Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Coaching helemaalnicks

372 Berichten
76 Gebruikers
0 Reacties
32.4 K Weergaven
ViperPP
Oldschool Grinder

Dit kan toch niet zo heel moeilijk te berekenen zijn:
* met welke range raiset hij hier ?
* met welke range callt hij onze shove ?

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door ViperPP
Dit kan toch niet zo heel moeilijk te berekenen zijn:
* met welke range raiset hij hier ?
* met welke range callt hij onze shove ?

precies!
dit heb ik op pagina 4 gedaan!

doordat de BB minder dan 5bb heeft kunnen we er van uitgaan dat zijn raising range naar 3bb redelijk tight is, laten we nemen :
88+ AJo+ ATs+ KQo en KQs (8,3%)
tegen deze range heb je met JJ iets beter dan een flip namelijk 55%.
Even tussendoor over de opmerkingen dat ze je hier ook wel afcallen met Ax als dat zo is kun je in deze spot zelfs KK preflop folden. Dus hoe meer hij callt hoe minder wij hier kunnen shoven daar. Als we dan ook nog kijken naar als hij wel heel tight zou zijn (wat hij kwa nash moet zijn). : van de 8,3% callt hij alleen QQ+,AKs,AKo dat is 2,56% DUS
2,56/8,3*100= 30,8% hij zal dus in 30,8% van de gevallen callen en ons toernooileven op het spel zetten. we staan dan overigens ver achter met maar 36.19%. Dus de kans dat je bust = 63,81%*30,8%= 19,68%

villian fold= 100%-30,8%= 69,2%
villian call en verliest= 30,8%*36,19%= 11,15%
villian callt en wint= 63,81%*30,8%= 19,68%

in 20%= heb je 3,67$ (fail )
in 11%= heb je redelijke chiplead maar de waarde van je stack is bij lange na niet verdubbeld
in 70%= ga je van 20bb na 25bb de waarde van je stack stijgt een beetje.

maar helaas vinden pokerstrategy leden JJ gewoon te goed op te folden. ;)

Beantwoorden
Citeren
Gildo0
Poker Player

omdat je zijn range verkeerd inschat ;)

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Gildo0
omdat je zijn range verkeerd inschat ;)

ok laat maar zien met berekeningen dan waarom je hier JJ zou moeten pushen.

ik denk zelf dat villian wel looser zal callen normaal gesproken maar dat maakt het alleen maar erger.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

'Ons' meningsverschil heeft niks met berekeningen van doen. Hoe jij het op die manier berekent, ben ik inderdaad met je eens dat je moet folden. Alleen het probleem is dat ik (en met mij meerderen) de ranges heel anders inschatten.

Wij denken dat UTG hier gigantisch veel wijder zal openen, in mijn voorbeeld gebruikte ik 25%, in de realiteit zie ik dit nog wel hoger zijn (zijn hier voorbeelden, tommeketoch, die hier any 2 openen). Nu heb jij in je hoofd zitten dat UTG hier maar 8% zal openen, een wereld van verschil en dus het belangrijkste punt in ons meningsverschilletje.

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Sokzel
'Ons' meningsverschil heeft niks met berekeningen van doen. Hoe jij het op die manier berekent, ben ik inderdaad met je eens dat je moet folden. Alleen het probleem is dat ik (en met mij meerderen) de ranges heel anders inschatten.

Wij denken dat UTG hier gigantisch veel wijder zal openen, in mijn voorbeeld gebruikte ik 25%, in de realiteit zie ik dit nog wel hoger zijn (zijn hier voorbeelden, tommeketoch, die hier any 2 openen). Nu heb jij in je hoofd zitten dat UTG hier maar 8% zal openen, een wereld van verschil en dus het belangrijkste punt in ons meningsverschilletje.

Nou we zijn al heel veel verder als ik jullie alleen nog hoef te overtuigen dat de UTG-raiser hier tight is.

PokerStars No-Limit Hold'em, 1.5 Tournament, 400/800 Blinds 50 Ante (6 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button (t5560)
SB (t10190)
BB (t3668)
UTG (t23754)
Hero (MP) (t15603)
CO (t8725)

Hero's M: 10.40

Preflop: Hero is MP with J, J
UTG bets t2400, Hero raises to t15553 (All-In), 5 folds

Total pot: t6300

De raise van UTG is tight omdat hij op de eerste plaats groot bet namelijk 3 BB. Het gevolg van zo'n grote raise is dat hij heel zijn range moet callen tegen een shove van CO,Button, SB en natuurlijk BB (hij krijgt te goede odds door zijn eigen 3bb bet). En zoals de iets betere spelers hier weten zijn de chips die je wint minder waard dan de chips die je verliest. Er is een grote kans dat achter UTG iemand een sterk hand oppakt en daarom moet UTG hier tight zijn.

Beantwoorden
Citeren
TheErwin
Oldschool Grinder

Ik had gisteren wel verwacht dat je zou zeggen '1-april kikker in je bil!'.

Beantwoorden
Citeren
Bierpokkel
PokerStrategist

ik zou ook wel graag een coach willen horen.

Ikzelf jam dit ook. Puur omdat het een $1.50 is waar geen regs zitten, en niemand hier naar stacksizes kijkt, en gewoon maar iets doet.

in een mid/high staked fold ik dit ook. Tegen Tommeketoch gaat 55+ derin

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik zal straks deze hand gewoon in de coaching nog eens uitgebreid bespreken. Iedereen heeft er over na kunnen denken nu.

Verder zal ik de coaching besteden aan het bespreken van de Hand history van iceteapeche. Icetea, als je dit leest, laat aub even weten of je komt, dan kan ik daar rekening mee houden.

Groeten, en tot straks iedereen!

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Props voor de discussie. Beetje meer info over villain zou wel fijn zijn, maar 8,3 open van omnybike, lijkt mij een prima aanname, zonder verdere info.

Als villain hier meer able is, zou je kunnen aannemen dat hij wijder opent utg, omdat hij weet dat BB geen FE equity heeft en hier dus enerzijds tighter zou moeten reshoven, maar anderzijds zit je al ITM en kan de BB hier meer risico nemen om voor een betere klassering te gaan.

De 3bb open en het feit dat je 2e stack hebt maakt voor mij JJ ook een fold.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Uh oh, hopen maar dat ie komt vanavond. Ik heb de hand van vorige week sowieso klaar liggen, en eventueel gaan we dus toch live spelen vanavond. Wordt ff afwachten nog, zien of icetea erbij is...

Beantwoorden
Citeren
Kweetet
PokerStrategist

enige kans dat we 6max op 888poker doen?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Kweetet

Ugh, weer vergeten, moet daar nog steeds geld op zetten, ga dat deze week proberen te regelen, beloofd.

Beantwoorden
Citeren
TheErwin
Oldschool Grinder

Bleh ik heb laatste tijd allemaal geen tijd meer voor coachings (en zelf pokeren ook bijna niet meer), maar vind het nog wel interessant om over zulke handen na te denken. Dus zou je misschien een korte sv kunnen geven over je behandeling van de hand?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door TheErwin
Bleh ik heb laatste tijd allemaal geen tijd meer voor coachings (en zelf pokeren ook bijna niet meer), maar vind het nog wel interessant om over zulke handen na te denken. Dus zou je misschien een korte sv kunnen geven over je behandeling van de hand?

Ja, zal het van de week ff posten.

Oorspronkelijk gepost door Kweetet

Helaas niet gelukt, wel geprobeerd, het is dus wel onderweg, en ik kan dus volgende week sowieso op 888 coachen.

Verder, ten slotte; om 8 uur coaching, tot zo.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hi, wederom coaching vandaag. Ik krijg het helaas niet voor elkaar op 888 te storten, sterker nog, ik krijg de software niet eens opgestart.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

wat was eigenlijk jouw conclusie van die JJ hand?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Sokzel
wat was eigenlijk jouw conclusie van die JJ hand?

Och was ik het weer vergeten, ga ik nu gelijk ff doen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
PokerStars No-Limit Hold'em, 1.5 Tournament, 400/800 Blinds 50 Ante (6 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button (t5560)
SB (t10190)
BB (t3668)
UTG (t23754)
Hero (MP) (t15603)
CO (t8725)

Hero's M: 10.40

Preflop: Hero is MP with J, J
UTG bets t2400, Hero raises to t15553 (All-In), 5 folds

Total pot: t6300

Ok, het is een tijdje geleden, maar ff opsommen wat we weten:
- 45 mans sng, we zitten dus rond de bubble (net erna)
- tegenstander was wellicht tikkeltje looser dan normaal, maar leek geen any two te spelen oid.
-tegenstander heeft ons vrij dik covered, het zou dus een zeer vreemde actie van hem zijn als hij QQ zou folden, zelfs AK zal hij normaal gesproken wel callen.
-we hebben nog een flinke stack, en dus kunnen we hier verwachten een edge te hebben.

Zoals je in het plaatje ziet, moeten we dan tegen een toch behoorlijk losse openrange zitten. M.a.w, we hebben hier gewoon heel veel folding equity nodig, wat ook logisch is, want onze tegenstander heeft de grootste stack en we zitten op de FT, wat de invloed van ICM altijd groot maakt. Je kunt hier nog wel 2 kanten op, er zijn vast en zeker tegenstanders die in deze spot vanuit utg heel loose openen. In dit geval moeten we echter duidelijk folden. Ik maakte dus zoals ik in de coaching na deze hand heb gegeven al had gezegd, een verkeerde shove. Kudo's aan iedereen die dat gezien heeft dus.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

En vandaag weer coaching natuurlijk!

Beantwoorden
Citeren