Ga naar het forum
***De toekomst van ...

Meldingen
Alles wissen

***De toekomst van Pokerstrategy.nl***

221 Berichten
80 Gebruikers
0 Reacties
29.7 K Weergaven
Twisted1984
Elite Grinder

Ik heb me een beetje afzijdig gehouden so far, maar die werkgroep is veel te groot. Zo kom je nooit op dingen. Ik zou zeggen max 3-5 mensen die met Lanfear in discussie gaan.

Een beter idee zou zijn wanneer Lanfear uit de groep geïnteresseerden een paar mensen kiest die ieder een bepaalde doelgroep vertegenwoordigt. Dus 1 mod, 1 midstakes reg, 1 MTT reg, 1 recreant o.i.d.

Het is leuk dat iedereen in een Skype chat wil gaan zitten, maar dat schiet niet op. Je moet een goede opzet hebben die duidelijke beslissingen maakt omtrent een aantal dingen.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Twisted1984
Ik heb me een beetje afzijdig gehouden so far, maar die werkgroep is veel te groot. Zo kom je nooit op dingen. Ik zou zeggen max 3-5 mensen die met Lanfear in discussie gaan.

Een beter idee zou zijn wanneer Lanfear uit de groep geïnteresseerden een paar mensen kiest die ieder een bepaalde doelgroep vertegenwoordigt. Dus 1 mod, 1 midstakes reg, 1 MTT reg, 1 recreant o.i.d.

Het is leuk dat iedereen in een Skype chat wil gaan zitten, maar dat schiet niet op. Je moet een goede opzet hebben die duidelijke beslissingen maakt omtrent een aantal dingen.

Doe dan...anders bel ik de hondenpolitie!

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

we gaan wss nog wel opsplitsen in groepjes idd. Was ook al een opmerking die ik zelf gaf :) (terecht ook)

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix
Poker Player

+1

Beantwoorden
Citeren
giraffe1977
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door darko163

Naar mijn mening zou er een systeem moeten toegepast worden waarbij bv. NL50 spelers NL10 spelers helpen zodat deze spelers op hun beurt doorgroeien en later de NL10 spelers kunnen helpen. De NL50 spelers zouden dan weer geholpen moeten worden door de NL100+ spelers om van hen regulars te maken. De NL100+ spelers zouden topcoaching moeten krijgen om van hen de wereldtop te maken. Daar zal tenslotte een groot deel van het inkomen van PS.com van afhangen.

Je ziet dat er momenteel een moment is waarbij de betere spelers hun informatie elders gaan zoeken...en das nie goed :).

Ik zou het hier helemaal mee eens zijn als pokerstrategy een non profit organisatie zou zijn maar dit is het niet. Wat veel mensen vergeten is dat PS een commercieel bedrijf is, als commercieel bedrijf heb je bepaalde verplichtingen richting je klanten want die hebben een verwachtingspatroon.

Natuurlijk is de markt veranderd maar een goed bedrijf speelt daar op in, je hoort niet anders op het nieuws, bedrijven doen de gekste dingen om hun hoofd boven water te houden. Een crisis overleefd alleen een sterk, slim en innoverend bedrijf, de concurrentie zit ook niet stil. Ik krijg al langer de indruk dat PS de boot aan het missen en dat is erg jammer, dit topic komt in ieder geval niet als een verrassing

Als ik naar mezelf kijk ben ik hier deels ook schuldig aan. Het begon toen PS geen zaken meer kon/wou doen met 888poker. Ik was binnen no time diamond member af. Omdat rakebackdeals tegenwoordig zo in elkaar dat je max moet grinden per maand op 1 room om de beste deal te krijgen was er geen mogelijkheid om op een andere tracked room te gaan spelen. Ja ik had zelf ook nog gewoon meer inhoudelijk kunnen posten of actiever een blog bij kunnen houden, dikke min voor mij.

Verder kijk ik bij de concurrentie die waarschijnlijk wel budget hebben om meerde goede winnende nl400 coaches in dienst te hebben.

Een oplossing voor dit alles??? Ik zou zeggen doe net als alle andere bedrijven, sluit onrendabele locaties of voeg ze samen. Misschien niet leuk maar is denk ik meest voor de hand liggende oplossing.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Het doet mij iig goed om te lezen dat mensen een stapje extra willen doen en ook de hand in eigen boezem steken. Das al een goed begin, zonder leden die echt willen is opbouwen van iets moois lastig he _evil:.

Beantwoorden
Citeren
kalakaja
PokerStrategist

goede thread! en verder wat twisted zegt; moeten gewoon paar personen zijn die representen (niet meer dan 10) die dan ook aanspreek punten zijn voor desbetreffende gebied, als je echt iets teweeg wil brengen. en wat daar bij uitkomt vervolgens op het forum bespreken

ja ik heb punt-komma gebruikt

Beantwoorden
Citeren
Bierpokkel
PokerStrategist

lol met 15man in een werkgroepje gaan zitten. Just lol

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Oke ik zal dan ook ff hier posten nu ik eindelijk wat tijd heb, wou al eerder posten vandaag, maar na een verjaardag en dan nog bezoek aan ziekenhuis, druk druk.

@kuip, intern is 't volgens mij ook wel bekend dat ik een minder actieve mod ben dan de anderen. Zie mezelf ook meer als strategymod en met handjudgings en coachings e.d. is 't ook druk zat.
Daarnaast is 't natuurlijk vakantie tijd en met de sfeer lately op 't forum en eromtremt ben ik ook veel minder geneigd om dingen te posten.
Onlangs een blog begonnen op 't EN gedeelte, puur omdat ik daar veel meer waarde in zag. En meeste waar ik mee kan praten van NL heb ik anders wel op skype. M'n naam staat er ook mainly bij omdat ik gewoon eens ben met veel punten toen die hele post in mekaar werd gezet van farma, wou ook nog met Rene praten, maar nog geen tijd voor gehad, dus 'vluchtig' m'n naam er maar bij laten zetten.

Zijn nog wel een paar dingen waar ik me aan irriteer, maar die hoeven hier niet openbaar neer worden gezet, 1 van de oorzaken daarvan is natuurlijk ook wel de vakantie-periode. Waardoor ikzelf ook veel dingen uitstel. Maar hoop dat er morgen ergens tijd is te vinden om die dingen ook op tafel/skype te leggen, heb mezelf ook al uitgenodigd in die skypechat als cashgamert :P en vind 'm eerlijk gezegd ook wel groot, maargoed.

Diegenen die m'n coaching volgen, weten ook dat er tijdje terug, paar maanden inmiddels, een bootcamp voor cashgamers van onze community geplanned stond. Door wat low/midstakes grinders voor voornamelijk microspelers om een goed stappenplan te maken. Dit was van de tafel geschoven, o.a. door de slechte communicatie en wat persoonlijke dingen bij een paar. Ik ben misschien nog wel van plan dit weer op te pakken ergens komende tijd, wanneer de vakantie periode mainly voorbij is.

Moet ook zeggen dat de nieuwe 'basic'(vind het veels te advanced om basic te zijn)content op EN ook van zeer hoge kwaliteit is en neem eigenlijk aan dat iedereen hier ook gewoon goed engels kan. Lijkt me dat dit tevens de nieuwe soort videos zijn die rené bedoelt?

Ik heb ook deze maand geloof ik nog haast geen hand gejudged, omdat ik lately een stank voor dank gevoel krijg. Dat brengt me ook eigenlijk naar de reden waarom m'n naam al onder die post stond.
3wk terug had ik yoshiwa gevraagd of m'n coaching swoensdags kon tegenwoordig, geen probleem. Nu was vorige week 't issue dat solartje z'n coaching blijkbaar ook hetzelfde moment was, ik kwam hier letterlijk pas een kwartier van te voren achter toen ik m'n eigen coaching wou geven. Door drukte e.d. ook weinig 't forum kunnen checken daarvoor.

En ik dus zag dat mijn coaching zonder enig overleg met mij eruit is gehaald, ookal staat er intern dat er contact met me zou worden gezocht. Wat dus nooit is gebeurd, waardoor ik ook een 'whatever' gevoel krijg, die voorheen wel al aanwezig was, maar dit eigenlijk de figuurlijk druppel was die de emmer liet overlopen om m'n naam er maar vast bij te laten zetten.

Over de 'God-Topics' die overduidelijk bedoelt worden, deze kan je inderdaad gewoon negeren als je dat wilt, iets wat ik zelf ook gewoon doe.

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

Ben het geloof ik niet overal mee eens maar op deze manier komt er wel wat beweging in het geheel en dat is natuurlijk wel goed!

Wat betreft de werkgroep en ps in het geheel als ik ergens mee kan helpen doe ik het graag (of jullie wat aan me hebben is wat anders maar de wil is er :) )

Geef maar een gil als ik van betekenis zou kunnen zijn

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Varune

Ik heb ook deze maand geloof ik nog haast geen hand gejudged, omdat ik lately een stank voor dank gevoel krijg. Dat brengt me ook eigenlijk naar de reden waarom m'n naam al onder die post stond.
3wk terug had ik yoshiwa gevraagd of m'n coaching swoensdags kon tegenwoordig, geen probleem. Nu was vorige week 't issue dat solartje z'n coaching blijkbaar ook hetzelfde moment was, ik kwam hier letterlijk pas een kwartier van te voren achter toen ik m'n eigen coaching wou geven. Door drukte e.d. ook weinig 't forum kunnen checken daarvoor.

En ik dus zag dat mijn coaching zonder enig overleg met mij eruit is gehaald, ookal staat er intern dat er contact met me zou worden gezocht. Wat dus nooit is gebeurd, waardoor ik ook een 'whatever' gevoel krijg, die voorheen wel al aanwezig was, maar dit eigenlijk de figuurlijk druppel was die de emmer liet overlopen om m'n naam er maar vast bij te laten zetten.

1 reactie hierop , als je het verder wil bespreken zie skype , want anders gaat topic derailen.
De coaching was inderdaad verplaatst omdat er geen vaste coachings op woensdag lagen. Toen je mij dat toen vluchtig op skype vroeg had ik geen bezwaar, en plande ik je coaching direct in.
Pas achteraf realiseerde ik me dat er 1 coaching in de maand is van solar ,die al langer vast lag.
1 keer in de maand is het dus niet mogelijk om op woensdag te coachen, gezien deze al bezet is.
Ik heb toen een week van tevoren de interne topic met info over de coachings geupdated , met de vraag of je zou kunnen coachen op een andere dag.
Ik heb er alle begrip voor dat er iets als drukke kalenders bestaan, maar dat lijkt me ruim op tijd. Ik probeerde je ook op skype te pakken te krijgen , maar dat lukte ookniet.
Enige wat ik toen nog had kunnen doen was mailen. Ding was dat ik die week ook net in verlof zat waar ik intern had aangegeven niet beschikbaar te zijn in die periode.
Heb toen het duidelijk werd dat de coaching niet kon verplaatst worden ook nog zo snel mogelijk geantwoord dat je een plaatsvervangende video kon opnemen en die indienen , zodat jij nog een video kon maken , en de leden toch nog NL content hebben.

Ik begrijp dat aankomen en je coaching niet ingepland zien mss frustrerend is, maar of je daarom kan zeggen dat onze communicatie zo slecht was?

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Kleinevis

Oorspronkelijk gepost door cristaline
Ik heb intussen de tijd genomen om de hele blog te doorlezen. Jammer genoeg wijzen er veel mensen recht voor hen uit (i.p.v. eens naar zichzelf te kijken).

Persoonlijk had ik het probleem van een verzwakkende community ook waargenomen. Daarom heb ik zelf actie ondernomen door hand Judge te worden en een blog te starten. Of het helpt? Dat weet ik niet, maar ik kan wel zeggen dat ik actief probeer mee te helpen om de negatieve spiraal (en sfeer) die er heerst om te keren.

Er zal misschien weinig gehoor aan gegeven worden maar als alle mensen die nu reeds in dit topic gepost hebben, en dus ook duidelijk hun affiniteit t.o.v. Pokerstrategy hiermee benadrukken, eens allemaal zelf de komende week (of langer mag zeker ook), één iets proberen te doen (zelf) om de community weer aangenamer te maken. Dan kunnen we met zen allen de sleur doorbreken en het Utopia creëren waarover iedereen hier spreekt.

Hoe zie je dit dan ? Wat moet ik bv bij brengen over poker ? Niets want ben zelf nog aan het leren.
Kan enkel suggesties geven voor het forum beter te maken of slechter hoe je het zelf ziet natuurlijk.

Denk vooral dat veel mensen zelf alles doen en opzoeken dat ze het niet willen delen.
Jij steekt 2 jaar in leren bv en geeft dan alles prijs aan iemand die geen moeite heeft gedaan.
Zou hier graag toch wat videos en topics willen zien over bepaalde termen van poker.
Hoe je u eigen reviewt bv , op wat moet je letten ? Zijn dingen dat velen mee sukkelen.

Vragen staan vrij , als niemand erop reageerd haken ze natuurlijk af. Gaan ze op zoek en komen ze op ander forum waar er wel hulp geboden wordt.

Zitten hier wel behulpzame mensen , zijn altijd de zelfde die reageren :P

Je kan ook actief een positieve attitude opnemen door bv: Contact te zoeken met andere leden van het forum via skype, actiever mensen hun blogjes gaan volgen en appreciatie tonen, mensen om hulp vragen...

Ik zeg niet dat iedereen pokerwijsheid moet bijbrengen want sommige mensen zijn gewoon nog niet ver genoeg gevorderd om al veel "pokerkunde" te delen met anderen doordat ze nog in de groeifase zitten. (Dit is duidelijk geen verwijt)

Je kan ongetwijfeld zelf ook nog zaken opsommen die kunnen bijdragen aan dit hele verhaal! =)

Beantwoorden
Citeren
TimPS
Oldschool Grinder

Op zich wel grappig hoe er enerzijds altijd gewezen wordt naar PokerStrategy.com, als de sfeer / activiteit verminderd en er anderzijds moderators geflamed worden als ze een topic sluiten, omdat het helemaal derailed / geflamed werd. Wat wil je nou precies?

Het forum is daarnaast een plaats waar je samenkomt met andere mensen die dezelfde interesses hebben. Best bijzonder dat zoiets dan zo streng gemodereerd / aangemoedigd moet worden, of het anders helemaal verwaterd. Zegt toch ook iets over je zelf. Velen vergeten dat ze ooit zelf ook nieuw aankwamen hier, wanneer ze reageren op posts van nieuwe leden. Hoe onwetend die soms ook kunnen zijn.

Als je een straddle wil op zondag, dan doe je dat toch gewoon? Als je het ook in het nieuws wil, dan spreek je gewoon even iemand aan van de staff die altijd bereikbaar en altijd aanwezig is. Ik denk niet dat je dan ooit "nah" te horen krijgt.

Wat betreft strategische discussies, hetzelfde. Open ze gewoon (in plaats van naar het Engelse forum te lopen). Als er echt niemand is die iets zinnigs te zeggen heeft, dan zegt dat iets over deze community, maar daar kan PokerStrategy.com zelf weinig aan veranderen. (Want "Mensen die geen waarde toevoegen aan de community kunnen beter wegwezen" is een onrealistiche en arrogante eis). Wederom kan het in de community round-up (of zelfs een speciaal nieuwtje) komen, als je het zou vragen, om op die manier meer zichtbaarheid te krijgen.

Wat betreft coaches / video's (en in mindere mate) VIP events, kun je zelf inderdaad niets betekenen. Ik denk dan echter dat het beter is om een topic te openen in het feedback forum, in plaats van een "opstand" thread te maken :)

Er zijn zeker dingen die beter kunnen (dat is echt de rode draad doorheen alles wat gebeurd in deze industry :) ), maar voor mij gingen de goede intenties van dit topic meteen al verloren toen ik "opstand" las in de titel en de "we posten niets meer in NL" dreiging.

Ik snap jullie frustraties (zeker als het eerder aangekaart werd en er niets mee gebeurde), maar doe toch normaal. Als je denkt dat het kut is voor jou, moet je ook maar eens denken hoe kut het moet zijn om exact hetzelfde werk te doen, enkel nu alleen in plaats van met een team van 6. Rene toont altijd alle begrip voor jullie frustraties en tracht steeds constructief mee te werken. Misschien moet je het zelf ook op die manier trachten op te vatten.

Tot slot erger ik me ook steeds aan die "commercieel bedrijf, cared niet om community" statements. Weet je hoeveel affiliates er zijn in deze industrie? Sites die precies even "commercieel" zijn als PokerStrategy.com. Leden via banners doorverwijzen naar websites. Enkel krijg je bij 90% van die affiliates, niets terug. Als je dan ziet wat je hier krijgt, moet je toch ook begrip hebben dat er gebreken zullen zijn. Het is de prestatie van PS dat ze dit tot zoiets hebben kunnen uitbouwen, niet hun fout.

Deze post is overigens aan niemand persoonlijke gericht. Ik hoop dat er in een constructieve werkgroep een aantal zaken verwezenlijkt kunnen worden, die het voor jullie een aangenamere plek gaan maken. Ik juich zo'n initiatief ook zeker toe, maar vergeet daarbij ook zeker niet dat de "community" bij jou als individu reeds start.

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Ik snap de voordelen van een skypegroep, maar ik vind het een beetje jammer dat voor inhoudige discussies telkens naar skype verwezen/gegrepen wordt. Het is toch een forum? Hoezo kunnen de discussies niet "open" gevoerd worden?
Er zijn al genoeg verschillende media die je "moet" checken, maar zonder een stevige inhoudelijke "discussie/blog/..." hier te openen, ga je nooit het maximale uit eenieder die dit forum bezoekt halen.

Het idee van "openlijk delen van informatie", freesharing, daarvoor dient zo'n site als dit toch. (Al is dat niet geheel correct als je naar het commerciële kant aka status-systeem kijkt natuurlijk ivm video's/coachigns) Als je een discussie op een bepaald niveau wil, is dat niet altijd gemakkelijk met random mensen te bereiken, maar zelfs als mensen niet zouden mogen posten (vb. omdat de starter zelf kiest welke reacties wel of niet geplaatst worden -Waarom zou het niet kunnen, ok, 't is censuur, maar misschien wel interessant) zou men wel kunnen leren uit de discussie die online ontstaat.

Een idee om elkaar beter te leren kennen, en op pokervlak ook inhoudelijke interessante discussie te voeren kan ook een soort coaching zijn. vb. Een open "coaching" waarbij elke week een ander pokerstrategy lid vrijwillig, zonder daarbij iets anders dan respect te verdienen, een bepaald aspect van poker/mindset/pokerboek bespreekt/programma/strategie/idee/... bespreekt en in discussie gaat via de pokerstrategy site, lijkt me bijvoorbeeld ook heel interessant. Zo leert men elkaar beter kennen, en zo komen de echte goede coaches vanzelf boven water.

Stel vb. een lijst van onderwerpen samen met de groep van verschillende mensen die vb Twisted al voorstelde, en vraag wie er een "coaching"/gesprek/discussie/presentatie/livesessie/... voor wil maken. Kunnen trouwens ook duo's zijn, zoals Erik Stenqvist en Schnitzelfisch dat samen ook op een super zinvolle manier deden/doen. Andere inzichten van verschillende mensen, zijn altijd +EV.

:heart: Ad.

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef
PokerStrategist

Vind het jammer dat zoveel van de mensen die bijdragen aan PS zo ontevreden zijn. Hopelijk kunnen er stappen ondernomen worden om dit te verhelpen, al zijn sommige van de eisen zoals eerder aangegeven niet altijd even realistisch/redelijk.

Ikzelf was en ben zeer tevreden van PS: ik ben altijd steeds goed geholpen door de mods/ andere leden, de rakeback deals zijn uitstekend (voor zover ik weet is er nergens beter te krijgen), de hand judgings en coachings zijn wat mij betreft ook zeer goed (oa door de enorme bijdrage van Varune, die echt een verschil maakt imo).

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Beter stopt men om moderators te betalen en maakt men dat geld vrij voor POKER gerelateerde zaken, of vb. voor community evenementjes, gastcoaches,...

Wat is de toegevoegde waarde van een moderator, als men niet eens random posts van nep-pokerspelers delete, maar wel mensen aanspreekt als men niet met respect naar deze waanzinnige posts toe reageert. Als er een small-talk gedeelte móet blijven, dan vind ik dat een moderator daar geen recht van spreken zou mogen hebben. Iedereen zou toch wel voor zichzelf moeten kunnen beslissen of iets nut heeft of niet.

Anders kan je beter een aparte crèche starten, als dochterbedrijf.

Waarom zouden gasten als tweelingen, twisted, giraffe, maar zelfs ook de ondertekenaars van de beginpost geen gastcoachings willen geven? Draait alles rond materialisme en geld hier? Ik denk van niet, al zou het wel fijn zijn van pokerstrategy mocht men zulk soort acties ondersteunen en toch een minimale tegemoetkoming/presentje/tshirtje/gadget/... aanbieden. Wie weet wilt yoghi of zelfs caroline ons wel eens wat meer vertellen over hoe ze zijn geraakt waar ze nu zijn. Of specifiek over vb. high stakes limit poker etc...

i.p.v. altijd goede ideeën, moet men tot gerichte actie komen als je verandering wil. Hoe minder mensen (uit idd. verschillende pokergerelateerde achtergrond) er samen brainstormen, des te beter de ideeën. Maar laat het alsjeblieft niet daarbij!

:heart: Ad.

p.s. overdrijven is ook een vorm van iets duidelijk te maken, ik hoop dat het juist overkomt ;)
[edit] -> niet alle mods worden betaald etc. etc. dat is me volkomen duidelijk, het gaat hier wat mij betreft niet om geld. (

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Nvm.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Om precies te zijn wordt geen enkele mod betaald maar je punt is duidelijk _evil:.

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Om precies te zijn wordt geen enkele mod betaald maar je punt is duidelijk _evil:.

Yoshiwa/Orodin?

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door DeKuip

Oorspronkelijk gepost door pcbeem

Yoshiwa/Orodin?

Wij zijn geen mods maar supermods + orodin is eigenlijk een soort CM/klusjesman , en ik regel pokerschool. Dat supermod is gewoon iets wat ons administratief de juiste toelatingen geeft en had imo evengoed anders kunnen heten :)

Beantwoorden
Citeren