Oorspronkelijk gepost door RicoW
Erg interessant dit allemaal. Ik heb nu je gehele blog doorgelezen en ik heb een soort samenvatting voor mezelf gemaakt:
Zelf odds uitrekenen
Odds kan uitrekenen aan de hand van de afgelopen wedstrijden tussen 2 teams, de laatste 6 wedstrijden van beide teams en het thuisvoordeel (vergeet ik nog iets?).
Historie tussen de twee: Napels wint 50% van de keren => 0.5
Laatste 6 keer Napels wint 3 uit 6 => 0.5
Laatste 6 keer Parma verliest 3 uit 6 => 0.5
Laatste 6 keer thuis Napels wint 3 uit 6 => 0.5
Laatste 6 keer uit Parma verliest 3 uit 6 => 0.5
Hier neem ik het gemiddelde van is 0.5 => odds zijn dus 2.
Daarnaast kijk ik dan nog naar de onderlinge stand in de competitie. Die is hier tamelijk groot. Dus kom je rond de 1.6 ~ 1.7 uit, maar niet per se 1.5.
Als je wilt uittreden tijdens een bet
Initiele Bet * initiele odds / huidige odds = Bedrag dat je moet inzetten tegen je initiele bet
Overig
Procent = 100/ odds
(bv. 78% = 100/1,28)
http://www.oddschecker.com/football/cham...ympiakos/winner -------->> Odds shoppen
Lay = bet
(bv lay gelijkspel)
Vragen:
1. Wat zijn dubbeltellingen? (er zijn nog best wel wat termen langsgekomen dus wil alles ff op een rijtje hebben :P)
2. Waarom zit je alleen op betfair? Als je odds hebt bepaald zou je iig wel kunnen kijken op oddschecker en de beste odds bepalen ipv alleen betfair te nemen toch?
3. Wat gebruik je als BRM? Hoeveel wil je maximaal inzetten op een bet?
4. De odds berekening in mijn samenvatting is (denk ik) voor als je de odds wilt berekenen hoe een bepaald team wint/verliest. Waar kijk je naar en hoe zien je berekeningen eruit als je kijkt naar of het wel of niet gelijkspel word en of er wel meer dan x aantal doelpunten worden gemaakt.
5. Hoelang van te voren doe je je analyse van een spel? Zet je dan ook meteen in of zet je eigenlijk pas enkele minuten voor een wedstrijd in? Zag namelijk ergens voorbij komen dat de odds aangepast kunnen worden? Hoe heb jij dit in je routine zitten?
6. Waar check jij de afgelopen wedstrijden? Hoe kan je dit handig doen..? Heb je hier een programmatje voor oid?
7. Die piepjes die je computer geeft.. zijn die van een speciaal programmatje? En zo ja welke dan
Vind het een best interessant topic en ga me er zeker in verdiepen! Wil denk ik ook een deel van mn online roll hiervoor gaan gebruiken
Zijn echter wel veel vragen dus snap als je geen zin/geen tijd hebt om ze allemaal te beantwoorden, maar als ik hieraan wil beginnen wil ik het wel goed gaan doen
Thx alvast!!!
Mooie samenvatting RicoW!
Wat je betreft je vragen:
1) Met dubbeltellingen bedoel ik dat ik zowel kijk naar wat het thuis team de laatste 6 wedstrijden (zowel uit als thuis) gedaan heeft, als ook naar wat ze de laatste 6 thuiswedstrijden hebben gedaan. Het komt dus voor dat als ze afwisselend 3x thuis en 3x uit gespeeld hebben ik van de 6 laatste thuiswedstrijden er 3 dubbel tel.
2) Ik zit alleen op betfair, omdat ik sport trade en niet bet (in principe). Op ander sportsbettingsites zo dat ook kunnen, maar niet zo eenvoudig als op betfair en niet op alle wedstrijden altijd.
3) Ik houd zo'n 3% BRM aan met 10% over alle bets die ik tegelijkertijd heb. BRM is veel belangrijker in sportsbetting dan in poker, omdat je edge veel vager te berekenen is. Lijkt veel meer op aandelen traden eigenlijk.
4) Denk daar zelf maar eens over na
5) Analyse kan gedaan worden van zodra het de eerst volgende wedstrijd is van de beide teams. Inzetten iig op de dag zelf, want van te voren kan er zoveel gebeuren. Vaak doe ik het zo'n 1~2 uur van te voren, maar soms ook net voor ze beginnen. Net hoe ik met mijn tijd zit.
6) futbol24.com geen programma'tje, old fashioned potlood en sigarendoosje
7)Ik moest even denken welke piepjes mijn computer geeft
Maar die komen ook van futbol24.com
-) Begin vooral met kleine bets en vooral ook met paper trades/bets. Bereken odds van wedstrijden, kijk wat de bookies/betfair bieden. Probeer na te denken waarom er afwijkingen zijn in wat jij zegt en wat de markt zegt.
Zo ik geloof dat ik nu je vragen heb beantwoord, maar als ze nog meer vragen oproepen, of als ik wat vergeten ben; shoot!