------------------------------------------
Easy fold imo
pay out structuur
1 : 19
2: 13,15
3: 10.09
4: 7,65
5: 5,50
6: 3,67
een shove hier is duidelijk -EV (enorm zelfs!)
alles wat de UTG-raiser hier gaat callen beat JJ ernorm hard (QQ+)
je staat dik 2de in chips en wil dus geen allin met de bigstack als er nog 6 mensen spelen en er zelfs een shortie met minder dan 5bb op de bb zit.
De bigstack raise naar 3bb wat normaal op dit limit laat zien is : grootraisen= goede hand. Verder is UTG tight omdat de bb nog maar >5bb heeft en wil hij dus duidelijk allin tegen de bb.
Daarnaast als je fold, win je door de fold ook geld omdat er grote kans is dat iemand bust (bb).
En dan laat ik nog buiten beschouwing dat er heel veel splers achter je zitten die betere handen kunnen oppakken of kunnen callen met slechter waardoor je de pot nog niet direct oppakt. miss als dit blind vs blind situatie was, was het nog wel mogelijk maar dit zonder ook maar iets van blinds geinvesteerd te hebben is natuurlijk -EV.
Really? Kzou het daar easy erin schuiven, UTG raist daar vrij veel en jij doet nu net of je geen FE hebt en ook zeg je dat alles wat hij callt JJ beat heeft, op dit niveau callen ze handen als Ax ook vrolijk.
Oorspronkelijk gepost door TheErwin
Really? Kzou het daar easy erin schuiven, UTG raist daar vrij veel en jij doet nu net of je geen FE hebt en ook zeg je dat alles wat hij callt JJ beat heeft, op dit niveau callen ze handen als Ax ook vrolijk.
Het klopt dat JJ in veel situaties een easy push is tegen een raiser maar met deze pay-out structuur en een UTG raiser die de bigstack is kun je beter wachten tot een betere hand dit zal ik ook nog wel verder toelichten.
doordat de BB minder dan 5bb heeft kunnen we er van uitgaan dat zijn raising range naar 3bb redelijk tight is, laten we nemen :
88+ AJo+ ATs+ KQo en KQs (8,3%)
tegen deze range heb je met JJ iets beter dan een flip namelijk 55%.
Even tussendoor over de opmerkingen dat ze je hier ook wel afcallen met Ax als dat zo is kun je in deze spot zelfs KK preflop folden. Dus hoe meer hij callt hoe minder wij hier kunnen shoven daar. Als we dan ook nog kijken naar als hij wel heel tight zou zijn (wat hij kwa nash moet zijn). : van de 8,3% callt hij alleen QQ+,AKs,AKo dat is 2,56% DUS
2,56/8,3*100= 30,8% hij zal dus in 30,8% van de gevallen callen en ons toernooileven op het spel zetten. we staan dan overigens ver achter met maar 36.19%. Dus de kans dat je bust = 63,81%*30,8%= 19,68%
villian fold= 100%-30,8%= 69,2%
villian call en verliest= 30,8%*36,19%= 11,15%
villian callt en wint= 63,81%*30,8%= 19,68%
in 20%= heb je 3,67$ (fail
)
in 11%= heb je redelijke chiplead maar de waarde van je stack is bij lange na niet verdubbeld
in 70%= ga je van 20bb na 25bb de waarde van je stack stijgt een beetje.
en dit is nog in het beste geval voor Hero want zoals je al aangaf callen ze je op deze limit ook vrolijk met Asx. daarnaast moeten we volgens FGS nog veel tighter zijn door bijvoorbeeld de edge die we hebben.
easy shove. Die minr daar echt veel meer dan 8% en callt je superlight want wil zen bigstack ni verliezen.
Oorspronkelijk gepost door Gildo0
easy shove. Die minr daar echt veel meer dan 8% en callt je superlight want wil zen bigstack ni verliezen.
Heb je niet gelezen wat ik schreef
1. hij min-raise niet
2. hij is tight omdat de bb minder dan 5bb heeft
3. hoe ligter hij je afcalld hoe erger het word
en "hij wil zen bigstack ni verliezen" is dit een grap? of meen je dit nog serieus ook
Joooo onmybike als je dit niet jammt mag je denk ik je spel nog wel eens nakijken.
Denk dat je procenten kwa push/call/open niet kloppen. UTG moet en zal wijd openen.
Dat de BB minder dan 5bb heeft maakt vrij weinig uit, want die BB zal ook duizend keer looser moeten callen waardoor je met het dode geld in de pot al snel een profitabele FI/raise + BB call kan maken.
en "hij wil zen bigstack ni verliezen" is dit een grap? of meen je dit nog serieus ook
Dat is geen grap, dat jij dit een grap vind vind ik een grap, grapje? De bigstack zal jou heus niet ligt opzoeken omdat hij weet dat jij redelijk tight zal pushen. Daarnaast heeft hij nu een prima abuse-stack (ook nog voor in verdere stadia met 35% van de chips in play).
Denk dat hij hier enkel QQ+ mag en zal callen. Van zijn openrange zal hij dus een monsterdeel (like 95%) gaan folden. Jij riskeert 15k om een 4k pot op te pakken, dit hoeft dus maar iets minder dan een kwart van de keren te lukken.